Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 26.6.2010 22:39  1720
juloAGNo jo, fakt je to 323! ...ale veze zas jen to samé co Tante Ju:( Takových 8 pěších útvarů na palubě (ekvivalentně k počtu na palubě 52) to by byl mazec! :D
juloag juloAG fialový -neutrálny 26.6.2010 21:49  1719
scn:Washington, 35,27 – pravdepodobne jediný výskyt ME323d
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 13.6.2010 22:58  1718
Mmch. v origo PG mi chybělo, že Stuka na animaci nikdy nepustila do střemhlavého letu :-)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 13.6.2010 11:34  1717
juloAGUrčitě potřebujem animace dvojplošníků, japonký i spojenecký. To si myslím, že je asi nejpalčivější. Ty totiž nebyly ani v původním PG.
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.6.2010 22:52  1716
26animačných fáz na každú mašinu,hmmmmmmmm....
skúsim hnedý generický stíhací dvojplošnák.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 12.6.2010 21:10  1715
v PacPG sú žaponci tuším hnedý
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.6.2010 19:08  1714
-Samozřejmě, tak, aby designově zapadaly do řady SSi animací.
-teda monofarebné – šedá pre axis, hnedo-zelená pre allies, správne rozumiem?

Povedz trebárs prvých 10 animácii, kt. treba doplniť.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 12.6.2010 17:14  1713
juloAGHele, když jsi tam šikovnej na malování, zvládl bys nakreslit nějaké animace pro PacPG? Samozřejmě, tak, aby designově zapadaly do řady SSi animací.
juloag juloAG fialový -neutrálny 12.6.2010 10:47  1712
Ad animácie.

Ako pre ikonky tak aj pre animácie sú rezervovaní 2 B. hypoteticky možno pre PG použiť 65536 ikoniek a rovnaký počet animácii.

Existuje indícia, že tvorcovia PG mienili použiť pre každú ikonku individuálnu animáciu.

Je predpoklad, že v prvom kroku boli vytvorené animácie a zmenšením ve¾kých ikon následne získali ikonky do hry.



A_046_1.shp



- Fokkery č.1,2,3 sú z animácie.
- zmenšením č.1 dostaneme č.2, výraznejším zmešením aj č.3
- č.4 je ikonka z tacicons.shp
- porovnávačka č.4 a č.2 prezrádza značnú príbuznosť. Tvar SOP a VOP identický. Viď umiestnenie svetlého pixelu na VOP. Krídlo detto. Menšie rozdiely mohli nastať pri zmenšovaní, čo „padá na vrub“ zmenšovaciemu algoritmu. Šikmá čiara na kokpite je v skutočnosti pozostatok pilota, na č.1 je to evidentné –čím aspoň pre mňa je vyriešená dlhoročná záhada „šikmého rámovania“ na fokerovi.

Prvý záver:
Lanchester má animáciu a aj ikonku.
Stirling nemá animáciu, ale ikonku už áno.

Otázka znie, kedy sa z PG projektu stratili animácie pre jednotky, ktorých ikonky síce v PG sú, ale animácie už nie.



Ad. motor fokkera:
- je dlhší, ale to súvisí s nekvalitnou predlohou č.1, kde je tiež neprimerane dlhší. Čím sa dostávame k nepríjemnému zistenie, sú v AG/PG sérii ikonky presné ?

Ak grafici boli nepozorní a vybrali nepresnú predlohu, po je následnej digitalizácii dostali nepresnú animáciu a nakoniec aj ikonku. Viď porovnávačka č.1 s realistickým bokorysom. Odchýlka v tvare krídla a jeho umiestnenia je zrejmá.

Zopár ďalších animačiek, v zelenom vždy ikonka z hry, príbuznosť niektorých častí ikonky je opäť žrete¾ná.


6xanim




Hádanka na záver: čo je to a ktorá ikonka z neho bola vytvorená, ak bola vytvorená?


cotoje
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 12.6.2010 00:06  1711
HartmannTím, že jsi poukázal na Mersa el Brega, jsi mi pomohl odhalit další kopanec... Ta mapa je šunt, alespoň co se názvu týká! MEB - jiné nástupní prostory oproti Crusaderu, takže zas pohled do jiné části mapy. Bir el Gobi je na tom stejně jako Acroma! Se divím, že tam není místo El Agheily Káhiry. Místo Bir el Gobi, která má být správně na JV od Tobruku v pousti (zde ve Velké Syrtě na Via Balbia), Soluchu.
Tak si to můžeš přidat do deníčku;)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.6.2010 22:25  1710
juloAGTak to od něj zkus nějak přitáhnout, na mě nějak poslední dobou nereaguje.
juloag juloAG fialový -neutrálny 11.6.2010 21:15  1709

Ad. transformácia PG herného systému z dos do win verzie. Len poukážem na zaujímavú paralelu.

Programátori v súlade so všeobecným trendom previedli Pgdos na Windows platformu. Pritom si u¾ahčovali prácu.

Viaceré dôležité dátové polia z dos-u aj vo win zostali bezo zmeny –tabu¾a počasia, tabu¾ka pohybov, NUPL, EQP.

Niektoré boli syntetizované do jedného. V podstate všetky shp súbory vytvorili obrovský 25Mb art.dat. Trojica set, map, scn zlúčená do jediného SCN a pod.

Iné extrahované z exe/dat do samostatných súborov – ARROW.TDB, FLAG.TDB.

Zaujímavým faktom ostáva, že limit pre EQP je vo všetkých troch verziách v zásade rovnaký (450slotov) - PGdos, AGwin, PGwin. Ide o rezíduum z dos, koré bez ďalšieho preniesli do win verzi ?

Pgwin bol hacknutý Rudankortom, poskytol info o dátovom poli, do ktorého sa nahráva EQP. Nie je dôvod, aby neposkytol offset (vtedy som to nepokladal za dôležité) pre „win-mapu“ dátového po¾a pre EQP a následne spätný inžinieringom doh¾adať v dos-e.


- rovnakým postupom som našiel AG -NUPL. Po vytvorení „mapy“ dosovského NUPL-u a určení charakteristických B (trojica nemeckých transportérov), bolo získanie offsetovej adresy pre AG len otázkou zopár hodín -
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.6.2010 17:21  1708
juloAGJedinou šanci bych viděl, kdyby se dala nalézt definice struktury toho datového typu pole (podle mě je to array of record - pole záznamů-jednotek). Součástí bývá i číselné určení, kolik má být prvků (záznamů) = definovaný limit pole. K tomu číslu se dostat a přepsat ho ... nezměnilo by to strukturu. Zároveň je tu ale nutná podmínka, nesměl by být problém s pamětí. A to právě mám za to, že tohle číslo je jaké je zrovna proto, že větší být už nemohlo, protože by se to pak byl příliš velká datový element, který by se nedal vložit do paměti. Na to už jsem při programování párkrát narazil. A pak mě to nutilo přemýšlet jak vyjít z méně náročnými typy proměnných.
Je opravdu škoda, že v EQP např. pro animace, kterých je pouze 100 a stačila by fakt 1B proměnná o rozsahu 0-255 (typ byte) jsou pro ni vyhrazeny 2B o rozsahu 0-65535 (typ word). Znásobeno počtem jednotek je to 450B zbytečně zabraného místa, což by opravdu otevřelo možnost dalších 9 jednotek po 50B, resp. teď už 49B. Bohužel, nebyli jsme u vývoje. Je samozřejmě otázka, jestli to mělo nějaký jiný důvod, jestli si chtěli ušetřit práci s přetypováváním během početních operací či jiný. Takových záležitostí je v PG více. Například souřadnice klíčových měst v scn souboru jsou také typu word (2B), ačkoliv max. počet řádků a sloupců okolo 60 zdaleka nenaráží na limit 255.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 11.6.2010 16:27  1706
mjm169Díky za info, na této mapě jsem si konkrétně tohodle nevšiml, ale nějaké zmatky s názvy měst tam byly a opravoval jsem je: Prohozeny názvy měst Sídí Rezegh a Bir Hacheim, jež byly špatně. viz Opravy bitev z Allied Generala (AGPG)
Mmch. bitva Mersa el Brega používá stejnou mapu, takže stejný problém.

Někdy to opravím.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 11.6.2010 15:55  1705
Písečné bouře...jsou tak silné, že přesýpají Africký kontinent k nepoznání:D
Nikdy jsem nějak zvlášť netíhnul k AGPG, tedy zejména k jeho počátečním fázím afrického tažení, ale Lišky pouště navnadily, jenže ouha! Řekl jsme si, co takhle potrápit Auchilencka u Tobruku, a hopnul do Crusadera... Jaké však bylo moje rozčarování, když východní zátaras u průsmyku Halfaya hájily jednotky rozložené SZ, ano západně!!!, od Acromy(?!).
Takže upozorňuji na kiks v AGPG! Místo na východ od Tobruku bych měl Acromu hledat na západě (místo zde umístěného El Ademu, kterému přísluší místo zdejšího Bir Lefa!). Místo Acromy pod Sollumem navrhuje umístit do názvu Sidi Omar...
Děkuji za pozornost, toť vše;)

[ 1319 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt