Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
alfi Alfi 23.11.2006 23:51 - Úvodní stránka (17:53) 273
666Už jsem to tady psal... říká se tomu A/I Orders... v podstatě jsou dva druhy příkazů...
Jedním můžeš pohybovat s celým stromem pod HQ. Vybereš HQ držíš alt a klikneš na cílovou destinaci (tah provede počítač jakmile odklepneš konec tahu...)
Druhý je tz. okamžitý pohyb kdy označíš hex s jednotkou (ale nevybereš jí!!!) a potom držet alt a kliknout na destinaci. Jednotka se okamžitě přesune do místa určení... pokud jí nebudou stačit movement pointy tak se zastaví a v dalším tahu daný příkaz už nedokončí...

jak to vypnout? Jednoduše, najdeš si v menu A/I položku view/delete A/I Order (neboli A/I Order Dialog) a tam to smažeš...
Jestli to tam nenajdeš tak už fakt nevím...
chomski 23.11.2006 22:56  272
666On možná stačí doubleclick, než že dýl držíš alt a nebo, když vybereš jen HQ a zadáš tenhle povel. Zkus to nějak zrušit přes HQ opačným postupem.
666 23.11.2006 22:47  271
Já to nijak nezapnul:( Jen jsem klikl a držel při tom alt... a teď se mi nesmyslně couraj rumunský děla a německej průzkumák po mapě jak nechci:(
chomski 23.11.2006 22:36  270
666Hromadný posun funguje ve WWII taky, ale tobě se podařilo zapnout, aby formaci ovládal počítač. Ty šipky znamenají směr postupu, kam se má počítač vydat. Dá se to vypnout, ale já si nepamatuju jak. Myslím, že nějakým obdobným způsobem jakým si to zapnul.
666 23.11.2006 22:25  269
Dotaz HPS ww2Chtěl jsem zkusit zda funguje poslání jednotek do vzdáleného hexu pomocí klávesy alt+klik myší (jako v Napoleonských), ale načmáralo to na mapu nějakou šipku (respektive šipky, protože jsem kliknul několikrát) a teď mi to samo pohybuje jednotkami když dám konec kola pokud jim zbudou movepounty (což už mne stálo některé důležité poziční výhody na Stalingradu se Seppem) - obvzláště nepříjemné je to u dělostřelectva, které musí pár kol stát, aby se "připravilo", ale když stojí a já dám konec kola, tak se mi naloží do náklaďáků a odmašíruje dopryč:(

Jak to řešit?
chomski 23.11.2006 21:40  268
BelgieOvšem s tím druhým rozehráním bych preferoval spíše variantu fixovaných některých spojeneckých jednotek. Jinak je to totiž o ničem.
chomski 23.11.2006 21:37  267
Jena666 asi nezaregistroval můj návrh v poště. Jak se dohodneme na stažení Jeny? Už se taky nemůžu dočkat až rojedu kampaň proti prušákům. Je tam jedna fakt dobrá varianta s kvalitními možnostmi pro obě strany.
chomski 23.11.2006 21:36  266
BelgieTo je myslím, rozumný kompromis.
666 23.11.2006 21:26  265
BelgieJá souhlasím:)
sepp 23.11.2006 20:53  264
Kursk ještě jednou...Teď vidím, že útočí 78. sturm divize, která se mi celkem osvědčila... A já musím po nich pálit... nějak se mi to nelíbí...
sepp 23.11.2006 20:51  263
Kursk Taxem to dohrál, rudý mají skoro 600.000 ztráty vůči mým 150.000. Na mapě už neměli skoro nic podstatnýho, jen mi mrzí pár divizí v mém týlu... Ještě tak padesát tahů a byl sem v Moskvě... :o)

Teď to zkouším za rudé, ale nejsem si jist, jestli i proti PC něco zmůžu. PC hraje dost agresivně, nebojí se nahnat do minových polí ani své elitní oddíly, fronta již po pár tazích začíná praskat. Zalejvat je rudou krví asi nemá moc smysl, páč za OSU bych s přehledem vyhrál i bez dobytí jediného str. bodu, jen díky ztrátám... co včil?
Sázím na protržení německých pozic na severu, decimaci týlu, zejména na východě umístěného (a fixovaného) velitelství...
sepp 23.11.2006 20:45  262
A co na to Sepp?Mistr kompromisu přišel na řešení:
1. trojhru bude dobře zahájit znovu
2. stávající bitvu navrhuji dohrát soukromě s Chomskim, je mi zajímavo, jestli s tak poj.banou pozicí se dá ještě něco dělat...

Co vy na to?
chomski 21.11.2006 11:50  261
BelgieA co na to Sepp?
666 19.11.2006 15:54  260
BelgieJá jsem pro to, abychom hráli znova od začátku.
sepp 16.11.2006 16:25  259
Chomski ad KurskJako že bych dostával od PC kotel, to bych neřekl. Poměr ztrát:
492 000 rudí
136 000 osa
je též pro mne, kromě jednoho či dvou str. bodů mám všechny (ty jeho jsou v důsledku diverze a má je tak dlouho, dokud tam nedojede protipartyzánská brigáda, co udělá hned pořádek...). Spíše jde o to, že se nechávám překvapit, nemám v pořádku průzkum a riskuju např. tím, že cestuju po jeho území...
A zajímavé je, že z těch 100 tahů šlo použít letectvo asi jen 7 tahů... což mi nevadí, páč pozemní operace jsou čistější...

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt