"Tato hra se později, díky své oblíbenosti, dočkala mnoha vylepšení. Třeba na počítačích Atari dostala jméno Arkanoid."
Hmmm. Že Arkanoid byl původně hrací automat zjevně autor neví...
"Heslo bylo v programu v nezakódované podobě, normálně čitelné. A to pro zkušené hackery nebyl problém zjistit."
Taky hodnotná myšlenka. Zbožňuju, jak se poslední dobou označuje každý 'počítačák' za hackera. S pravými hackery to nejspíš už dávno seklo.
"Hry které nemají moc velkou historii jsou simulátory. "
Hmmmmmm...
A zmiňovat 'památné' simulátory a nezmínit legendární F-19 (a místo ní zmínit daleko míň úspěšný 'remake' F-117 mi přijde skoro jako svatokrádež. Navíc píše o simulátorech, téma simulátorů uzavře, pak přejde na sportovní hry a hele, najednou zase píše o automobilových simulátorech. A pak téma sportovní hry doklepne zmínkou o šachových hrách (proč nezařadit šachy spíš k logickým hrám?)
Zplácnout k sobě do jednoho tématu (do 2D stříleček a plošinovek, navíc) Prince of Persia, Target: Renegade (proč proboha zase nezmínit spíš první, úspěšnější díl?), R-Type, Manic Miner, International Karate a Mortal Kombat (píše se s K, drahý autore) dá taky docela práci. A když už tedy zmiňovat bojové hry, kam se poděla věhlasná Karateka (která by ostatně mohla alespoň posloužit jako můstek mezi bojovými hrami a Prince of Persia) a spectrovská legenda Way of the exploding fist?
"Poslední adventura, o které se chci zmínit, je série Leisure Suit Larry, s trochu lechtivou tématikou, kde hlavním cílem je svádět ženy."
Hm. To je od autora hezké, že hru, která v podstatě odstartovala žánr grafických adventure (nebo tomu minimálně hodně pomohla) zmíní jako poslední a řekne o ní jen to, že se tam 'sváděly ženy'. Navíc zase, jaký lepší můstek mezi klasickými textovkami a grafickými adventure než Larry?
"Mezi dungeony začala psát histori hra Dungeon Master, mající dnes už druhé, také velmi úspěšné, pokračování. Je to takový základní kámen, na kterém ostatní dungeony staví. Na Amize patří k nejpropracovanějším dungeonům té doby hra Chaos Strikes Back. Bohužel se nedočkala většího uznání díky neexistenci PC verze."
Hmmmmm, hmmmmm. Ví autor, že Dungeon Master má dvě pokračování, nikoliv jedno? Jelikož zmiňovaný Chaos Strikes Back je přímým pokračováním DM, samozřejmě. A že by se Chaos nedočkal většího uznání...no nevím, to jsem asi žil někde jinde. Nehledě na to, že (ale to je pochopitelně IMHO) Black Crypt byl na Amize celkově lepší. S chronologií si autor opět hlavu nedělá. A osobně bych tedy u pokročilejších dungeonů se svobodou pohybu v článku o historii her především zmínil sérii Ultima Underworld, která odstartovala dungeony v 3D, Arena se už jen svezla. Amigácké Legends of Valour nepočítám, ty asi moc lidí nezná.
A sekce o strategiích je třešničkou na dortě. Zmínka o geniální Nether Earth je jistě chvályhodná, nicméně nevím, jestli bych s ní téma historie strategií otvíral, vzhledem k datu jejího vzniku. Zmínka o Colonization a naprosté opomenutí základního kamene strategií, Civilization, je IMHO neodpustitelná. A napsat o Dune II, přelomové hře žánru, jen to, že "Povídání o strategických hrách ukončím trochu mladšími hrami. Sem nepochybně patří hra Dune II, která vznikla podle stejnojmenné knihy Dune." (což navíc není tak úplně pravda)...hmmm, škoda slov.
No a závěr je zase jen snůška blábolů.
Ach jo, Fuxofte, nechceš zase napsat nějakou knížku o hrách? Ale ono je to asi jako s hrami - stejně, jako už moc nevychází takové hry jako na Spectru, tak už se nedají psát takové knížky, jako Počítačové hry, ze kterých je jasné, že autor sakra dobře ví, o čem píše, a baví ho to...
|