Pár poznámek k tomu, co tady zaznělo:
Hodně tu mluvíte o takové "klasické" podobě fantasy, magii a spol. ale moc se nedržíte té Noldovy představy drsného světa. To je základ, který by se měl ujasnit a z něj pak vycházet. Podle toho, co tu zatím zaznělo, by ten svět mohl vypadat zhruba tak, že lidé (nebo jiné intel. rasy) žijí víceméně v městských státech, každé má pod sebou nějaké přilehlé vesnice, ale mezi jednotlivými městy bývá obvykle nezůrodněný, zalesněný nebo hornatý prostor nikoho. Pouze nížinné rovinné oblasti bývají zalidněnější a vyspělejší. Po světě žije ještě dost zvířat, kromě lidských lovců je tu ovšem i dost jiných predátorů, někteří mohou být i silnější než skupinka lovců a proto mimo dosah měst málokdo chodí. Svá sídla a pole drží lidé dobře opevněná, cizincům moc nevěří, obchod není příliš rozvinutý pro svou riskantnost.
Pokud dojde k nějakému konfliktu mezi nepříliš silnými městy, znamená to obvykle zánik jednoho z nich - buď jsou obránci města dobyti a jejich malá říše má nového vládce nebo jsou útočníci natolik zdecimováni, že jejich oslabené město brzy podlehne nějakému jinému nájezdníkovi, nehledě na možné ztráty jen po cesté vojska k městu (např. útok mag. tvora nebo jiné bestie, která žije nedaleko).
Geologicky může být takový svět ještě činný, sopky, rozeklané hory, hluboké propasti, bájná nepřístupná místa (kde údajně něco žije), zapovězená místa, kde se lidé bojí chodit.... bájná místa někde hluboko pod hladinou moře, údajná sídla božských tvorů, kteří je čas od času vypouštějí ze svých doupat...
Existuje tu minimum rozvinutějších států, žádný feudalismus, kultura natož vzdělanost, to tady nemá co dělat. Lidé pracují celý den aby přežili a hlídají si to, co mají, každá den může přijít pohroma, útok, přirodní katastrofa, neúroda, nemoci, zlé kouzlo (nepřítel)...
To vše silně nahrává náboženství a pověrám - lidé si snaží udržet přízeň bohů, pžízeň svých šamanů a kněží, čarodějů. Králové a kněží mají nejvyšší moc. Mágů není mnoho a vydržují si je ti nejmocnější vládcové. Kdo se naučí ovládat magii, která pomáhá celé komunitě k přežití, zaujme hned vysoké postavení ve své společnosti. Je-li zabit, je to ztráta pro celé město. Kdo poruší příkazy kněžích, zprotiví se bohům, je přísně potrestán. Žádné univerzity tu neexcistují, nemají tu žádný smysl, není na to ani dost prostředků. Mágů je potřeba stále "v terénu", pomoc na boj. výpravách, pomoc při obraně a sledování nebezpečí, vykonávání každodenních rituálů pro blaho obce, udržení výnosů z polí ap. Číst a psát neumí kromě elity (kněží, někteří vládcové) skoro nikdo, opět na to není čas ani potřeba to umět.
Ne všude jsou ale podmínky tak drsné a existuje více intelig. ras, proto se mohou jednotlivé oblasti lišit úrovní osidlení, rozvinutosti výroby a kultury. Nález pozůstátků nějaké dávné civilizace může způsobit velké změny v daném světě - nález nějakého mocného artefaktu, kovu ap. (jednak fyzicky, pak taky v rámci náboženství jako příznivý vliv bohů) - může to vyvolat války ap.
Bylo by toho i víc, ale nemám bohužel tolik času...
( Ještě že takový svět poznáváme jen na papíře a ve hrách :) ) |