to Jerson 87Teď jsem se vrátil z víkendu, takže reaguji možná pozdě, ale přece:
Ten pád z výšky byl jen příklad, nenapadlo mě nic jiného, nad čím bych se rozčiloval v tolika systémech. Prostě mě štve, že "vysokolevelové" (v SR sice něco takového jako level není, ale všichni snad tuší, co mám na mysli) postavy přežijí mnohem více, než "nízkolevelové", i v podobně nesmyslných situacích jako je pád z útesu nebo dopad balvanu z katapultu na hlavu.
SR je supr v tom, že tady mají nezkušená i zkušená postava téměř stejné šance, pokud mají stejné vlastnosti. Prostě nováček s body 5 a starý mazák s body 5 mají stejnou šanci ten zásah kulkou nebo pád přežít (nebudu počítat karmu, ale ta je tu stejně spíš proto, aby pracně piplané hráčské nebo NPC postavy hráčům nebo GM nechcípaly tak často).
Defaultění je slabší, ale pokud se nepletu, sundavaly se za každý čtvereček v pavouku dvě kostky a něco od výsledku, takže to taky nebyla taková síla. Svým hráčům jsem kromě toho dávat možnost, jestli chce střílet pomocí své praxe (v tomto případě ta střelba 1) nebo jen instinktivně (4 kostky z šestkové rychlosti a modifikátor na výsledek). každému co jeho jest.
Co se mágů týče, ano, jsou HODNĚ silní. Hráčům, co chtějí hrát mága, jsem předem řekl, jak to je, tedy že mágové jsou obvykle prvním cílem. Ono ustát první útok dávkou z útočné pušky bývalo na mága docela dost. To úspěšně zdevastovalo skoro všechny pokusy o to hrát šamana (na něm je poznat, že je kouzelník, už z laického pohledu), a proti hermetikovi stačí dva sehraní borci, mág udělá útok z astrálu a jakmile se kozelník zdekuje z reálnýho světa, přiletí (mimochodem v SR velmi podceněný) granát. Vymalováno.
Duchové a elementálové jsou fakt síla, takže jejich oužívání jsem omezil ještě víc než samotnou existenci mágů.
Mě se ta pravidla docela líbí. Ne že by byla realistická, ale co už, která pravidla jsou. A hratelná, myslím, byla (tedy alespoň 3.edice). |