Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dzin01 Dzin01 10.10.2005 22:23  400
peca: :o) Ovšem trpaslík zrovna moc k člověku neinklinuje. Spíše vůbec. :o)
dzin01 Dzin01 10.10.2005 22:21  399
Tak mě napadlo, co řikáte na to, že v DrD 1.6 má druid vícenásobné útoky z holí? Mě osobně to moc dohromady nejde. Podle mého, druid nemá čas na to, aby se cvičil v boji, jemu pohlcuje veškerý čas studium přírody a magie. Proto se přeci hraničár dělil, zvládnou vše je nad síli jedince a proto je třeba aby se zaměřil buď více na boj, nebo přírodu. a najednou má druid jasně specializovanou bojovou schopnost. Navíc pokud má z holí vícenásobné útoky, proč je potom nemá i chodec s mečem? A kdyby je měl, nebylo by to už více zasahování do záležitostí válečníka?
Jestli to bylo motivováno snahou nějak posílit druida, nebylo by potom lepší zvednout jeho magické (či jiné) schopnosti? Třeba mu dát chodcovo kouzlo "Vládni přirozeným věcem". Přeci jen, hraničář specializující se více na boj je chodec.
peca_007 10.10.2005 22:20  398
Dzin01 [397]: No, paladin je trochu jiny valecnik, asi jako je trpaslik trochu jiny clovek :-) /noflame/
dzin01 Dzin01 10.10.2005 22:13  397
Farflame: Tak někdy zkus být PJ. :o) Ono tajemno může dobře fungovat i u hráčů, když hrají cizí rasu. Je to něco jiného, než hrát člověka. Podobně jako povolání.

Proč by nemohl být řád, který chce konat jen dobro? Navíc Paladin není přímo o tomto, ten k žádnému řádu nepatří, resp. nemusí patřit. Je to jen trochu jiný válečník.
farflame 10.10.2005 19:39  396
Zákonně dobří a cizí rasyDzin: u některých hráčů je to nezkušeností, kdy mají dost zkreslené představy podle toho, co kde slyšeli/četli, aniž by nad tím uvažovali, u jiných je to spíše nedostatek nadhledu a inteligence, kdy si nedokážou uvědomit, že přesvědčení není ani úplný ani přesný popis charakteru a snaží se každého "příslušníka" nějakého přesvědčení škatulkovat do jakéhosi stereotypu. Pokud má tenhle přístup ale i PJ, tak to je bída. Paladin tím trpí asi nejvíc, o to víc, pokud hráči nehrají na důsledně udělaném světě, kam je tohle povolání smysluplně zakotveno - představa řádu, který vznikl za konáním "nějakého dobra", je dost fádní a nedomyšlená a v reálném světě nesmyslná.

Add cizí rasy: nemůžeš srovnávat práci spisovatelů s hraním her, hráč nemá čas, aby všechno dopodrobna rozebíral a předem připravoval, ten musí rychle reagovat na situace, které většinou nepředvídá. To, že jsou rasy popisovány volně je proto, aby to i začátečníci mohli/dokázali zahrát. Problém je v tom, že si spousta lidí zdegenerovala volbu rasy jenom jako výběr různých bonusů a schopností, které ta rasa má. Já kdybych byl PJ, tak bych byl rád, kdyby moji hráči ocenili snahu dát cizím rasám větší tajemno a neobvyklost a nechali se překvapit jejich ztvárněním a zapojením do celého světa ode mě (protože já bych měl tu možnost jako PJ si s nima vyhrát) a tudíž by se vzdali svého přání je hrát - družina by byla lidská a tím by hra získala navíc i ten rozměr objevování a komunikace s cizími rasami, pokoušení se o kontakt nebo spolupráci s příslušníky cizích ras, už jenom takový obyčejný rozhovor, kdy obě strany by hledaly společný jazyk by mohl být hodně zajímavý.
tuvok07 tuvok07 Jste z kraje Vysočina nebo tam jezdíte? - Pokud ano, pojďte sem! 10.10.2005 18:28  395
Hmm, a co postava, která se vlivem něčeho změní? Paladin padne a je z něj Temný paladin a naopak nějaký lich zase může svoji moc, byť i jen proto, že to poslouží jeho záměrům, použít k pomoci silám Dobra. Jak na tohle který PJ zareaguje, to je pak jeho věc.
dzin01 Dzin01 10.10.2005 16:14  393
Jerson: Ale čím to je? Protože opravdu dost hráčů má zafixovány dost divné přestavy o hraní zákoně dobrých postav. Přitom stačí zapojit selský rozum a hned je patrný rozdíl pomoci s nasazením vlastního života a nesmyslně obětovat život.
Jinak mě třeba nědělá problémy si hodit postavu (přesvědčeníú a potom na základě toho ji hrát, určit minulost apod. V družině to děláme tak, jak kdo má chuť, buď si vybere, nebo si nahodí.
Když jsme to hráli poprvé, tak si také vybavuji, že jsem nechtěl být zlý. Nakonec jsem byl neutrál. :o)

Farflame: Jojo, to by taky šlo. :o)

xKiv: Ale to stále neznamená, že to nemůžeme ve hře zahrát. Ostatně je to lidmi vymyšlená postava a proto i její způsob myšlení záleží na tom, jak si lidé usmyslí. Ostatně spisovatelé píší ne jen o elfech a trpaslících, ale i o výrazně odlišných entitách.
Proto se mi třeba líbí, že v DrD jsou rasy popsány víceméně volně a záleží už jen na hráčích, jak si je precizují.
xkiv 10.10.2005 10:34  392
Dzin01 [378]:Pletes se. Kazda rasa, ktera zije podstatne dele nez clovek, *musi* myslet jinak.
1) aby se nezblaznili
2) protoze vidi, jak zanika spousta veci, ktere jsou pro cloveka vecne (u trpasliku jsou to treba nektere lidske rise a lesy, u elfu i hory a skaly).

Mluvim ted o svete AD&D; a to co rikam pochazi z prirucek tohohle systemu (konkretne The Complete Book of Elves a The Complete Book of Dwarves).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2005 10:06  391
JersonO sve prvni hre jsi mluvil az v posledni vete. Vety predchozi pusobi dojmem, jako bys mel na mysli aktualni situaci.
jerson 10.10.2005 09:32  390
Bouchi - však já vím, nemusíš se čertit. Mluvil jsem o své první hře před deseti lety ... nebo jedenácti. I tehdy to byla volitelná alternativa, ale PJ to chtěl prostě nahodit.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.10.2005 23:09  389
JersonOvsem urceni presvedceni v DrD hodem je uz hezkych par let jen volitelna alternativa a hlavni duraz je kladen na jeho urceni z chovani a psychickych vlastnosti.
jerson 9.10.2005 19:36  388
No to s představou paladina a vůbec chováním zákonně dobrých postav je časté, mnoho PJjů vzžaduje, aby se postava chovala jako magor a dokonce i v DrD to bylo zmíněno.

Osobně si myslím, že přesvědčení je nejlepší vypustit, nebo ho určovat přesně naopak - z chování postavy.

Vůbec myšlenka, že si nějak nahodím postavu (v extrémním přáípadě i nahodit přesvědčení) a pak udělám její minulost, budu jí hrát a budu jí hrát rád mi přijde uhozená.
Vzpomínám si, jak v mé snad první hře jsem se strašně bál, že si u svého hraničáře hodím neutralitu a horší a budu to muset hrát.
farflame 9.10.2005 17:30  387
Dzin: no jsou PJ, kteří by se s tou tvojí schopností trpaslíka vůbec nes...li. Vymysleli by si nějakou víceméně výmluvu, jak nebo proč ti tu schopnost omezit, aby jim "nenarušovala" jejich vymyšlenou hru. Jinak naprostý souhlas s Jersonem, to se PJ musí naučit ošéfovat.
Elegantní řešení, které ti navíc tu schopnost nijak neomezuje, je třeba to, že bys cítil nějaké větší či menší jeskyně, průrvy, skalní komíny ap. téměř za každou stěnou. Tajných místností by ale samozřejmě bylo jen pár z nich. A nebylo by co řešit.

Spíš mě zaujalo, co jsi napsal o tom paladinovi. Že si ho PJ představoval jako člověka, který se bezhlavě vrhá do každého boje a neuvažuje, neustupuje ani proti evidentní přesile? To si myslel vážně?
jerson 9.10.2005 16:28  386
No co, tak PJ nemá dělat jeskyně. A když už, tak je popisovat z hlavz, ať si hráči kreslí mapu sami.

Ale našel jsem dobrou věc ve svých papírových modelech - je to 3D dungeon, slepí se chodby, křižovatky, zatáčky a místnosti, a může se sestavovat podzemí nebo obecně pravoúhlé interiéry a v nich hýbat fogurkama, takže je hned jasné, kdo jak jde a co může vidět. Rozložené to vypadá dost dobře, budu to muset někdy vyzkoušet slepit.
dzin01 Dzin01 7.10.2005 23:14  385
Durin: Jak píše peca_007. Advanced dungeons and dragons.

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt