Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 26.7.2005 11:54  338
WanToDěláš jednu chybu - povyšuješ pravidla nad logiku věci. Pravidla mají sloužit tam, kde se nedá rozhodnout podle nějaké rozumné úvahy nebo kde by GM mohl snando (úmyslně nebo neúmyslně) nadržovat. V takovém případě bych řekl, že dotyčný tuhle běžnou kytku zná - a házel by si jen na to, kdyby si chtěl vzpomenout, na ce se která její část používá.

V Gurpsech máš tři kostky, ale vidíš tři čísla, sečteš je a pornovnáš - to jsou dvě operace, byť to sčítání je o chloupek složitější (jsou to čísla do dvaceti). Ve tvém systému musíš až tři čísla převést na jiná čísla (to josu tři jednoduché operace), sečíst je, přičíst k základu a pak porovnat - šest opetací, byť primitivních - tady to ale nehraje roli. Schválně si to zkus nanečisto a uvidíš, jak ti půjde převádění. Bylo by o dost jednodušší použít kostky s čísly -1, 0 a +1, to by tři operace ušetřilo.

Ve Window není žádný proměnný vliv náhody - v původním systému je každý stupeň schopnosti vyjádřen jedním typem kostky od k30 - nejhorší přes k20, 12, 10, 8, 6 a k4 jako božské. Uspěješ, když hodíš 6 a méně.
Window je v tomhle strašně náhodný, ale zase používá kostky jako dolněk a ne základ, takže si na spoustu věcí nehážeš. Neříkám, že se mi líbí - takhle jednoduchá pravidla nepotřebuju, to už můžu jet bez nich. Ten druhý systém jsem ti popsal, tam se vždy háže třma kostkama a buď se k běžnému úspěchu odpovídající dané schopnosti něco přičte nebo odečte.

Jinak se můžeš mrknout na lapiduch do fora dračí doupě, kde probírám svůj odhadovací systém - tam bude časem reagovat víc lidí než tady.
wanto 26.7.2005 09:52  337
Když jsem tenhle systém "vynalézal", tak jsem se chtěl vyhnout některým naprosto absurdním situacím, které vycházejí v GURPSech. Třeba máš dovednost biologie (asi si jí nikdo nevezme, ale na příklad je to v pohodě :-) ) a potřebuješ poznat kytku. V GURPSech máš 50% šanci, když umíš biologii průměrně. To je podle mě blbost - tady jde o to, jestli tu kytku znáš, ne o to jestli máš štěstí.
S proměnným vlivem náhody a obtížností takovéhle situace prakticky nenastanou.
Jinak počítání je docela jednoduché. V GURPS máš tři kostky. Sečtení ti zabere stejně času, jako určení náhody (normálně na jedné nebo dvou kostkách).

Ještě mám otázku k Window - je tam proměnný vliv náhody?
jerson 26.7.2005 09:39  336
WanToMoc promenných a zdlouhavost - mám nějaký základ, pak cílové číslo a ještě vliv náhody - to jsou tři čísla. Vyhodnocení vyžaduje o něco složitější uvažování (místo "kouknu a vidím" musím převést čísla na jiná čísla a pak přičítat a odečítat - sice jen jedničky, ale i tak je to dost operací - navíc se ještě musí přičíst číslo dovenosti a pk porovnat s obtížností.

Ale hlavně i u velmi náhodné činnosti nemůžeš jako průměrný jedinec dosáhnout velmi dobrého výsledku nebo velmi špatného.

Jinak ve Window nemají náročnost, přesněji základní výsledek je přímo hodnocení schopnosti - když umí průměrně střílet, tak jsem se "průměrně dobře" trefil a to je pak modifikováno kostkami až o tři stupně nahoru nebo dolů. Jenže Window mají jen 7 stupňů, přičemž ten nejlepší je božský. Takže rozsahem +-3 pokryjou celou škálu výsledků, pokud se začíná od průměru.

Kdyby to vyhodnocoval nějaký program na kalkulačce, kde jen zadáš vstup a on ti vyhodí výsledek, tak je to vcelku dobrý systém, jen sevím, čím se liší od GURPSů - když budeš vnímat výsledek stejně, totiž že 0 je průměrný výsledek, dostaneš skoro to samé, až na jiné rozložení pravděpodobnosti.
wanto 26.7.2005 09:01  335
Proč myslíš, že je nepraktický?
jerson 26.7.2005 09:00  334
WanToTak tohle je téměř naprosto přesně (až na počet kostek) hod na úspěch popsaný v dodatcích Window - je to systém zajímavý, nicméně poněkud nepraktický na vyhodnocování.
wanto 26.7.2005 08:13  333
Hod na úspěchDostal jsem nápad na trochu jiný styl hodu na úspěch, než je v GURPS.
Máte dovednost od 0 do 10. 0 je nejhorší (vůbec neumíte), 10 velmi dobré. Dále existují mistrovské stupně (nad 10), ale ty nejsou moc obvyklé.
U každého hodu na úspěch musí být obtížnost. 0-10 jako u dovedností a nad 10 pro věci, které zvládne jen opravdový mistr.
Pak je tu vliv náhody - od 0 do 3.
Hodíte si tolika šestistěnnými kostkami, kolik je vliv náhody. Když vám padne 1, 2, hodili jste -1. 3, 4 je 0 a 5, 6 je +1. "Hody" se sečtou a vyjde vám číslo, které přičtete k úrovni dovednosti. Změněnou úroveň porovnáte s obtížností. Pokud je úroveň větší nebo stejná jako obtížnost, uspěli jste.
Výsledný efekt (u pruměrně naučené dovedenosti) je takový - když něco umíte průměrně, povedou se vám průměrné věci. V GURPS - když něco umíte průměrně, máte 50% šanci na průměrné činnosti.
Někdy je samozřejmě nutné dosáhnout efektu, který je v GURPS - např. u střelby. Pak se dává vliv náhody na 2 nebo 3 (normálně je 1 a u nějakých čistě teoretických věcí 0).
Co vám připadá lepší, tenhle hod nebo hod v GURPS?
cahir 26.7.2005 00:43  332
Pokud chcete zkusit on-line rpg v roli Gandalfa nebo třeba Pána Nazgúlů, tak navštivte náš nově otevřený klub:
rpg Pán Prstenů . Můžete si vybrat z mnoha charakterů, každý s vlastním cílem hry, ke kterému se musíte dopracovat…jakýmkoli způsobem. Rádi vás uvidíme:o)
jerson 18.7.2005 09:30  330
ZaphikelJo, cestování pomocí kresby už mě také napadlo. Ale jinak hodně věcí řešíme na Lapiduchu v klubu Dračí doupě.
zaphkiel 15.7.2005 21:22  329
JersonJak to tady pročítám, tak se nestíhám divit, co tu řešíte:)
Jinak mě napadl docela zajímavý nápad na cestování- to své určité místo si kolem sebe namalovat. nemá to chybu, ale nesmí ti dojít barvičky.
A přesnost místa na které se dostante by se řídila podle podrobnosti akvality malby/kresby. Načrtnu si tužkou malý ostrov s nějakými stromy- můžu se objevit na jakémkoli malém ostrově se stromy. Nakreslím na tom ostrově palmy, vodu vybarvím azurově, na pláž umístím tři chýše, u kterých sedí chlapec hrající na okarínu- a objevím se na ostrově s palmami, azurovým mořem, třemi chýšemi na pláži a chlapcem hrajícím na okarínu- těch už tolik nebude.
dton DTon Až mě příště budeš chtít bodnout do zad - měj tu odvahu udělat mi to tváří v tvář 15.7.2005 18:17  328
ReklamaDovoluji si vás upozornit na nový klub, určený na hraní RPG.
jerson 8.7.2005 09:32  327
domingonejde ani tak o ukecání jako o logiku - nastavené číslo nezávisí na náhodě, ale na jednom hráči. Rozsah je daný, počet odhadů taky, a čísla vybírá druhý hráč. Nikde v tom není žádný náhodný prvek, i když pochopitelně stále existuje jen pravděpodobnost, nikoliv jistota (pokud není počet odhadů stejný jako počet možností), že číslo uhádneš. "Pravděpodobnost" není totéž co "náhodnost".
xkiv 7.7.2005 16:56  326
domingo:I muzou, i pocitace to muzou hrat ... a mozna bych se divil, jak dobre. Staci tam dat dost slozitou neuronovou sit, ktera se bude za pochodu ucit ...
domingo 7.7.2005 15:43  325
Jerson [324], xKiv [323]: Ok, ukecali ste ma. Nie je to az taka nahoda vdaka tomu ze do toho vstupuje odhad & psychologia (z toho vyplyva ze to nemozu hrat pocitace :-))
jerson 7.7.2005 15:32  324
domingonejsi náhodou stejný typ jako Skaven? tomu už druhý dýden vysvětluju, že na tomto principu není nic náhodné, ačkoliv nejistita výsledku zůstává stejně jako jistá pravděpodobnost, že uhodneš správný výsledek. Ale v žádném okamžiku nehraje roli náhoda, leda v případě, že si číslo místo nastavení hodíš - pak ano.
Ale jde právě o tu psychologii - nejlepší by bylo nastavit co nejvíc, abys dobře uspěl, ale co když já uvažuju stejně a řeknu právě to nejvyšší číslo? Takže dáš o jedna méně a budeš doifat, že řeknu nejvyšší a pak o dva nižší ...

xKiv - díky za postřehy - ono je napsaní čísla nebo nastavení na kostce to samé, ale tenhle systém by moc zdržoval. A hlavně, jeden z hráčů budu já jako PJ, a mě na výsledku tolik nezáleží, zvláště při boji, nejsem tak vázán na jednu postavu. Takže nemám důvod sázet všechno na jednu kartu a hodně riskovat. nechtěl bych hádat každý test, ale jen ty, ve kterých by šlo o něco důležitého a kdy by to hráč prostě na náhodě nechtěl nechat.

A jinak máš pravdu, tohle jsem viděl v Aréně a ohromně se mi to líbilo, je to tak náhodné jako šachy.

Domingo - mimochodem, jak moc náhodné jsou šachy? Tam taky do poslední chvíle nevím, který s stovek možých tahů protivník nakonec udělá. :-)
xkiv 7.7.2005 15:06  323
domingo:No prave ze tady jde hlavne o tu psychologii (a to tim vic, cim ma kostka min sten).

Jeste bych to treba opravil tak, ze misto aby nastavoval jedno cislo na kostce, tak si nekam na papir napise tolik cisel, kolik ma predpoklady (vybira z kompletniho rozsahu, treba 1 .. 10), muze i vic stejnych (vsadit "vic" na jednu kartu).
Protivnik udela totez.
Kdyz se neco vyparuje (protivnik se trefi do prvohracem vymysleneho cisla), vyrusi se na tom cisle vsechny sazky od prvohrace a vsechny tipy od protivnika.
Vyhrava ten, komu zustane nejvyssi nevyparovany tip/sazka.
Pokud nezustalo nikomu nic, nevyhrava nikdo.
Vyhody a zaroven nevyhody:
1) Je to symetricke (cili hod na porovnani)
2) Kdo ma supermanskou uroven (muze tipovat vsechna cisla v rozsahu), ten si muze zaridit, ze nikdy neprohraje. Kdyz se takovi potkaji dva, je zadelano na souboj superhrdinu (ti taky nesmeji jeden druheho porazit, to by pak jeden z jejich komiksu nemohl pokracovat - a vydelavat).

Ovsem neco takoveho chce asi propocitat a nebo vyzkouset v praxi, aby se spravne nastavily slovni popisy jednotlivych hodnot.

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt