TD: Delerue ale nemluvil o hudební produkci Hollywoodu, ale o podmínkách tvorby, které kontrastují s Francií, kde byl minimální nebo nulový rozpocet na hudbu, na druhý strane ale soucasne prace s radou pratel a tudiz i tvurci volnost a svoboda a moznost psat hudbu podle sveho nejlepsiho uvazeni, bez rizika jejiho odmitnuti.
Naproti tomu Hollywood - sice byl Delerue v dobe, kdy presidlil do Statu Oscarovym laureatem a velmi respektovanym skladatelem v soudobe filmove branzi (rada z prednich reziseru te doby i soucasnosti byla alespon z casti odkojena filmy francouzske nove vlny, pro ktere Delerue skladal), poskytovala mu moznost psat hudbu bez nutnosti omezeni instrumentace a s finance velmi dobre zajistenou moznosti nahravani s dostatecne velkymi a kvalitnimi orchestry, coz v evropske kinematografii nebylo a ani neni. Soucasne fakt je pristup k hudbe dost odlisny na obou stranach atlantiku a tak byla jeho hudba i nekolikrat odmitnuta, coz by se v Evrope nestalo...
Proste srovnavas nesrovnatelny a vyvozujes z toho zavery, ktery nemaji vubec nic spolecnyho s tim, o cem Delerue mluvil. |