Pokračování...nějak jsem se uklikl;)
To že byl ve výrobě Ju 52 a to v tak relativně velkém množství v době, kdy všichni volali "bombardéry, bombardéry a zase jen bombardéry", bylo díno tím, že se bývalé ne zcela vhodné maskované bombardovací stroje vrátily k původní "maskovací" úloze a jejich výroba byla již zavedená. Stále však ubíraly výrobní kapacity z hlediska konceptu Luftwaffe důležitějším bombardérům. Nikdy Ju 52 nezískal více, než bylo dáno jeho zavedením v průmyslu na počátku války. Tímto dědictvím transportní letky trpěly celou válku, zejména po krvácení na Krétě! Byly tu sice snahy o lepší transportní stroje, tedy s větší kapacitou, ale ty vždy zkrachovaly na nedostatku průmyslových kapacit a materiálu.
Tyto neduhy by masivní zavedení strojů z "konstrukční kategorie" Me 323 neměly!!! Ano, skutečně mohl by být jako příčina širšího zavedení Me 323 brán nedostatečný počet vhodné pohonné jednotky, jak tomu i v reálu bylo, ale stále tu visí ona otázka: kdyby měl onen prim ve výrobě, byla by to opravdu překážka?! ...francouzský let. průmysl mohl pokračovat tam, kde skončil. To je ale v případě, bereme-li "životní linii" Me 323 tak jak probíhala. Otázkou jinou je, pokud by měly transportní jednotky svou váhu v plánech Luftwaffe od samého začátku... A to není what if?, to je realita a nedomyšlenost na příslušných úřadech a štábech Luftwaffe v otázkách plánování... bombardér je dobrá věc pokud jen a jen útočím, ale to nelze do nekonečna. Logistika má své opodstatnění už od počátku lidského bití (ne to nesekám chyby, to je opodstatněný dvojsmysl:D ...mí svou váhu i pokud útočím;)
Dále pasivní a "aktivní" ochrana u Me 323. Je sice pravda, že flak, šrapnely, plátnem nezastavíš, ale to jsou ztráty, kterí se dají zahrnou do očekávaného. Ber to tak, že neztratíš-li všechen "náklad" a zůstane ti transportní kapacita, jsi na tom pořád lépe než ztratíš-li vše nebo musíš-li odepsat stroj po dovezení nákladu (náklad máš, ale menší - podstatně, a nemáš možnost dopravit další). Toť ve stručnosti k pasivní ochraně.
Aktivní - tedy stíhací doprovod... Hájit 6 strojů skupinou je lepší než hájit skupinu skupinou stíhačů. Mnohem větší hejno... relativní poměr ochránce/chráněný je dosti znát!!!
Stalingrad? No Kolik to bylo? 300 tun podmíněná existence... Cca 30 Me 323, beru-li v potaz ztráty, tak 40-45 letů denně (toto je však extrém vzhledem k těm 300 tunám). Takže 2 TG s Me 323 by situaci s přehledem pokryly. Navíc menší počet letů by se vešel do kratšího úseku (létání pod příkrovem noci). ... schopnost vykládky nepřeceňuji/ nepodceňuji. Oni by si těch 300 tun celkem rychle vypakovali a rádi:) |