Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
chomski 26.8.2006 11:17  57
Valsidalovy dotazyOdpovídám je tady, kdyby k tomu někdo z vás něco ješě měl co dodat

Podařilo se mi střílet, jenže žádnou z bitev jsme nestihl, páč tempem 20 mužů za kolo jsem nidky neprorazil... tipuji že pro tohle je tam "assault", ale ten se mi nikdá nepodařilo udělat. Tedy pdoařilo se mi dosáhnout u jednotky, aby měla u sebe napsáno "assaulting" nebo "attaking" (teď nevím), ale to nemělo žádný jiný účinek a hlavně to mohla udělat jen jedna jednotka za kolo (což je podle mého hloupost)

b.) dal jsem si ten velikej scénář a jaké bylo pro mne překvapení, že celá německá armáda má všehovšudy čtyřicet panterů a 100 StuGů... kde se stala chyba?

Postup při zteči:
1. vyber jednotku
2. pravým klikem na obránce iniciuj zteč, přes menu assault můžeš přidat i další jednotky z jiných hexů, směrů
3. rozhodni zteč, pomocí tlačítka Resolve assault, je to myslim 12. talčítko z leva.

Jednotky umístěné na mapě nemusí být všechny. Mohou přijít ve formě posil na kraj mapy. Zkontroluj v menu Units - Scheduled
666 25.8.2006 16:09 - Oblíbené kluby (10:16) 56
:)
chomski 25.8.2006 15:19  55
Pěkný obrázek, ale mírně jednostranný :)
666 25.8.2006 15:05 - Oblíbené kluby (10:16) 54
Už to dorazilo, mezi pruskými vojáky začíná převládat mírná skepse nad situací u Charleroi... ale my se ubráníme!
chomski 25.8.2006 14:54  53
V reálu to samozřejmě bylo tak, že chaos byl na Spojenecké straně. Trošku jsem váhal, když jsem vybíral scénário. Měl jsem spíš vybrat scénário, kde jsou fixované spojenecké jednotky, což ještě více umocní ten chaos. Ale to byste si možná moc nezahráli...
chomski 25.8.2006 14:52  52
666Moji hoši to taky stihnou...

Ano, výhodu mám v tom, že celou situaci mám do detailů nastudovanou..
Viz.: IV. díl Kovaříkových Napoleonových tažení, Osprey: Waterloo: The Birth of Modern Europe, Taraba, L.: Waterloo atd. atp.
666 25.8.2006 14:50 - Oblíbené kluby (10:16) 51
Chomski má značnou výhodu v nastudování terénu a ve znalostech počátečního umístění a síly spojeneckých vojsk...

Nebylo to v reálu přesně naopak?

Nicméně k tvé analýze: moji hoši to stihnou!!!! ;)
chomski 25.8.2006 14:49  50
Jo, a HPS Ardeny byly právě poslány Valsidalovi, takže další členský přírůstek na obzoru...
chomski 25.8.2006 14:48  49
seppNo já sice nevidim dále do území, ale představuji si to asi takhle:

Zoufalé tlupy Britů se bezcíleně potulují po krajině, protože nemůžou najít nejkratší cestu. Pochodové trasy se kříží, v harmonogramu to skřípe... Prusové se snaží urychleně přijít na pomoc těžce zkoušenému Ziethenovu sboru, ale přichází příliš pozdě...
666 25.8.2006 14:48 - Oblíbené kluby (10:16) 48
zatím nic nedošlo...
sepp 25.8.2006 14:45  47
Belgie 1815Tah poslán Prusům. No, nějak se to zašmodrchává, ale to je jen dočasné...
chomski 25.8.2006 13:42  46
666No, je to právě omezené. Zohledňuje to zahuštění. Takže prosím operujte na hexu jen do 250 mužů se skirmišery, pokud to má být výhodné.
666 25.8.2006 13:41 - Oblíbené kluby (10:16) 45
Jejda, tak tohle pravidlo jsem neznal:( Já myslel, že skirmisheři mají bobus automaticky...
chomski 25.8.2006 13:40  44
Belgie 1815Tah poslán Wellingtonovi.

Prus udělal chybu, když dal v Chateletu skirmišery na jeden hex, přičemž jejich síla překročila 250, takže neměli o 75 % zmenšené ztráty. Ztráty tedy byly jako u normální jednotky. Konkrétně Prus: 83, Francouzi: 39.

V Charleroi vše podle plánu. Po obědě budeme s Ziethenovým sborem hotovi...
chomski 25.8.2006 09:37  43
gotregJednotky by měly být v dosahu brigádního velitele a ten zas v dosahu divizního velitele. Dosahy jsou vidět po stisknutí klávesy K. Velitelé sboru a výše mají dosah na celou mapu. Jsou cenní v tom, že dávají další bonus v rámci hierarchie. Nepřícházej o ně.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt