Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Kuřácký odboj [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Svět kolem nás) moderuje makovec.
Novela zákona o ochraně před škodami působenými tabák. výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami

Pěkné články k zamyšlení najdete tady

Smyslem tohoto klubu je zrušit všechny zákazy kouření, zvláště v hospodách, nemocnicích a školách, protože TAM se kouří odjakživa. Tento klub rovněž neuznává diskriminaci dětí a s ní spojený zákaz prodeje tabákových výrobků. Domníváme se, že kouření pubescentních děvčátek je velice sexy a že kouření dětí školou povinných posiluje jejich imunitní systém. S velikou chutí také provokujeme duchem málo obdařené prosťáčky, na něž se nedostalo při rozdělování smyslu pro humor.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 20386 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bubla Bubla 20.1.2008 15:57  226
makovec [223]: Makovče, já přece plošný zákaz kouření nechci. Jenom mi nepřipadá fér srovnávat kouření s automobilovými výpary a připadá mi zkreslující tvrdit, že za nedostatek nekuřáckých restaurací může hlavně nedostatečná poptávka.
percy_ Percy_ 20.1.2008 15:40  225
Na moje embéčko mi nikdo sahat nebude!
makovec makovec Chuck Norris snědl jídlo od Babicy - a ještě si přidal 20.1.2008 15:19  224
mimochodem, opravdu me bavi predstava jak deschiado za par let bude zrovna tady na lopu vriskat jak ho evropska unie utiskuje .o))
makovec makovec Chuck Norris snědl jídlo od Babicy - a ještě si přidal 20.1.2008 15:18  223
dobra bublo. tak z jinyho soudku. ve starsich statech EU zacina posledni dobou bejt modni brojeni proti nezdravym stravovacim navykum. v britanii se jeden cas uvazovalo nad odebiranim obeznich deti z jejich rodin. a pritom nejde o zadne poskozovani zdravi kolemsedicich, kolemjdoucich a spoluobcanu vubec. a ted si vem. v evrope projde plosnej zakaz koureni. co bude dalsi krok ? mame tu obezni lidi, budeme stravovani delit do tabulek a zakazeme nestandardnim lidem jist tucne veci. prizpusobili se kuraci, prizpusobej se tloustici (dalsi na rade bude alkohol, potom v zajmu pozitivni diskriminace heterosexualove), nasledovat bude povinny procento zamestnancu mensinovych narodnosti.... obavam se ze plosnej zakaz koureni mimo jine bude i neprijemnym precedensem, kterej drive ci pozdeji pociti vsichi. i idioti typu deschiada. a vsadil bych svou levou ruku (nejlepsi kamaradku, bo s ni je to jak od cizi blondynky) ze i na automobilisty dojde.
bubla Bubla 20.1.2008 14:36  222
makovec [214]: Nevím, jestli odvádí víc nebo míň. Nepřipadá mi normální zakazovat něco, co je v první řadě někomu užitečné (i když automobilová doprava je užitečnější více a širšímu okruhu lidí než kouření). To je jako bys zakázal střelné zbraně, protože můžou zabíjet nevinné. Lze to regulovat tak, aby to někde nepůsobilo extrémní důsledky (třeba omezení dopravy v centru měst, nebo zákaz kouření na zastávce MHD), nebo aby to lidé nenadužívali (spotřební daně), ale kdo chce a bude na to mít, tomu v tom nelze zabránit. Takže druhý odstavec mi nepřipadá příhodný.

makovec [216]: Myslíš, že soukromé vozidlo nějak z principu není využíváno v "obecném blahu", resp. přesněji i k užitku velkého počtu jiných osob? Že třeba zaměstnavatel a rodina motoristy nemá užitek z toho, že se díky autu dostane do práce, kam by se jinak nedostal, nebo jen s neúměrnými obtížemi? Nebo že si můžu dovolit nakoupit v obchoďáku dlouhodobé zásoby některého zboží za pár tisíc, protože jsem schopen si to odvézt domů? Tím pádem nemusím každý týden vydávat na cestu s jednou taškou, ušetřím čas a v důsledku toho jsem třeba odpočatější pro práci...

U cigaret jsou tyhle efekty minimální. Kdo má užitek z kouření? Výrobce, prodejce, uživatel. Přitom nevím o tom, že by cigareta sama o sobě (a ne jako lék na abstinenční příznaky) měla nějaký pozitivní vliv třeba na výkonnost uživatele. Z nelegálních drog má taky užitek jenom výrobce, dealer a uživatel. A negativní účinky pro ostatní jsou tu mnohem vyšší než u cigaret. Přesto, pokud je schopen uživatel negativní dopady na okolí minimalizovat, ať si klidně sám doma píchá heroin.

makovec [219]: Podle mě se tohle nedá srovnávat. Zákaz kouření a zákaz benzínu jsou dva nesmysly, ale ani tak není možné nevidět rozdíl mezi užitečností kouření a užitečností automobilové dopravy. Kde jsou mezi kuřáky kategorie podobné sanitkám, hasičům, dopravcům zboží, MHD, lidem co nemají jinou možnost jak se dostat do práce (obecně lidem, kteří by bez auta nemohli být tak ekonomicky aktivní)?
tro 20.1.2008 14:10  221
Zajímavé je, že v záhlaví se (asi trochu zbytečně hystericky) píše o bujení komunistických myšlenek a tady se vesele diskutuje o "obecné prospěšnosti" toho a toho. Kouření samozřejmě nikomu neprospívá, stejně jako automobilová doprava. Pro společnost jako celek by bylo samozřejmě lepší, kdyby se nekouřilo, jezdilo jen tam, kam je nutné přepravit pracovní síly, hromadnou dopravou, každý by pracoval tam, kde se to zrovna hodí "společnosti" atd. Jenže takhle to u nás díkybohu nechodí a argumenty o prospěšnosti nebo škodlivosti jsou irelevantní.

Chápu argument, že dým z cigaret obtěžuje i lidi, kteří by se mu raději vyhnuli. Kvůli tomu nemám problém se zákazem kouření na zastávkách, ve veřejných budovách apod., ale pokud jde o knajpy, ty už někomu patří a on by si měl mít právo rozhodnout, co se tam bude dělat. Pokud někdo úzkostlivě dbá na své zdraví, tak ať nechodí do hospody, to dá rozum. Nikdo ho nenutí. A chlastání taky není o moc zdravější. A koneckonců je lepší, když jsou kuřáci zalezlí vevnitř v hospodě, kam může člověk nejít, než aby kouřili venku ostatním na ulici pod nos.
Trapné také je, že se ten zákon začíná projednávat v době, kdy se objevují první nekuřácké hospody. Zkušenost ze zahraničí říká, že tam, kde bylo kouření zakázáno, tržby restauracím stouply. Jedná se tedy zrovna o jednu z věcí, kterou by místo zákazů mohla ke spokojenosti všech vyřešit neviditelná ruka.

Pokud jde o kouření před dětmi, zákaz v hospodách to asi nevyřeší. Nebo mají děcka utíkat za lepším vzduchem k výčepu?
sekory Sekory The journey of thousand miles - starts with a single step. 20.1.2008 14:05  220
makovec: Budiž, a jelikož to sem nepatři nebudu se v tom rejpat. :-)
makovec makovec Chuck Norris snědl jídlo od Babicy - a ještě si přidal 20.1.2008 13:54  219
vubec ne. sice nemam ani auto a ani ridicak ale auta mi nevadej ani v nejmensim. jen mi prijde silne nespravedlivy na jednu stranu brojit proti koureni a na druhou stranu si po nejakym peknym protikurackym projhevu sednout do auta, idealne prave stary skodovky a stravit prijemnou hodinku popojizdenim v kolonach po praze.

navic, jak sem psal o predelani na LPG, tak prave majitele starych skodovek sopu pro me predobraz tech, kteri by nejspis na nejaky predelani nemeli prachy a na novy auto taky ne a kteri by s nejvetsi pravdepodobnosti byli z okruhu automobilistu vytesneni prave diky nejakymu uzasnymu plosnymu zakazu
sekory Sekory The journey of thousand miles - starts with a single step. 20.1.2008 13:49  218
makovec: Ty máš něco proti majitelům starých škodovek, že jsi je tak pohrdlivě zmínil?
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 20.1.2008 13:47  217
Takže nejdřív zaměstnanost: Tabákový průmysl zaměstná x lidí, kterým ze svých daní nemusím přispívat na podporu. Zajisté pro mě užitek.

Teď ty daně: Co se asi dělá z daní? I pár veřejně prospěšných věcí.
makovec makovec Chuck Norris snědl jídlo od Babicy - a ještě si přidal 20.1.2008 13:45  216
bublo, jakej je podle tebe zhruba pomer mezi automobilama pouzivanejma v obecnym blahu (zasobovani, transport zbozi, mhd.. atd) a soukromejma vozidlama ?
bubla Bubla 20.1.2008 13:44  215
Anka [212]: Jenže automobilová doprava přináší užitek všem. I když ji vůbec nevyužíváš. Třeba tak, že ti dováží potraviny do samoobsluhy a ty je tím pádem nemusíš jezdit nakupovat přímo k výrobci atd.
Kouření přináší užitek výrobcům a prodejcům cigaret a kuřákům, to máš pravdu.
makovec makovec Chuck Norris snědl jídlo od Babicy - a ještě si přidal 20.1.2008 13:42  214
no ja ti nevim bublo.. odvadi kazdej automobilista v procentech z provozu svyho auta tolik co kurak z cigaret? navic, co je podstatny ekonomicky uzitek ze soukromejch aut, kterejma se prepravujes z domova na nakupy nebo na druhej konec mesta (notabene v situaci kdy bys tam socialni dopravou byl nepomerne rychlejc) ? co je ekonomickyho na dlouhym popojizdeni po barandaku ?

zkusme to jinak. co myslite ze by se stalo ve chvili, kdy by stat rek "dost bezninovym a naftovym motorum !" a vsichni motoristi bez vyjimky (vcetne majitelu starych skodovek) by si povinne museli predelat auto na LPG ? kdy by byli postaveni pred situaci predelat, nebo jezdit sockou ?
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 20.1.2008 13:41  213
phailo [211]: Také jsem zvažovala ignorovátko, protože nejde jen o tuhle diskusi. Jenže já jsem ženská zvědavá a měla bych pocit, že mi třeba něco veselého uniká:))
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 20.1.2008 13:40  212
Bubla [210]: Nějaký ten ekonomický užitek kouření také má... Zaměstnává pár lidí, přináší cosi na daních... Čímž ale kouření rozhodně omlouvat nechci.

[ 20386 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt