Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
farflame 16.1.2006 10:56  93
RasySouhlasím s tím, že žádná rasa by neměla být brána jako nějaká zlá (to je samo o sobě nejasné označení). Každá žije v nějakém společenství, snaží se přežít a staví v jádru podobně jako lidé (není-li hodně rozdílná od lidí). Jak by se asi ve světě nevlídném pro každého bez rozdílu rasy a vyznání :), vyvíjela každá rasa dle svých možností?...

Vypadá to, že hodně lidí se drží té zaběhané představy elfů, trpaslíků atd. Nebylo by lepší přijít s novými rasami, alespoň proto, aby se ten svět více vymezil právě proti tomu tradičnímu klišé a tradičnímu fantasy? Jestliže tady dáváme dohromady nápady na něco nového, můžeme vybírat z postřehů tolika lidí, tak mi přijde jako krok zpět ponechat staré klišé elf, trpaslík, hobit... a neobohatit to nějak, když už ne vymyslet komplet něco nového.
Nehledě k tomu, že hobiti a elfové do toho světa moc nezapadají - hobiti jako pohodlný nárůdek v jakémsi sladkém, klidném kraji - v drsném prostředí by se buď jejich nátura hodně změnila nebo by nepřežili. U elfů by se zase musely přizpůsobit (zkrátit) jejich celkové schopnosti nejen v lese, magie, znalosti, možná i dlouhověkost...

Můj názor je - nové rasy nebo jen lidé nebo přetáhnout a upravit minimum starých ras, např. skřety, trpaslíky, trolly...


Valsidal: a co když dávná civilizace vůbec nestavěla domy a města jako lidé? Co když byla na jiném stupni vývoje, jiná rasa, žijící v jiném světě, který např. prošel nějakou porměnnou, která z něj vytvořila takovou divočinu? To je dost otevřená otázka....

O městech a jejich opevnění asi příště...
farflame 16.1.2006 09:21  92
Netušil jsem, že můj příspěvek zaujme, tak dlouhé záhlaví jsem na Lopuchu asi ještě neviděl :). V hlavě mi vrtají další poznámky, tak aspoň část ze sebe postupně vyhážu:

Zdá se mi, že své představy často směřujete k nějakému globálu, globálním organizacím, historii, velkým spiknutím ap. Proč?
Svět, kde se odehrává spousta "menších" lokálních událostí, konfliktů, aliancí přece není o nic méně zajímavý. A to, co se v něm odehraje v menším měřítku, může postupem času ovlivnit i glob. události. Jestliže např. někde dojde k určité alianci sousedních měst, těm se povede celkem dobře, v jejich okolí se zmapuje část kraje a naroste obchod, může to za několik generací ovlivnit další události. Z té dřívější aliance může vzniknout silný svaz (příp. sjednocený pod jednoho vládce), který rozšíří své území a naváže styky se sídlišti nějaké podivné cizí rasy. Po počátečním nepochopení a boji, snaze lidí potřít ty "zvířata" a plundrovat (a
naopak), se může utvořit jakýsi křehký vojenský mír - neútočení, rozdělení vlivu obou "států", z obou stran vznikne zájem poznat ty druhé "cizáky", o kterých téměř nic nevíme, zjistit, co umí, co bysme mohli využít, jak je využít, jak se proti nim bránit, jak bychom si je mohli příp. naklonit a poštvat je proti našim starým
nepřátelům, které nenávidíme - to přinese i nové možnosti v questech, nové situace, může začít i nějaká první politika. To jen pro ilustraci - není důvod si myslet, že by ten svět někde ustrnul a nebyl zajímavý.

