Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Osmibity [ŽP: neomezená] (kategorie Počítače) moderují Šéf Lopuchu, Jardax, makovec.
Vzpomeňme nostalgicky těch časů, kdy svět byl ještě mladý, hry zábavné a do 48kB se toho vešlo mnohonásobně víc než dnes ...



A aby šlo vzpomínání lépe, využijte odkazy uvedené na homepage.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 277 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
captainn 6.12.2004 10:33  248
CaseCož mi připomíná, že jsem stále ještě neprolezl všechny hry, které tam Fuxoft zmiňuje.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 6.12.2004 10:29  247
"Tato hra se později, díky své oblíbenosti, dočkala mnoha vylepšení. Třeba na počítačích Atari dostala jméno Arkanoid."

Hmmm. Že Arkanoid byl původně hrací automat zjevně autor neví...

"Heslo bylo v programu v nezakódované podobě, normálně čitelné. A to pro zkušené hackery nebyl problém zjistit."

Taky hodnotná myšlenka. Zbožňuju, jak se poslední dobou označuje každý 'počítačák' za hackera. S pravými hackery to nejspíš už dávno seklo.

"Hry které nemají moc velkou historii jsou simulátory. "

Hmmmmmm...
A zmiňovat 'památné' simulátory a nezmínit legendární F-19 (a místo ní zmínit daleko míň úspěšný 'remake' F-117 mi přijde skoro jako svatokrádež. Navíc píše o simulátorech, téma simulátorů uzavře, pak přejde na sportovní hry a hele, najednou zase píše o automobilových simulátorech. A pak téma sportovní hry doklepne zmínkou o šachových hrách (proč nezařadit šachy spíš k logickým hrám?)

Zplácnout k sobě do jednoho tématu (do 2D stříleček a plošinovek, navíc) Prince of Persia, Target: Renegade (proč proboha zase nezmínit spíš první, úspěšnější díl?), R-Type, Manic Miner, International Karate a Mortal Kombat (píše se s K, drahý autore) dá taky docela práci. A když už tedy zmiňovat bojové hry, kam se poděla věhlasná Karateka (která by ostatně mohla alespoň posloužit jako můstek mezi bojovými hrami a Prince of Persia) a spectrovská legenda Way of the exploding fist?

"Poslední adventura, o které se chci zmínit, je série Leisure Suit Larry, s trochu lechtivou tématikou, kde hlavním cílem je svádět ženy."

Hm. To je od autora hezké, že hru, která v podstatě odstartovala žánr grafických adventure (nebo tomu minimálně hodně pomohla) zmíní jako poslední a řekne o ní jen to, že se tam 'sváděly ženy'. Navíc zase, jaký lepší můstek mezi klasickými textovkami a grafickými adventure než Larry?

"Mezi dungeony začala psát histori hra Dungeon Master, mající dnes už druhé, také velmi úspěšné, pokračování. Je to takový základní kámen, na kterém ostatní dungeony staví. Na Amize patří k nejpropracovanějším dungeonům té doby hra Chaos Strikes Back. Bohužel se nedočkala většího uznání díky neexistenci PC verze."

Hmmmmm, hmmmmm. Ví autor, že Dungeon Master má dvě pokračování, nikoliv jedno? Jelikož zmiňovaný Chaos Strikes Back je přímým pokračováním DM, samozřejmě. A že by se Chaos nedočkal většího uznání...no nevím, to jsem asi žil někde jinde. Nehledě na to, že (ale to je pochopitelně IMHO) Black Crypt byl na Amize celkově lepší. S chronologií si autor opět hlavu nedělá. A osobně bych tedy u pokročilejších dungeonů se svobodou pohybu v článku o historii her především zmínil sérii Ultima Underworld, která odstartovala dungeony v 3D, Arena se už jen svezla. Amigácké Legends of Valour nepočítám, ty asi moc lidí nezná.

A sekce o strategiích je třešničkou na dortě. Zmínka o geniální Nether Earth je jistě chvályhodná, nicméně nevím, jestli bych s ní téma historie strategií otvíral, vzhledem k datu jejího vzniku. Zmínka o Colonization a naprosté opomenutí základního kamene strategií, Civilization, je IMHO neodpustitelná. A napsat o Dune II, přelomové hře žánru, jen to, že "Povídání o strategických hrách ukončím trochu mladšími hrami. Sem nepochybně patří hra Dune II, která vznikla podle stejnojmenné knihy Dune." (což navíc není tak úplně pravda)...hmmm, škoda slov.

No a závěr je zase jen snůška blábolů.




Ach jo, Fuxofte, nechceš zase napsat nějakou knížku o hrách? Ale ono je to asi jako s hrami - stejně, jako už moc nevychází takové hry jako na Spectru, tak už se nedají psát takové knížky, jako Počítačové hry, ze kterých je jasné, že autor sakra dobře ví, o čem píše, a baví ho to...

captainn 6.12.2004 10:18  246
BadguyProč ho mazat? Takhle se k němu alespoň lidé vyjádří. :)
badguy 6.12.2004 10:01  245
Scalexnemám ten odkaz teda radši smazat?

a měl bys nějakej jinej lepší zdroj? Vím, že kdysi vyšla nějaká knížka od Fuky, ale tu na netu těžko seženu.
scalex Scalex 6.12.2004 09:45  244
Ta "historie počítačových her" je strašně zcestný text. Když už píšu něco o historii, tak si snad dokážu zjistit nějaké detaily i z dob, kdy jsem k počítačům neměl přístup. Kdyby dotyčný oslovil někoho, kdo na sálových mašinách pracoval, tak by získal dost podkladů k tomu, aby o tom tématu dokázal nějak hlouběji pojednat. Já si pamatuju, jak jsem hrál Chamurabiho na sálové mašině bez displeje (komunikace probíhala na tiskárně).

Ten článek je hrozně neuspořádaný, připadá mi, že autor ho napsal během jednoho dne a nedal si na něm moc záležet. Skáče od tématu k tématu, vůbec nejde lineárně, mluví o Doomu a pak se zase vrací ke starým hrám na Spectru... Pak taky označuje Arkanoid za logickou hru (co je na ní logického? Jde jen o rychlé reakce). A většina her by si zasloužila trochu větší prostor. Článek mohl být klidně 4x delší a více se věnovat jednotlivým hrám, alespoň 3-4 věty o každé hře namísto občasných lakonických pár slov. A místy je vidět, že autor nečerpá ze svých zkušeností, že o hrách, které nehrál, jen četl v Excaliburech a podobných časopisech.

Je to bohužel tak - o historii může dobře psát jen pamětník. Anebo někdo, kdo tomu věnoval hodně velké badatelské úsilí.
scalex Scalex 6.12.2004 09:34  243
Badguy: zkus občas kromě Googlení i Džyksovat (www.jyxo.cz), na české stránky se to vyplatí. K Daroze jsem se ještě nedostal, o víkendu nebyl vůbec čas...
badguy 6.12.2004 09:33  242
Asi už to všichni znáte, ale co kdyby ne

http://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pv109/xposlusn.html
badguy 6.12.2004 09:32  241
Scalexdíky díky, jaks to proboha našel, já googlil jak vzteklej a nic? :-)

jak jsi daleko s tou darogou, já to ještě zkoušel a pořád jsem nic nevykoumal?
_dave 4.12.2004 13:02  240
já si dodneska pamatuju (mimo jine) textovku UV KSC na C64.
tam taky bylo jakési heslo, ale nebylo vůbec skryté, celá textovka byla v Basicu, takže stačilo List a bylo :)
fincher 4.12.2004 09:47  239
Sarnegarth: Ano, to je výrazně blíž pravdě... Čas ze mě již nenávratně sedřel vzpomínky na tento velkolepý projekt.
sarnegarth 4.12.2004 00:38  238
2fincher: jmenovala se "... a to snad ne?!" a to heslo bylo malymi pismeny ;o)
fincher 3.12.2004 23:56  237
Po Městě robotů byla ještě další soutěžní hra Co je to..? (asi), která měla taky tu srandu s heslem. Pamatuju si, že znělo HALUCINACE :)
jau 3.12.2004 16:24  236
Scalex: Dik.
fuxoft Fuxoft František Fuka - www.fuxoft.cz 3.12.2004 16:10  235
Jinak ta hra byla 1) blba, 2) hodne "vykradena" z jiste americke textovky pro TRS-80, kterou v tom svazarmu tenkrat hrali.
fuxoft Fuxoft František Fuka - www.fuxoft.cz 3.12.2004 16:09  234
scalex: To byla velmi slozita a velmi vymakana ochrana, bohuzel zapomeli pred vyrobou kopii vymazat buffer. Do tech bajtu, kde bylo "KONVALINKA", se melo ukladat heslo, ktere clovek zadaval. Kodovani probihalo stejne jako dekodovani, takze pri kodovani tam to heslo museli zadat, pak se to zakodovalo, a to heslo z te pameti meli vymazat, ale zapomeli na to...

[ 277 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt