Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Koutek temné poezie [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Literatura) moderuje Šéf Lopuchu.





čas ten zastaviť sa nedá
pondelok utorok streda
ráno obed večer
noci dni minúty
a tok času hučí
tečie tečie tečie

čo bolo neplatí
len nové záplaty
na kúsku ničoho
neskoro neskoro

let vpred mení sa v pád
raj na såz údolie
radosť šťastie na strach
a čas začal bolieť
netečie nehučí neletí
bolí bolí bolí
naveky



...po delší době změna...trocha poezie od SARIN...







  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 2024 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
martinndl 17.2.2005 15:55  581
CaseChci tím říct, že někteří lidé prostě když vidí nebo slyší něco vulgárního, tak hned hovoří o tom, jak je to nestydaté a nechutné a špatné a bůhvíco ještě. Ale ve vulgaritě může být i něco hlubšího a proto by se k ní člověk neměl vždycky a priori otáčet zády. Nemyslím tim ale, že by se měli vyhledávat.
ERGO vulgarita sama o sobě není ničím špatným. Jde o to, jak je použita.
palecek 17.2.2005 15:54  580
Martin: Když ty jsi revoluční básník, něco jako S. K. Neumann. To se pak nedivím, že ti je Jirous fuk, protože ten má k takovýhle kožený poezii hodně daleko. :)

Tak jedna od Jirouse. Ať tady taky zazní lidské slovo.

SKELETON IN THE CUPBOARD

Občas jsem tak šťastnej
tak štastnej jako vy
tak šťastnej jako vy
s láskou
s lítostí

V kuchyni
ohlodané kosti
v kredenci cosi chrastí

Každá domácnost
svého má skeletona
v kredenci

Arideverci!
athos Athos Ten, jenž nevěří na náhody 17.2.2005 15:52  579
Nezvám uváděné literáty, ale řekl bych jen jedno. Vše je ukázkou doby. Teď nevím, zda mám říct bohudík, nebo bohužel.

Když se podívám na tu sebranku, která tady rozprodává stát jako vetešnictví, poplácává se po zádech a dobře ví, že není tady není dostatečně hybná síla, která by s nimi pohla, pak bych použil také pár ostřejších výrazů.

Na druhou stranu jsem člověk rozumný a vím, že mi nikdo nic zadarmo nedá. Že ať tam sedí ten či onen, tak já jsem strůjce svého života a záleží jenom na mě, jak si věci udělám.

Ačkoliv neznám toho Jirouse, mohu se tedy domnívat, že je zhnusem pohledem na lidi, kteří se s dobrými cíly snažili měnit a budovat v roce 1990 a nyní po patnácti letech jen dojí, kradou a jejich hodnotícím měřítkem jsou peníze.
case Case Greatest comedy of the generation of - blah blah ever to do a thing on a thing. 17.2.2005 15:48  578
"Vyhýbat se vulgaritám a tvářit se, že mě to uráží, to je ubohý"

A to jako proč? Pravda, nesedí mi v tom to 'tvářit se', působí to, jako by každý, kdo zrovna nevyhledává vulgarismy, se hrozně přetvařoval.
martinndl 17.2.2005 15:46  577
Sonet o morálce

Má paže pevně svírá meč,
teď setnu hlavu sokovi.
Již napřahuji ruku - leč,
mi brání boží okovy.

Dlaň svírám v pěst, však oči slzí,
jsem hrdina či zbabělec?
Že rozpor vznik, mou duši mrzí,
já půjdu dál, byť spadla klec.

Zda život vzít, či ten boj vzdát?
Již zklamání se nezbavím.
Tu prohrál jsem, musím se smát,
zemřel jsem já, to dobře vím.

Můj mozek toužil po válce,
však srdce patří morálce.
martinndl 17.2.2005 15:41  576
PalečekJirous je člověk, kterému nic jiného nezbývá. Kdyby jeho básně nebyly sprosté, tak si ho nekoupí a nepřečte jediný člověk. Může být upřímný, jak chce, stejně jako básník nestojí za nic.
Jinak ten Kundera, s tím souhlasím, na tom něco je. Vyhýbat se vulgaritám a tvářit se, že mě to uráží, to je ubohý. Ale neumět psát nic kromě vulgarit, to je ještě víc ubohý.
palecek 17.2.2005 15:33  575
Já sem puberťák porád. Jirous je sprostej, ale je upřímně. Když mě nějaká holka nasere, tak ji taky v duchu říkám "píča". Ale to neznamená, že ji pořád nemám rád. Jak říkal Milan Kundera: "Kýč je svět zbavený hovna."
martinndl 17.2.2005 15:28  574
PalečekAnebo jsi možná starý puberťák, který se přes Jirouse aktivizuje.
Možná máš fixaci na kundu a pekáč (oblíbené Jirousovy výrazy). :-)
palecek 17.2.2005 15:24  573
MartinNDL: Je mi líto, ale nemáš pro poezii talent. Anebo jsi Jirousovy básně nečetl pozorně. :)
martinndl 17.2.2005 15:19  572
PalečekIvan Martin Jirous není dobrý básník. V jeho básních není žádný hlubší smysl, jsou prázdné.
"Magor" Jirous měl význam před rokem 89 díky své rebelitě a odporu ke komunismu. Byl undergroundový a originální. Jeho básně provokovaly a bavily lidi. Stejně jako on sám. Jako nepřítel komunismu byl užitečný.
Ale po revoluci, kdy si každý může říkat, co chce a psát, co chce, ztrácí Jirous kouzlo. Básně už nešokujou, nejsou moc zajímavé a hlavně už proti ničemu nevystupuje. Jsou to jen vulgární bezobsažné zbytečnosti. Možná se člověk, který se k nim hlásí může cítit zajímavý, ale to je tak všechno.
enike 17.2.2005 13:07  571
AL3Xtím ošklivým jsem myslela to uvnitř člověka, co pak prostě musí jít na papír (do notepadu), sem se nějak nezamýšlela nad tím, že to má jiný jasnější význam, to holt mi občas moc nezapaluje :) jen pokračuj, tvoje dílka se mi líbí
tybalt 17.2.2005 00:57  570
Inu.. potokem proteklo pár set mých složenek za vodné..Zdravím po dlouhé době..

Tomu milému pánovi s brýlemi..
Vzkaz, který jsem našel kdysi na dveřích jejího "kutlochu", tehdy honosně nazývanému ateliérem v podzemí jednoho starého nuselského domu, s výhledem z jediného ustropního okna na dvoreček a trať pod Nuselákem, kam občas dopadali beznadějní.., ale bez urážek kutlochu plného kartonů i pláten, barev, temper, inkoustů, násadek, štětců, hlíny, pletiva, vůně ředidel, kávy,cigaret a vlhkého koberce, tónů Brandenbugských koncertů, šansonů, všeho, co mělo smysl, tvar, krásu a naději, lahví od vína, korků, dřevěných zkroucených fošen a Kristýny.
..a uvnitř ..
Milý a krásný pane,
šla jsem malovat hambáře,
co jim to za to stojí..
Těším se na Vás a vlastně
nevím proč.
Promiňte, vím a Vy už
to víte dávno..
Přijdu dříve a budu
ráda, když Vás potkám..

K.

A já stál na té setmělé chodbě, v dlaních hrst čerstvě vyloupaných lesklých kaštanů, kožené farmářky promáčené od brouzdání vlhkým listím a cítil jsem se neskonale šťastný.
Krása dostala formu. Křehkost, něžnost a prapodivná vědoucnost. Odstíny hnědé ve všech možných svých existencích. Celý svět byl hnědý a já sálal skrze provlhlou touhu.
Kaštany jsem nasypal do kapsy dlouhýho kabátu a šel koupit naproti sýr, šunkovou pěnu, pár rohlíků a frankovku, po které jí vždycky zůstávaly malé šupinky na rtech. Míval jsem hluboké kapsy. Snad byly protržené, v té době, vzpomínám, nebyl batoh zapotřebí. V kasách jsem nosil kulicha, knížky, kazety s muzikou, kterou jsem se cítil svobodnější nad jiné, zmačkaný tvarohový buchty v staniolu, tabák, spousty zápalek, vlastně celej svůj tehdejší svět..
Když jsem se vracel, dalo se do deště. Takový ten teplý říjnový vytrvalý liják, co v setmělý ulici s pár lampama nadělá louže, do kterých nevstoupit znamená dospět. V domě jsem nerozsvítil a rukama na kachličkách šmátral po stěně až k zábradlí. Sestoupil do podzemí a uviděl pod dveřma světlo. Zaslechl broukání do odrhovačky. Ona. Věděla, že přijdu, čekala mě.. protože to tak zkrátka mělo být..
Zešílet. Navěky vypálit tu chvíli do hlavy. Cítím ji. Vím, že je na dosah a ještě o mě neví. Opřel jsem se rukama o futra a musel se přemáhat, abych se nesmál jako blázen. Je to vážně stav pominutí. Štěstí. Nádherný. Tehdy..
Chci ho pořád..

Nemuset nic říkat. Obejmout se a držet. Cítit.. krásně jí voněly vlasy, krásně voněla celá.. v podstatě drobounká a přesto pevná v mojí náruči. Oči.. tak měkké, mírné a někde za nimi závan čehosi, co jsem zatím znal jen u lidí mnohem starších, lidí, kteří si prošli svoji cestu a šrámy někde zůstaly.. Přesto z nich šla krásná pokojná síla a radost, která se zrcadlila a já se otevřel jako kamna a sálal zpátky.. A naproti tomu její smích. Nebyl hrubý, jen tak nějak hluboký, upřímný, jakoby nepatřičný a přece.. miloval jsem ho. A začal jsem povídat a přehánět a plácat jako nikdy v životě, protože tohle zas milovala ona. Byl čas nebrat věci vážně, vymýšlet si hlouposti, hrát si se slovy, významy, a vším co bylo k mání..

Milovali jsme se. Beze studu, bez jakýchkoli hloupých myšlenek, všechno co jsme si mohli poskytnout bylo dáno..
Snědli jsme sýr i šunkovou pěnu, víno nádherně stahovalo patro a šupinaté rty jsme měli oba.. Nazí dva šťastní na podlaze nuselského podzemního kutlochu. Opilí štěstím.
Nápad. Asi to bylo tím Hegerčiným dryáčnickým :“Heeeej poďtee seem pane.. sem ke mně kee stolu..“ najednou oba vstali a začli se sápat přes stůl až k oknu navrchu. Veliký plechovky barev posloužily co schody a my se vytáhli na setmělý dvorek u trati. Běh.. Dva vyřehtaný nahý blázni běží po kolejích.. je v tom něco krásně svobodnýho.. a do toho pořád krásně prší… prší déšť.. teplý říjnový.. jen to listí pod prstama zebe a našlápnutí na matici od vyjetým olejem nasáklé kolejnice na chvilku zabolí.. běžet a smát se..
Jede vlak.
Schovala se do křoví a smála se tomu, jak salutuju.. Produněl.. světelný řetěz zmizel za zatáčkou pod Vyšehradem a my se vraceli.. udýchaní..
Při zpáteční cestě přes dvorek najednou světlo z domovní chodby a otřískaných dveří.. klíč v zámku.. Schovala se rychle v malém výklenku a já si najednou všimnul prádelní šňůry s cejchama.. Jedním trhem serval prostěradlo, omotal se tím vlhkým hadrem a ve chvíli, kdy paní v květované blůze vstoupila na dvorek ze světla, už ji vítal promočený antický senátor. Sonorním hlasem (už trochu nastydle) pozdravil.. „..Dobrý večer..“
Paní se zarazila. Něco takového u svého prádla nečekala. „Co..co tady děláte..?“ zeptala se trochu roztřeseným hlasem.. odpověď :„TANČÍM!“ jí ovšem na klidu nedodala.. ilustrativně jsem přitom rytmicky podupnul do nejbližší louže, až se rozcákla až ke dveřím.. z otevřeného okna z kutlochu ještě pořád zněla Hegerka .. „já půjdu tam a ty tam.. „ a já chytil rytmus a udivený pohled sledoval další kreace.. zastavil jsem se a pokusil se zbavit ji strachu..
„..promiňte.. to prostěradlo samozřejmě vrátím.. my jsme se tu s Kristýnou loučili se státním svátkem..“
Bylo osmadvacátého. Větší blbost mě prostě nenapadla. Kristýna ve výklenku vyprskla..
„Jo.. vy ste tu jako s Kristýnkou..?“…paní byla domovnicí a skrze ni vlastně Kristýnin táta kdysi sehnal ten sklep..
„Dobrý večer.. paní Kubíčková..“ volala Kristýna z výklenku.. „neříkejte to prosim vás našim..“
Paní Kubíčková patří v mé vzpomínce k ženám, na které se nezapomíná. Na chvíli se zamyslela s pohledem na mě, ..já se usmál .. a řekla: „Neboj… ale mohla bych si zatancovat s váma..?“ a už si patou zouvala botu..
Jak malá holka pak s gustem skákala snožmo do menších louží a smála se s náma..

Krása.
Opravdová krása.
Stýská se mi..


al3x 17.2.2005 00:04  569
enike: Dekuji, je to mile :) A doufam, ze ti moje vytvory pripadaji vice temne nez osklive.

ad bukowski: K beatnikum bych ho rozhodne neprirovnaval. Beatnici jsou takovy pubertalni rebelove. Bukowski je spis takovej zivel - mozna prase - ale furt originalni. A ma ke kyci mnohem dale nez vetsina beatniku.
teketapa Teketapa Říkejte mi - Teke 16.2.2005 20:54  568
Peleček: Nejsem moc velkej znalec,ale z toho, co jsem přečetla bych řekla, že měli hodně společných znaků. Docela by mě zajímalo, jakej měli program. Kromě revolty proti všemu a všem žádný nevidím.
palecek 16.2.2005 20:50  567
Bukowski na beatníky moc nenavazuje, i když se to o něm tvrdí. Beatníci byli skupina, měli svůj program, kterého se tu více tu méně drželi. Bukowski byl samotář a origoš.

[ 2024 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt