Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
zayl 29.9.2005 15:53  352
to u nas v druzine mame vetsinu docela pestrou spolecnost! obcas si zahrajeme nejakou ciste lidskou druzinu, ale vetsinou se u nas nejakej ten elf nebo trpaslik najde!
dzin01 Dzin01 29.9.2005 14:28  351
Já jsem porád věrný dračáku, zase třeba neznám nikoho ze svého okolí, kdo by DrD+ hrál. :o)
dzin01 Dzin01 29.9.2005 14:28  350
Ohledně těch ras, já třeba rád hraji jiné rasy, protože se mi to líbí a je to takové trochu jiné. Ale třeba kamarád kdysi při ADaD udělal dobrodružství a nechtěl tam mít žádné jiné rasy, než lidi (nějaký svět Ravenloft???). Řikal mi, že když chci hrát své oblíbené trpaslíky, takže si mohu vzít lidského liliputána. A nějak jsem mu tehdy nedokázal vysvětlit, že je v tom nebetyčný rozdíl, byť obvykle se mi své názory u něj dařilo obhájit. Ovšem bylo to asi tím, ež na to bylo málo času.
On ostatně jiný mi také nechtěl dát trpaslíka a to z důvodu, že nebyli u nich zvyklí hrát s jinými rasama (všichni hráli porád lidi) a tak mu vznikali problémy. Třeba mě trefila šipka z pasti a když jsme jí našli, tak jsme zjistili, že je namířena asi do výšky 1.5 metru. Nevině jsem se otázala, jak tedy mohla trefit někoho, kdo je vysoký dvacet čísel nad metr a on se od té doby na mě trochu nakrkl (tedy trochu více, protože jsem ho předtím štval stálou snahou používat své speciální schopnosti pro rasu) a při nejbližší příležitosti mi trpaslíka zabil a musel jsem si vzít člověka...
zayl 29.9.2005 14:26  349
My uz jsme presli na DrD+, ale na klasickej Dracak nedam dopustit, stravili jsme u nej neco kolem sedmi let:)
jerson 29.9.2005 14:07  348
DrD? o to nevím, kdo to ještě hraje. I když pár kluků, co hraje se mnou, tak ještě hraje i DrD.
dzin01 Dzin01 29.9.2005 14:06  347
Moc to tu ale nežije. Neřikejte mi, že jsem tu jediný, kdo hraje starou dobrou klasiku DrD. ;o)
anonym 15.8.2005 13:29  346
Hledam fanousky Dragonlance pro obcasny Gaminga pripadnou vymenu materialu. Dalcor
dzin01 Dzin01 15.8.2005 13:02  345
Tak jsem se konečně dokopal a koupil si DrD verzi 1.6. Musím říci, že jak se mi líbili starší verze, tak se mi líbí i tahle. Jen je vidět opravdu zásadní posun od verze 1.1 (PPP) a starší (PPZ). :o)
Jen jsem opět provedl pár úprav a už se těším, jak si zahrajeme. :o)
jerson 10.8.2005 12:22  344
KorialstraszPřed druhou světovou válkou, rok 1935, začali jsme v Berlíně. Řekl jsem, že se od té chvíle nemusím nutně držet historie, takže nikdo nemůže říct, zda válka bude nebo ne (i když Hitler zbrojí)

Nemzslím si, že je třeba nutně pojímat rasy netradičně - vlastně mám dojem, že většina hráčů chce hrát nějaké exoty, a nějakého typického zástupce rasy, který ale nebude schematický, bude mít osobnost a přitom bude vyjadřovat postoje dané rasy je asi ten nejtěžší úkol.
korialstrasz 8.8.2005 17:01  343
jersonpřed kterou válkou?
Pokud mluvíš o dvacátém stol., jaké na to aplikujete pravidla?

Myslím si, že ezáleží jaká je kdo rasa, ale pouze na tom jak hráč svoji postavu pojme...čím netradičněji, tím líp.
jerson 8.8.2005 12:18  342
Já si myslím, že vymýšlet nové a nové rasy jen proto, aby byly "neklasické" je k ničemu, stejně mají nějaké typové vlastnosti a jsou schematické.
Navíc Tolkienovo rasy se dají pojmout velmi různě i podle jeho díla, elfové speciálně - nejsou to v žádném případě jen zákonně dobří pomocníci.
Sám používám ve fantasy klasické rasy plus skřetí, jako orkové, skřeti a goblini, a vyhraju si s tím, že nejsou všichni stejní - i goblin může pomoct a trpaslík může být veselá kopa.

Ale teď hrajeme předválečnou evropu, všichni jsou lidé a nikdo si nestěžuje. :-)
romik 6.8.2005 10:51  341
peca_007: Celkem s tebou souhlasím.
Hrát dobře se dá i s poměrně okoukanou rasou, podle mě záleží jen na hráčích a PJ. A když si hráč chce opravdu zahrát tak si klidně vezme i nějakou (ne)výhodnou kombinaci. A navíc, rasy se dají i přidělat či pozměnit, jak je ve kterém světě libo. V DrD+ myslím na straně 14 se píše, že rasy zde uvedené se snaží oprostit od tolkienovských. A v klubu drd o tom byla celkem solidní diskuze (elf moc špatnej kouzelník, trpaslík lepší kouzelník než elf)...
peca_007 5.8.2005 20:32  340
noldo [339]: No, protoze aby se hrac se svoji postavou dobre szil, potrebuje znat obvykle predstavitele jeji rasy. Muzes si vymyslet co chces, ale dokud to nebude mit hrac "zazite", proste mu to nesedne. Vezmi nejakou knihu, kde se vyskytuje nejaka neohrana rasa, zajisti, aby tu knihu precetl hrac a potom si mozna rad zahraje postavu te nove rasy.
Na druhou stranu, mam zkusenost, ze stari ostrileni mazaci, si berou postavy lidi. Chteji si zahrat pribeh, ktery jim PJ pripravi, ne se zabyvat specifiky dane rasy, pripadne rasovymi problemi. Proste jak kdo, ale hlavne si myslim, ze plati to, co jsem napsal v 1. odstavci.
noldo 5.8.2005 14:23  339
RasyChtěl bych otevřít diskusi - Pořád se vzužívají staré klasické (Tolkienovské rasy) a klišé s nimi spojná. Mě přijdou, tak jak jsou většinou používaný, jako vzčerpaný a předevšim svádějící hráče i PJ ke sklouzávání do stereotypu. Třeba takovej hobit - to podle mně nikdz neměla bejt rasa do AD, a nechápu proč se všude cpe kdzž to vždy bude menší nebo větší modifikace Bilba, což je postava podle mě komická až pohádková a ne do DrD, ikdyž proti chuti...
Podle mě když by se jako hráčské rasy používaly buď zcela nové rasy, nebo hodně změněné(jako třeba v Sapkowského Zaklínači), nutilo by to hráče i PJ víc přemýšlet nad postavou a obohatilo by to hru. Ikdyž nevim, jestli by skalní Tolkienovci zkousli třeba elfy jako svině a asimilovaný skřety. Proč pořád jen elfi - lidi -trpaslíci - hobiti - skřeti, kdzž mohou být spousty ras?
jerson 26.7.2005 11:54  338
WanToDěláš jednu chybu - povyšuješ pravidla nad logiku věci. Pravidla mají sloužit tam, kde se nedá rozhodnout podle nějaké rozumné úvahy nebo kde by GM mohl snando (úmyslně nebo neúmyslně) nadržovat. V takovém případě bych řekl, že dotyčný tuhle běžnou kytku zná - a házel by si jen na to, kdyby si chtěl vzpomenout, na ce se která její část používá.

V Gurpsech máš tři kostky, ale vidíš tři čísla, sečteš je a pornovnáš - to jsou dvě operace, byť to sčítání je o chloupek složitější (jsou to čísla do dvaceti). Ve tvém systému musíš až tři čísla převést na jiná čísla (to josu tři jednoduché operace), sečíst je, přičíst k základu a pak porovnat - šest opetací, byť primitivních - tady to ale nehraje roli. Schválně si to zkus nanečisto a uvidíš, jak ti půjde převádění. Bylo by o dost jednodušší použít kostky s čísly -1, 0 a +1, to by tři operace ušetřilo.

Ve Window není žádný proměnný vliv náhody - v původním systému je každý stupeň schopnosti vyjádřen jedním typem kostky od k30 - nejhorší přes k20, 12, 10, 8, 6 a k4 jako božské. Uspěješ, když hodíš 6 a méně.
Window je v tomhle strašně náhodný, ale zase používá kostky jako dolněk a ne základ, takže si na spoustu věcí nehážeš. Neříkám, že se mi líbí - takhle jednoduchá pravidla nepotřebuju, to už můžu jet bez nich. Ten druhý systém jsem ti popsal, tam se vždy háže třma kostkama a buď se k běžnému úspěchu odpovídající dané schopnosti něco přičte nebo odečte.

Jinak se můžeš mrknout na lapiduch do fora dračí doupě, kde probírám svůj odhadovací systém - tam bude časem reagovat víc lidí než tady.

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt