Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
h_g_ H.G. 3.12.2004 18:54  322
Rád bych znal kolektivní názor na jednu otázku - položil mi ji jeden generál, jehož nehodlám jmenovat...
Jak nahlížíte na otevíraní save v soutěži za účelem prohlédnutí situace řekněme v práci (bez hnutí jednotek, nebo čehokoliv proti pravidlům) a následném odehrání až doma, kdy se vám ovšem hra otevře s již jiným počasím? Tím se změní dohled vašich jednotek a v případě, že vám doma prší, si pamatujete z práce, kde je jaká jednotka a tak jste tedy ve výhodě...

Schválně nenapíšu svůj názor, rád bych znal kolektivní.
vesep Vesep Red Wings 3.12.2004 16:18  321
HartmannAž na pár výjimek souhlas. Navrhuji uzavřít debatu a začít jinou, tohle téma se už vyčerpalo.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 3.12.2004 15:41 - Klub Politika a dění ve světě (12:50) 320
Já samozřejmě chápu jednotky v PG také jako organizační celky, a vůbec nevadí, že není definováno jaké (divize, pluk,..) podle mě to ani nejde a navíc by to bylo různé pro různé mapy dle jejich měřítka. A s tím samozřejmě souvisí, že parametry organizačního celku se neodvíjí jen čiště od taktických parametrů ztěžejní zbraně, kterou má jednotka ve výzbroji. Nědělám si iluze, že by někdo na světě měl přehled ho vlastnostech stovkách druhů jednotek, tím méně, že by je dokázal číselně vyjádřit, a ještě méně aby byly mezi sebou všechny vzájemně vyvážené dle skutečnosti. Ať se do toho pustí kdokoliv, bude muset absenci jedním člověkem neobsáhnutelných znalostí doplnit svojí fantazií a zároveň je možné, spíš jisté, že do toho vnese chyby i možná vlastní předpojatost. Otázka je jen jediná - buď tam bude nerealističností hodně nebo velmi hodně :-)
Nicméně tak, jak to v PG je, s tím se asi dá víc než žít, neb to by jsme té hře asi tolik nepropadli a nepsali by jsme si teď na tomhle fóru.
vesep Vesep Red Wings 3.12.2004 14:40  319
PG hratelnost + realističnostPG není sci-fi hra, ale hra o historii. Z toho důvodu by se měla historii co nejvíce podobat, nikoli se zbytečně odlišovat. Nemám na mysli realističnost ve smyslu co nejvyšší složitosti, jak se to dost často chápe (když je něco zbytečně složité, tak se tvrdí, že je to realistické).
Myslím si ale, že nerealistické vlastnosti některých
jednotek (které nyní přiznal i Chomski :-) určitě nebyly při tvorbě PG dělány kvůli hratelnosti. Když by byly jiné vlastnosti jednotek, byly by jiné jejich počty, cena atd. Byla to spíše chyba nebo předpojatost autorů.
Kdybychom ale měnili parametry teď, asi bychom mohli vážně ovlivnit hratelnost hry.
Rozhodně nevolám po změně charakteristik jednotek. Kromě výše uvedeného důvodu by to znamenalo takové hádky, že PG klub byl zralý na rozpad :-(((
Mimochodem PG je jedna z nejpropacovanějších a nejrealističtějších tahových strategií. Srovnám-li například s PG 2, PG 3 nebo Battle Isle 2 atd....
chomski 3.12.2004 14:15  318
Já si myslím, že je důležité si uvědomit, co od té hry chceme. Chceme realismus nebo hratelnost? Je snad mezi námi někdo, kdo si myslí, že PG věrně zobrazuje WWII? To je přece nesmysl. Jsou složitější a realističtější hry z tohoto období. Zrovna jsem si stáhl hru War in the Pacific: Struggle against Japan 1941-1945. Je to děs běs úplně se v tom ztrácím. Čili aby byla jasná moje pozice:

- chápu jednotky v PG jako organizační celky
- s některými vlastnostmi jednotek nesouhlasím, ale respektuji je, protože jejich změna by zákonitě spustila řetězovu reakci dalších změn, což by mohlo vést k destrukci celého systému.
-změny lze připustit minimální a to za účelem hratelnosti např. změna ceny u italsráčů
-změny v charakteristikách jednotek by neměli být vedeny za účelem větší realističnosti hry, protože moje základní premisa je, že PG není realistická simulace WWII
- nejlepší změny jsou ty, co dělá Hartmann tj. opravy chyb v mapách, opravy vzhledu jednotek (ten původní Sturmovik byl fakt hroznej), časové zařazení jednotlivých strojů atd.
vesep Vesep Red Wings 3.12.2004 14:07  317
Chomski - změna obrany u pěchotyTřeba dostali lepší přilby, nebo lopatky na kopání zákopů :-)))

Ale je fakt, že to může být asi čímkoli. Uznávám, že u pěchoty se tvůrci hry hodně řídili konkrétnimi vlastnostmi jednotek typu organizace atd, nikoli pouze výzbrojí, ne tak ale u ostatních jednotek.
h_g_ H.G. 3.12.2004 13:55  316
To se nam to zvrtlo do akademicke debaty a to je na AP! dobre.

Na otazku proc nejake ptk vidi pres dva a pechota pres jeden hex se mi chce odpovedet: Protoze se tak vyvojari teto hry z nejakych duvodu rozhodli, ze to bude vyhodne. O duvodech se tady zatim bezuspesne dohadujeme s Vesepem:-)
chomski 3.12.2004 13:37  315
pěchota 43 oproti 39říká, ale kromě zohlednění těchto zbraní, to můžeme chápat i jako zohlednění celkové struktury jednotky. Nejsem si jistý, ale nemění se tam taky třeba pozemní obrana? A zase sme u organizačního celku.
vesep Vesep Red Wings 3.12.2004 13:32  314
pěchota 43 oproti pěchota 39Říká Ti něco pojem bazuka či panzerfaust? A vidíš, zase jsme u zbraně.
chomski 3.12.2004 13:29  313
SeppJasně já to tušil. Ale to co píšeš dále opět potvrzuje chápání jednotky jako organizačního celku nikoliv jako samojediného stroje. Proti tomuto vystupuje Vesep ne já.

Interní sdělení: víš, já když vidim slovo Jena, tak se mi vybaví úplně jiné věci :)
sepp 3.12.2004 13:24  312
Jena Zeiss vyráběla bezvadné dalekohledy. Aby jednotka "viděla", je třeba mít dobře propracovanou rozvědku, přenos informací. Z kopce fricek s kukátkem uvidí dál než váňa orlím zrakem. Zjištěné pak fricek zatelefonuje nebo odvysílá, váňa musí doběhnout... Také musíme vzít do úvahy, že se nejadná o "pohled z kopce", ale že jeden hex má cca 20 i více km, což předpokládá při dohledu 2 hexy nějaké prostředky průzkumu... Jezdecké jednotky RA mají dohled.
hbwanderer 3.12.2004 13:21  311
Raduz: Jeden z nejlepších výrobců optiky. Německý, takže dalekohledy.

Chomski: Hehe mají okopírovanou německou optiku. :-))

Velikost jednotek jsem s vámi už řešil, stejně jako velikost mapy. Tzn. Pokud v Polsku je dohled 2 tak je to řekněme 20km, v Moskvě a Berlíně to může být klidně 150km.
chomski 3.12.2004 13:13  310
Anebo proč má ruské PTK dohled 2 a ruská pěchota dohled 1?
raduz Raduz 5T - jako vzdy MODŘÍ 3.12.2004 13:11  309
Omluvte mou neznalost - ale mně Jena Zeiss neříká nic - kdo mne poučíte?:)
chomski 3.12.2004 13:11  308
SeppNe, neříká. Nejsem odborník na 2.sv. válku. V této debatě postupuji selským rozumem.

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt