Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 12745 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.4.2024 10:25 - Oblíbené kluby (21:14) 26533
Poslouchám:RICK MILLER - One Of The Many (2024)
Crossover Prog • Canada

velmi plodná autor...
Nicméně, hudba příjemně plyne, ... hezká kulisa
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.4.2024 10:09  26532
Judith 26527Správně. Neměla to být definice, spíše bonmot. Ke kterému jsi mne inspirovala.
Konkrétně pro získání pojmu o tom, co recenzi činí recenzí, doporučuji každému nastudovat si alespoň základy. Dovzdělat se. Byť jen mlhavá povědomost o problematice drtivé většině slintalů chybí. Tím nemám na mysli tebe, ovšem.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 22.4.2024 10:02  26531
POOR GENETIC MATERIAL
Dívám se, že se celkem rozjeli. Vloni rework starších písní Elsewhere (2023), plus instrumentální experiment Anywhere (2023), teď regulérní album, fajn.
Kapela kdysi zněla jako dekonstruovaní Waters-less PINK FLOYD, dnes už jen jako jejich vybledlá ozvěna. Novinka se příjemně poslouchá, dal jsem ji ráno dvakrát. Akorát nic víc z ní nekouká. Slabší průměr.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.4.2024 08:23 - Oblíbené kluby (21:14) 26530
POOR GENETIC MATERIAL - Possibilities (2024)Hudebně i zvukově poměrně zdařilé album. Nic jsem nečekal a nakonec 43 minut příjemného poslechu. :-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.4.2024 07:03 - Oblíbené kluby (21:14) 26529
Poslouchám:POOR GENETIC MATERIAL - Possibilities (2024)
Crossover Prog • Germany
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 22.4.2024 01:12 - Oblíbené kluby (21:21) 26528
Antonín Jiránek (kolem roku 1712 Mladá Boleslav – 16. ledna 1761 Drážďany) - Fagotový koncert č. 4 C dur - jen 1. a půlka 2. věty, zbytek byl zničen za 2.sv.v. a zničený konec 2. věty dopsal Robert Ronnes
Skladba na dobré usínání (tím nemyslím, že je tak únavná, ale krásně poklidná).
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 21.4.2024 22:54  26527
Antony "Recenze je hlavně osobní příběh o setkání s hudbou, aniž by však šlo o popis tohoto setkání."

Asi nejlepší nedefinice recenze, jakou jsem kdy četla. To se povedlo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2024 22:17  26526
Při poslechu Cassie KINOSHI'S SEED. mi algoritmus přihrál Angličanku jménem Zara McFarlane. Není to špatný. Alternativní elektro jazz, co se pěkně vlní.

Bandcamp
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2024 22:08  26525
JudithRecenze je hlavně osobní příběh o setkání s hudbou, aniž by však šlo o popis tohoto setkání. Hudba je z hlediska posluchačského vnímání nedělitelná. Jakékoli pokusy o její pitvání selhávají, neboť subjekt hyne na vivisekci.
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 21.4.2024 22:02  26524
AntonyJá jsem pochopila díky zkušenosti s JAZZ Q, že psát po jednotlivých skladbách nikdy nebude moje parketa - nejmenší jednotka, jakou vnímám, je prostě hudba. Ta je nějaká a nějak působí, což se může demonstrovat různě zřetelně v různých pasážích - ale abych je mohla jmenovat (což se občas hodí), většinou dost těžce hledám. Vůbec neuvažuju v kategoriích "mezihra po druhé sloce", to mi připadá jako řešit vzorek na košili nad pravým loktem a nezabývat se materiálem a střihem celého kusu.

Nejvíc mě baví číst osobní příběhy o setkání s hudbou a co to s člověkem udělalo. Je mi fuk, jak tomu budeme říkat.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2024 21:43  26523
JudithVíš jak to mám, na téma recenzí jsem se tady rozepisoval dost. Napsat dobrou recenzi není jednoduché. Navíc, trpaslík je autista.

Daleko jednodušší je literární fikce, esej, úvaha. Člověka téměř nic nesvazuje, nebrzdí v pisatelském rozletu. Recenze je na rozdíl od toho poměrně komplikovaná v tom, že je třeba respektovat jasně daná pravidla, aby byla vůbec recenzí. Je nutno dbát na sdělnost textového vyjádření, současně by měl výsledný slohový produkt oplývat autorským literární stylem na úrovni. V recenzi se syntetizuje pragmatická publicistika s poetickou múzou. Tohle všechno dát dohromady je prostě dřina, a než to dělat blbě, tak raději vůbec.

Jasně, primitiv bez ducha levou zadní slátá schematicky popisný text pod psa. Skladbu po skladbě spočítá lichoťuky, chrochtne si do kapsy a spokojeně poplácá lokaje po shrbených ramenou. Nemá s tím problém, akorát za ním nezůstávají recenze, jen rozblemtané prasečí lejno.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 21.4.2024 20:55 - Oblíbené kluby (21:21) 26522
Emil Hradecký (16. ledna 1913, Praha – 18. listopadu 1974, Praha) - Písně kosmické (Mléčná dráha, Jitřenka, Velký vůz)
judith Judith Driftuji a sním - o hudbě. 21.4.2024 20:51  26521
RecenzeHezkyyyy... ti to trpaslík nadiktoval! Toho se drž!
:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2024 20:39  26520
Robert PLANT - Pictures At Eleven (1982) Black vinyl, Japan edition, Swan Song P-11225

Můžeme si říkat co by, jak by, kam by, kdyby. Kdyby LED ZEPPELIN setrvali naživu a hráli dál. Na "kdyby" se ale nehraje, alternativní historie neexistuje, alespoň tedy ne v prokazatelné formě, musíme tak vycházet ze známých faktů a skutečností.

Pan Robert Anthony Plant se narodil 20. srpna 1948 ve West Bromwich v hrabství Staffordshire v Anglii. V šestnácti letech odešel z domova, aby se mohl intenzívně zabývat hudbou. Zpíval s různými kapelami, a brzy si získal pověst mladíka s hlasem plným síly. Během působení v kapele The HOBBSTWEDDLE jej oslovil kytarista Jimmy Page, který byl jeho způsobem zpěvu ohromen a chtěl jej angažovat do The YARDBIRDS, kde tehdy hrál. Jenže ti se rozpadli a tak v sestavě Plant-Page-Jones-Bonham nakonec podnikli skandinávské turné pod názvem The NEW YARDBIRDS (ačkoli na plakátech je psali bez onoho „The“, a občas i jen jako YARDBIRDS, k nelibosti majitelů tohoto názvu), aby se od 19. října 1968 jmenovali LED ZEPPELIN. Vzápětí natočili debutové album a stali se součástí rockové historie.

Čas oponou trhnul, uplynulo více než 12 let a ukončení existence LED ZEPPELIN oficiálním prohlášením 4. prosince 1980 postavilo všechny zbylé hudebníky před otázku, co dál. Robert Plant založil hned následujícího roku skupinu The HONEYDRIPPERS, která své jediné pětiskladbové Elvisovsky laděné minialbum The Honeydrippers: Volume One vydala až v roce 1984. Jinak se v osmdesátých letech hlavně věnoval sólové kariéře pod svým vlastním jménem. To v dané atmosféře velkých očekávání nebylo nijak snadné ani jednoznačné.

Uvažme, že se psal rok 1982. Klasický hardrock byl mrtvý, metal s new wave neťukali na dveře, ale rovnou se jimi vyvrácenými z pantů hrnuli dovnitř dění šoubyznysu. Co v takové době hrát a neztratit sám sebe?

Plant ve svých skladbách zřetelně objevuje nové postupy, které v LED ZEPPELIN nemohl nebo nechtěl realizovat, současně rozvíjí a posouvá věci již slyšené. To dohromady dává spolehlivě fungující stavbu, neboť pojivem jednotlivých prvků je čirý talent a interpretační mistrovství všech zúčastněných. Obzvláště vypečenou dvojku tvořili bubeníci Phil Collins & Cozy Powell. Pánové dosti rozdílného švihu a přesto v nahrávce solidně koexistující. Fungující rozmanitost je tímto jen podtržena.

Další instrumentalisty tvoří kytarista Robbie Blunt (současně je spoluautorem všech skladeb), klávesák Jezz Woodroffe (autorsky se podílí na dvou skladbách), basista Paul Martinez a v jedné skladbě hostuje na saxofon Raphael Ravenscroft. S nimi se podařilo vyšlehat koktejl velmi životaschopných skladeb, co dovolují zapomenout na cokoli předchozího a umožňují s potěšením věnovat se právě existující hudební inkarnaci hvězdného vokalisty.

Všechny skladby na albu oplývají bohatostí toho, čemu se říká "groove". Zde způsobem, který uchopí a pomalu vstřebává. Charismatická jiskřivost každého songu získává pozornost, opakované poslechy tento efekt jen zesilují. Hudební prostor je odlehčený až průsvitný, při zachování úderné, místy až funkové, důraznosti. Je pěkně vidět hluboko do struktury skladeb a lze se proplétat předivem nástrojových linek. Tato průzračnost je pro mne jako pro posluchače velmi libá. Vzácná vlastnost, se kterou bych se rád setkával u více nahrávek slavných jmen. Zde je v koncentrované formě.

Vedle „obyčejně“ skvělých skladeb jsou tu totální flákance. Totální, protože mě pokaždý sežvejkají a vyplivnou celýho zhulenýho na mol. Shodou okolností, a jistě to není náhoda, jsou to tracky, které odbubnoval Cozy Powell. Hraje s feelingem, jenž pozoruhodně zpřítomňuje zesnulého Johna Bonhama.

Prvním z nich je Slow Dancer, který uzavírá „A“ stranu původního LP. Jeho chvějivá textura posmutnělých a světélkujících tónů je vykreslena dramatickými kytarově klávesovými riffy, které jako by se vynořily odněkud z Physical Graffiti (1975). Při poslechu mne přikovává neústupný pohyb vpřed, jako když se fascinující kolos brodí se hustým dehtem beznaděje, na ramenou nese přeživší, a nenechává je upadnout do vln nekonečného zoufalství. Monumentální song.

Druhým monstrem, co tu na mne číhá, je Like I've Never Been Gone, předposlední skladba alba. Je nezvykle do sebe introvertně zahloubaná a dává rozkvést zádumčivým náladám z autorské palety. V tomhle smyslu se jí blíží i Moonlight In Samosa, ale tam chybí ta Powellovská prda na spodku. Zde díky ní vzniká oscilující gradace, co přichází v pozvolných pulsech, čímž připomene pro změnu desku Presence (1976). Provazce hlasových a instrumentálních linek se tu umně splétají v převelice silný proud emocí. Hodně velká a neobyčejná věc. Jako zajímavost dodám, že na CD vydání je v bonusech tato skladba v živém provedení, kde ji odehrál Collins a má stopáž o dvě minuty delší.

Další písně nejsou o nic horší. Plant v nich předvádí vokální meandry, rozdává náznaky funku a reggae, opakuje fráze, dovoluje si záseky a další finesy, které později plně rozvinul na Shaken 'n' Stirred (1985). Ku prospěchu využívá možností chladných novovlnných aranží, aby je jako zrcadlovou plochu použil k vystřelení gejzírů drobných tónů, co v prostoru vykreslí hru holografických vzorů a obrazců. Fascinující poslouchaná.

Plant v úvodu položenou otázku vyřešil elegantně a stvořil slušně životaschopného rockového hybrida. Jednoduše řečeno - zní moderně, ale nijak nepodlehl. Stojí pevně jako maják nad hladinou a trendy jej obtékají. Jestli by takto vypadali LED ZEPPELIN model eighties můžeme jen spekulovat. Robertovi tohle sedlo dokonale a já si jeho debutní album užívám na pět plnotučných hvězd.

*****
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 21.4.2024 20:37  26519
DesdichadoAha. A já myslel, že si jeho jméno Číňani zkrátili, aby se jim lépe vyslovoval. A nepřebývá "T", ale "te".. ;)

[ 12745 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt