zmatečné shrnutímytologie:
podstatě někdy ztotožňuji bohy a přírodu. To by mohlo leckoho mást. Koncept bohů sice ještě nemám domyšlený, ale rád bych propojil regionálně pojaté bohy-patrony, jichž síla vychází z jejich území a národa, a cenóz. Nemám nejmenší ponětí, co na to pravidla, ale ty nechci měnit.
magie: To o těch lidech, co používají magii a ani neví jak to je hezky napsané, s tim plně souhlasim.
V mym původnim světě magii přineslo pár supermocných čarodějů (asi něco jako Istari ve Středozemi), kteří sice vypadalli jako lidé, ale byli i nadlidsky velcí a jeden z nich se postavil do čela lidí proti tehdy všudyvládnoucí elfí říši, zyložil první lidské království a stál v jeho čele pár set let, než ho to přestalo bavit (resp. čim dál častěji mu chodili upomínky, aby se dostavil k Vrchnímu soudu, jehož spravedlnosti se zarputile vyhýbal). Každý z těch čarodějů by založil určitou školu a ta by se vyučovala formou mistrů dál a dál (proto tak mechanicky a nazpaměť), přičemž některé školy by se mohly větvit, zatímco některé větve být pozapomenuty či se stát velice vzácnými.
Theurgii bych viděl jako temné učení (aspoň v očích lidí). Mohl by to být vynález nějaké naprosto nelidské rasy, považované za hloupou a krutou (resp. ne vynález, ale po staletí vylepšovaný způsob modlení a vzívání), kteří mají ovšem mocné kněze a vyvolávače a zaříkávače (theurgy). Nevědělo by se o nich, že jsou ve skutečnosti sakra mocní a nebezpeční. Ale i mezi lidi a další rasy by se dostalo „tajné učení“, psané a říkané v „jejich jazyce“. Samozřejmě by to bylo většinou nejhroznější kacířství. Třeba by mohlo být součástí i odmítnutí běžných bohů, přísahy v sektě a podobně. Tamta rasa by si mohla držet dohled nad tím učením a zároveň ty theurgy využívat ve svoje vyšší zájmy. Ovšem k těmto theurgům by měla existovat alespoň jedna, ale spíš dvě alternativy. Co bude dostupné hráčům (zpočátku) je věc jiná.
Geopolitika (vyspělé oblasti): vyspělé oblasti to chce a potřebuje. Původně jsem chtěl jednu vyspělou říši, ale to je profláklý model. Musim se podívat do skript a dějepisu, jaké jsou vůbec logické alternativy geopolitického uspořádání. No, nápady k té říši: bude jí vládnout, (nebo aspoň tahat za nitky) vrstva „mocných“, kteří by měli moc a sílu vyplívající z vrozené/získané krve titánů, což by vedlo: 1, k tendenci přidávat se proti lidem na stranu titánů 2, k agresivitě a psychickému zhroucení 3, k změnám na vzhledu 4, k nadpřirozeným silám (kdyby měl někdo pocit, že vykrádám WoD, tak to není jen pocit :o) tahle mocná říše by byla jak z národů staré krve (titánů a draků a jejich ras) a hum. ras. přirozeně by asi válcovala ostatní oblasti, jenže v armádách titánů a starých ras je problém, že jsou jednak dost těžko ovladatelní a navíc takový drak nebo pár desítek obrů nebo stovek minotaurů velice lehko ucítí svoji neporanitelnost a začnou si dělat co chtěj. Nemluvě o nestabilitě samotné vládnoucí vrstvy.
Další vyspělé oblasti: mohla by existovat kolonie této říše mezi hum. královstvími, která by se osamostatnila a byla by lidštější
Hraniční oblast s tou silnou říší
Strategicky umístěné státy – náhorní plošiny, průsmyky, přístavy na ostrovech, chráněných poloostrovech a podobně.
Ale abych řek pravdu, jedna mocná říše a její temní demon-like vládci, to se mi moc nelíbí. A taky nevim,jestli není trapný lidi lidské rasy versus staré, což je vlastně to samý jako lidi a elfové proti skřetům. Když to spíš myslim jako draci a jejich sémě proti otravnému novému pokolení, které jim vzalo jejich (no, drak není pomstychtivej, on je prostě agresivní)
Pozn.: Drakem nemyslim jen draky, ale i další bytosti jejich velikosti a síly.
ad2: reliéf, klima – dvě zásadní změny oproti Zemi –
1, země končí na severu ledem a jihu žárem, tudíž vlastně není jižní polokoule (poloplacka :o)
2, kontinentalita, mořské proudy, geologie, proudění vzdušných mas – ač je to jediný, čemu z toho tady aspoň trochu rozumim, nelámal bych si hlavu s logičností. Ať to vypadá tak, jak má, ale nemusí to vycházet z detailně logických základů. Protože to celý je tak složitý a nepřipočitatelný, že stejně je to jen náš odhad, a navíc kdybysme to někdo odvodili aspoň trochu správně, zjistili bysme, že nám vyšlo něco, co se nám do hry nehodí, nebo je přinejlepším nudný. (no, pro představu – pro předvídání počasí se používaj nejvýkonnější počítače jaký existují, a stejně je předpověd nad 15 dní dopředu stejně přesná jako hádání z koule) Nadřadil bych hratelnost nad přísnou realitu, pokud do hratelnosti zařadíme i to, aby to nevypadalo ujetě nebo účelově.
Co kdyby byl svět celý sušší, subtropy na víc jak polovině území, mírný pás na rel. severu poměrně rychle přecházející v chladné oblasti? Navíc to stylově sedne jak k akčnější a nebezpečnější atmosféře, tak k zmiňovanému blízkému východu (vs. začátek filmu Pán Prstenů)
ad 2.2.1 – Já bych to viděl s hum. rasama ještě hůř – celá civilizace je jako předmostí, které se zaseklo hned nazačátku, protože narazilo na tuhý odpor. Lidé (a další) se s nasazením všech sil snaží udržet status quo, o nějakém rozvoji nemůže být řeč. Mocnější říše se roztáhla za cenu smíšení s titány, a další expanze směřuje mezi „vlastní“ nové rasy. Klidně oblasti existovat budou, ale musí být zároveň úrodné a chráněné (v zázemí).
Každopádně to chce podle mě nejdřív si vymyslet kostru příběhu - k čemu co směřuje, kdo bude s kym nepřítel, nějaký základní síly a tendence, podstatu konfliktu, a tak…
|