Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu 3D CAD Systemy [ŽP: neomezená] (kategorie Počítače - V ODPADU) moderuje Domi.d.
AutoCAD .... Mechanical Desktop .... I-Deas .... Inventor .... ProEngineer .... Catia .... Varicad .... Unigraphics ....
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 144 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 20:27  59
Tuším,že rozdíl mezi patterny ovládanými číselně(v případě Pre tabulkou,u Unighraphicsu to tuším tabulka není) je,že tabulka se zadává v proe vyloženě číselně v celých hodnotách,kdežto v Unighraphicsu je to odklonem od hodnoty.
Tedy,chceme li mít díry ve vzdálenosti 10,20 a 28 mm od nějaké hrany:
V proe splodíme tabulku o hodnotách 10,20,28.
V unighraphicsu je to pak v podstatě tabulka 0,0,-2 a myslím,že se to fakticky tabulkou nezadává,nýbrž poměrně krkolomně přes tlačítka.
Pokud se nemýlím či není v Uni nějaká možnost,kterou neznám,zdá se mi způsob provozovaný v Proe mnohem vhodnější.
A to nemluvě o tom,že pattern v proe nabízí mnoho a mnoho věcí,o kterých se unighraphicsu ani nezdá,jako je tvorba kosočtvercových polí,vyplňování skici polem...(Chcete mít v plechu vyskeané díry ve vzdálenosti 10 mm od sebe,ale jen v určitém kruhu?Naskicujte ten kruh a řekněte,že tvoří hranice patternu)
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 20:00  58
Ad šrouby-moc jsem to nepochopil,jakým způsobem ten soft dociloval.V proe můžeš vyklikat díly v sestavě,které chceš změnit a naklikat během 5 sekund,že všechny vybrané komponenty chceš zaměnit za jiný člen family table,nebo za jiný part.Všechny mate podmínky zůstanou zachovány.Nevím,jestli tohle umí Unighraphics a ani nerozumím přesně,na co přesně v tom příspěvku nadáváš.V part family můžeš mít velmi snadno definovány veškeré šrouby,inbusy i normální,jejich záměna je pak primitivní.
Dále co se vkládání partů do sestavy týče,Proe umí dvě ďábelské věci-máš-li například šroub,vkládáš jej vždy tím způsobem,že vybereš dvě osy(šroubu a díry-minimálně dvě vybrání) a dvě plochy-na hlavičce dílu a plochu na dílu s dírou a dáš,že musí být schodné.To jsou také minimálně dvě vybrání,dohromady tedy 4.Vkládáš-li těch dílů 40,50-potěš pánbu.
V proe můžeš v souboru partu již dopředu definovat,že ten šroub bude vkládán pomocí tohoto způsobu -tj.té osy a té plochy.
Pak tedy při vkládání šroubu budeš definovat jen osu díry a plochu díry-máš ušetřeno 50 procent práce.
Druhou věc,kterou to umí je,že když máš tyto podmínky na šroubu zadefinovány,při vkládání do sestavy můžeš doslova stisknutím jednoho dtlačítka mu přikázat,aby našel pro šroub všechny vhodné lokace.
Zkoušel jsem to a skutečně to funguje-pro šroub určitého průměru našel příslušné díry a komponenty tam umístil.Sice to nefungovalo stoprocentně a bylo nutné to tedu kontrolovat,ale vyzkoušná úspěšnost se pohybovala okolo 90 procent a navíc každou lokaci,kam to vkládá ti umožní vypnout.V tomto rozsahu jsem to nezkoušel,ale věřím,že by nemusel být problém umístit do sestavy 200-300 šroubů během několika minut.

Třetím často opomíjeným fíglem je,že pokud jsou díry vytvořeny pomocí patternu,je možné šrouby vkládat odkazem na tento pattern-změníš-li počet děr v dílu,změní se ti automaticky též počet šroubů-myslím,že to unightraphics umí taky.
Když k tomu připočteš schopnost proe prakticky libovolně ovládat pattern-tj.velikost a polohu jeho členů pomocí tabulky,je to v podstatě neotřesitelná cesta,jak udělat zcela blbuvzdornou instalaci šroubů.
domi_d Domi.d :-))) - Svět fantasie je nádherný 18.12.2004 11:37  57
Dále vidím podstatně vhodnější způsob sestavování dílů do assembly v sestavování těch dílů dle jejich vkládacích bodů ... samozřejmě orientovaných. Takže sestava obsahuje jen informace o cestě na díl o vzdálenosti a orientaci dílu (vkládacího bodu dílu) a případně o volbě řádku rozměrové tabulky toho dílu. .... Pak je záměna dílů hračka.

A myslím, že pokud by UNX uměl toto, asi by nad něj nebylo.
domi_d Domi.d :-))) - Svět fantasie je nádherný 18.12.2004 11:33  56
Já potřebuji HLAVNĚ parametrické schopnosti UG a to právě pro jeho schopnost změny od skicy, přes model, výkres a CAM. .. Tedy drobnou úpravu třeba průměru jedné díry, mám rovnou ve všech výstupech. ...

LEČ !!!!!!

K úpravě průměru díry se váže třeba jiný průměr šroubu a žel musím do assembly vlézt a vložit jiný šroub z part Family. ... Není to bůhvíjaká komplikace, máte-li třeba jen šest šroubů v přírubě. Ale ta děsná práce, máte-li patic spoustu a v každé třeba po 8 šroubech a vzhledem k rozměrům nejsou v poli.

V předchozím programu (Modularis designer) bylo lze mít parametrické i cesty na poddíly (podsestavy) - a to libovolně - absolutně a nebo relativně. A bylo lze zadat restrikce pro tabulku rozměrů dílu, který jsem do sestavy vkládala..... tedy pro představu ... díra měla rozměr D a já mohla zavolat šroub a vložit mu podmínku pro libovolně zvolený porovnávací sloupec (sloupce) v tabulce. ... nehledě na stejně opodmnínkované matice a podložky ...... Teď musím v UNX měnit třeba 20 šroubů, 20 Matic a 20 podložek.
A parametrická jednoznačná cesta na díl mi umožňovala generálně zaměnit třeba šrouby se šestihranou hlavou za Imbus ... prostě jen nacestováním jiného detailu. ... .Samozřehmě včetně změn v kusovníku.
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 02:56  55
MaccaSchválně mi řekni,co to znamená vyhladit plochu.To znamená,že pokud je nějaká plocha vedle druhé,zadefinuješ,že mají na spojnici společnou první či druhou derivaci,nebo je to ještě něco jiného?
macca Macca - Welcome to Schrute Farm! 18.12.2004 01:55  54
selit: ja se tim nezivim, takze mam takovy zvraceny pristup. Zkonstruuju si prislusny dil podle sebe, udelam vykresy a vystupy pro MKP analyzu a Fluent. Pracuju jen s UG a zkusil jsem Catii, ostatni CADy neznam. Jelikoz jsme prosli prislusnou masazi, ze nad tyhle dva systemy neni, pripadam si ted jak v Jirikove videni :)
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 01:24  53
MaccaVšechno,co jsem jmenoval,proe umí.ale jak říkám,je klidně možné,že neumí jiné věci.Nechci Uni jenom hanět,proto jsem se snažil jmenovat ty výhody-a rovnou říkám,že každá výhoda jmenovaná v příspěvku 50 je velmi značná.
Celé tohle srovnávání je v podstatě o ničem,pokud zde není nikdo,kdo by mi oponoval.Někdy bych si rád pokecal s někým,kdo dělal ve více cadech opravdu do hloubky,ale bohužel se mi nepoštěstilo.
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 01:17  52
MaccaAno,ani já nezpochybňuji,že na některé věci může být Un mnohem lepší než Proe.
Paramerticky-schopny měnit svoje rozměry.Kvadr bude parametricky,pokud muzes zadat 3 čísla-šířku,výšku a hloubku
Asociativní-schopnost měnit se podle toho,jak se mění rodiče.To znamená,pokud je jeden kvádr a na něm sedí druhý,a první se nějak pohne,změní svou velikost i polohu,že ten druhý se hejbne s ním.

Pokud je tvůj model parametrický,můžeš jej měnit,pokud je parametrický i asociativní,můžeš jej měnit snadno,je-li postaven robusně.
macca Macca - Welcome to Schrute Farm! 18.12.2004 01:13  51
hmmm...ProE tohle umi? Zacinam si pripadat jako obet nakyho spiknuti ve smyslu "neni CADu krome UG"
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 01:07  50
Ale abych Unighraphics jenom nehaněl,proti Proe obsahuje některé výhody,na které se sluší upozornit:
a)Schopnost vidět děti během editování skicáře a možnost zregenerovat model před opuštěním skicáře.
b)Černobílé výkresy s tloušťkou čáry na obrazovce.
c)Vylepšené možnosti řezů a tímpádem lepší vizualizace vlastností dílu.
d)Snadné definování load options,to člověk ocení,i když je to maličkost.
e)Snadná práce s reference sety.

Oproti tomu má i některé ďábelské nevýhody,které jsem ještě nezmínil:
1)Neschopnost tvorby datum points.(což je věc,kterou jsem tak zhruba 1000x už postrádal.)
2)Popravdě dosti podivné prostorové křivky.Dlužno podotknout,že jsem jejich způsob použití nikdy nepochopil.Na školení mi tvrdili,že jsou zásadně neasociativní(což,jak jsem zjistil,není plně pravda).
Naštěstí jsem měl to nesmírné štěstí,že jsem se dokázal vždy jejich použití vystříhat.
3)Vůbec dosti slabá práce s osami,rovinami atp.
4)Nešťastný způsob práce wave geometry linkeru.Zdánlivě je tento způsob práce,kdy linkované těleso musí být vloženo do sestavy rovnocenný s proe,má ale v sobě jednu ďábelkou nevýhodu,na kterou se přijde až později-tvorba kusovníku.
Do kusovníku se nahází všechny možné i nemožné části jednoho modelu,jeho levá i pravá strana,obrobek i odlitek.
5)Vůbec nevidím jako šťastné,že mohu v jednom partu držet jiné party(sestava) i objemové features-nezkušený uživatel pak snadno může zplodit prasopsa.
4)Velmi nešťastný způsob práce se skicami,zabírají zbytečně místo ve stromu modelu a v rozsáhlém modelu se špatně hledají.
5)Nešťastný způsob práce s layery-nemožnost jim dávat jména je svazující a pojmenované skupiny to nespasí.Rovněž manuální obospodařování skic v layerech je vysilující.
macca Macca - Welcome to Schrute Farm! 18.12.2004 00:49  49
selit: tohle chapu, ale kdyz na necem pracuju, rikam ja, jak to bude a samozrejme nesu plnou zodpovednost. Kdybych pracoval pod sefem, jak rikas, mluvil bych jinak. Takze z tohohle pohledu jsem spatnej a nedisciplinovanej user.
Psal jsem, ze delam z krivek, tenkostenny konstrukce k tomu primo vybizeji. Skrin prevodovky jsem nikdy nezkousel, s features malokdy neco tvorim, takze verim zes shledal UG blbym pro svoje ucely.
Ale pokud udrzim model parametricky, daji se jeho rozmery menit, ne?
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 18.12.2004 00:06  48
MaccaCesta,jakou jsi došel k výsledku,je na celé věci nejzásadnější.Ano,můžu udělat skříň převodovky mnoha způsoby a výsledek bude na první pohled stejný.Když ale za tebou tvůj šéf ke konci přijde a řekne,že se náhle někde něco změnil a skříň má být o 20 mm delší,pak je zatracený rozdíl,jestli opravou modelu strávíš jednu směnu,nebo 14 dní.Robusnost modelu je obrovká deviza a podle ní se pozná dobrý CAD uživatel od špatného.
Neasociativní features tvorbu robusního modcelu ve svém důsledku zcela vylučují.
macca Macca - Welcome to Schrute Farm! 17.12.2004 22:57  46
selit: vetsinou to jde systemem krivka > plocha > plech. Je to dane charakterem konstrukci, ktery mi prochazi rukama.
UG je ale staveny na vsemozne lepeni, srazeni, "dlabani". Ale opet muzu porovnavat jedine s Catii, ktera je pro nase ucely s UG jedina pouzitelna. Ta to ma s konstrukci z primitiv blby v tom, ze kdyz vezmes 2 kostky a sectes, neziskas jen 1 vetsi kostku, ale mas 3...2 puvodni + vzniklou. Diky tomu je Catia famozni zrout vykonu. UG je puvodne psany jako unixova aplikace, takze byl umirnenejsi - donedavna.

btw nezazil jsem, ze by nekdo resil, jak jsi dosel k vysledku. Pro UG existuji jen rychlejsi a pomalejsi zpusoby, ale moznosti jak se dobrat ke konci mas spoustu. Vystup bude kvalitni, ovsem za predpokladu, ze prasacky neblankujes, neschovavas "bordel" do desitek hladin, pouzivas referencni sety v sestavach atd.
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 17.12.2004 21:49  45
MaccaSmím se zeptat na hrubý postup tvé práce,nepoužíváš-li skicář?
Pam můžeš lepit objemovou geometrii jenom z tělesných primitv,což je postup,za který by tě každý pořádný zaměstnavatel měl postavit ke zdi.:-) Už jenom,že je ten cad obsahuje,sráží jej to jednu úroveň dolů.
Jak to tedy děláš?
selit selit - Dein Spiegelbild ist anderen egal 17.12.2004 21:34  43
DomiCo se CAM u nás týče-dělají to v Anglii a nikdo tady,zdá se ,nemá o tom páru.Jediné,co jsem se dozvěděl,bylo,že to dělají v nějakém specializovaném programu,který není z proe ani z jineho cadu.
Ono-alespon me se to nezda nijak podivné,poněvadž myslím,že se to nijak produktivity nedotkne,poněvadž udělat jeden převod není nijaké neštěstí-narozdíl např od MKP-poněvadž mít definovanou analýzu rovnou v modelu a postupně iterovat,po výpočtu upravit geometrii a spustit výpočet nový-to je jiná píseň.Nadruhou stranu-bude tě tohle zajímat u obrábění?

[ 144 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt