Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
valsidal 10.9.2006 13:07  100
NepřítomnostDnes na týden odjíždím, tak se omlouvám svým protihráčům (666 a Chomski), že nebudu moci až do pátku odpovídat.
chomski 8.9.2006 22:27  99
Znáte tuto stránku? http://web2.airmail.net/napoleon/NAPOLEON_FOREVER.html

Nejlepší na Napoleonské války!
chomski 5.9.2006 08:38  98
GotregNo jo. PC hraje na pendrek..
gotreg 5.9.2006 01:31  97
tak, mam za sebou půlku bitvy (Braine Le Comte, waterloo)
Nevím samozřejmě, jaká byla výchozí situace spojenců, ale dovolím si říct, že PC je relativně slabý protivník

Na začátku klíčové město (BLC) hájil slabě; podle načasování příchodu posil ze severu asi stálo za to "obětovat" posádku do posledního muže, terénní převaha byla na jejch straně. Místo toho se nechal vytlačit na planinu severně od města, kde byl (i s přicházejícími posilami) sevřen ze tří stran.

Příchod Pruských posil z východu byl zastaven hned na počátku, pokud by AI provedla útok na moje předsunuté jízdní jednotky, prorazila by. Nechala mi čas na relokaci dvou divizí a několika baterií (a já si mohl nacvičit, jak se dělají německé karbanátky ve velkém).
K osmé hodině večerní jsou ztráty nepřítele:
Pěchota 12.000 mužů
Jízda 3.400 mužů
Artilerie: 41 děl

Celkové Francouzské ztráty nepřesáhly 3.100 mužů

Situace spojenců se bude zhoršovat, protože čerstvý 1. sbor překročil řeku nad BLC a fakticky dokončil obklíčení pomalu se hroutící britské armády.

(pánbů ví, že kdyby byl nepřítel důraznější, tak roním krvavé slzy)
chomski 4.9.2006 22:41  96
Recon spottingFunguje to takto:
Jednotka je za terénní vlnou. Vyjede na ní. Když tam zůstane, tak vidí do krajiny až od příštího tahu. Proto je tu příkaz Recon spotting, který za 1/3 bodů provede průzkum do dálky ještě ten samý tah, takže vidíme možné nepřátele hned. Funguje jen u jednotek s Recon schopností. Průzkumácí atd.
chomski 3.9.2006 18:40  95
Tak ty Ardeny se fakt nedaj. Nedá se to fyzicky stihnout do exit hexů na západě mapy. I když moje výsadková divize neměla téměř nic před sebou, prostě tam nedojela...
chomski 3.9.2006 16:34  94
A ženisti (nekvalitní) jsou samozřejmě daleko...
chomski 3.9.2006 16:33  93
Ha, ha, ha...

Takže celá ofenzíva mi ztroskotala na faktu, že po prolomení nepř. linie moje nejsilnější pancéřová jednotka (brigáda 30 Stugů) nepřejede přes příliš slabý most. Hlásí mi to: Bridge cannot support unit

Takže všechno špatně. Zpátky na stromy :(((
valsidal 3.9.2006 16:27  92
ChomskiJenže PC není v boji ostřílený Krasnoarmějec jako člověk ;-) u mne za Němce v Charkově nepřítel nikky nedrží linií ale zbaběle ustoupí ze svých linií, abych ho dohnal o kolo později na volné pláni ;-)
chomski 3.9.2006 16:15  91
ValsidalZrovna zkouším to samé proti PC a myslím, že mám docela naději. Musí se na to jít trošku jinak...
valsidal 3.9.2006 14:38  90
Ano, na pažbu mého garandu jsme si udělal první zářez :o) sice jsem neměl na vítězství skoro žádnou zásluhu (vlastně skoro ani nedošlo k boji :o) nicméně na to se historie neptá ;o)

BTW. nejsou ty time limity trochu moc ostré? některé mapy by se snad nedali za tu dobu ani projet, natož porazit ještě k tomu nepřítele...
chomski 3.9.2006 12:34  89
Report, Ardeny, scénário 16_08: The South Flank, Chomski (Osa) vs. Valsidal (US Army)3 3 německé Volksgrenadier divize a jedna parašutistická je rozmístěna na začátku za nepřekročitelnou řekou Sauer. Všechny mosty jsou zničené nicméně hned u nich jsou od počátku dislokovaní němečtí ženisté. Vždy dva pluky z každé divize jsou za řekou, ale kvůli zničeným mostům jsou izolované. Výhodou němců je totální převaha v dělostřelectvu. Bohužel ženisti jsou v transportu, takže první tah je ztracen přesunem z transportu do normálního režimu a až další tah se může započít s opravou mostu.

Bohužel ženisté jsou velice nekvalitní, což se, jak jsem se dočetl, projevuje v pravděpodobnosti opravy mostu. Tzn. ženistům o kvalitě E to trvá pěkně dlouho. Bohužel jsem si všiml až pozdě, že nedisponuji jen nekvalitními divizními ženisty, ale i o něco kvalitnějšími armádními (kvalita C). První část hry tedy spočívala ve vzájemném ostřelování a ve snaze postavit mosty. Nekvalitní divizní ženisté paragánské divize postavili most až někdy ke konci hry :((((

Bohužel jsem nepřemýšlel moc dopředu a nedošlo mi, že když udělám z hexu na druhé straně opravovaného mostu trosky (rubble), tak mě bude stát pohyb do takového hexu v transportním modu všechny pohybové body jednotky. Čili jsem si vtipně vytvořil na některých místech závaly na protějším břehu. Čištění trosek opět závisí na kvalitě ženistů, čili katastrofa viz. výše...

Tam kde jsem se dokázal rychle přemostit (na jihu) tak jsem vytvořil jakýsi tlak, ale v těžkém terénu a za špatného počasí už jsem nestihl ve stanoveném limitu dobýt ANI JEDNU vlaječku..

Jak říkají naši američtí přátele - lessons learned:

- spoléhat se spíše na kvalitnější ženisty
- nezatarasit si cestu postupu závaly, které se pak musí odstraňovat zase jen ženisty
- jednotka v minovém poli má děsné ztráty od dělostřelby...
chomski 2.9.2006 15:16  87
666Aha, tak to asi vím kde bylo.

Ano, útok pěchotou na jízdu na bodák se moc nevyskytoval. I když vím o jednom případu, kdy myslim rakouský granátníci zahnali jízdu na bodák, ale musel bych to hledat jaká to byla přesně situace.

Díky, že jsi to odehrál znova..
666 2.9.2006 14:32  86
ChomskiTak jsem si ještě zkontroloval tah a zjistil jsem, že jsem porušil pravidla (jak je toho hodně, tak se dá těžko všechno uhlídat), takže jsem to odehrál znova - stejně bez toho porušení pravidla (takže ti žádná další děla neumřela - nevšiml jsem si té jízdy, která je chrání a útok na jízdu + děla pěchotou je nelegální).

Jinak ztráty tvé jízdy už jsou trojciferné číslo (s tím porušením pravidel to bylo ještě víc).
chomski 2.9.2006 11:58  85
Některé další užitečné klávesyS - zobrazí hexy, na které je z konkrétního hexu vidět
H - zobrazí dostřel pro vybranou jednotku

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt