Zákonně dobří a cizí rasyDzin: u některých hráčů je to nezkušeností, kdy mají dost zkreslené představy podle toho, co kde slyšeli/četli, aniž by nad tím uvažovali, u jiných je to spíše nedostatek nadhledu a inteligence, kdy si nedokážou uvědomit, že přesvědčení není ani úplný ani přesný popis charakteru a snaží se každého "příslušníka" nějakého přesvědčení škatulkovat do jakéhosi stereotypu. Pokud má tenhle přístup ale i PJ, tak to je bída. Paladin tím trpí asi nejvíc, o to víc, pokud hráči nehrají na důsledně udělaném světě, kam je tohle povolání smysluplně zakotveno - představa řádu, který vznikl za konáním "nějakého dobra", je dost fádní a nedomyšlená a v reálném světě nesmyslná.
Add cizí rasy: nemůžeš srovnávat práci spisovatelů s hraním her, hráč nemá čas, aby všechno dopodrobna rozebíral a předem připravoval, ten musí rychle reagovat na situace, které většinou nepředvídá. To, že jsou rasy popisovány volně je proto, aby to i začátečníci mohli/dokázali zahrát. Problém je v tom, že si spousta lidí zdegenerovala volbu rasy jenom jako výběr různých bonusů a schopností, které ta rasa má. Já kdybych byl PJ, tak bych byl rád, kdyby moji hráči ocenili snahu dát cizím rasám větší tajemno a neobvyklost a nechali se překvapit jejich ztvárněním a zapojením do celého světa ode mě (protože já bych měl tu možnost jako PJ si s nima vyhrát) a tudíž by se vzdali svého přání je hrát - družina by byla lidská a tím by hra získala navíc i ten rozměr objevování a komunikace s cizími rasami, pokoušení se o kontakt nebo spolupráci s příslušníky cizích ras, už jenom takový obyčejný rozhovor, kdy obě strany by hledaly společný jazyk by mohl být hodně zajímavý. |