Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu RPG alias hry na hrdiny [ŽP: 12 týdnů] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wanto 22.6.2005 09:48  223
Vysvětlím porovnávací mechanismus u dovedností. Nejobvyklejší je případ, kdy se o jednu věc pokoušejí současně dva lidé. Pak si oba hodí a ten, kdo uspěl o víc, vyhrál.
Další mechanismus se používá v případě, že akci vyvolala jedna postava a druhá se "brání". To je třeba u soubojáku. "Útočník" si hodí proti dovednosti a jako modifikátor se počítá 14 - "obráncova" dovednost.
Tenhle mechanismus vyžaduje větší rozlišení, než je 20 úrovní. 30 je pro něj optimální.

Jerson
Střelba je vyřešená jednoduše - hodíš si proti dovednosti (nějaké míření) a pokud si uspěl, trefil ses. Vrhání je vyřešené úplně stejně, jen se počítá jiná dovednost.
Pochopitelně taky můžeš dostat nějaký bonus nebo postih, třeba za pohybující se cíl nebo za laserový zaměřovač.
fingolfin 22.6.2005 09:43  222
WanTok tomu boji protiútoky se nědají lépe když na tebe někdo zaůtočil vícekrát,dost lidí dělá protiútok zpravidla hned po prvním útoku
domingo 22.6.2005 09:39  221
WanTo [211]: skor by som asi pouzil system zalozeny na 3k6 (rozsah 3-18) ako na 3k10 (rozsah 3-30 alebo 0-28), je to trochu jednoduchsie pocitanie a rozdelenie pravdepodobnosti je dost podobne (ak nie lepsie - musel by som si to prepocitat) ...
Fingolfin [213]: s tymto v podstate suhlasim ...
ina vec by bola ak to bolo definovane tak, ze ak je nejaka cinnost mozna, tak 0/27 by znamenala uspech/neuspech ...
aj ked v tom to sa mi viac paci DrD+ system 2k6+ :-)
(tzn ziadne automaticke uspechy/neuspechy pri extremnych hodoch, ale postupne sa znizujuca minimalna sanca ...)
jerson 22.6.2005 09:39  220
WanToJeště jeden argument:
a) nestav souboják na první místo. Kromě toho, jak řešíš střelbu? A vrhání? Taky jedním takovým hodem?

A neříkej, že bys nemohl použít třeba rozdělení 3k6 místo 3k10.
dodo 22.6.2005 09:38  219
Fingolfin, WanToTo mixujete dvě věci dohromady. Pokud na kostkách padne 0, je to vždy úspěch (obrdoba criticall hit) a naopak - k tomu mám výhrady, ale ještě to beru, hlavně při takhle nízké pravděpodobnosti. Na druhou stranu se pak ptám, jestli je to vůbec nutné definovat s takovouhle šancí...

Ta druhá věc je "Ten, kdo má 28, vždycky v činnosti uspěje" a to mi vadí, vzhledem k těm modifikátorům, ale to už jsem předtím vysvětlil.
wanto 22.6.2005 09:38  218
FingolfinVždyť ti říkám, že hod 28 je vždy neúspěch. Sice je na něj šance jen desetina procenta, ale je.
fingolfin 22.6.2005 09:35  217
WanTořekni mi jedinou činnost kterou kdokoliv dokáže se 100% pravděpodobností
wanto 22.6.2005 09:30  216
FingolfinProč?
fingolfin 22.6.2005 09:20  215
WanToA to mi právě vadí
wanto 22.6.2005 09:17  214
Fingolfin0 je vždy úspěch, 27 neúspěch
fingolfin 22.6.2005 09:13  213
WanTonikdy/vždy povede je nesmysl
fingolfin 22.6.2005 09:11  212
máš pravdu u smrti to je celkem jedno, ale u čiností které můžeš provádět víckrát je rozdíl v tom, že pokud se několikrát zvýší pravděpodobnost tak se to několikrát rychleji povede, ale pokud se zvýší z 50 na 60 tak se povede jen o dvacet procent rychleji
wanto 22.6.2005 09:07  211
JersonRád si poslechnu kritiku, klidně i hodně krutou.

Samozřejmě, že na tvojich (a i na ostatních) argumentech něco je. Jsem rád, že že mě upozorňuješ na hodně nedostatků vznikajícího systému a taky se všemi kromě rozsahu :-) souhlasím.

Rád bych ti vysvětlil, proč je pro mě rozsah 0-28 důležitý a považuju ho za dobrý.
1) Kvůli rozložení pravděpodobnosti
2) Kvůli soubojáku, útočné čílo je dovednost (efektivní) a menší rozsah by nestačil. Nechci předělávat souboják, protože ten je podle mě dost dobrý a zároveň i dost jednoduchý (minimum počítání a jeden hod 3k10 na útok/obranu/zranění dohromady)
fingolfin 22.6.2005 09:06  210
Jersonvýrazné zlepšení to je (je dvakrát menší šance na smrt) i když stejněumřeš nejspíš při obojím
jerson 22.6.2005 06:43  209
xKivxDobrý argument , ačkoliv je zcela mylný. Co je lepší - 1000x zvětšení šance 0,00001%, nebo zvýšení šance o polovinu hodnoty, když je základ 50%? Pravděpodobnost můžeš násobit, ale nezle z ní tímto způsobem vyvozovat výsledky, nebo spíš tvrdit, že 2% z 1% je větší svýšení šance než 60% z 50%. Není, leda jako psychologický efekt. Radši to otoč - šanci na neúspěch (třeba na smrt) nemáš 99%, ale 98%. Tomu říkáš výrazné snížení šance? Já teda ani náhodou, zvláš%t kdybych měl umřít :-)

[ 1423 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt