Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
montgomery 13.11.2006 13:50  244
chomskiAno, ano...snad již dnes....Večer se mi to snad povede nainstalovat...Jen doufám, že to instalování není příliš složité...
chomski 13.11.2006 13:35  243
MotnyFrancouzští kyrysníci ve srovnání s jinými kryrysníky bohužel moc kázně (kvality) nemají. Ale zase historicky byli lépe nasazováni a mají lepší velitele, což dá hodně. Šak již dnes uvidíš :)
montgomery 13.11.2006 13:33  242
ChomskiHlavní je, aby měli kázeň, protože to je to hlavní, tak to má být!
chomski 12.11.2006 19:21  241
666Překreslená grafika samozřejmě bude. Proces bude rychlý, stačí překopírovat soubory z Waterloo a nastavit u jednotek v OOB správný obrázek pro zobrazení 3D jednotky. Teď jsem se vrátil od rodičů. Nejdřív dodělám ten sejv na Waterloo a pak se vrhnu na překreslení Jeny.
666 12.11.2006 18:15  240
ChomskiTak Jena zní velmi lákavě - bude překreslená grafika?
chomski 12.11.2006 12:08  239
MontyTo je pravda, jenže většina evropských armád disponovala kyrysníky. Musím ovšem říct, že ti francouzští byli samozřejmě nejlepší. + karabiníci, samozřejmě...
montgomery 12.11.2006 12:06  238
Zdar všem a zvláště těm, kdo ví, že kyrysníci jsou nejlepší na celém světě!
chomski 11.11.2006 15:04  237
HPS Jena - první dojmyTak jsem u rodičů, kam mi byla zaslána nová HPS Jena 1806. Je to úplně super. Systém je velice dobře vybalancovaný, perfektně se to hraje. Asi největší změna je, že základní jednotkou jízdy není pluk, ale eskadrona. Historicky to tak bylo. Eskadrona operovala nezávisleji než např. prapor u pěchoty. Tudíž dejme tomu 7. francouzský husarský pluk je na mapě rozdělen do tří eskadron po 185 můžích/koních. Z toho vyplývá i fakt, že když tuto jednotku dělím za použití tlačítka S jako skirmish, tak dostanu jízdní četu o cca 70 mužích (lze vytvořit maximálně dvě čety). Další zjištění je, že limit jízdy na hexu je 533 mužů (u pěchoty 1600). Z výše uvedeného by se mohlo stát, že jízda je podhodnocená, rozdrobená. Není tomu tak, jízda je především mnohem mobilnější, protože má daleko více bodů pohybu a obrat na stranu jí stojí méně bodů. Možnost charge do boku pěchoty je tak vysoká. Krom toho síla jízdy při chargi není trojnásobně vysoká, ale pětinásobně vysoká... S husarským plukem o třech eskadronách (celková síla 450 mužů) jsem rozprášil pruský pluk z boku. Ztráty: Prusové asi 200, Francouzi asi 50). Na druhou stranu, tah zachycuje 10 minut, takže pomalý postup při neustálém vytváření karé zase nezaplácne celý den.

Celkově se dá říci, že hra je více taktičtější a tíhne více k tzv. mikromanagementu. Celkový dojem je nanejvýš skvělý nebo dobře zobrazuje historickou skutečnost.

Kromě hry Francouzi x Prusi, hra obsahuje hodně možností i celou kampaň, kdy se na scéně objevují Rusi (historicky to nestihli).

Jediné co bych hře vytknul je, že opět není zavedena možnost zotavování se ze ztrát a získávání únavy při nočním pochodu, což známe z WWII HPS.
valsidal 9.11.2006 19:03  235
Neobjevil by se někdo, kdo by dal nějakou menší bitvu? mám Charkov 42, Moskvu 41, Ržev 1942 a Stalingrad 1942... výběr nechám na vás, ale prosím o nějakou menší bitvu s menším počtem jednotek
chomski 6.11.2006 19:17  234
666No bóže, 10 000 sem, 10 000 tam. A chybami se člověk učí. I když já myslel, že máte natrénováno dost. Např. to, že jízdní dělostřelectvo může střílet hned po "rozbalení" je již v BG.
666 6.11.2006 18:50  233
Nebo abych se vyjádřil přesněji - mám lepší pocit z hraní wavre, které už prakticky nemám šanci ani uremízovat než z Belgie, kterou můžeme v klidu se Seppem vyhrát (strategii máme dobrou a drželi bychom se jí i kdybychom to hráli znova).
666 6.11.2006 18:38  232
Vadí mi spíš takový nepříjemný pocit ze špatně rozehrané hry a to ne díky chybné strategii, ale kvůli neznalosti pravidel, terénu a některým bugům (ti skirmisheři by mi např. docela pomohli, eliminace mých praporů taktéž).

Nejde mi o to, že prohráváme - to by mi nevadilo, kdyby to bylo férové prohrávání (tak jako mi nevadí, že teď prohrávám Wavre /ikdyž ta eliminace mojí elitní jízdy, ale v podstatě to bylo spíš mojí chybou.../ nebo mi nevadilo prohrát Kursk proti Seppovi a to jsem tam měl svoje miláčky;)
chomski 6.11.2006 17:52  231
BelgieJde o to, že podle mě při poměru armád (100 000 Briti + 100 000 Prusové) proti 100 000 Francouzi, ztráta 10 000 Prusů nic neznamená, čili nechápu, co tě bolí?? Stále je to podle výše uvedeného poměru 190 000 Spojenců proti 100 000 Francouzů. Vše jsou hodně zaokrouhlené odhady, samozřejmě. Jinak nemám Wavre, pošli!
666 6.11.2006 17:47  230
BelgieWavre změňme okamžitě a kampaň rozehrajme znova - tím to bude bez problémů:) Teď je to ještě úplně na začátku, takže by novej začátek tolik nebolel. Prakticky došlo jen k jednomu menšímu lokálnímu konfliktu a zbytek jsou přesuny...

Ale chápu, že Welingtonovi (jehož se to nedotklo) pokračování v rozehrané bitvě nevadí a Napoleonovi to naopak vyhovuje, takže mám asi smůlu:(
chomski 6.11.2006 17:32  229
BelgieUf, tak je tu menší komplikace s mapou. Bude to trvat trošku déle a nejsem si jistý s výsledkem. Problém je, že oni trošku změnili mapu, přičemž největší změna je u Charleroi. Krom té chycené jízdy by to nemělo vliv, jenže ona se právě ta chycená pruská jízda dostane mimo město a asi by mi utekla nebo možná ne. Snad byste to zkousli, protože na těch změněných hexech se už nebojuje, tak bysto to snad mohli hrát na té nové mapě. Jestli ne, tak to bude trvat tedy trošku dýl.

Jinak Wavre může být změněn okomažitě, takže můžem pokračovat s patchem.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt