TheDavePravidla jsou na jednodukchém principu, máš nějaký stupeň dovednosti (ano, je to dovednostní systém...), typicky od 0 do 6, i když superborci by mohli mít i víc. Pak se pro činnost stanoví cílové číslo, které musíš hodit. Hází se jednou kostkou za každý bod dovednosti a pokoušíš se to číslo hodit na každé kostce zvlášť. Pokud padne 6, pokračuješ a přičítáš, jako v člověče. Čím víc úspěchů, tím lepší výsledek.
Příklad: Máš střelbu z pistole 4, chceš někoho trefit a podle tabulek vychází cílové číslo 5. Hodíš svými čtyřmi kostkami, padne Ti 2,3,5 a 6, k šestce hodíš ještě jednou a padne 1. Tvé výsledky jsou tak 2,3,5 a 7, z čehoš jsi cílového čísla dosáhl ve dvou případech, takže máš dva úspěchy.
Pochopitelně je to o trošku složitější, zrovna do boje se do toho pletou nějaké kostky navíc, které můžeš použít (rezervy), kdy uznáš za vhodné, ale v principu to takhle pracuje.
Silné stránky SR jsou především dvě (alespoň podle mne), a to:
1) Všichni mají stejně dlouhou řádku zranění - 10 čtverečků, a ta se s časem neprodlužuje. Tak je vypiplaná postava nebo NPC stejně smrtelná jako začátečník (nechápu, proč by voják veterán měl přežít řekněme pád z větší výšky než nováček).
2) Magie je geniálně řešená, žádná mana. Kouzlíš, dokud chceš. Každé kouzlo se hází na účinek a pak, podle zvolené síly, i na tzv. Odliv, to znamená, jak Ti naklepe zpátky. Takže dokud se daří a/nebo používáš slabší verze kouzel, můžeš čarovat od rána do večera a nic se neděje. Když máš smůlu, naklepne Ti první kouzlo, co sešleš, a pak jsi dokouzlil, dokud se z toho nevzpamatuješ (teda kouzlit můžeš, ale se slušnými postihy). Ta nepřítomnost many je geniální. |