Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
chomski 28.8.2006 10:33  71
Se omlouvám, ale až do čtvrtečního odpoledne jsem mimo Prahu a mimo PC :(
chomski 27.8.2006 12:10  70
ValsidalPokládání mostů:
1. umístíš ženisty k řece
2. vybereš pod příkazem Engeneer příkaz Bridge operations
3. vybereš směr kam chceš položit most (hra nabízí pouze logicky možné vyrianty
4. čekáš, až to chlapci postaví.............
valsidal 27.8.2006 10:27  69
ChomskiTo je velmi dobrá otázka - odpověď je

a.) neměl jsme v okolí ženisty
b.) nevim jak :o)
chomski 27.8.2006 00:25  68
valsidalTak proč jsi si ten most neopravil??
chomski 26.8.2006 22:05  67
Belgie 1815Tah poslán Wellingtonovi...
chomski 26.8.2006 20:07  66
Belgie 18151. prapor 2. wehstfalského landwehru dostal co proto. Dělostřelecké přípravě a bodákovému útoku praporu mladé gardy nemohl odolat. První jednotka je tedy na druhém břehu Sambry... Vive l´Empereur!!!
chomski 26.8.2006 20:05  65
ValsidalNěkolikerým stiskem klávesy F7 se zrychluje odtahávání PC.

b) netušim.
valsidal 26.8.2006 19:30  64
No první výhra :-) scénář Elseborn Ridge hraný za Němce... ale až do kocne jsem měl bobky... ze začátku jsem na hlavních směrech postupoval dobře, ale pak mi soupeř před nosem mých tanků 12.SS divize vyhodil most a já museljet zajížďkou přes půl mapy (kde jsem to stihl okolo, páč se tam také vochomýtal ženista a očividně chtěl vyhodit most do vzduchu. 12. VG divize se následně probila až do bezprostřední blízkosti Elsenbornu... a to bylo na dlouhou dobu vše. Tam jsem zkysnul, na bocích mi operovala 9. divize nepřítele a vzájemně jsme si všechny jednotky rozprášily a pak se střídali v izolaci... prostě sranda. oje vyčerpané tanky pak rozhodly, ale po mapě se i pořád vomejtala spousta Amíků a moje jednotky (skoro všechny distrupt) měly hodně práce s udržováním jejich útoků na strategická místa.. ke koncidokonce nepřítel zahájil protiofenzívu za pomoci asi 900 mužů 9. divize a skoro se probil až k jednomu strategickému městu, ale nevyšly mu tahy (hehe). Prostě byla sranda :o)

Ale ke hře se pojí hned několik dotazů na zkušené.

a.) nedá se nějak přeskočit tah nepřítele? je sice hezké pozorovat jak na mne útočí, ale po pěti minutách už to taková sranda není :o)

b.) stalo se mi, že tři jednotky (i když měly vyčerpaný movement) se mi po ukončení kola samy od sebe hýbly (i když nepřítel ještě nehrál)... morálkou to být nemůže - byly čerstvé
chomski 26.8.2006 18:44  63
ValsidalTož jsem si zahrál taky Anybody home? a za Osu docílil Minor Victory. Sice jsem obsadil jen jeden victory hex, ale ztráty amíků byly signifikantní.. Odřízl jsem je od HQ a všechny jednotky byly izolované, což se projevilo na jejich bojeschopnosti..
chomski 26.8.2006 18:03  62
ZásobováníJinak asi viz. český manuál z http://tanciky.cz/pzc/index.php?page=download
chomski 26.8.2006 18:01  61
ZásobobáníJestli jsem to zásobování dobře pochopil, tak musí mít jednotka nepřerušenou, nepřítelem neohroženou cestu k zásobovacímu bodu a jednotka musí být v dosahu velitelství, které je zase v dosahu nadřízeného velitelství, je-li nějaké. Pozor na nepřekročitělné řeky, tam musíš ovládat most a přes něj pak vede pomyslná trasa k zásobovacímu bodu.
valsidal 26.8.2006 15:51  60
Doplňování střelivaDosti často se mi stává, že se mi u jednotek objeví "low ammo" - neporadíte mi někdo, jak se dá střelivo doplnit? páč jednotky s málem střeliva jsou rázem skoro nebojeschopné :o(
valsidal 26.8.2006 12:17  59
ArdenyDíky za rady, v tom útoku jsem práve nemačkal "resolve assault" :o) jinak se mi podařilo poprvé dosáhnout minor defeat (namísto major defeat :o) ve scénáři Anybody home? mi nestačila... ale jinak byla spojenecká obrana rozebrána a jejich jednotky na ústupu - dvě-tři kola a vyhrál bych :o)))
chomski 26.8.2006 11:20  58
pokr.a za c.) jak se zapíná fog of war? nikde jsme to tam nenašel a irituje mne, že vidím sice všechny nepřátelské jendotky, ale stejně na ně nemohu stříelt dělys a tak v tom mám zmatky :-)

Na začátku nastav pro Američany (hned v prvním menu, co na tebe vyzkočí), Automatic with FOW.

Dále klikni na rules a pohraj si tam s nastavením...
chomski 26.8.2006 11:17  57
Valsidalovy dotazyOdpovídám je tady, kdyby k tomu někdo z vás něco ješě měl co dodat

Podařilo se mi střílet, jenže žádnou z bitev jsme nestihl, páč tempem 20 mužů za kolo jsem nidky neprorazil... tipuji že pro tohle je tam "assault", ale ten se mi nikdá nepodařilo udělat. Tedy pdoařilo se mi dosáhnout u jednotky, aby měla u sebe napsáno "assaulting" nebo "attaking" (teď nevím), ale to nemělo žádný jiný účinek a hlavně to mohla udělat jen jedna jednotka za kolo (což je podle mého hloupost)

b.) dal jsem si ten velikej scénář a jaké bylo pro mne překvapení, že celá německá armáda má všehovšudy čtyřicet panterů a 100 StuGů... kde se stala chyba?

Postup při zteči:
1. vyber jednotku
2. pravým klikem na obránce iniciuj zteč, přes menu assault můžeš přidat i další jednotky z jiných hexů, směrů
3. rozhodni zteč, pomocí tlačítka Resolve assault, je to myslim 12. talčítko z leva.

Jednotky umístěné na mapě nemusí být všechny. Mohou přijít ve formě posil na kraj mapy. Zkontroluj v menu Units - Scheduled

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt