jiný systémTak mě dnes konečně napadla myšlenka, jak řešit herní situace bez náhody.
Základ je jednoduchý, postavu určují vlastnosti a dovednosti. Vlastnosti jsou základ, jak ho známe, počet libovolný, ale měly by být alepsoň 4 a zase víc než 8 je zbytečných - já používám právě těch 8 pro lepší rozlišení. Popis je slovní a přísluší mu hodnocení 1 - 10, 5 je průměr, 10 nadčlověk - jako ve falloutech :-)
A pak máme dovednosti, schopnosti a kouzla, všechno se hodnotí stejně 0 - 10 + příslušný slovní popis, aby se o tom mohli bavit postavy mezi sebou. Pro jakékoliv testování se vezme schopnost, přičte se k vhodné vlastnosti a odečte se hod 2k6-2 (jednoduché, šestky se berou jako nuly). Když je výsledek kladný, je to úspěch, čím kladnější, tím větší úspěch. Když je záporný, je to neúspěch, čím zápornější, tím horší.
A to je celé, tedy celý základ pravidel.
Teď pár rozšíření, nad kterými přemýšlím. Vyloučení náhody si představuju tak, že hráč místo aby házel, tak může na kostce nastavit číslo v takovém rozsahu, v jakém má doučet vlastnosti a dovednosti. Já jako GM budu mít určitý počet odhadů (třeba polovina stejného čísla u protivníka nebo tak něco, přesně ještě nevím). Když neuhodnu, co hráč nastavil má takový počet úspěchů, kolik nastavil. Když ale uhodnu, tak bude mít stejný počet neúspěchů (nebo třeba jen polovinu toho počtu, ale prostě čím víc nastaví, tím hůře). Takže bude na hráči, zda bude nastavovat nízká čísla, aby alespoň trochu uspěl, a nebo zariskuje a zkusí vysoké. Případně bych přidal ještě omezený počet situací, kdy může buď zvýšit rozsah, nebo mi snížit odhad, nebo třeba zdvojnásobit úspěch (ale tím i případný neúspěch).
Tohle musím ještě vyzkoušet, ale kdyby měl někdo chuť a zkusiot to s několika svými hráči, rozhodně mi dejte vědět. já vás také budu informovat o výskedku. |