Dzin 01Z manuálu ne, ale z logiky. Iniciativa je hodnota, která určuje, kdo bude první. V reálu střílí první ten, kdo má vyšší účinný dostřel. Např. Pz IVD versus Pz III E. Pz IV D měl kanon s velkou ráží ale malou délkou (75/24). Tj. slušná průraznost na blízko, ale katastrofální přesnost (přesnost = dostřel na větší vzdálenost, když nemám přesnou zbraň, těžko zasáhnu něco např. na kilometr). Převedeno do PG znaměná nízkou iniciativu a slušný těžký útok. Oproti tomu PZ IIIE má kanón s malou ráží ale dlouhou délkou (37/46).Tj. oproti PZ IVD vyšší přesnost ale nižší průraznost. Převedeno do PG znamená vyšší iniciativu a nižší těžký útok.
Dalším argumentem pro to jsou např. terény. Všechny těžší terény, kde nelze v reálu předpokládat střelbu na delší vzdálenosti (les, město, hory) mají uměle sníženou max. možnou iniciativu na určitou hranici. Pokud by jednotka měla vyšší, tak se prostě nevyužije.
Dalším argumentem je pěchota - HW, neboli těžká pěchota, neboli kulometčíci mají iniciativu 2, obyč pěchota - pušky mají iniciativu 1 a paragáni - pistole a samopaly mají iniciativu 0.
A posledním argumentem jsou ruské tanky. Na západě kdovíproč převládá názor, že rusové měli sice dobře pancéřované konstrukce, ale děla jejich tanků by netrefili ani 100 metrů vzdálený les. Přijde mi, že si myslí, že rusové snad ani neznali zaměřovače. Převedeno do PG to vypadá tak, že všechny ruské tanky mají hrozně malou iniciativu. Tahle "diskriminace" je ale i v dalších hrách. Např. ve "Steel panthers" se musela vymyslet položka "Fire control", která zásadním způsobem ovlivňuje přesnost a tím celou hodnotu tanku. U rusů je hodnota "Fire control" samozřejmě výrazně nižší než u američanů či němců. :-((( |