WanToDěláš jednu chybu - povyšuješ pravidla nad logiku věci. Pravidla mají sloužit tam, kde se nedá rozhodnout podle nějaké rozumné úvahy nebo kde by GM mohl snando (úmyslně nebo neúmyslně) nadržovat. V takovém případě bych řekl, že dotyčný tuhle běžnou kytku zná - a házel by si jen na to, kdyby si chtěl vzpomenout, na ce se která její část používá.
V Gurpsech máš tři kostky, ale vidíš tři čísla, sečteš je a pornovnáš - to jsou dvě operace, byť to sčítání je o chloupek složitější (jsou to čísla do dvaceti). Ve tvém systému musíš až tři čísla převést na jiná čísla (to josu tři jednoduché operace), sečíst je, přičíst k základu a pak porovnat - šest opetací, byť primitivních - tady to ale nehraje roli. Schválně si to zkus nanečisto a uvidíš, jak ti půjde převádění. Bylo by o dost jednodušší použít kostky s čísly -1, 0 a +1, to by tři operace ušetřilo.
Ve Window není žádný proměnný vliv náhody - v původním systému je každý stupeň schopnosti vyjádřen jedním typem kostky od k30 - nejhorší přes k20, 12, 10, 8, 6 a k4 jako božské. Uspěješ, když hodíš 6 a méně.
Window je v tomhle strašně náhodný, ale zase používá kostky jako dolněk a ne základ, takže si na spoustu věcí nehážeš. Neříkám, že se mi líbí - takhle jednoduchá pravidla nepotřebuju, to už můžu jet bez nich. Ten druhý systém jsem ti popsal, tam se vždy háže třma kostkama a buď se k běžnému úspěchu odpovídající dané schopnosti něco přičte nebo odečte.
Jinak se můžeš mrknout na lapiduch do fora dračí doupě, kde probírám svůj odhadovací systém - tam bude časem reagovat víc lidí než tady. |