Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 11.6.2010 14:55  1705
Písečné bouře...jsou tak silné, že přesýpají Africký kontinent k nepoznání:D
Nikdy jsem nějak zvlášť netíhnul k AGPG, tedy zejména k jeho počátečním fázím afrického tažení, ale Lišky pouště navnadily, jenže ouha! Řekl jsme si, co takhle potrápit Auchilencka u Tobruku, a hopnul do Crusadera... Jaké však bylo moje rozčarování, když východní zátaras u průsmyku Halfaya hájily jednotky rozložené SZ, ano západně!!!, od Acromy(?!).
Takže upozorňuji na kiks v AGPG! Místo na východ od Tobruku bych měl Acromu hledat na západě (místo zde umístěného El Ademu, kterému přísluší místo zdejšího Bir Lefa!). Místo Acromy pod Sollumem navrhuje umístit do názvu Sidi Omar...
Děkuji za pozornost, toť vše;)
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.6.2010 14:45  1704
nekonečné množstvo inštrukcií kt. volajú po hodnotách z EQP - tak to je to čoho som sa obával.

Náraz na definovaný limit pole .... od rudankorta mám toto info:

pre PG-win je možné použiť absolútne bez problémov cca 470 slov v EQP. Do EQP možno vložiť aj cca 1300 slotov a hra funguje, ale..... ale pre obmedzenie priestoru v pamäti, hra po načítaní prvých 470slotovx50B zaplní celý priestor v pamäti a keď načítava ďalšie sloty od 471 -1300 vráti sa na začiatok predmetnej pamäti a premaže ju. Snáď som to nepovedal príliš laicky.

PGwin zamrne pri cca 1309 slotoch v EQP.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.6.2010 10:49 - Klub 3_33_33 (18:19) 1703
Jo, to navýšení počtu bychom chtěli všichni, na tom se shodnem.

Julo, máš pravdu, že z těch 50B, co zabírá každá jednotka je několik, které tam nejsou nezbytné díky předimenzovanému rozsahu proměnných aj.
Nicméně, nejsme si jistí, co přesně způsobí pád hry při vyšších slotech. Limit skriptu načítajícího ze souboru? Náraz na definovaný limit pole? Nebo náraz na omezení pamětí?
To, co Tě napadlo, by vyžadovalo najít, kde se definuje to pole a předělat jeho strukturu. To neumím ani najít a obávám se, že už tohle změnit by vedlo ke ztrátě platnosti všech adresování v celém zbytku programu, nemluvě o nutnosti změnit všechny příkazy, kde se tímto polem operuje a která by rovněž přinesla přeadresování. Změnou struktury pole cesta nevede.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 11.6.2010 10:18  1702
na toto odpovie asi len Hart.
Inak navýšenie počtu by som bral všetkými desiatimi
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.6.2010 08:13  1701
he!

Pokia¾ limit 22500 B je daný a nemožno ho prekročiť (pgdos okamžite zamrzne pri štarte), čo tak h¾adať riešenie vo vnútri limitu.
Pri dotácii 50 B * 450 strojov = 22500 B.

Každý stroj v EQP je dotovaný 50 B bez oh¾adu, či ich využije. Ak sa zníži dotácia na stroj len o 1 B v konečným dôsledkom je 9 nových strojov do EQP.
Pri dotácii 49 B * 459 strojov = 22491 B, čo je menej ako limit 22500B.

EQP obsahuje B, ktorých využitie z praktického h¾adiska skúseností je problematické. Prikl. každý stroj disponuje pre názov 20 písmenami (= 20B). Názov nad 13 písmen sa v hre nezobrazuje.

Predpokladané B na odstrel:
Názov ..................................20B na 13B.......úspora..7B
Animácie................................. 2B na 1B....................1B
Konštantné hodnoty(6 a 10).....2B na 0B....................2B ....( varím na vode, neviem na čo slúžia, ale treba skúsiť )

Pri dotácii 40 B * 562 strojov = 22480 B, čo je menej ako limit 22500B.


Možné komplikácie a možné riešenie:
EQP editor – úprava stávajúceho od Widdinga, alt. zdrojový kód pre vlastný EQP editor má Crouch.
NUPL dátové pole – dos verzia je na tom najhoršie, dátové pole je pevne dané (?), nové stroje nebude možné nakupovať v plnom rozsahu. Nako¾ko NUPL pole obsahuje pevnosti, ktoré sa beztak nedajú v hre nakupovať, ich výmazom možno získať cca 20pozícii.
Asymetrické ukončenie EQP – 20B ostáva vo vzduchu, offset 22 481B-22 500B, môže nemusí spôsobovať problémy.
Inštrukcie kt. volajú po hodnotách z EQP – môže ich byť ve¾a , od zobrazovanými na hlavnom hernom panely, v INFO okne, využívanými v combat formulas, po jednotky, kt.majú špeciálne vlastnosti - cavalry not mount, ...

* písané z hlavy, číselné údaje nemusia byť presné.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 10.6.2010 20:34  1700
he ?
juloag juloAG fialový -neutrálny 10.6.2010 11:05  1699
Ad PGdos verzia:

Je možný hack, aby z dátového po¾a bol načítaný do pamäte menší počet B (namiesto 20B len 14B) ?
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 13.3.2010 19:58  1698
Aby neskončil v odpadu...;)
juloag juloAG fialový -neutrálny 20.11.2009 18:58  1697
to 777 Videl by som to na dva prístupy:
1. použiť pôvodný EQP, ak vytvoriť nové stroje aj tam sa držať v líniách orig EQP (napr. movement pre tanky je min 3 max 8 hex a platí rovnako pre originálne aj pre nové stroje)
2. ak zaviesť nové pravidlá tieto použiť generálne: Na nové mašiny a spätne aplikovať aj na pôvodný EQP (napr. nový rozsah movement pre tanky min 1 max 7 hex). Pozerať sa na „pôvodnú“ Matildu I s MOV=3 a na „nový“ FT-17 s MOV=1, je to do očú bijúci logický rozpor, to sa nožík - rybka v kapse otvára :-)


3. EQP postav na mieru a plne prispôsob vlastnej kampani. Nepoužívať paušalizované dátumy vypustenia 1/39-12/46. (Ak sa KV-8 poprvýkrát vyskytne v scn020 (5/1944) a naposledy v scn021 (6/44)– daj jej dátum vypustenia 5/1944 a koniec 12/44 aj keď v skutočnosti bola vo výrobe od 1/42-11/46, vyhneš sa tak situácii keď sa zjaví v scn010 (Moskva-12/42 kde v skutočnosti nebola nikdy nasadená, čo spôsobí narušenie balancu scenária).

4. Rozdiel medzi AA a AD, v zásade nie je žiadny )))). Viď tabu¾ka, pre dos môže byť trochu odlišná. (Ostáva maličkosť, nájsť v PG kóde a zmeniť parametre). 255 = útok nie je povolený, 000 = 0 hexov -minimálna vzdialenosť od brániaceho sa, útočník a obranca sú na rovnakom hexe, 001= detto, ale vzdialenosť od brániaceho sa môže byť väčšia. (príklad: AD v 7 riadku, prvá hodnota je 255, čo znamená nemôže útočiť na Inf v 1.stlpci; FIGHTER v 9 riadku, prvá hodnota je 000, čo znamená, môže útočiť na Inf v 1.stlpci, ale len keď je nad nimi)

18 classes, att,def, minimum ranges (255 no initiate attack)
............inf..tnk..rcn..atg..art....aa...ad...for....ftr...tac..sac...ss.....dd....bb..cv...gtr...atr...ntr..dep
inf,...001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
tnk,..001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
rcn,..001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
atg,..001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
art,...001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
aa,....001,001,001,001,001,001,001,001,001,001,001,255,001,001,001,001,001,001,001
ad,....255,255,255,255,255,255,255,255,001,001,001,255,255,255,255,255,001,255,255
for,...001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
ftr,....000,000,000,000,000,000,000,000,001,001,001,255,000,000,000,000,001,000,000
tac,...000,000,000,000,000,000,000,000,001,001,001,000,000,000,000,000,001,000,000
sac,...000,000,000,000,000,000,000,000,255,255,255,255,000,000,000,000,000,000,000
ss,....255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,001,001,001,001,255,255,001,255
dd,....001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,001,001,001,001,001,255,001,001
bb,....001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
cv,....255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255
gtr,....001,001,001,001,001,001,001,001,255,255,255,255,001,001,001,001,255,001,001
atr,....255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255
ntr,....255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255
dep,...255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255,255


a).....ak už vytvoríš vlastné pravidlá (house rules) zverejni ich ! (kecnem od boku: AA bude vždy párne číslo, AD = odvodená od hrúbky pancierovania pilotnej sedačky v milimetroch ....)

b).....ak budeš mať dôvod prečo si niečo urobil tak ako si urobil (iniciatíva 3 pre gardové jednotky a pod.)- zverejni ich –( teda vlastné poznámky a postrehy počas tvorby). Byť prehnane tajnostkársky sa nevypláca.

c).....komuko¾vek kto sa ozve daj odpoveď, hoc by išlo o paušalizovanú repliku „ dík za záujem, práve sa venujem konštruktívnejšej debate, ozvem neskôr“.

d)......Posielať niekoho do kelu , len preto že dotyčný má gramatické chyby v príspevku, nemá založený účet na hotketchupandstiplavakolbasa.com, použil dvojzmyselné výrazy a pod. je mierne povedané strkanie hlavy do piesku a zbabelé.

e).....cituj zdroje, hoc by ich bolo tisíce

f).....to isté platí pre kredity
vesep Vesep Red Wings 19.11.2009 18:34  1696
Protiletectvo (Antiaircraft)Přiznám se, že funkci téhle jednotky jsem taky nějak nepochopil. Ale PG fakt asi nelze do detailu srovnávat s reálem, našli by se stovky, možná tisíce kiksů. Tak to beru jako hru, fajn hru.

Takže, co si třeba zazpívat: "A tak to chodí den co den v tom našem malém království,...."
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 16.11.2009 17:06 - Oblíbené kluby (17:54) 1695
777 [1692]: JInak s prvními dvěma větami souhlas.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 16.11.2009 17:05 - Oblíbené kluby (17:54) 1694
777 [1692]: Posílat někoho někam je naopak velmi dobrý nápad a velice osvědčený a platný postup.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 16.11.2009 17:05 - Oblíbené kluby (17:54) 1693
Sepp [1691]: To je pravda, nicméně když si to udělá podle svýho, tak sice pak bude halda lidí držkovat co všechno má v eqp. blbě a co mu tam chybí, ale nebudou na něj extrémně nasraný, protože "mu to říkali jak to má bejt a co tam má mít". :o)))
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 16.11.2009 17:04  1692
Pripomienok môže byť kopa, vyberiem z toho len to čo budem považovať za dobré. Človek nemôže mať v hlave všetko a niekedy je dobrá každá rada (Sepp 1688). Posielať každého niekam asi nie je dobrý nápad, minimálne si rád vypočujem argumenty ( Stuart vs Ha-GO ) :-)))))
sepp 16.11.2009 16:41  1691
1690 - muheheptát na radu se může, ale nemusí se radou řídit, páč nedělá skupinový projekt, ale svůj. minimálně já to tak beru...

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt