armin 2439K: "...u, že výp. technika podléhá stejné legislativě jako HE, ovšem není mi jasné, proč se prodejci této komodity chovají jinak než prodejci HE. Vždyť by své zboží mohli také předražovat a zcela kašlat na jakékoli pohyby cen, ..."
Prostě nemáš pravdu. Obchodníci u HiFI se chovají úplně stejně, jako u Výotech. Kdyby jsi vzal prodejce Hifi a vsadil je do oblasti Výp. Tech., nic by se nezměnilo. Oboje se chovají tržně, dle týchž zákonitostí.
1 ) U levných věcí, kde je obrovská konkurence na trhu - DVD do 5000 Kč, PC kolem 20.000 Kč atd.) prostě musí mít nízké ceny, protože by jinak velmi rychle vypadlyi. Je-li možnost srovnání jejich ceny s konkurencí (při minimální míře rozlišitelnosti zboží - tedy velké substituovatelnosti) hned 3x ve stejné ulici, nikdo by jejich věc nekoupil, i když by byla dražší jen o 500 Kč.
2) U drahých věcí (HiEnd stroje, HiTech technologie, specifický SW - a to vše v jakémkoliv oboru) vždy využijí možnosti si "spravit chuť" - tj. vydělat na prodeji více, než průměrné procento zisku z levných tříd. Prostě proto, že se chovají tržně. A chová se tak obchodník s HiFi i Výp. tech. Mimo jiné také tímto ziskem kryjí případné ztráty z nižších tříd, kde se pochopitelně moc vydělat nedá (při velké konkurenci a malých maržích).
Všichni prodejci se tak v globále chovají stejně tržně, nezávisle na oboru.
Výjimky jsou kusové (filantrop, mimořádný zloděj atd.)
a segmentové - u jistých specifických trhů platí tyto zíákonitosti modifikovaně v závislosti na druhu specifika trhu (je jasné, že trh s pšenicí se navenek projevuje jinak, než trh s lokomotivami). Ale stále se chovají dle týchž zákonitostí a druh trhu určuje jen rozdílný vnější projev - stále platí, že obchodník s lokomotivami by se na trhu s pšenicí choval stejně, jako ostatní obchodníci s pšenicí.
Celý Tvůj zkreslený pohled je jen proto, že u trhu s Výp. technikou zkoumáš podlahu a u HiFI strop. Porovnávej porovnatelné. (A nech si poradit... .-) ) |