Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Paladin [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus

PALADIN ZIP [40 kB]

Pokud se v textu objevuje termin, kteremu nerozumite, zkuste se podivat na zacatek klubu.
Zahlavi slouzi k poznamkam o aktualnich diskusich.

Terminologie
Paladin - osoba, ktera vidi smysl zivota v hledani Idealu
Atribut - predmet, skrze ktery paladin uziva sve schopnosti - john_jarik [73]
Princip - ekvivalent knezova principu. (drivejsi pojmenovani = ideal
Ideal - nejvzssi meta, ktere se snazi kazdy paladin dosahnout

Pokud zde chcete nejaky termin umistit, piste mi je do posty

Uzavrene Vyzvy (dokud je nekdo neotevre)
Vyzva c.1 - Ctnosti [87]
Vyzva c.2 - Schopnosti vzhledu [115]


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john_jarik 4.10.2006 12:35  18
ekousale nektere se dali uzit ruzne. Na 'Moc' bude asi jinak nahlizet clovek Zla a clovek Radu.
Nektere jsou jasne protiklady, ale nektere, se obavam, ze ne. Tady chci dat moznost vsem, co napisou.
ekous 4.10.2006 12:31  17
No tak ale většinu necností máš právě opak těch cností ne?Takže jich můžeš mít řekněme 18 a bud si vybere kladnou nebo zapornou stranku
john_jarik 4.10.2006 12:21  16
ekousjo, dobry. moje predstava je, ze by jich (tech ctnosti) nakonec melo byt asi 50:) mno budu rad, kdyz jich bude alespon 36. a to i zapornych - jako je arogance, obzerstvi, apod.
ekous 4.10.2006 12:17  15
CtnostiOddanost, zdvořilost, skromnost, stud, dodržení slova (slibu).

Třeba ti něco z toho pomůže
john_jarik 4.10.2006 11:53  14
xKivpriznam se, ze jsem o danych pravidlech Vlivu vzhledu jeste moc neuvazoval. Ale to co uvadis mi prijde mozne (ale nemelo by jit jen o opis z kneze).
Jde o to, ze paladin by aspekty vzhledu mohl uzivat mimojine i "v astralu". A tam by je mely uzivat asi i v boji s andely a demony :)
xkiv 4.10.2006 11:44  13
Jeste jak jsem nekde dole videl nejake zvysovani aspektu vzhledu ...
Vzhled se doufam *bude* k necemu pouzivat?
Protoze ve stavajicich pravidlech je vicemene na ozdobu, mechanicky je vyuzity jenom pri "vyhnuti se boji" a to jeste tak, ze to asi stejne vsichni budou hrat bez toho mechanismu (vliv vzhledu odhadnou, protoze stejne museji odhadovat vliv RP a obleceni na vzhled ...).

Me by se fakt libilo, kdyby byly aspekty vzhledu u paladina nejak smysluplne vyuzite, nejaka paralela s aspektem kneze ..
john_jarik 4.10.2006 11:37  12
xKiv* Vycet idealu bude dany pravidly (6 - bude to vlastne korespondovat s Principy kneze)
* Vycet schopnosti bude take dany (10 - urcenych atributy - jejich vycet si zatim jeste necham pro sebe)
* Kazda schopnost bude vazatelna na kazdy ideal (na kazdy trochu jinak, ale nekdy na podobne stejne)

Ctnosti asi nebudou prirazovany k idealum ani schopnosti. Spis si je budou hraci vybirat z Velkeho seznamu ctnosti (tam budou i dane ctnosti popsany z ruzneho nahledu).
xkiv 4.10.2006 10:05  10
Otazky:
- bude vycet idealu/ctnosti uzavreny, nebo budou nejaka pravidla pro pouzivani jakychkoli hracem vymyslenych principu?
- podobne pro vycet schopnosti
- ma kazda schopnost byt zavisla od jednoho konkretniho principu/idealu/ctnosti, nebo budou profily (schopnost, kterou lze vyuzit pres ruzne idealy)

Navrhy (pocitam s tim, ze existuji i "zli"="spatni" paladinove, tj. jejich idealy nejsou zcela (nebo spis zcela nejsou) v souladu s "klasickym" DnD paladinem):
cest, spravedlnost, moc, pomsta, kavalirstvi, rozum, rovnovaha, umeni(=schopnost, dovednost)

zhruba:
rad - cest?, spravedlnost?, moc?, umeni?
chaos - moc?
dobro - kavalirstvi
zlo - moc?
zivot - spravedlnost?, cest?
smrt - pomsta

Vychazi mi, ze ruzne ctnosti nebudou mapovat 1:1 na principy kneze, ale budou mit nejaky profil (napriklad rovnovaha bude mit 1 ve vsem).
john_jarik 2.10.2006 12:51  9
MarosKtak to ja nevim.
Je pravda, ze kdyz jsem mluvil s kamaradem, tak jsme se shodli, ze by sel delat na podobnem (a presto jinem, trosku prevracenem systemu) Zaklinac. Ale o tom tu mluvit nebudu, protoze to se asi neudela. Bych musel mit sakra slinu a cas, abych to nejak pojal. Ale mne zaklinac moc nebere, tak to neresim.
marosk 2.10.2006 12:49  8
john_jarikTen system sa mi celkom paci, planuje sa na podobnom principe aj nejake "parove" povolanie.(V hlavnom fore som tusim kedysi cital nieco o alchimistovi.)
john_jarik 2.10.2006 12:45  7
vse by bylo lehcina kazde urovni (nez na ni paladin vyrazi) si vybere jedno z 10 zamereni (urcuji jej atributy) - boj, vzhled, ochrana proto magii,...
podle toho, kteremu idealu bude na dane urovni slouzit, dostane od PJ bonus +1 k dane schopnosti.
Priklad:
Paladin si vybere pred postupem na 2.uroven, ze chce pracovat na svem Vzhledu - atribut Osaceni. Celou dobu se nejak chova - ve prospech nejakeho idealu (knez by rekl principu). Dany ideal se stane castecne soucasti paladinova odevu.
Dejme tomu, ze PJ rozhodne o tom, ze paladin slouzil dobru. V tom pripade si pri prestupu na 2.uroven prida dany paladin bonus +1 ke Krase (pokud je ve svem obleceni - jak je to se szivam je tyrosku slozitejsi). Kdyby PJ rozhodl, ze slouzil Smrti, tak by mel misto toho +1 k Dustojnosti.

Snad tento priklad stacil na osvetleni, jak to mozna bude mit paladin.
Jeste jedna poznamka. Zadnou schopnost nesmi mit paladin na vyssim stupni nez Uroven/3 (proto jsem uvadel, ze maximalni bonus je +7).
xkiv 2.10.2006 12:36  5
Neco takoveho jsem si predstavoval.
Pridam:
Sila paladinovych schopnosti se odviji od toho, jak moc je jejich pouzitim sledovan prislusny ideal
- to si predstavuju nejak tak, ze kazda schopnost bude mit idealovy profil (pod ktere idealy spada a jak moc) S(ideal)=ohodnoceni schopnosti (konstanta)
- podobne paladin P(ideal)=ohodnoceni paladina (roste s urovni)
- dtto vyuziti schopnosti V(ideal)=ohodnoceni pouziti (podle zdraveho rozumu, DUPJ a RP)
- pak je nekolik variant, co se s tim da delat, napriklad se daji delat maxima/minima/soucty pres vsechny idealy, scitani/odcitani/porovnavani ruznych ohodnoceni (pred nebo po operaci pres vsechny idealy), ...
- taky se v tom daji pouzivat "protiidealy"
marosk 2.10.2006 12:34  4
john_jarikSpravne som pochopil ze Paladin si moze na kazdej urovni zvolit ktory smer si vyberie? Takze moze mat dajme tomu Zivot 21 alebo Rad 14 Dobro 5 Zivot 1? Ak ano tak o tom bude asi rozhodovat PJ ze?
dalcor 2.10.2006 12:12  3
Může se jeden Legendární paladin jmenova Dalcor De Seman??? Dělám si srandu, přeji hodně pracovních úspěchů, na základě našich debat si myslím že tohle bude mít velkou budoucnost a je to velcie zajímavý pohled na tento romantický titul "paladin".

Est Sularus Oth Mithas.
Dalcor
john_jarik 2.10.2006 12:03  2
Jak by se vam libil paladin?Paladin – jaká by mohla být příručka
(jde o opis z klubu Draci doupe Plus}
V následujícím dokumentu se chci zaměřit jen na hrubý nástin dělení a zpracování příručky, případně náznak pravidel pro paladina.
Popis paladina
Úvod do příručky, který by měl nastínit, kdo to vůbec paladin v DrD+ je. Porovnání s historií, různými fantasy knihami, ale hlavně nový náhled. Například, že paladin může být hříšník podle našich měřítek, ale podle svého vnitřního kodexu je hrán správně.
Navíc by zde mělo být uvedeno, že paladin je RP povolání.
Aspekty ideálů
Nastínění ideálů (kněz jim říká principy boha či kněze). U paladina nebudou žádné hraniční pocity, ale každý bude někam spadat (každý hraniční bude připojen k určitému ideálu).
Bude zde nutno uvést, že je rozdíl mezi termíny ideál (princip chápání světa) a Ideál (nejvyšší meta, které se každý paladin skrze svou cestu snaží dosáhnout).
Legendární paladinové
6 hotových paladinů (i s náznaky jejich postupu po úrovních), kteří můžou sloužit pro PJ jako vodítko při tvoření paladinů na vyšších úrovních. Zároveň budou tito paladinové použiti v motextech a v příkladech.
Umístění takto na počátek pravidel má své opodstatnění – PJ i hráč mohou přemýšlet o různých druzích paladinů, než je začnou přímo tvořit podle mechanismů.
Atributy paladina
Atributy nejsou myšleny vlastnosti, ale předměty. Tyto předměty pomáhají a vůbec umožňují paladinovi používat své schopnosti. Proto v této části pravidel bude uveden i popis schopností – každá schopnost je vázána na jeden předmět (schopnost obrany na zbroj, schopnost zvyšování morálky na praporec, …). Žádný paladin nebude ani na 21.úrovni mít skrz žádnou svou schopnost větší bonus než +7.
Příklad: paladin života bude moci mít na 6.úrovni bonus k BČ +2 při boji se svou sžitou zbraní (s každým předmětem se totiž paladin musí nějakou dobu sžívat). Pokud se vydá cestou boje.
Dvanáct slibů
Tato část pravidel by měla hovořit, jak plavidlově tvořit vnitřní kodex paladina. Jak by měl hráč hrát, aby mu PJ mohl přidávat postupně určitá kréda – části kodexu. Pokud tato postupně přidávaná kréda nebude paladin dodržovat, tak jeho schopnosti nebudou fungovat přesně jak si přeje.Navíc přijde i o schopnosti Nebeského osvícení (viz.níž).
Ideál jako cesta
Cesta k Ideálu není lehká. Navíc během daného se může u paladina objevit vnitřní zrak – Nebeské osvícení. Záleží jen na tom, jak se paladin drží jedné cesty. Pokud mísí ideály Smrti a Života, tak téměř nikdy nemůže dojít k osvícení a nikdy nebude tím pravím paladinem. Bude vlastně všestranně k ničemu. Bude mít výhody ve všem, ale tak nízké, že jej ostatní povolání předstihnou.
Nebeské osvícení
Poslední kapitola by měla odhalit schopnosti čistě směrovaných paladinů. takový paladin dokáže od 6.úrovně sáhnout do astrálu (kterému říká Svět andělů a démonů). Od 12.úrovně dovede své schopnosti vetknout do svých atributů (jen jednou za život). A od 18.úrovně dovede jednat s démony a anděli (dušemi), které dokáže za určitých podmínek přivést na čas na fyzický svět – aby mu třeba pomohli v bitvě.

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt