Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 28.6.2005 11:05  293
WanToPečkej, když hráč neví, po čem pátrá, tak proč vůbec po něčem pátrá? Můžeš mi dát nějaký příklad takového počínání?
wanto 28.6.2005 09:24  292
JersonJá nesnáším přístup "tak poslouchám, co zajímavého uslyším" nebo "tak se projdu, a když mě něco zaujme" - zkus si to. Když víš, po čem pátráš, máš mnohem větší šanci si takové věci všimnout.
Postava ví, po čem pátrá. Neví to hráč. Proto prostě hráči pomůžeš tím, že mu řekneš, po čem jeho postava pátrala a co zjistila. Pokud se rozhodl sám hráč, můžeš jeho snahu odměnit zajímavější informací.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.6.2005 12:43  291
Jersondokud v herním světě hráč nikdy neodehrál situaci, kdy musel odemykat zámek, nebude mít jeho postava vysoké hodnocení dovenosti "odemykání zámků"
Aha, ted uz mi to smysl dava.
jerson 27.6.2005 12:36  290
WanToAsi takto - když používá takovouo dovednost, asi ví, co chce o čem zjistit, ne? Pokud to neví, takco vůbec dělá? Já nesnáším přístup "tak poslouchám, co zajímavého uslyším" nebo "tak se projdu, a když mě něco zaujme" - zkus si to. Když víš, po čem pátráš, máš mnohem větší šanci si takové věci všimnout. Třeba když pátráš po člověku, můžeš se zeptat, kdy tu byl, kde byl, zda se zdržel, zda se s někým setkal, atd, atd. Nezkušenému hráči pochopitelně poradím, zkušeným už radím méně.

Bouchi - tak ještě jinak - dokud v herním světě hráč nikdy neodehrál situaci, kdy musel odemykat zámek, nebude mít jeho postava vysoké hodnocení dovenosti "odemykání zámků". A naopak, když se hráč mnohokrát ptal po informacích jiných CP, tak prostě bude mít hodně zkušeností (vy smyslu prožitků a načeraných vědomostí, nikoliv číslo) a jeho postava dostane onu dovednost vysokou.

prostě nikdy nedám hráči "znalost magie", když o magické podstatě mého světa nemá ani páru, i kdyby nakrásně chtěl hrát zkušeného mága - něco musí pochopit i jako hráč.

Ze stejného důvodu nepovoluju hrát opačné pohlaví a svádět strážné jen proto, že postava má být hezká mladá holka, která to má naučené. Kdy to hráč neumí zahrát, jeho smůla, čísla mu nepomůžou.
wanto 27.6.2005 12:09  289
JersonNehledě na fakt, že většina zjišťování informací v mých hrách probíhá stylem "ty se skvle vyznáš ve městě? Tak si hoď ... 12 úspěchů? fajn, máš na mě 12 otázek, na které odpovím ano-ne." Takže postava může být mistr, ale když háč neví, na co se zeptat, má smůlu.
Myslím, že ty jako PJ bys měl hráčovi naznačit, na co se má zeptat a pokud to není důležité pro hru, prostě mu něco zajímavého říct.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.6.2005 11:57  288
Jersondokud nemá zkušenosti s reálnou situací postava, nemá je mít ani hráč.
Tak nevim, tohle mi nedava smysl ani v tehle formulaci, ani kdyz prehodim "hrac" a "postava".
jerson 27.6.2005 11:40  287
BouchiNe, nenapadlo, v nevěstinci byli opravdu jen jednou a dopředu jsem řekl, že některé věci nebudu v čistě mužské družně vůbec popisovat.

A jinak jsem třeba narazil na věc, když se jedna postava snažila působit na jinou hráčskou postavu, konkrétně mladá upírka na mladého může. Obě postavy hráli šestnáctiletí - holka a kluk. Hod upírky by naznačoval, že dotyčného svede (jen s přihlédnutím k vůli dotyčného), ale hráči to prostě nic neříkalo, podle něj by to na jeho postavu vůbec nepůsobilo. A protože nikdy hráčům nepředepisuju akce, když postavu ovládají oni, tak jsem řekl hráčce upírky, že ho musí přesvědčit prostě herně. A mám dojem, že i kdyby se svlékla, tak to to nepomohlo - toho kluka prostě holky nezajímaly.
Prostě postava se nedá oddělit od hráče.

Na drhuou stranu jak říkám, dokud nemá zkušenosti s reálnou situací postava, nemá je mít ani hráč.

Opět - hráčka má postavu, která umí skvěle odemykat zámky. Jeden jí nejde zaboha odemknout, ať dělá co dělá. Já jí neřek, že je odemčeno, a dokud jí nenapadlo zkusit kliku, tak dveře prostě neotevřela. Jasně, někoho zkušeného v odemykání by to napadlo hled, ale jak potom hráč zjistí, že někteér dveře prostě bývají odemčené, když si to nezkusí? A naopak, když automaticky nejdřív zkusí kliku a pak teprve zámek, může na druhé straně vzbudit nežádoucí pozornost (stisknutá klika zamčených dveří na vězeňské chodbě naznačí ledacos).

Takže taové věci řeším tak, že pokud si někdo che dát vysoké jednání s lidma, dám mu do začátku pár CP a otestuju ho. Když zvládne jednat na úrovni (alespoň trochu), nechám mu to hodnocení - jinak si ho prostě musíé snížit a rozvíjet ho ve hře.

Nehledě na fakt, že většina zjišťování informací v mých hrách probíhá stylem "ty se skvle vyznáš ve městě? Tak si hoď ... 12 úspěchů? fajn, máš na mě 12 otázek, na které odpovím ano-ne." Takže postava může být mistr, ale když háč neví, na co se zeptat, má smůlu.
wanto 27.6.2005 10:51  286
BouchiNejvětší problém na "hráči nejsou postavy", je ten, že nejde řešit :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.6.2005 10:43  285
WanToAno, tim prikladem jsi vystihl, co mam na mysli.
wanto 27.6.2005 10:31  284
BouchiTady narážíme na ten problém, že hráči nejsou postavy...

Nedávno jsem hrál s jedním hráčem takovou "jednorázovku", kdy měla jeho postava špehovat pro síť ve velkoměstě a donášet na generála vojenské posáky v Narhaonu (jedno velkoměsto), který je podezřívaný z používání magie a kacířství (tj. uctívání elfích bohů).

Protože jako HRÁČ neznal Narhaon, nevěděl, koho se má zeptat na elfí bohy a magii a nevěděl, odkud s pátráním začít. Řekl jsem mu veškeré informace, které mohl znát, ale stejně nic nenašel. Proč? Ne protože byl neschopný, ale protože nedokázal přemýšlet jako člověk žijící v Narhaonu.
To je podobný problém jako se sedmdesátiletým kmetem.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.6.2005 10:11  283
WanTo: Jenze po nekolika letech hrani (kdy ve svete postavubehne spis nekolik desetileti) uz bude hrac carodeje za svou postavou (respektive jejimi znalostmi, zivotnimi zkusenostmi, o schopnostech nemluve) IMHO silne zaostavat. Ano, bude to uz zkuseny hrac, ale i to pomuze jen castecne.

Neboli chci tim rict, ze kdyz jako PJ vim, ze nejaka postava ma znalosti a zivotni zkusenosti, diky kterym dokaze neco udelat, tak ji to udelat dovolim, prestoze to jeji hrac treba nedokaze (protoze holt ty padesatilete zivotni zkusenosti nema) nezvladne odroleplayovat. Samozrejme zavisi na situaci.

Jerson: A to jeste nikdy tve postavy nenapadlo vyrazit do nevestince a zkusit ziskavat informace primo od "zamestnankyn"? :-)
wanto 27.6.2005 09:32  282
Hráč ne, ale PJ ano. Většina hráčů totiž nehraje 70 let staré kmety, ale radši za nějaké mladé nezkušené čaroděje. Myslím, že ti se dají zahrát už docela dobře.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.6.2005 09:27  281
WanTo: No prave - a ma hrac zpravidla pri hre cas pul hodiny vymyslet rec, kterou by jeho postava mela za pul minuty? Jednou za celodeni hru se to skousnout da, ale kdyby to melo byt casteji, je to neunosne zdrzovani.
jerson 27.6.2005 08:39  280
BouchiJo, starší ženy okolo padesátky se mi rajou lépe, navíc nehrozí, že by je hráči chtěli svádět.
Nevěstinec řeším jednoduše, jako ve filmech pro mládež - zavřou se dveře a pak to popisuju "zvenčí" jako zvuky, náslduje otevření dveří a spokojený úsměv postavy.

A okud jde o čeroděje, proč myslíš, že každému říkám, že začne hrát mladou postavu a teprve zž získá reálné zkušenosti s herním světem, může hrát někoho "herně" zkušeného. Sám v takovém světě můžu hrát starší a moudřejší CP jen prot, že je jednak nehraju pořád, můžu jim dát informace, které postavy nemají a nikdy to není na dlouho.
wanto 27.6.2005 07:52  279
BouchiJenže hráč si může třeba půl hodiny připravovat řeč, kterou čaroděj vymyslí za pět vteřin. Takže jde zahrát, myslím, docela dobře. Horší to může být s improvizací, když "nezkušený" hráč (ve srovnání na čarodějiem) má řeč vymyslet taky za 5 vteřin.

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt