Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nigun 16.1.2006 20:56  107
noldo 99Proč hobity nikdy? A proč vlastně tolik všichni mluvíte o klišé? Dobře zahraná postava sebemožný rasy klišovitá nebude (tedy pokud to neni CP Gandalf).
A podle mě-s těma hobitama by to mohlo bejt trochu podobně jako ve středozemi. NIKDO o nich neví a oni nevědí o ostatních. Nemusí je ochraňovat zrovna hraničáři, ale třeba pozůstatky magie z kdovíčeho (magickej vír dobra:-))) nebo akorát georeliéf nebo silnej bůh atd. Takže by pak mohli bejt na úrovni různejch driád, skřítků a dalších int. hum. tvorů co se staraj jen o sebe a ostatní o nich skoro nic neví, ovšem sou skvělým zpestřením nejen pro hráče ali i pro nestvůráky :-)))
herus 16.1.2006 20:42  106
noldoVazne by to chtelo asi promyslet nejaky globalnejsi pribeh. Resit lokalni zalezitosti je jiste originalni a muze to byt zabavne, ale rekl bych, ze jen na cas. Hraci by pred sebou meli mit nejake vyssi cile, ktere musi sledovat a ne jen si rict: "Ted to vyridime tady a pak se pujdeme poohlednout vedle, jestli tam neni co delat." Jasne, ze zacatku by slo jen o lokalni zalezitosti, ktere spolu zdanlive nesouvisi, ale postupne by se mezi nimi mely asi objevovat souvislosti.

Ono i to klasicke ohrane tema se zaniklou rozvinutou civilizaci se da ozivit. Tato prastara civilizace potom bude slouzit jako ospravedlneni pro to, proc se nekde daji najit pomerne rozvinuta mesta (respektive jejich pozustatky), mocne artefakty a podobne. Hlavne to taky bude vysvetlovat, proc jsou lide (a ostatni rasy) rozpraseni po celem kontinentu, kdyz je jinak cestovani tak nebezpecne.

Ale prastara rise znicena nejakym zlem je opravdu klasika a neni na skodu se tomu vyhnout. Respektive, ze zacatku muzou hraci slychat legendy, ktere budou nasvedcovat prave tomuhle. Ale casem se budou dozvidat, ze puvodne (minimalne lide, ale treba i dalsi rasy) pochazeji z jineho kontinentu a tenhle se zacal osidlovat pred tisici lety. Bylo to tu uz tak dost drsne a navic byly tyhle kolonie domovskymi staty vykoristovany, tak se rozhodly vzbourit. Nasledovala ohromna valka (samozrejme za pouziti magie), ktera mela za nasledek rozpad tehle rise a diky tomu je spousta mist jeste drsnejsich. Napriklad na mistech velkych bitev bude zvyseny vyskyt nemrtvych a podobne.

To by taky mohlo slouzit jako vysvetleni, proc existuje skupinka lidi, kteri cestuji volne mezi mesty a snazi se z pozadi ovlivnovat deni ve prospech svoji veci. Jejich rad je jednim z pozustatku te prastare rise. Pribehy o minulosti se znacnou dobu prenasely jen ustne, takze si ted mysli, ze stara rise byla znicena nejakym zlem, ktere se v blizke dobe chysta vratit. Proto se budou snazit shromazdovat stare artefakty, ziskavat magicke vedomosti a podobne. Napriklad by nekde mohli uzivat i neciste praktiky, jako ze schvalne trochu podporuji utoky netsvur na nejaka mesta (respektive je k tomu motivuji), aby se z obyvatel toho mesta stali lepsi valecnici.

Hraci se s timhle radem zapletou a nejakou dobu mu budou pomahat s pripravami na prichod toho velkeho zla. Ale postupem casu se budou dozvidat, ze se nejedna o zadne zlo, ale ze se domovina rozhodla vyslat nove osadniky (samozrejme doprovazene silnymi armadami), kteri by naopak spis vsem pomahali. Takze ukol se zmeni a hraci budou najednou stat proti tomu radu.

Stejne tak bych nezavrhoval ani ty klasicke rasy. Jasne, nemelo by jit o klasicke trpaslici kovare v nitrech hor, lesy plne skvelych elfich lucistniku a podobne. I kdyz takovy mohl byt vychozi stav pred padem stare rise. Ale od te doby se kazdy musel starat o to, aby nejak prezil.

Elfove zustali v lesich, ale postupem casu se z nich stali divosi. Zivi se lovem zvere a obcas si prilepsuji prepadanim obchodnich karavan, kdyz se jednou za cas nejaky odvazlivec najde. Nemusi se ani vedet o tom, ze jde o elfy. Proste se bude jen rikat, ze v lese ziji jakesi prizraky, ktere kazdeho sleduji, ale nikdy je nikdo nevidel.

Navic myslim, ze v case nouze se proste rasove rozdily davaji stranou a lide (a ostatni) spolupracuji. Proc by tedy nemohly zit ostatni rasy ve mestech spolecne s lidmi? Nemusi jich byt tolik a mohou byt obcas utlacovani, ale budou tam. Mohlo by byt zajimave treba prochazet takovym elfim ghettem, kdyz jsou to jinak vsude takova vznesena stvoreni.
nigun 16.1.2006 20:32  105
Boubarque 100Ovšem ono by taky bylo zajímavý dobrodružství na vysoký úrovni "cesta na zkušenou"...Daleko široko nikdo kdo by tě mohl naučit něco novýho a tak se vydáš dál...a třeba potkáš někoho, třeba i na nižší úrovni, kdo umí něco co ty neumíš a vzájemě se poučíte:-)
nigun 16.1.2006 20:27  104
Boubaque 102Pokud to bude úrodný kraj, zemědělsky neutrální (nevyváží, nedováží), tak vzhledem k tomu, že ve středověku bylo zhruba 90% populace zemědělců, vesnice byly po vnitřní kolonizaci v úrodných krajích asi 4km od sebe, vesnice měli 5-12 stavení, tedy průměrně 45lidí. To dělá 45 lidí na kruh o průměru 2km, tedy cca 12km2. I s městy pak 50lidí na 12km2.
Ty data tahám z paměti, takže se můžu mejlit, ale myslim že né o moc.
Lesy nepočítám, ty sou co do plochy na uživení mnohem náročnější. Naopak třeba jezero, řeka, moře a rybolov to můžou snížit. A ještě víc to sníží obchod, těžba, služby.
noldo 16.1.2006 19:58  103
BoubaquePorodnost jako u lidí spolu s dlouhověkostí je celkem úlet. By ti přibývali v dobách míru exponenciálně :o) Jinak Rasy jsou v DrD+ uvedeny, pokud vím, jako příklady.

Co se týká "kvestů", svět je obecně drsnější a nebezpečnější, proto v něm postavy nikdy nebudou "příliš" silné, vždy bude okolo spousta těch, kteří je budou moct velice lehko přemoct, ať už "nestvůr", vojevůdců, králů, nebo prostí obyvatelé. Vyspělá oblast tam samozřejmě bude, a postavy se budou moct jakojedniz mála realtivně klidně pohybovat po světě, a jako opravdu mocní budou moct buď jít proti jiným městským státům, kmenům, nebo říším, nebo "ven mimo civilzaci", proti těm, kteří zde byli dřív, jsou silnější a chtějí si vzít, co jim nějací nedomrlí pidižvíci vzali.
boubaque 16.1.2006 19:47  102
Mám jednu čistě praktickou otázku:
Máte někdo představu, jak velká zemědělská plocha je potřeba na nějaký počet lidí? A jak moc tomu může pomoct lov?
boubaque 16.1.2006 19:28  101
prispevek 100To jsem byl já
anonym 16.1.2006 19:25  100
FarflameRasy: Právě dlouhověkost bych elfům nechal - díky ní by mohli přežít jako rasa i velmi drsné prostředí (při porodnosti srovnatelné s lidskou). Hobity nebo krolly bych něčím klidně nahradil, ale přece jen jsem si myslel, že vymýšlíme svět pro DrD+ :) Magie: Pokud chceme mit magii na úrovni 3 (místy 2), pak pro žádné město nebude pohroma, pokud přijde o svého kouzelníka (pokud to nebude působit psychologicky). Samotný kouzelník při obraně města s 500-1000 obyvateli moc nezmůže, pokud není na opravdu vysoké úrovni. Ale jak se na ni dostane? Pokud už by získal potřebné zkušenosti na výpravách, kdo by ho vycvičil? (což je podle mě vůbec nedostatek DrDu) Což mě přivádí k myšlence, kterou jsem tady už psal: Co budou dělat postavy na vysokých úrovních (naši hrdinové)? Ty možnosti, které jsi popisoval, jsou zajímavé, ale pro postavy tak do 6.-8. úrovně. Nevím, jak tvoji skupinu, ale tu moji by asi přestalo bavit chodit prozkoumávat okolí, hledat (bezpečné) cesty do ostatních měst a vydávat se na příšery, byť by to byli draci. A pokud by se měl svět vyvinout za nějakých 15-20 let tak, aby se daly řešit nějaké historicky závažnější "kvesty", to by trochu odporovalo našim předsevzetím...
noldo 16.1.2006 19:08  99
Všem se vám strašně omlouvám za ohavný výpadek a nespravování vlastníhoi klubu, snad už se to nebude opakovat. Všem vám děkuju za velice plodnou diskusi a obzvlášť Farflamovi za to, že zde tak obratně, přehledně a srozumitelně obhajuje moji vizi a názory. Dokonce se mi zdá, že po jeho shrnutí byla tato představa přijata rozhodnutá, ikdyž jsem to tak nemyslel a dal ji jen jako jeden z návrhů.

K fantastičnosti a magičnosti světa:
Nevím, co přesně je fantastičnost, ale představuji si to přesně tak, jak píše Farflame v záhlaví. Ve světě chci hodně odchylek od našeho světa, zejména v přírodě (třetihorní zvířata, les s vlastním vědomím a chodícími stromy, drsnější geomorfologie), četnou přítomnost přírodních duchů, a také vysokou probuzenost cenóz (ve smyslu Druida v DrD) a existenci jejich "elementálů" - posel lesa, posel pouště. Také by bouře a podobné jevy mohly být duchové, bytosti. Takže ve škále - draci, gryfové - 4, duchové a víly - 5, nemrtví - 1 až 2

Magie je vzácná, tedy spíše mágové než magie, nemluvě o theurzích. Mágové jsou mocní, a často vládnou, otázka je, jak by se na ně dívali obyvatelé, a jestli by to pak nebylo politicky nestabilní (protože proti většině obyvatel neuspěje nikdo). Mágů je málo, takže žádné globální organizace. I kdyby to technicky šlo, jako že nejde, žádnému z nich by se to nevyplatilo a každý má jiné zájmy, národ, rodné město,...

Tvar světa: držím se myšlenky, že tento svět je takový, jak si ho představuje primitivní nevzdělaný člověk, nebo dítě. Takže je SAMOZŘEJMĚ placka a nebe je na něm jako poklice. A na jihu je Žár a na severu Mráz, kteří cyklicky sílí a slábnou. Jsou to bozi nebo tak něco. A na každé straně světa je nějaké ohraničení a nestvůry. Jestli je to kruh nebo čtverec je celkem fuk.

K rasám: Hobity NIKDY! Nikdy to neměla být hráčsk rasa. je to vtip pana Tolkiena, ale podle mě to kazí a degraduje úroveň fantasy. Proč tolik trváte na těch elfech? To musí být v každém fantasy světě hodní elfové (luk) a hrabiví trpaslíci (sekera) a kulaťoučcí hobiti a zlí skřeti? Proč pořád dokola to klišé? Když bych chtěl znova to samé, nevymýšlím nový svět, stačil by všem jeden.

Už nevím, kdo to psal, ale bylo by dobré vzít svět (jeho vývoj) od začátku a někam ho vyvinout, ikdyž ta druhá varianta neni jen jednodušší, ale i dramaturgicky výhodnější, protže realističnost není vždy nejzábavnější a někdy jí musí PJ pomoct.

Vize staré zaniklé říše se mi také moc nezamlouvá, protože je snad v každém fantasy světě, o kterém vím.

Jestli se chceme pohnout dál, asi bychom se pomalu měli začít shodovat na nějaké hrubé podobě světa. Musím si to vše znovu důkladně pročíst.
nox 16.1.2006 18:49  98
Farflame: "Valsidal: a co k..."
To je sice pravda, ale to co Vasidal popsal by IMHO mělo dost dobrou atmosféru.

Ale jinak dobrá práce Farflame!
dead 16.1.2006 18:47  97
ale to by uz neboli hobiti ale nieco ine
hobiti su proste hobiti a nie "mali , zakrslí ludia co lovia"
pre hobitov podla mna neexistuje ziadna ina definicia
valsidal 16.1.2006 17:21  96
proč ne hobiti? stačí je upravit do toho trochu drsnějšího světa - prostě nebudou tak pohodlní a budou se orientovat na lov a nikoliv na zemědělství. Budou třeba lidem pahorkatin, kde si jejich primitivní rody vyhloubily jednoduché nory a sami hobiti žijí ze své obratnosti - loví drobná zvířata, sbírají lesní plody...
dead 16.1.2006 16:33  95
taky napad co sa tyka ras

podla mna by tam urcite nemali chybat trpaslici elfovia ale bolo by dobre urobit nove hratelne rasy napr troll alebo nemrtvy-ako jediny by bol zly uz od zaciatku

ale napr hobiti su cisto tolkionovsky.

cital som knihu z pevnosti kde boli tzv "lesny muzici!" to je sprosta napodobenna elfa a znie to blbo.
kroll by tam nemusel byt
jackelee 16.1.2006 14:57  94
Farflame [93]: S těmi hobity souhlasím (nezařazení do světa), ale například Elfy si dokážu v drsném světě představit dobře (ostražití, hbití) co se omezení dlouhověkosti, vědomostí a technické vyspělosti týče, nebyl by to podle mě zas takový problém.
farflame 16.1.2006 10:56  93
RasySouhlasím s tím, že žádná rasa by neměla být brána jako nějaká zlá (to je samo o sobě nejasné označení). Každá žije v nějakém společenství, snaží se přežít a staví v jádru podobně jako lidé (není-li hodně rozdílná od lidí). Jak by se asi ve světě nevlídném pro každého bez rozdílu rasy a vyznání :), vyvíjela každá rasa dle svých možností?...

Vypadá to, že hodně lidí se drží té zaběhané představy elfů, trpaslíků atd. Nebylo by lepší přijít s novými rasami, alespoň proto, aby se ten svět více vymezil právě proti tomu tradičnímu klišé a tradičnímu fantasy? Jestliže tady dáváme dohromady nápady na něco nového, můžeme vybírat z postřehů tolika lidí, tak mi přijde jako krok zpět ponechat staré klišé elf, trpaslík, hobit... a neobohatit to nějak, když už ne vymyslet komplet něco nového.
Nehledě k tomu, že hobiti a elfové do toho světa moc nezapadají - hobiti jako pohodlný nárůdek v jakémsi sladkém, klidném kraji - v drsném prostředí by se buď jejich nátura hodně změnila nebo by nepřežili. U elfů by se zase musely přizpůsobit (zkrátit) jejich celkové schopnosti nejen v lese, magie, znalosti, možná i dlouhověkost...

Můj názor je - nové rasy nebo jen lidé nebo přetáhnout a upravit minimum starých ras, např. skřety, trpaslíky, trolly...


Valsidal: a co když dávná civilizace vůbec nestavěla domy a města jako lidé? Co když byla na jiném stupni vývoje, jiná rasa, žijící v jiném světě, který např. prošel nějakou porměnnou, která z něj vytvořila takovou divočinu? To je dost otevřená otázka....

O městech a jejich opevnění asi příště...

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt