Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HiFi - obvody a měření [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderuje PMA.
Klub slouží pro výměnu zkušeností v oboru obvodových řešení a měřicích metod pro elektroakustiku. Vítány jsou i příspěvky, týkající se korelace poslechového hodnocení a technického řešení/parametrů obvodů.

Užitečné linky:

Klub High End

Stránky Roda Elliotta , doporučuji všem, kdo se chtějí orientovat v základních otázkách zdrojů, chladičů, zesilovačů, SOA, reproduktorů atd.

Obvody a články Walta Junga Rozbory bufferů, vstupních stupňů OZ, teplotních vazeb, vlivů kapacitní zátěže

Publikace Juliana Dunna

Mé audio stránky
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 12014 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
velky_bobo 5.11.2004 12:44  2453
IntermodulaceJá bych to nevzdával - dobře udělaná karta by z principu neměla brát na vědomí to, co se děje nad polovinou vzorkovacího kmitočtu. Zkus tohle: Pusť do nějakého analogového přístroje směs 10 kHz a 1 MHz (nebo i víc) amplitudově modulovaný 11 kHz. Za výstupem to trochu očisti od toho vf, pošli do karty a protáhni spektr analýzou. Netvrdím, že se něco objeví, ale rozhodně bude zajímavé vědět, co se stane. A nejdřív slepý test - co uvidí samotná karta.
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 5.11.2004 12:31  2452
intermodulace 1kHz + 1MHzVčera jsem zkoušel intermodulaci 1kHz + 1MHz, zatím u samotné karty. Kromě celkového zdvihu šumového pozadí v podstatě žádný výsledek. Přestávám doufat v to, že spektrální anylýza, která ze své podstaty průměruje měření a je schopna odhalit jen ustálené periodické děje je schopna přinést nějakou korelaci s poslechem. Aby mě zase někdo nechytil za slovíčko - předpokládám, že se bavíme o obvodech prostých zásadních chyb a s parametry překračujícími "technicky standardní" mez. Toto myslím na kvalitní zesilovače. U CD přehravačů jasně ukazuje děje nad 22.05kHz a to, že zatěžují vstupy zesilovačů v různé míře, podle typu přehravače, balastem nad 22.05kHz. Akle s tím si snad sakra musí trochu slušný přístroj poradit.
manicka 5.11.2004 10:39  2451
testík Oldy Šetrného (Oldshaterhanda :)kdyby byly dynaudio contour1,1 živeny asi z PC tohoto řetězce:
"/44,1-16/A.wav,Maudio delta2496,tkanicka1m,LM3886,2m dvojlinka2*1,5mm"
- pochybuju že bych poznal Pražský výběr od Diany Krall...
mmilan 5.11.2004 10:23  2450
PUBÍKPUBE máš počtu!! Polož oko!
mmilan 5.11.2004 09:46  2449
Nevěřící Tomáš?!Když jsem dnes zpětně zalistoval ve foru a našel žvást od Winetůa o absurditě bufferů, tak jsem si uvědomil, o co tento mládenec je vlastně ochuzen. Pokud zavrhuje tuto cestu, tolika konstruktéry zde odzkoušenou, tak je mi ho upřímně líto. O přínosu bufferu se v redakci HiFi.nl vyjádřil recenzent Van Es takto:" Bez váhání bych tento produkt / rozuměj buffer v krabičce - tedy externí verze / doporučil všem prodejcům, kteří chtějí poskytnout svým zákazníkům co nejneutrálnější demo. Také bych jej doporučil lidem, kteří si vybrali sestavu, která nevyžaduje určité „vylepšení“ tedy vlastně doladění určitým zabarvením pomocí různých analogových kabelů. Mnou testovaný ...xxx.. ve mně zanechal výjimečný dojem.... Získal jsem tímto poslechem nevšední životní zážitek......
pub 5.11.2004 09:11  2448
pma 2446souhlas
jmd 5.11.2004 07:57  2447
WynetouTo CD si mozem vyrobit aj sam a skladby dam zoradit zene, do testu sa spojim s tu znamim Blesk666 pripadne aj s dalsimi v BA je podobne postihnutych hojne.
pma PMA audio - vývoj, konstrukce a měření - AudioPage 5.11.2004 07:47  2446
Je to metodika testu udělaná tak, aby se nic nepoznalo - psal jsem to včera.
pub 4.11.2004 23:41  2445
Wynetouvi a ost.omlouvám se, že pánům techniků vpadávám do rozhovoru, ale musím reagovat na poslechovou metodiku Wynetoua. 10 sekund je stresující čas, během kterého nestačí některé nástroje ani doznít. Především pro přehrání dynamiky je tento !!!absolutně!!! nevyhovující. Při kritickém poslechu musí jít o korelaci mezi dynamickým chováním a čistotou projevu (detailností). Je třeba slyšet silnější dynamickou pasáž a hned na to při stejné nahrávce pasaž jemnější s mikrodynamikou a detaily. Toto se do 10ti sekund nevejde. Posluchač se díky nedostatku informací, které jsou důležité pro rozhodnutí, nemůže rozhodnout. Tímto je na něj kladen tlak - stresující situace. Mám s poslechem aparatur dlouholeté zkušenosti a nikdy bych nemohl udělat z 10ti sekundové ukázky jakýkoli závěr. Asi bych potom odpověděl alibisticky - neslyším rozdíl!
wynetou 4.11.2004 23:07  2444
to JmdOdkial si ?
Mozno to CDcko este zozeniem.
Keby aj nie, tak nie je problem s tvojimi skladbami, spravit dalsie.
Bude to este lepsie. Ja som z Nitry, takze keby ides okolo tak prines
skladby, alebo mi ich posles postou ? Ja ti vyrobim Cdcko a mozes testovat.
jmd 4.11.2004 22:37  2443
WynetouMne by sa pacilo keby to bolo z mojich oblubenych napocuvanych skladieb. Zacali by sme vsak tiez pri A potom B a dalej si myslim ze by to bolo jasne aj ked by sa menilo poradie nahodnym vyberom. Rad si to vyskusam ak to najdes.
wynetou 4.11.2004 22:24  2442
to JMD 2418Bolo to takmer pred dvoma rokmi, to CDcko teraz nemam, ked ho dako zozeniem budem rad ked to otetujes.
Pre toho kdo nepozna poradie napalenych trackov, je jedina moznost rozlisenia pomocou zgrabovania do grafickeho
audioeditoru, posluchac pred svedkami ma ale smolu.
Ano digitalizoval sa iba signal z reprosvoriek,ten druhy bol cisty grab.
Tie percenta si asi nespravne pochopil.
Tych 0-30precent vyjadrovalo kolko krat posluchac, ktory dokazal definovat rozdiely, spravne uhadol ci hra A alebo B,
pri jedinej zo skladieb.
Napriklad pre jedinu skladbu by tracky CDcka vyzeraly takto:
1.A
2.B
3.A
4.A
5.A
6.B
7.A
8.B
9.B
10.A
11.A
12.B
13.B
14.B
15.B
Posluchac vsak o CDcku vedel iba ze 1.je A, a 2.je B.
Za ulohu mal identifikovat tracky 3 az 15.
wynetou 4.11.2004 22:24  2441
to PMA ad 2411Postavenie bedni do trojuholnika povazujem za samozrejmost.
Kazda miestnost na svete je akusticky jedinecna a presne sa definovat neda, takze neviem na co by ti bola aka definicia ?
Kazdy posluchac mohol mat bedne umiestnene ako a kde chcel.
Pises ze ´´10 sek. ukázky jsou perfektně k ničemu´´, tak to sa velmi mylis, pretoze je to jedina moznost na rozlisenie
drobnych rozdielov vo zvuku ludskym sluchom a mozgom.
Pri dlhsich casoch sa to uz neda bezprostredne porovnat a moze nastavat namyslanie si /sebaklam/.
Cely retazec bol takyto: /44,1-16/A.wav,Maudio delta2496,tkanicka1m,LM3886,2m dvojlinka2*1,5mm,dynaudio contour1,1,
odporovy delic -26dB,A/D-Maudio delta,B.wav/44,1-16/.
wynetou 4.11.2004 22:23  2440
to UE ad2410Nepochybujem o tom ze by si to opisal lepsie, snazil som sa ako sa podarilo, chcelo by to aspon obrazky,lebo su to zlozite veci.
Ak si s toho nieco nepochopil a zaujima ta to, napis co je zmetene a pokusim sa o objasnenie.
wynetou 4.11.2004 22:22  2439
to royal ad 2409Netestovalo sa skupinovo v radach, ale kazdy posluchac samostatne, nikto okrem mna nepoznal vysledky ostatnych.

[ 12014 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt