Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
chomski 6.10.2006 13:25  156
SeppTo sem rád, že se ti to nelíbí. Konečně jste prohlédli děsivost své strategické posice :)
chomski 6.10.2006 13:10  155
Jena 1806Hlavní mapa Jeny 1806 je velká cca 900 x 700 hexů.
Hlavní mapa tažení v Belgii 1815 je 550 x 400 hexů...
sepp 6.10.2006 13:09  154
b15 odehráno a zasláno!nějak se mi to nelíbí...
chomski 6.10.2006 12:55  153
Minsk 1944New PzC: Minsk 44 Operation Bagration

Sweet, some new stuff aswell:

Minsk ’44 brings changes to the game engine, which enhance the campaign being wargamed.
These include:

- Added partisan unit type with new effects on supply and units moving in the rear.
- New game effects whereby indirect fire is twice as disruptive to HQ units as normal.
- Added new Quality Fatigue Modifier optional rule.
- New command effect: detached units (those beyond the command range) can no longer call in Artillery or Air Support.
- Specific AI improvements have been made in an effort to make the game played against the computer more enjoyable.
- Scenario Editor: added ability to define a Direct A/I Order to assist the AI in attacking over major obstacles such as rivers, thus making the game system more tenacious on the attack.
- Also added, is the ability to highlight a single unit which allows A/I orders to be given to that unit.
chomski 6.10.2006 12:53  152
Nové tituly od HPS!!!!!!!!!!!!!!Hurá! Od dnešního by měly být v distribuci následující tituly:
1. Napoleonské: Campaign Jena-Auerstadt 1806 (máme výročí). Bude obsahovat 3 kampaně, 400 scénářů. To vše na 40 mapách. Ukázky jsou zde
http://www.fireandmelee.net/ja/pr/cpj_pr.html

2. Americká občanská válka: Vicksburg
3. 2. světová válka: Minsk 1944 - Operace Bagration
chomski 4.10.2006 20:38  151
BelgieAha, tak to já odpovídal hned druhý den tedy 28.9. Ono to stejně vypadá, že Sepp je asi mimo. Takže tah poslán Seppovi z mého Chomski@centrum.cz. Tahy mi ale už zase můžete posílat na normální adresu.
666 4.10.2006 20:11  150
Omlouvám se, ale dnes se musím věnovat své nemocné přítelkyni, odpovím jak nejrychleji to půjde (tzn. nejspíš zítra).

Poslední Belgie, kterou jsem spatřil byla ta, co jsem odeslal 27.9. chomskému, pak už mi nic nedorazilo.
666 3.10.2006 22:39  149
Belgieu mne není
chomski 3.10.2006 11:35  148
Použití skirmišerůhttp://www.austerlitz.org/cz/clanek/1197
chomski 3.10.2006 09:27  147
Kde je Belgie?
666 30.9.2006 12:54  146
Rusové nejsou zas až tak špatní, já mám jenom výhodu obrany předměstí Kalininu a také jsem se zakopal. Němci jsou také samozřejmě o trochu lepší (obvzláště ty elementy první tankové divize, na nich v podstatě závisí celá obrana), disruptovaného toho nemám tolik a moje isolované jednotky nepůsobí téměř žádné ztráty nepříteli (a naopak ztráty dostávají).

Na druhou stranu jsou asi špatně nastavené (proněmecky) podmínky scénaria. Správně by mělo dopadnout na minor victory (a ne na major).

Mě se povedl pěkný obkličovací manévr s výmazem celé jedné střelecké divize, na druhou stranu Chomskimu se také povedl hezký obkličovací manévr, který mne bude stát celou motorizovanou brigádu + prapor plamenometných tanků (ten již je v pánu) a možná i dva prapory (z toho jeden tankový) tankové divize. Když k tomu připočítám, že jsem měl víc štěstí než Chomski, tak bych měl těsně vyhrát, ale takhle asi vyhraji drtivě (pokud mne Chomski něčím nepřekvapí).
chomski 30.9.2006 10:33  145
Kalinin, Moskva 1941, 666 (OSA) vs. Chomski (SSSR), 26. tahPodle tvůrce, vybalancované scénário pro PBEM. Asi jsem totální mameluk, ale mě se to moc vybalancované nezdá. Německé jednotky jsou naprosto výkoné při střelbě. Zatímco sovětská pěchota ubere maximálně 10 a ještě se stane disordered při zpětné palbě Němců. Bohužel jsem prokaučoval začátek, kdy jsem si nechal obklíčit pěší divizi, na které si 666 nahrabal spoustu bodů. Kdybych ustoupil a přenechal 100-bodový hex, udělal bych lépe. Bohužel měl 666 také obrovské štěstí v tom, že jeden den nebylo bahno ale hezky a to mě dokonale drtil. Šance na to, že bude hezky byla snad 15%. V polovině hry se mi podařil obchvatný manévr, kdy jsem nakoncetroval skoro vše u Kalininu a obklíčil německou brigádu + nějaké další elementy. V tomto momentu ještě více vyniká bezzubost ruských jednotek, kdy si nedokáží poradit s izolovanými, disordered (jedna je dokonce broken) jednotkami nepřítele :(
666 30.9.2006 00:17  144
KalininU Kalininu byla obklíčena 900stá motorizovaná brigáda spolu s jedním tankovým a jedním motostřeleckým praporem první tankové divize. I přes několikanásobnou přesilu nepřítele se zatím daří vzdorovat, zejména díky pomoci luftwaffe. Doufejme, že naši stateční vojáci vydrží, pomoc již je na cestě - první tanková divize se neohroženě žene směrem k nepřátelským pozicím, odhodlána vyprostit obklíčené jednotky.
chomski 28.9.2006 00:44  143
MailTahy mi posílejte do odvolání na chomski@centrum.cz, protože Post je nějakej rozhašenej.
chomski 28.9.2006 00:43  142
BelgieProbíhá dočišťování Charleroi a okolí. Pruské ztráty se již vyšplhaly na cca 6000 mužů. Naše ztráty jsou zanedbatelné.

Literatura se nemůže shodnout, zda Blucherovo rozhodnutí koncetrovat u Ligny bylo správné neboť to bylo příliš blízko nepříteli. V tomto ohledu se používají slova jako hazard. Co by řekli klasikové Jomini nebo Clausewitz na koncentraci u Chareloroi????

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt