Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 7.7.2005 15:06  323
domingo:No prave ze tady jde hlavne o tu psychologii (a to tim vic, cim ma kostka min sten).

Jeste bych to treba opravil tak, ze misto aby nastavoval jedno cislo na kostce, tak si nekam na papir napise tolik cisel, kolik ma predpoklady (vybira z kompletniho rozsahu, treba 1 .. 10), muze i vic stejnych (vsadit "vic" na jednu kartu).
Protivnik udela totez.
Kdyz se neco vyparuje (protivnik se trefi do prvohracem vymysleneho cisla), vyrusi se na tom cisle vsechny sazky od prvohrace a vsechny tipy od protivnika.
Vyhrava ten, komu zustane nejvyssi nevyparovany tip/sazka.
Pokud nezustalo nikomu nic, nevyhrava nikdo.
Vyhody a zaroven nevyhody:
1) Je to symetricke (cili hod na porovnani)
2) Kdo ma supermanskou uroven (muze tipovat vsechna cisla v rozsahu), ten si muze zaridit, ze nikdy neprohraje. Kdyz se takovi potkaji dva, je zadelano na souboj superhrdinu (ti taky nesmeji jeden druheho porazit, to by pak jeden z jejich komiksu nemohl pokracovat - a vydelavat).

Ovsem neco takoveho chce asi propocitat a nebo vyzkouset v praxi, aby se spravne nastavily slovni popisy jednotlivych hodnot.
domingo 7.7.2005 14:34  322
xKiv [321]: Co je vo vysledku stale nahoda ... pokial zanedbame psychologiu a najma telepatiu :-)
xkiv 7.7.2005 14:24  321
domingo:Top *neni* hadani kostky. To je "myslim si cislo, uhodni ho", akorat ze je tam to cislo nekde prukazne zalohovane.
Takhle nejak to bylo v Arene, ne?
domingo 7.7.2005 13:22  320
Jerson [319]: hadanie kocky je stale nahoda ...
jerson 7.7.2005 13:18  319
jiný systémTak mě dnes konečně napadla myšlenka, jak řešit herní situace bez náhody.

Základ je jednoduchý, postavu určují vlastnosti a dovednosti. Vlastnosti jsou základ, jak ho známe, počet libovolný, ale měly by být alepsoň 4 a zase víc než 8 je zbytečných - já používám právě těch 8 pro lepší rozlišení. Popis je slovní a přísluší mu hodnocení 1 - 10, 5 je průměr, 10 nadčlověk - jako ve falloutech :-)
A pak máme dovednosti, schopnosti a kouzla, všechno se hodnotí stejně 0 - 10 + příslušný slovní popis, aby se o tom mohli bavit postavy mezi sebou. Pro jakékoliv testování se vezme schopnost, přičte se k vhodné vlastnosti a odečte se hod 2k6-2 (jednoduché, šestky se berou jako nuly). Když je výsledek kladný, je to úspěch, čím kladnější, tím větší úspěch. Když je záporný, je to neúspěch, čím zápornější, tím horší.
A to je celé, tedy celý základ pravidel.

Teď pár rozšíření, nad kterými přemýšlím. Vyloučení náhody si představuju tak, že hráč místo aby házel, tak může na kostce nastavit číslo v takovém rozsahu, v jakém má doučet vlastnosti a dovednosti. Já jako GM budu mít určitý počet odhadů (třeba polovina stejného čísla u protivníka nebo tak něco, přesně ještě nevím). Když neuhodnu, co hráč nastavil má takový počet úspěchů, kolik nastavil. Když ale uhodnu, tak bude mít stejný počet neúspěchů (nebo třeba jen polovinu toho počtu, ale prostě čím víc nastaví, tím hůře). Takže bude na hráči, zda bude nastavovat nízká čísla, aby alespoň trochu uspěl, a nebo zariskuje a zkusí vysoké. Případně bych přidal ještě omezený počet situací, kdy může buď zvýšit rozsah, nebo mi snížit odhad, nebo třeba zdvojnásobit úspěch (ale tím i případný neúspěch).

Tohle musím ještě vyzkoušet, ale kdyby měl někdo chuť a zkusiot to s několika svými hráči, rozhodně mi dejte vědět. já vás také budu informovat o výskedku.
jerson 7.7.2005 08:39  318
FarflameMno, čím dál lepší ... budu si dělat poznámky :-)
farflame 5.7.2005 05:57  317
CestováníCo takhle převtělení nebo znovu se narození z bytosti/objektu, který se vyskytuje tam, kam se chci dostat. Např. cestuju do nějaké chatrče v Africe a zrovna tam prší, tak dopadnu na zem v kapkách deště a na zemi se postupně "složím" do svého těla. Nebo pokud před chajdou plápolá oheň, proměním se do něj, jeho jazyky budou jako moje končetiny a pak z ohně vyjdu ve své podobě. Nebo se převtělím do lva, který zrovna slídí poblíž té chajdy, udělám pár skoků k domu a převtělím se do své podoby (a lev uteče).
jerson 4.7.2005 08:47  315
No, tak tomu říkám originální nápady. :-)
peca_007 1.7.2005 18:25  314
DTon [313]: Jenom se ti to zda. Vubec jsem si na ni nevzpomnel.
dton DTon Až mě příště budeš chtít bodnout do zad - měj tu odvahu udělat mi to tváří v tvář 1.7.2005 14:25  313
pece_007: Skutečně ses inspiroval Hvězdnou bránou, nebo se mi to jen zdá?

xKiv: Číslo 3 je skvělý.

A pokud bycj mohl opradu všechno, tak bych zrušil celý vesmír a vytvořil ho znovu se sebou na požadovaném místě. :)
xkiv 1.7.2005 12:27  312
1) Prstem po mape.
A soucasne bych se i s tim prstem a mapou presunoval na to misto, na ktere zrovna ukazuju.

2) Predstavit si svet jako povrch ctyrrozmerne koule, vzit to skrz.

3) Mit vsude po svete klony a cestovat jenom svoji mysli.
jerson 1.7.2005 07:16  311
Tak mám dojem, že originalita lidí se řídí podle serverů :-)
Dryenův nápad pochopitelně znám, hrál jsem black&white.
to co navrhuje peca je taky dobré, byť druhý způsob je trochu složitý. Ale alespoň jsou netradiční.
peca_007 30.6.2005 17:33  310
nebo me napada: nejaky duty mnohosten (pro lepsi predstavu treba 20. vstoupil bych do jakesi vytahove sachty, v niz by se pohybovala jenom podlaha. ta "podlaha" by se zvedla a vyvezla me dovnitr toho duteho dvacetistenu, kde by nyni tvorila dno. na kazde stene by byl nejaky jedinecny symbol. ja bych proste sel a ten n-sten by se mi protacel pod nohama, az bych stal na pozadovanem symbolu. potom bych zase sjel dolu a vystoupil na uplne jinem miste, podle toho, na kterem jsem se zastavil symbolu.
peca_007 30.6.2005 17:28  309
Jerson [306]: originalni tezko, ale me se by se libil zpusob ve stylu Amberskeho cestovani mezi stinovymi svety. Tedy ze bych treba sel a predstavovali si misto, stale vice podobne tomu, kam chci dojit, a pritom bych prosel jakym si "meziprostorem". tedy nekolik stovek kroku, a "usel" bych treba par set mil.
dryden 30.6.2005 15:03  308
Hmm, nejaká mocnejšia entita by mohla - keby chcela cestovať - ukotviť samú seba na mieste a potom pohnúť zemegu¾ou tak, aby presunula miesto, na ktoré sa chce dostať pod seba... :)

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt