Budu chvíli počítat, tipuji si, že zaúčtování faktur, zaúčtování pokladny a bankovních výpisů + další účetní operace by té firmě mohly zabrat tak 5-7 pracovních dní po 8-mi hodinách = 40-56 hod = 20-28 tis / měs. (budu počítat 15 tis - paušály bývají obvykle nižší)
K tomu započítat agendu zaměstnanců = 3 tis / měs.
K tomu je potřeba připočítat Zhotovení účetní závěrky a daňového přiznání 1x ročně - tipuji tak 10-15 tis.
Měsíčně to vychází na cca 18-19 tisíc.
Oproti tomu když si to budete dělat sami:
Plat účetní - přibližně 20 hrubého + odvody, celkem asi 27 tis měsíčně
Nakoupení účetního programu = přibližně 10-20 tis (podle požadavku na funkce). Je potřeba počítat s tím, že bude potřeba každý rok investovat do aktualizací, max 3 tis.
Případně nákup počítače, tiskárny pro účetní - 20 tis.
Předpokládejme, že účetní nebude daňový expert (jinak byste jí museli dát vyšší plat) takže složitější záležitosti bude konzultovat - přibližně 2 tis / měs.
Na druhou stranu však nebudte tak vytížená a může zastat i jinou práci - braní telefonů, sekterářské práce, apod.
Takže záleží spíš na orientaci a vystupování firmy, na stávajících zaměstnancích v administrativní části spol., atd. |