WanToOsobně si taky myslím, že podobně velké rozsahy čehokoliv jsou zbytečné, deset stupňů bývá ažaž, já to nakonec uklepal na 6 stupňů a funguje to OK. Druhá věc je, jak moc velký vliv náhody chceš připustit. Hod 3d10 je fajn, ane nutí tě to páchat ta rozmezí takhle... a to si stejně myslím, že nemusíš.
Příklad: Pokud poleze postava po kládě nad roklinou, je třeba otestovat nějakou vlastnost, jestli z klády spadne nebo ne, řekněme hypotetickou vlastnost "Rovnováha". Pokud poleze po laně nad stejnou propastí, je třeba taky ověřovat "Rovnováhu". Náročnost těchhle testů je ale rozhodně jiná - ta kláda je široká a nehýbe se. Alespoň jeden z těch dvou testů bys pak měl modifikovat nějakým postihem nebo bonusem, což nakonec dá možnost uspět i s hodem 0 (pokud to bude velmi snadný přelez s bonusem) nebo neuspět s hodem 28 (chůze po laně - velmi těžké - postih). Tím pádem je ten pečlivě vykonstruovaný rozsah najednou přebytečný, stejně se můžeš pohybovat i mimo něj.
(BTW, osobně jsem nakonec volil rozsah 0-12, se skladbou 1-6 za řídící vlastnost, 1-6 za dovednost, a podhazuje nebo vyrovnává se hodem 2k6)
Druhá věc, co na ní podle mne správně Jerson poukázal, je to posouvání vlastností 1:1. Pokud potkáš hráče - Munchkina, tak s tvým množstvím vlastností není problém každou snížit o 1 a jednu naopak namakat na maximum - to snížení při takhle velkém rozsahu nebude ani znát, kdežto naboostování jedném vlastnosti bude obrovská výhoda. |