Herus 106: moje vize příběhu, nebo spíš vývoje světa jeho geopolitické situace je asi taková: Existovali Staří bohové, kteří byli samotnými dětmi Gaii a Ereba (země). ti měli obrovskou moc vyzvedat pohoří, vládli rasám a každý je uznával jako vládce na zemi. neměli "všudypřítomnost", vlastně to byli jen draci a podobně, ale mají Vliv podobný jako kněz a z přirozenosti a síly krve vládu nad živly,a to obrovskou. Každý dominuje svému prostředí (např. poušť) a oblasti (makroregionu). Z jejich krve vtzešli starší rasy, například podsasdití goblini, kteří jako první ovládli tajemství magie (spíše temné). Dále trollové, a podobné "drsné" rasy - třeba ještěrci, .. nahodtě něco.
Lidé, elfové ap. žili divoce v pláních, ale mocní vůdci neznámého původu je vyvedli ze stínu, byla založena první města a "civilizované" oblasti. Ti vůdci mají v krvi samozřejmě krev starších bohů, která jim dává sílu. S lidmi přišli i lidští bohové, ale každá větší oblast má svoje, tedy je spousta bohů smrti i úrody, a každý vládne ve své oblasi a nad "svými" lidmi. (nejen lidi, žejo..). Je jedna větší říše, která se rychle zvedla, je kosmopolitní, je v ní více ras, ale dávno už převažují staré. Mezi vládnoucími rody jsou tajemní "mocní". Tato říše chce dobít zbytek nových ras, ale v okolí "civilizace" se chystá frontální útok starých ras pod vedením asi tří "starých bohů", kteří se ovšem navzájem porvou. Hlavní zápletka bude: přežije lidstvo?
Dead: nemrtví jako rasa - já jsem pro, aby hráči mohli se svolením PJ hrát za kdeco, ale nemrtví nejsou rasa. neučí se, páč jsou po smrti, nemusí jíst, neunaví se, a vůbec by s tim bylo asi moc problémů. Ve Stínu meče jsem hrál za kentaura,a už to bylo dost komplikovaný, až tragikomický. Já třeba zas přemýšlel o rase nehmotných, ale asi by to nešlo.
Nigun: o hobitech - no pokud by za ně hráči nehráli komicky a pokud by působili tak, že si dokáží zjednat pořádek, nemám nic proti.
obecně o rasách - uzavřel jsem anketu s tím, že ztráta hlavních ras, řekněme nosných, by hráčům svět příliš vzdálila. Takže budou elfové, a budou trpaslíci. Rasy se upraví, a to tak, aby do toho světa zapadly jak stylově, tak aby v něm mohyl fungovat. DrD+ umožňuje jeden fanntastický mechanismus - že se do popisu rasy napíše, že ta a ta rasa většinou rozvíjí to a to, že třeba theurgy nemají vůbec, a že kasta kněží vypadá tak a tak vzhledem k těm a těm okolnostem, a že rádi a obvykle používají to a to. Takže dobrý kouzelník z trpaslíka být může, ale pokud si ho hráč nebude umět obhájit, bude dostávat málo expů, protože je to nesmysl, bude to od hráče chyba. Pokud to originálně vymyslí a zahraje, jako PJ beru a děkuji. Můžem udělat, že v určitých oblastech jsou obvyklé a známé určité školy magie a boje, a obvyklé určité finty a zbraně. POkud nějaký hráč bude ohánět nějakou jinou knihou, může. Já mam právo na autorskou licenci, což je v DrD+ uváděno dostatečně často. |