Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:
1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.
2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa
3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:
a) stát
b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce
c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný
d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá
e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky
4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit
5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je
6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů.
Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.
7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě
8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka
9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)
10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě
11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu
Odkazy:
Něco o Napoleonských HPS
České stránky věnované HPS Panzer Campaigns
Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns |