Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wanto 21.6.2005 10:59  195
DodoPřečti si příspěvek 193 :-)
dodo 21.6.2005 10:56  194
WanToBer to tedy tak, že ostatní vlastnosti jsou o 1 nižší, ale v celkovém efektu ta 1 nebude tak podstatná. A pokud si vyberu jednu vlastnost, od který je odvozeno několik schopností pro mě zajímavých, a zadarmo jí změním, pak za drobný peníz naboostuju kvanta dobrých schopností.

Ze zkušenosti velmi dobře funkční: +1 je za bod, +2 za 1 bod na +1 a dva další na +2, ... takže cena zlepšení (a zhoršení zrcadlově):
+1 1
+2 3
+3 6
+4 10
+5 15

Tohle nepovolí bez významných omezení ostatních atributů namakat nebezpečně jednu vlastnost.
wanto 21.6.2005 10:54  193
Jsou dvě možnosti, jak tohle řešit - za snížení vlastnosti o 1 dostaneš jen 5 bodů.
Druhá je zrušit počet bodů přímo úměrně ke zvýšení vlastnosti. Místo -20 bodů za +2 bude -30, za +3 -60 nebo nějak tak.

První nejde, protože stačí snížit ostatních sedm vlastostí o 2... Ta druhá je lepší.
wanto 21.6.2005 10:45  192
DodoPrůměrná vlastnost je 14, ne 10. Přepočítám to:
Vlastnost 14, dovednost 7. Můžeš si jí zvednout až na 21, za 14 bodů.
Vlastnost 21, dovednost 11. Až na 28, za 17 bodů.

Máš pravdu, vychází to dost divně...
dodo 21.6.2005 10:38  191
PardGalenTo by odpovídalo tak něčemu jako je systém pro Hitchhiker's Guide to Galaxy nebo Zeměploše :-)
pardgalen 21.6.2005 10:37  190
JersonZaslechl jsem něco o hře kde to je tak, že čím šílenější akci vymyslíš, tím větší šanci najejí úspěch máš, ale bohužel si nepamatuji název ani podrobnosti, ale můžu to zkusit vyhledat.
dodo 21.6.2005 10:35  189
WanToTo jsme se asi nepochopili - vlastnost je 10, dovednost je 5(pro začátek z vlastnosti)na +17(o 7 víc než vlastnost), to je investování 12 bodů na výsledek +17.
V opačném případě: vlastnost 17, dovednost z 9 na +24, tedy investování 15 bodů na výsledek +24. Jseš si jistej, že chceš "prodat" rozdíl +7 v dovednosti za 3 vývojové body (nebo jak tomu říkáš)?

Jinak: Pokud je někdo Munchkin, chce si zahrát tak, jak mu to vyhovuje, Munchkinovsky - osobně na tom nevidím nic špatného - jde o zábavu, a pokud ho tohle baví, tak proč ne, že. Jenomže takováhle drobnost Ti zdevastuje vyváženost - jeden Munchkin v družince "normálňáků" bude Uber silný. Osobně si myslím, že lepší cestou je zredukování možnosti munchkinismus vůbec umožnit tím, že se takovým krokem hráč VELMI znevýhodní, což se tady nestane.
wanto 21.6.2005 10:19  188
Dodo+11 je velký rozdíl, to máš pravdu. Ale je téměř stejný jako +7 bez naboostované vlastnosti.

Navíc, když si chce někdo zahrát, nebude si vytvářet munchkina.
xkiv 21.6.2005 10:13  187
A vubec, ja bych ani abslutni rozsah vlastnosti nedaval, tim se pak tvori budto absolutni hranice moznosti (nikdo nemuze behat rychleji nez ...), nebo "nekonecnonasobne" zlepseni vlastnosti pri prestupu na posledni uroven rozsahu (vcetne nekonecnenasobneho zhorseni, jakmile pak dostane postih).
A hazeni [nejake kostky v rozshahu stejnem, jako je rozsah vlastnosti] proti vlastnosti je vlastne jenom hazeni na procenta, az na jine rozdeleni vyznamu bonusu a postihu (ono i u tech procent ma +1% jiny vyznam pro nekoho, kdo zacina na sanci 0%, 50% nebo 99% ...)

Neco jineho je omezit *bezny* rozsah vlastnosti.
A kostky. Takove 4k6 uz sice dava krasne skoronormalni rozdeleni pravdepodobnosti, ale komu se to chce pocitat, ze?
I kdyz se to rozdeli jako 2k6-2k6, takze ve vysledky jsou -10 az +10 ...
dodo 21.6.2005 10:12  186
WanToNo, podle toho, co jsi napsal dole:
Pokud půjde o střední dovednost odvozenou od takové o 7 naboostované vlastnosti, pak: samotná vlastnost dá +4, navíc si můžeš zvýšit tu danou dovednost (třeba nějaký boj) o 7 víc než ostatní, tedy celkem +11... to mi přijde jako sakra ROZDÍL.

S tím rozsahem - já se Tě nepokouším přesvědčit, aby jsi ten rozsah měnil, pokud se Ti to tak líbí, měj si to tak, ale jen zauvažoval nad tím kategorickým 0 je bez šance na úspěch a 28 bez šance na neúspěch, pokud začneš používat modifikátory (což je IMHO docela nutné - dokážu si sice představit systém, kde modifikátory nemám, třeba přes ten níže zmíněný karma pool, ale modifikátory jsou asi o něco jednodušší), pak se Ti ten rozsah ještě posunu. Jinak i pokud chceš takhle velký rozsah, je lepší te statistického hlediska používat více menších kostek než tři velké...

Celkově k tvoření systémů vyšla moc pěkná série článků v Dechu draka, autorem byl tuším Mr. Chvátil... velmi poučné úvahy. Už je to teda nějaký pátek, ale stejně.
wanto 21.6.2005 10:08  185
xKiv27 a 28 sice rozliším, ale v praxi se to neprojeví. Zkus hodit tisíckrát kostkou a chválně kolikrát hodíš 26 nebo 27. Čtyřikrát? U 13, 14 a 15 je to už něco jiného.
xkiv 21.6.2005 10:05  184
WanTo:
Rozlisis snad i 27 a 28, ne?
28 prece nema sanci na neuspech (bozska uroven schopnosti)
27 ma na neuspech (musi na "3k10" hodit 27, cili tri devitky, to je 1 z 1000) 0.1%, coz je nekonecnekrat vic :) a je to jenom polobozska uroven.

Jerson:
sam pises " .... by obnaselo *mensi sanci* .... ", takze se zase musi budto hazet, urcovat odhadem, nebo podle jinych pravidel proti nejake hodnote (i kdyz ta hodnota je jenom cislo pouziteho pravidla)
wanto 21.6.2005 10:01  183
DodoU rozsahu 0-28 si pořád budu stát za svým :-), ten si prostě nezměním. Mám vyzkoušené, že rozsah 0-28 je akorát, především kvůli soubojovému systému (kde je útočné číslo efektivní dovednost) a kvůli dalším případům střetů dovedností.

Naboostovaná vlastnost není moc velká výhoda. Můžeš jí zvýšit maximálně o 7. Většina (asi 60%) všech dovedností jsou střední obtížnost - výchozí úroveň 1/2. To je zvýšení dovednosti pouze o 4, takže nějakých 20% navíc. To moc velká výhoda není.
Navíc vlastnosti nejsou důležité. Nejdůležitější jsou dovednosti, bez těch i s velkou vlastností nic nedokážeš.
dodo 21.6.2005 09:52  182
WanToOsobně si taky myslím, že podobně velké rozsahy čehokoliv jsou zbytečné, deset stupňů bývá ažaž, já to nakonec uklepal na 6 stupňů a funguje to OK. Druhá věc je, jak moc velký vliv náhody chceš připustit. Hod 3d10 je fajn, ane nutí tě to páchat ta rozmezí takhle... a to si stejně myslím, že nemusíš.
Příklad: Pokud poleze postava po kládě nad roklinou, je třeba otestovat nějakou vlastnost, jestli z klády spadne nebo ne, řekněme hypotetickou vlastnost "Rovnováha". Pokud poleze po laně nad stejnou propastí, je třeba taky ověřovat "Rovnováhu". Náročnost těchhle testů je ale rozhodně jiná - ta kláda je široká a nehýbe se. Alespoň jeden z těch dvou testů bys pak měl modifikovat nějakým postihem nebo bonusem, což nakonec dá možnost uspět i s hodem 0 (pokud to bude velmi snadný přelez s bonusem) nebo neuspět s hodem 28 (chůze po laně - velmi těžké - postih). Tím pádem je ten pečlivě vykonstruovaný rozsah najednou přebytečný, stejně se můžeš pohybovat i mimo něj.

(BTW, osobně jsem nakonec volil rozsah 0-12, se skladbou 1-6 za řídící vlastnost, 1-6 za dovednost, a podhazuje nebo vyrovnává se hodem 2k6)

Druhá věc, co na ní podle mne správně Jerson poukázal, je to posouvání vlastností 1:1. Pokud potkáš hráče - Munchkina, tak s tvým množstvím vlastností není problém každou snížit o 1 a jednu naopak namakat na maximum - to snížení při takhle velkém rozsahu nebude ani znát, kdežto naboostování jedném vlastnosti bude obrovská výhoda.
wanto 21.6.2005 09:31  181
JersonRozsah 0-28 se využije. Pro vlastnosti pouze 7-21, ale to ostatní pro dovednosti.
Hodnoty 14 a 15 odlišit dokážu, protože kvůli rozložení pravděpodobnosti na 3k10 je 14 50% šance úspěchu a 15 asi 57%. Hodnoty 27 a 28 ne, ale aby hod fungoval, musí být :-)

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt