Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 24.1.2006 11:33  211
noldo [209]: No, jestlize je buh ztelesnenim principu, pak ho jen tak zabitr nemuzes. Musel bys zrusit cely princip (dobro, zlo, ohen,...). spise bych to videl jako domingo [210]. Takovy "superdemon", proste vteleni boha. At uz se buh vteli sam, nebo ho nekdo privola. Ovsem musi to byt nejak omezeno, jinak by si bohove z toho sveta udelali cvicnou strelnici (aspon nekteri).
domingo 24.1.2006 10:49  210
noldo [209]: To je uz problem v tom ako je urobeny bojovnik. Podla mna tie archetypy uz su "nadstavba" nad inym systemom.
Ja by som si ho vedel trochu inac (tiez viac-menej zachovavajuc archetypalny sposob, ale viac na styl carodeja). Proste by mal 6 zakladnych smerov (utok, obrana, trening, intuicia, kolektivizmus, individualizmus), kazdu uroven si moze jedno zameranie zvysit o 1, ale dovednosti by si vyberal (kazda by mala podmienku napr. utok 3, intuicia 4) ...

Bohovia na zemi: zaujimava myslienka, ale je to odklon od povodnej myslienky DrD+ (dobrem, uz som ticho :-)) ...
Nieco na sposob avatarov (boh si vytvori svojho zastupcu, moze ich mat viac) alebo priamo ze boh ma 1 telo v ktorom chodi po zemi ?
Tieto 'bozske' bytosti by podla mna nemali byt skutocne zabitelne, len im znicis telesnu schranku, neskor sa mozu vratit v novej (samovolne, ritualom ...) - nieco podobne ako tienovy svet a myslienkove bytosti asterionu.
noldo 23.1.2006 21:14  209
Zaphkiels těma kulturama je to dobrá myšlenka, je důležitější než rasy. S tim strážcem chrámu - to bude strašně lákat vzít si toho koně, idkyž to pro ně bude netypické, protože na to má 2 skilly. A nájezdník by se na tom sedle unavovat moc neměl, jako rytíř, ale ten má zas ten svůj Ideál....ale to je drobnost....

Zajímalo by mě, co řikáte na myšlenků bohů chodících po zemi, zabytelných valkýr, a ztělesněných andělů a podobných božích služebníků, nebo poslů přírodya živlů.. třeba že rozdělávání ohně je spojeno s prosbou ducha ohně a že nepomodlení se před plavbou může způsobit potopení (tedy potopení přímo trojzubcem pod kýl)
peca_007 23.1.2006 21:06  208
noldo [206]: Ale vzdyt v pravidlech je jasne receno, jak se ty archetypy maji chapat:
  • Rytir - povinnost
  • Sermir - umeni
  • Gladiator - sport (nebo hra)
  • Kondotier - povolani
  • Bijec - smysl zivota
  • Barbar - nezbytna soucast zivota
zaphkiel 23.1.2006 21:00  207
No tak strážci chrámů jsou jasní rytíři. Nájezdníci? Hmmm... Barbar plus něco? I když to je zase případ od případu...

No ty rasy... jsou docela problém... Já vždycky řeším každý státní útvar/kulturu zvlášť, i když mi na mém posledním světě nic nezbývalo- prošel několikanásobným vzrůstem a pádem civilizací, takže všechny rasy byly velice roztříštěné,což mělo za následek, že jenom typů elfů jsem použil zatím 5...

Pokud má být tenhle svět koncipovaný jako mladý, tak by to nemělo být tak hrozné. Prvně ale bychom si měli určit, v jakých podmínkách budou jednotlivé rasy žít, protože to značně ovlivňuje kulturu.
noldo 23.1.2006 20:29  206
ZaphkielJá pořád nevim s tim rytířem. Přemýšlel jsem o tom a asi bz šel, právě jako bojovník za ideály, ale muselo by se vysvětlit, že to neni ten středověký rytíř. No a pak nevim, co s nájezdníky a "strážci chrámů".
noldo 23.1.2006 20:26  205
pecaKoncept duchů: ano, myslím duchy míst, věcí, ale i společenstev. Ideálně dořešené by to umožňovalo i duchy jako bubáky, ale ne nemrtvé. Zkoušel jsem to, ale jaksi jsem se do toho zamotal.

Rasy: Asi by "mladší rasy" včetně elfů, pokud tam budou, měl dělat někdo jiný, já ne :o)

Pokud bych se rozkecal o mojí vizi, chtělo by to pověsit na nějaké stránky a do záhlaví dát jen odkazy, o čem je tahle místnost, co je cílem, a témata k diskuzi.
zaphkiel 23.1.2006 20:22  204
noldo: Do bojovníkových archetypů bych nezasahoval. Mám dojem, že archetypy jsou v první řadě způsoby nazírání na boj, takže v malé horské vísce může vyrůst jak barbar a bijec, ale i rytíř, kondotiér, šermíř a gladiátor, jeho vývoj, záleží v první řadě na jeho povaze a osobní historii.
peca_007 23.1.2006 20:15  203
noldo [202]:

A pak dopracovat koncept duchů, který v pravidlech nepřímo je, ale neni podpracovaný. A to tak, aby fungovali i poslové živlů, cenóz, atd. - Myslis duchu ve smyslu duse mesta, duse domu, duse cesty,... nikoli duchu jako nemrtvych? Pokud ano, tak to je na delsi rozpravu. pokud ne, tak taky, ale z jineho soudku :-)

Co se tyce omezeni vybavy, pak budiz, ale pozor abys povolani prilis neoslabil.

Na elfech se mi nelíbí, že už od tolkiena jsou více-méně ztělesněním ideálu, krásní hodní nesmrtelní. - Jak kde. Ja s hraci vek neresim, pokud nehraje roli, coz u vlastnich postav moc nehraje. Teda, jakoze hraci nemaji nejaky 200 lety elfiky, ale kolem 20-30 let. Ostatne ja osobne beru elfy proste odlisne vzhledem a telesnou stavbou. Zbytek je dany svetem, byt jsem zvykly na elfy zijici vice v souladu s prirodou (greenpeace, ekoteroristi,...), nez jako vandalove.

Asi by bylo rozumné změnit název místnosti, poku dvám změna pár detailů přijde jako znesvěcení loga a nenapravitelný zásah do systému, vyváženosti a původnosti pravidel. Jen se teda nestačim divit. - To chce klid. Dokud nezacnes tvorit nejake astralni a vnejsi svety, tak jde celkem o prd. Proste "univerzalni" svet si predstavuji spise jako popis "prirodni" urovne, pozadi ras (narodu), nejake to bozstvo. Ale pod svetem pro DrD+ proste cekam, ze na pravidlech nemusim nic menit (vyjma popisu ras a dostupnosti vybaveni). Sikne se nejaka tan geo-politicko-hospodarska mapa, popis statnich zrizeni a pravnich nastroju v ruznych statech.
noldo 23.1.2006 19:58  202
Bouchi, Peca, Domingo: nechci měnit systém ani vesmír. Snad jen bohy, protože bozi v pojetí všudypřítomných nezasahujících mi do stylu světa jaksi nesedí. A pak dopracovat koncept duchů, který v pravidlech nepřímo je, ale neni podpracovaný. A to tak, aby fungovali i poslové živlů, cenóz, atd.;

Co se týká úprav v povoláních, tak asi takové úpravy stylu omezení výbavy zloděje, možná omezenosti lokální dostupnsoti čaroď. a bojov. archetypů, možná kuší, dl. mečů a ryt. brnění. Ty archetypy jsem chtěl spíš přizúpsobit světu, ale na tom mi tolik nezáleží. Co se týká ras, jsem taky ochotný ustoupit, až na hobity. Na elfech se mi nelíbí, že už od tolkiena jsou více-méně ztělesněním ideálu, krásní hodní nesmrtelní. Jinak že by byli svině, tím jsem myslel jen takoví, jako všichni ostatní. Tím se jako Pj dost řídím a je to podle mě úžasně realistické co se týká povah. Samozřejmě jednotlivci jsou i kladní, ale obecně to tak moc nefunguje.
Asi by bylo rozumné změnit název místnosti, poku dvám změna pár detailů přijde jako znesvěcení loga a nenapravitelný zásah do systému, vyváženosti a původnosti pravidel. Jen se teda nestačim divit.
O míře originality: jen do té míry, abysme se vyhli opakování klišé. Aby si hráč už při letmém poznání určitého prvku světa nemohl říct - jo, to je tohle. Aby nemohli vzít předem připravenou postavu podle pravidel a zasadit jí do tohohle světa, stejně jako do 80% jiných světů.
Boubaque:
A - ano
B - zvl. otázka, láká mě svět relativně suchý
C,D - je hlevní ujasnit si hlavní faktory, jako je již zmiňovaná magie, rasy, délka dějin, fungování bohů, základní prvky (postavy, rasy, církve,...) ve světě; pak se uková takový základ světa, aby tam všechno, co tam chcem, mělo "svoje" místo a aby všechno sousedilo to s tím, s čím má, a bylo v takové krajině, v jaké jsme chtěli, a aby byly možné i očekávané příležitosti a interkace. Pokud to bude "hratelný" a "inspirativní" geopolitický základ, který především dodržuje ducha a atmosféru hry, můžem už dotvářet dějiny a pod. podle mapy.
domingo 23.1.2006 11:56  201
noldo [186]: Opakoval by som sa, teda Ta odkazujem na Bouchi [196].
Ak chces mat svet ktory sa neviaze na pravidla DrD+, odporucal by som Ti poziadat spravcu Lopuchu o zmenu nazvu klubu (snad sa to technicky da), lebo je zavadzajuci.
Ak to ma byt skutocne svet pre DrD+, potom by aplikacie nemali menit nic co je popisane v pravidlach DrD+, maximalne ich (trochu) rozsirovat (nova rasa, nove kuzlo ...).

Dalej, stale tu rozpravas o 'originalite'. Co nou mienis ? 100% originalny svet nevytvoris ani nahodou, to by nesmel byt fantasy, a nikto by tomu svetu nerozumel :-)
Skor treba definovat mieru originality sveta ...

A aby som tu nedonasal iba 'negativnu energiu' ... praca co tu odvadzate je celkom dobra ... len tak dalej.
farflame 23.1.2006 10:12  200
Boubaque:
A - podle toho, co napsal Noldo, to beru tak, že svět vytvořilo postupně a víceméně chaoticky několik bohů. Ten jejich prvotní svět se potom dál vyvíjel svou cestou a zároveň do něj bohové svou mocí zasahovali - dovedu si představit, že v tomto "prvním" období třeba vznikla nějaká "prastará" rasa (s maličkým počtem členů), ale díky zásahům bohů zase vymřela. Nezní to moc originálně, ale navazuju na tu Noldovu myšlenku. Každý z těch bohů by asi měl mít v tom světě určitý svůj zásadní otisk, který přetrval, nějaké pravidlo, geologickou záležitost nebo rasu, kterou stvořil.
C - nejprve musíme řešit základy toho světa, nějaký příběh je až druhá věc. Nemůžu přece někam hýbat se světem, který ještě ani nestojí, to je postavené na hlavu.


Fauna/flora a geologie

Klíčová věc - představa o zvěři a přírodě by měla vznikat ještě před rasami (nebo současně), protože to určuje zázemí a způsob života těch ras. Když v tom světě hypoteticky nic nevypěstuju, asi mě pole neuživí ap.
- co když tam nebudou žít krávy, drůbež aj. hospod. zvěř a ani koně? To by byla změna. Naopak tam budou žít jiní býložraví tvorové, mohly by je lidé nějak využít jako tažné, pro mléko nebo něco jiného? Některé rasy (města) by se třeba lépe naučily tyto tvory chovat a chránit před jejich přirozenými predatory, jiným by se v chovu nevedlo a pouze by je lovili. Ve světě s většími, silnějšími dravci a drsnějšími podmínkymi by byl chov velmi obtížný a v odlehlejších oblastech asi vůbec neexistoval - čili žádní koně pro družinku na každém rohu.

Pozn. - Schopnost rozumět a chovat zvířata by v tomto světě mohla mít větší důležitost a užitek, zatímco běžně je ve fantasy spíše do počtu.



Rasy - jak Peca správně napsal a jak bylo vidět i z reakcí - hodně lidem staré rasy chybí. Mě je sice tenhle pocit cizí, nemám problém se přenést do úplně jiné reality, ale jasně - je to kolektivní práce. Takže jestli někdo např. trpí (ne)vyléčitelnou náklonností k nějaké rase :), může zkusit nahodit nějaký ucelenější příspěvek, jak by tato rasa žila, čím by se živila, uspořádání její společnosti, jak zhruba staví, úroveň výroby, zajímavosti.
- Přitom by se mělo výcházet z toho, že svět je drsný pro všechny stejně, že se počítá s určitou odloučeností jednotlivých měst, se zabezpečením proti útokům cizinců/velkých tvorů, s adaptací na podmínky v dané oblasti.


Noldo: Add Elfové - k tvojí představě mám jednu zásadní výtku. Už pojmenováním "namyšlení elfové" naznačuješ, že půjde o jakousi zápornou rasu a celý tvůj příspěvek vypadá, že elfy nemáš rád a proto je chceš potopit do druhého extrému. Myslím, že jsi ale v jiném příspěvku tvrdil - žádné dělení na dobré a zlé rasy a to
platí i pro elfy. Žijí v pláních, mají města, otroky, rozvinutější výrobu, ok. Tečka. Pohrdání je běžné i mezi lidmi a lidskými národy.
A otrokáři vyplňují i pěkný kus lidské historie, pochybuju ale, že by byli "jako všichni namyšlení" a zbytek světa nikoliv. To asi těžko :).


Otroci

S otrokářstvím bych to nepřeháněl, mezi národy a městy není nějak velký kontakt ani dlouhé a časté války, takže není velký přísun otroků. Jen tam kde se střetávají větší říše a více se válčí. V rozumné míře bych ale byl pro. V drsném světě není místo pro OSN, zajatci budou hezky dělat nebezpečnou a namáhavou práci s mýcením lesů, stavěním opevnění ap.

BTW: situace - jste skupinka hrdinů-lidí a náhodou se zamotáte k osadě elfů? No tak to máte chlapci smůlu. Co říkáte, že jste? Válečníci a mágové? Že nám můžete nabídnout své služby? Haha. Samozřejmě, že tu potřebujeme vaše služby - do klece s nima :). Jste jenom dobytek a jako dobytek nám budete sloužit, dokud vás neprodáme nebo nechcípnete.
Nevím ale jestli by tento příklad v příručce DrD+ byl pro hráče lákavější než "dobromyslný rytíř Vilém, zachránce žen" :)
migel 22.1.2006 14:30  199
Mohl by mi někdo z vás prosím napsat co se za posledních 150 příspěvků dělo? Neměl jsem čas (škola) díky.
ally 22.1.2006 13:12  198
svet + aplikacieNo, ide mi o tu vela diskutovalo o cislach a pod., tak sa mi zdalo vhodnejsie najprv postavit svet ako taky. Mozno som to napisal trochu "hrubo" ale v podstate som mal na mysli, aby sme tvorili zaklad sveta (pri ktorom sa mozeme uz rovno opierat o niektore zakonitosti DrD+)
dead 22.1.2006 11:48  197
s tymi novymi rasami by som si dal pozor lebo veal citam a tak viem ze vvela ras s knih a hlavne fantasy knih su sice oreginalne menami ale uz nie charakterom alebo vyzorom tak by som bol pozorny aby tento svet neskoncila ko karikatura na fantasy.

ale napr pratchetov svet nema nejak oreginalne mena ras ale kazda rasa je pojata osobitne velmi oreginalne ale pri tom je to nieco co sa stale hodi ne to doticne meno. napr troll je kus kamena ale nespominam si ze by som nieco take nejak casto cital ale aj napriek tomu mi to meno ako aj rasa prisla prirodzena. a dovod? asi koli dokonalemu charakteru doticnej organickej(alebo anorganickej?) bytosti.

ally, bouchi
v podstate suhlasim s oboma ja by som volil cestu kompromisu ani nejake radikalne zmeny ale pokial by to zase bolo az moc oreginalne alebo jedinecne mohli by smme vytvorit novy shadowrun alebo pravidla aplikovane na svet. principu povolani by som sa nedotykal ale napr kuzla, schonosti, atd by som urcite modifikoval.
rasy. vpripade by som ich aj tak nechal tie ktore su v pravidlach.+- este 2 rasy...

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt