scajo: Dvojka je imho ještě o stupínek lepší. Jednička ustanovuje některý styly hudby a tématickou základnu. Téma vraha má svojí reflexi i v řadě dalších hororových beltramiho počinů, ale scream byl první. Pak tedy taky velmi vynalézavější použití řetězů v Trouble in Woodsboro, cool mix orchestru a decentní elektroniky v NC-17 a pak tedy i téma Casey, které zazní bohužel jen jednou. Podle některých interview co jsem četl, je v úvodní scéně filmu i nějaká narážka na Halloween, kterou zatím nemůžu odhalit. Zatím jsem ale jedničku moc neposlouchal. Imho je na ní trochu znát beltramiho nezkušenost a především i nejistota v práci s tímto tématem a obecně větším projektem. Dvojka nabízí jak rozvedený motiv ducha, až westernově pojaté téma pro vztah Deweyho a Gale - producenty tlačený do podobnosti s Broken Arrow, která byla i tak málo a tak nakonec byla práva k Zimmerovy odkoupena a použita ve filmu namísto Beltramiho hudby. a především tedy i reflexe tématu Sid, Trouble in Woodsboro theme a dalších momentků, které vrcholí imho druhým dílem a třetí je pak jen důmyslnou tečkou za trilogií, kde je do finiše dovedeno především téma sid ve skladbě Sid Wears a Dress. Imho Beltramiho práce a především její rozsah (cca 71 minut, 88, a 93 v každém dílu trilogie) nemá zcela možnost poukázat na svůj rozsah a celkovou atmosféru prostřednictvím uvedení na cd v délkách 17,13, 35 minut... Imho docela škoda, že na CD není obsaženo hudby víc, ale aspo¡%n, že jsou tu bootlegy a velmi se těším, až se objeví score release CURSED a především tedy jsem zvědavej na motiv sourozenců, který má být rozvinut do závěrečného songu pod konečné titulky v podání Dillona Dixona, se kterým Marco spolupracoval již na sonzích v několika předchozích filmech (T3 a tuším i nějaký další projekty - snad Mimic?).... no... uvidíme :) |