K tomu, co vybádal Kuki se nedá nic dodat. Snad jen jedno. Jak vidno z fotografie i popisku, jednalo se původně o parní válec. Cimrman jej zakoupil v jednom vídeňském autobazaru, protože stál polovinu toho, co drezína (a známe Cimrmanův vztah k financím).
Cimrman ovšem udělal jednu chybu - nadále navštěvoval vechtry tak, že za nimi jezdil po kolejích. Protože, jak víme, byl Jára pokrokový člověk a nikdy se neohlížel zpět, nemohl tušit, že zatímco spravuje vechtrům pochroumaný chrup, likviduje dobrou polovinu CK státní železniční sítě. Na svou chybu přišel až na dnešním Masarykově nádraží v Praze. Jelikož tam koleje končily, nezbylo Cimrmanovi než vydat se zpět. Otočil válec a až v tu chvíli zjistil, proč se vechtrům po jeho zubařských zákrocích nevrací úsměv na obličej tak rychle, jak by měl.
Nicméně nebyl by to Cimrman, aby si neporadil i s takovouto maličkostí. Do válce vyřezal dva zářezy tak, aby do nich přesně zapadly kolejnice. Při jízdě mimo koleje to ničemu nevadilo, při jízdě po kolejích nedocházelo k válcování kovu. Prostřední a okolní části válce navíc pěkně urovnávaly povrch trati, takže když se drahám podařilo rozválcované koleje znovu zkout, bylo na zdejší železniční síť opět radost pohledět. |