Naopak (některé) výhody tohoto světa:
- hodně věcí v něm se nachází v určitém primitivním, jednoduchém stadiu, to dává velký prostor pro další vývoj. V každém koutě toho světa lze rozehrát jinou linii historie, které se mnohem později začnou střetávat, prolínat.
- je jednodušší vymýšlet v menším měřítku uvěřitelnou historii a události, než začínat s nějakými šílenými konspiracemi, které by stály na vodě, bez ujasněné představy o světě.
- svět není okoukaný a nabízí jiné typy dobrodružství - jen samotné mapování a zjišťování, co se kde nachází, nálezy čehokoliv neovyklého, děsivého... Co když některé město bude napadeno ať už cizí rasou nebo nějakým tvorem.... nebo nějaká nákaza ohrozí celé město? Kdo půjde pro pomoc a kam? kdo ochrání lidi při nutné práci na poli? jak na to zareaguje šaman-mág, vládce a ostatní? kdo zjistí, co se děje v okolí, zda nehrozí nějaké nebezpečí, proč dochází k nějakým úkazům?... a jestli se kápne na "něco nebezpečného", co s tím? kdo poradí? snažit se kontaktovat sousední město? zkusit nějaké nebezp. mag. rituály? atd.
- i banální cestování se tu může stát dobrodružstvím, když není mapa, není udržovaná cesta a v hlavě nám vrtají doporučen místních o tom, jací predátoři se v okolí potulují, jak se chovat, abychom se jim vyhnuli, kterým místům se vyhýbat atd. Obrovský rozdíl proti cestování typu - "uběhl týden, nic se nestalo, loupežníci žádní, dojeli jste do města"


Add nápad o nějakém celosvětovém sdružení mágů - žádné sdružení mágů v tomto světě existovat nemůže, protože taková věc předpokládá, že:
- mágové o sobě víceméně vědí
- mají celkem dobrý přehled o světě, zemích, krajích, ví, kde se scházet
- mají nějaký důvod řešit všeobecné záležitosti, nějaké společné cíle

V tom tomhle drsném světě ani jeden předpoklad neplatí, především ty první dva náš svět přímo popírá. Mágové jsou součástí svých komunit (měst) a mají tam dost svých povinností, jejich rituály a kouzla nejsou a nemohou být nikde jednotná, jednotně napsaná nebo učená - protože tam chybí kontakt a nějaké společné učení. Mezi sousedními městy obydlenými např. příbuznými kmeny (rody), které se dorozumí a mají mezi sebou nějaké (obchodní) styky, bude určitě probíhat i nějaká "výměna informací", ale jen v malé míře a v malém měřítku.


Magie

Náš svět se nachází většinou v poměrně primitivním stadiu, společenství v jakém lidé žijí, úroveň výroby a kultury, silné náboženské cítění (bůžci, přírodní síly, duchové), malý obchod, omezená znalost okolí (nulová úroveň kartografie :) ), omezené znalosti o světě, rostlinách, zvířatech - lidé znají jen to, s čím se (hlavně jejich lovci) v praxi setkávají, ale naprosto chybí přehled třeba o tom, co znají lidé z druhé strany moře, co všechno se dá z rostlin zpracovávat/získávat (nikdo to ještě nezkusil, chybí znalosti), není přehled o tvorech, kteří se objevují zřídka. V čem by tento svět měl naopak vynikat jsou různé mýty a polopravdy o tom všem neznámém, co lidi obklopuje. Proto i magie by neměla příliš vystrkovat růžky a vidím ji (zatím) na celkem nízké úrovni, hodně rituálů, kouzlení spíše s delším soustředěním (problém při nečekaném přepadení), příp. i nejisté výsledky, málo okázalých efektů.

Úroveň magie zasahuje do života lidí a ovlivňuje, jak ten svět bude fungovat. Kdyby se to s magií přehnalo, možná by některé lidské dovednosti stagnovaly, protože by si je mágové obstarávali spíše kouzly, vedlo by to k rychlejšímu rozvoji měst, většímu bohatství (a k nájezdům cizinců), rychlejšímu a bezpečnějšímu objevování té země - a celá představa toho drsného málo probádaného světa by se mohla dost zhroutit a nastoupil by jakýsi věk magie a vytlačování vlády divočiny, vznikání prvních větších království.

V každém případě by velké schopnosti mágů vedly i k jejich nástupu na trůny vládců (pokud by se titul automaticky nedědil, ale získával např. volbou lidu-rady starších) - při jejich inteligenci a znalostem by to bylo logické, příp. k vytvoření jakési elitní šlechty, která by byla ještě nadřazena prvním "obyčejným" šlechticům, kteří by neměli takové schopnosti. Kdyby se jediný dobrý mág rozhodl jenom odejít ze svého města do jiného, mohlo by to pro jeho obyvatele mít v nevhodnou dobu fatální důsledky - město by zůstalo bez pořádné magické ochrany, vydáno napospas kouzlům mágů cizích nájezdníků. Taková osoba by buď musela být velmi oddána svému rodu (rodině) a vykonávat své služby bez velkých nároků nebo být na vysokém postavením na úrovni spoluvládce, nadřazeného šlechtice nebo přímo vládce. I v tom drsném světě je dost pravděpodobné, že by k nějakým nástupům mágů na trůn mělo docházet.
valsidal 15.1.2006 21:43  91
A kamenných hradů bych udělal jen pár.. z většiny by zůstaly jen zříceniny a jejich místo by zaujaly povětšinou dřevené tvrze a hradiště.
valsidal 15.1.2006 21:42  90
já bych navrhoval města typu V. jako pozůstatky oné civilizace - tedy veliká města obehnaná mohutnými hradbami, která jistě dřívě pojala mnoho obyvatel, ale teď jich tam žije pár tisíc, celé čtvrti jsou liduprázdné a kdysi krásné paláce jsou vyloupené a zchátralé. Také by mohly být takovéto čtvrti obývány třeba i různými nestvůrami a od obydlených čtvrtí odděleny dalšími zdmi. Samotné vesnice by měly býti obehnány mininmálně palisádou a často by stály uprostřed lesů na vyžďářené mýtince s malým políčkem a k další blízské vesnici by to bylo pěkných pár kilásků.

Onu "radu" bych si představoval jako ekvivalent Svobodných zednářů :o)

Skřety bych pojal jako normální rasu na nižší stupni vývoje... ale na vyšším, než si lidé představují. Nebral bych je jako typicky "zlou" rasu určenou jen k masovému získávání expů, ale jako nebezpečné válečníky, ani ne tak třeba silou, jako spíš lstivostí (tedy jim přisoudit dobrou inteligenci)

Lesy bych pojal jako vysoce nebezpečné a obývané mnoha a mnoha různými potvorami, občas nějakou tou starou zříceninou, atd.
peca_007 15.1.2006 18:56  89
Boubaque [85]: Jenom si dovolim nesouhlasit s ..., výpadům skřetů,.... Zachoval bych u nich neutralitu. Proste nektera ta "nepratelska" mesta jsou skreti :-)
boubaque 15.1.2006 18:16  88
NigunNikde jsem sice nepsal, že některá z těch měst budou velká, ale je to správná připomínka. (Třeba Trója podle vykopávek byla velikostí spíš veliká vesnice, než město, ale díky pevným hradbám mohla vzdorovat obležení velmi dlouho.) Ale města v (bezpečnějších) nížinách mohou být velká, zvláště pokud mají hradby ze období rozkvětu, tzn. obepínají velikou plochu. A pokud ovládají okolní města, mohou od nich vybírat dávky (v naturáliích).
nigun 15.1.2006 17:54  86
MěstaVelký opevněný města sou sice fajn, ale jak se uživí? Ve starověku byly velký města např. v úrodnym půlměsíci a ten byl opravdu úrodnej a navíc ten kraj nebyl extra divokej, jediný čeho se lidi báli byli lidi. Vzhledem k tomu, že např. obilý neneslo moc zrn, tak pole musela být obrovská. Lov byl jen okrajovou záležitostí, hlavně pro bohatý, takže kromě polí už zbejvá jen rybolov, kterej může dost pomoct.. Okolo opevněnýho města bude velká aglomerace..zřejmě vesničky (dostatečně od sebe) z opevněnejch srubů, nebo chajdy obehnaný palisádou. Pokud se stane ňáká pohroma, tak to celej venkov schytá, naprostá zkáza. Ovšem z obyvatel se většina stáhne do města, takže to tak tragický neni. Pokud někdo město oblejhá, tak obléhaní vydrží dost dlouho, protože dobýt jde město velmi těžko, když už, tak spíš zrada či vyhladovění. Ale ve městě by mohli bejt docela velký zásoby (jako např sípky v Egyptě), takže to může trvat a to obléhatele může odradit či vyčerpat. V nejhoršim asi vládce města nechá vyhnat chudý z města, aby neužírali a ti se pak stanou otroky dobyvatelů...
boubaque 15.1.2006 17:06  85
Ally: já to tak myslel, ale nevyjádřil jsem se dost jasně :)
Pokud by se počítalo s "rozpadlou mocnou říší", mohl by onen Sbor mágů jen zajišťovat přežití humanoidních ras (po rozpoutání zlých sil a rozpadu říše). Postupem času by se na tento úkol zapomnělo a zbyla by jen oragnizace, které půjde o svůj prospěch.


Možná bychom zatím, než vyřešíme teoretické otázky, mohli přikročit k těm praktickým:

Základní politickou jednotkou (alespoň v tom temném, drsném období) tedy bude městský stát (město + několik okolních vesnic). V takto těžkých dobách bude pravděpodobně každé město potřebovat nějaké opevnění - kvůli velkým příšerám, výpadům skřetů, armádám okolních kořistichtivých měst. Dovolil bych si navrhnout několik možností.

I. Města bez opevnění
- taková města jsou téměř nemyslitelná, možná někde na Severu, nebo na pouštích, kde mnoho nepřátel nebude a ty opravdu nebezpečné příšery by zdolaly jakékoliv opevnění (drak ap.). Navíc na stavbu není dost surovin.
- další možnost je strhnutí hradeb poraženého města, aby se nemohlo znovu osamostatnit.

II. Města s provizorním opevněním
- Na stavbu a opravu opevnění není v okolí dostatek surovin, cesta k nim je nebezpečná. Hradby slouží k zastavení výpadů menších loupeživých band a k získání času pro zorganizování obrany.
- opevnění tvoří dřevěná palisáda nebo hliěný val, případně ve spojení s mělkým příkopem.

III. Města s přírodní zábranou
- mezi ně patří především trpasličí města vytesaná do kamene a s úzkými přístupovými cestami.
- Jinak to mohou být města na strmém horském úbočí (v kombinaci s hradbou ze spodní strany, většinou z kamene - na rozdíl od V. nemají dostatek zemědělské plochy). Další přírodní hradbou může být prudká nebo široká řeka (v kombinaci s hradbou nebo vodním příkopem)...

IV. Města se sypaným valem
- V blízkosti je velký les (na vytvoření konstrukce valu), případně i dostatek lehkého kamene na obložení hradeb.

V. Města s kamennou hradbou
- mají v okolí kamenolom, často jsou to města na úbočí skal (III.), ale s dostatečnou zemědělskou plochou. Nemají-li v blízkosti dost kamene (jsou např v nížině), pocházejí jejich hradby z dob "obrovské mocné říše" a města přežila rozklad civilizace.

Města typu IV. a V. jsou důležitými centry moci a obchodu, zvláště stojí-li na pobřeží, nebo na břehu velké řeky. Jsou relativně bohatá, často ovládají několik okolních měst. Pro možnost bohatého žoldu, nebo získání vlivných konexí se do nich stahují ambiciózní postavy ze široka daleka, které se nebojí vydat se na cestu. Městská garda celkem úspěšně potírá viditelný zločin a siccové, pokud nejsou místními vládci, alespoň sedí v městských radách. V těchto městech by také mohl mít svá sídla "Sbor světla" :), protože je v nich dostatečný blahobyt a luxus (samozřejmě slušně zaplacený)-
ally 15.1.2006 16:20  84
BoubaqueAle ten sbor magov by neriadil svet, islo by iba o zdruzenie "magickych sil k vykonavaniu vseobecneho dobra" alebo nejakej inej myslinky (ktora sa povedzme za tych xy rokov fungovania vpodstate zabudla a teraz im ide hlavne o prospech)
boubaque 15.1.2006 16:04  83
Tak ty zajímavé příspěvky dávejte na "homepge" a vyhlašované otázky (a Farflamovo shrnutí) nechte v záhlaví.
boubaque 15.1.2006 15:59  82
AllyZrovna jsem četl cosi od Komenského, kde chtěl vytvořit Collegium lucis (Sbor světla) - celosvětovou radu, která by řídila svět v duchu pansofie (a lásky a víry apod.). A zrovna jsem si říkal, že by se to dalo krásně zneužít:)
Jak tu psal někdo o tom potlačování magie, to by mohl "z bezpečnostních důvodů" vykonávat Sbor (kolegium) světla, což navrhuji na název takové organizace :)
ally 15.1.2006 15:21  81
Clanok nizsieThat's my idea
anonym 15.1.2006 15:20  80
INak pri citani Farflamovho zhrnutia v hlavicke mi napadlo: Ak by bolo magov malo, mohlo by existovat nieco ako Velke zdruzenie (nazov domyslime neskor) vsetkych najmocnesich magov. Nieco ako mimovladna organizacia, stala by nad vsetkymi polityckymi zriadeniami. Mohla by vsak uzatvarat zmluvy a rozne dohody, nieco ako maly stat. No, magom by sa mohol stat iba clovek s vrodenym talentom, tj dovod preco ich je tak malo (musi sa z tym jednoducho narodit) Potom, vzdy ked sa narodi dieta s takymito schopnostami, "Zdruzenie Magov" si ho zaeviduje. Postupom casu ho bude sledovat a ak bude dobry moze mu podat ponuku na spolupracu alebomiesto v samotnej rade. Toto zdruzenie by ale mohlo byt skorumpovane, alebo nejakym inym sposobom znehodnotene, no to by sa domyslelo neskor
dead 15.1.2006 14:29  79
mam napad ale neviem ho uskutocnit

myslim ze tie vveci co sa tykaju sveta .. to jest to co pisal farflame by sme mohli dat volne k stihnutiu cize by sa tam nachadzal nejaky subor vo formate .txt alebo v niecom podobnom

zatial co veci ohladom otvorenych dikusii by mohli byt v zahlavii ako teraz time_machine ...

vlastne tie zaklady od farflama tam mozu ostat ale svet ako ho pomali budeme utvarat nech je stiahnutelny lebo inak bzy zahlavie bolo obrovske.
peca_007 15.1.2006 13:18  78
Tvar sveta:Jeste je moznost ze "se vi, zeme je placka", ale pravda je jina, je to seslapnuta koule.

Jinak jsem nekde cetl o svete(ch), ktery vypadal jako poschodovy dort. Mel ruzne urovne, pricemz stvoritel sidlid v te nejvyssi, ktera z naseho pohledu jakoby byla nejvice "civilizovana". v nejnizsich urovnich byl bordel, nekultura, ruzne zrudy apod. A taky si vzpominam, ze snat tyto svety se vznasely v jakemsi vesmiru nezavisle na sobe. Jakoby nekdo ze zemekoule vyrval kontinenty, navrstvil na sebe a nechal vznaset volne ve vzduchu.

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt