Dzin: musíš si uvědomit, že každý systém se taky snaží o vyváženost mezi jednotlivými povoláními a rozumné možnosti tak, aby žádné nebylo příliš slabé. Vztah k realitě je, hlavně u her na povolání, až druhá věc. Protože kdybys chtěl zacházet více do reality, tak zjistíš, že jednotná povolání můžeš rovnou zrušit a hrát jen dovednostní systémy. Definice nějakého povolání neznamená, že všichni členové tohoto povolání mají stejné dovednosti, vzdělání, minulost, stejné zaměření, třeba právě druid má tolik možností, čemu se více věnovat - magii, která nějak souvisí s přírodními zákonitostmi nebo florou/faunou, léčitelstvé, sběr bylin, lov, chov a cvičitelství zvěře, pěstitelství, dohled nad svěřeným "rajonem" ap. A tomu by odpovídaly i jeho dovednosti.
Navíc každé povolání samo o sobě je jen teoretická bublina, teprve když ho zasadíš do konkrétního světa a dáš mu tam nějaký účel, nějakou existenci tak, aby sám sebe uživil a měl nějaké postavení, tak teprve pak má nějakou konkrétní podobu. Proto by druid mohl být, jak tady bylo správně poznamenáno, jednak samotář nebo taky člen nějakého spolku (který má svou filosofii, svou historii a povinnosti, které klade na své členy) a život těchhle dvou druidů by se v mnohém lišil. A nevidím důvod, proč by se druid, pokud by to potřeboval ke svému přežití, nemohl učit bojovat s holí (byť by to v reálu byl asi spíš oštěp nebo kopí, ale to je teď vedlejší).
Jerson: právě proto, že tajemné je to, co je neznámé, tak nelze udržet tuhle tajemnost ve hře, kde si členové cizích ras vesele vykračují s lidmi v jedné družině a znají se jak staří braši nebo kde v každém druhém městě zakopneš o nějakého elfa nebo trpaslíka. Šlo by to sice u ras, které v družině nejsou, ale to je trochu polovičaté. Jinak to, že tajemnost může být i v mnoha jiných neznámých věcech/kulturách, je samozřejmě bez debat...
A s přesvědčením je to tak, jak píšeš. Taky ji považuju za blbost. |