Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noldo 21.4.2006 18:55  485
Aranka Já se mu to pokoušel poslat a delší, ale neprošlo to drátem. Spíš to přes víkend dopíšu a pošlu.
noldo 21.4.2006 18:53  484
PardGalenNikoliv. To jsou jen nápady, co mě prostě napadlo. A asi kam bych to ZHRUBA směřoval. jediné definitivní je že se záměrně nechci klasické rasy, a že to bude geomorfologicky a celkově hrubší.
aranka 21.4.2006 18:53  483
pro toho, kdo neví, o čem je řeč: začátkem tohohle měsíce sme udělali ještě s Bartem, Aidou a Havranem jakýsi shrnutí, který se snažilo brát potaz na většinu dosavadních příspěvků v týhle diskusi (zhruba do 450). Verzi 1.1 obdrželi Noldo, Romik, Nigun a Vitus, Bart v současnosti s Vitusem dodělává některý chyby a připravuje verzi 1.2. Kdo by měl zájem si to přečíst, napiště sem svůj mejl nbo se ozvěte rovnou Bartovi... bart.nedori@gmail.com
re: noldo - to je prostorově dost náročný, chtělo by to probrat spíš pomocí mejlu... Jinak: místy se dost odkláníš od historičnosti směrem k fantastičnosti, což neni špatně, janom je to jinej pohled na věc... Přepošlu to Bartovi, ten ti na to určitě něco řekne:-)
pardgalen 21.4.2006 18:48  482
Tohle je konecne rozhodnuti?
noldo 21.4.2006 18:31  481
zmatečné shrnutímytologie:
podstatě někdy ztotožňuji bohy a přírodu. To by mohlo leckoho mást. Koncept bohů sice ještě nemám domyšlený, ale rád bych propojil regionálně pojaté bohy-patrony, jichž síla vychází z jejich území a národa, a cenóz. Nemám nejmenší ponětí, co na to pravidla, ale ty nechci měnit.

magie: To o těch lidech, co používají magii a ani neví jak to je hezky napsané, s tim plně souhlasim.
V mym původnim světě magii přineslo pár supermocných čarodějů (asi něco jako Istari ve Středozemi), kteří sice vypadalli jako lidé, ale byli i nadlidsky velcí a jeden z nich se postavil do čela lidí proti tehdy všudyvládnoucí elfí říši, zyložil první lidské království a stál v jeho čele pár set let, než ho to přestalo bavit (resp. čim dál častěji mu chodili upomínky, aby se dostavil k Vrchnímu soudu, jehož spravedlnosti se zarputile vyhýbal). Každý z těch čarodějů by založil určitou školu a ta by se vyučovala formou mistrů dál a dál (proto tak mechanicky a nazpaměť), přičemž některé školy by se mohly větvit, zatímco některé větve být pozapomenuty či se stát velice vzácnými.

Theurgii bych viděl jako temné učení (aspoň v očích lidí). Mohl by to být vynález nějaké naprosto nelidské rasy, považované za hloupou a krutou (resp. ne vynález, ale po staletí vylepšovaný způsob modlení a vzívání), kteří mají ovšem mocné kněze a vyvolávače a zaříkávače (theurgy). Nevědělo by se o nich, že jsou ve skutečnosti sakra mocní a nebezpeční. Ale i mezi lidi a další rasy by se dostalo „tajné učení“, psané a říkané v „jejich jazyce“. Samozřejmě by to bylo většinou nejhroznější kacířství. Třeba by mohlo být součástí i odmítnutí běžných bohů, přísahy v sektě a podobně. Tamta rasa by si mohla držet dohled nad tím učením a zároveň ty theurgy využívat ve svoje vyšší zájmy. Ovšem k těmto theurgům by měla existovat alespoň jedna, ale spíš dvě alternativy. Co bude dostupné hráčům (zpočátku) je věc jiná.

Geopolitika (vyspělé oblasti): vyspělé oblasti to chce a potřebuje. Původně jsem chtěl jednu vyspělou říši, ale to je profláklý model. Musim se podívat do skript a dějepisu, jaké jsou vůbec logické alternativy geopolitického uspořádání. No, nápady k té říši: bude jí vládnout, (nebo aspoň tahat za nitky) vrstva „mocných“, kteří by měli moc a sílu vyplívající z vrozené/získané krve titánů, což by vedlo: 1, k tendenci přidávat se proti lidem na stranu titánů 2, k agresivitě a psychickému zhroucení 3, k změnám na vzhledu 4, k nadpřirozeným silám (kdyby měl někdo pocit, že vykrádám WoD, tak to není jen pocit :o) tahle mocná říše by byla jak z národů staré krve (titánů a draků a jejich ras) a hum. ras. přirozeně by asi válcovala ostatní oblasti, jenže v armádách titánů a starých ras je problém, že jsou jednak dost těžko ovladatelní a navíc takový drak nebo pár desítek obrů nebo stovek minotaurů velice lehko ucítí svoji neporanitelnost a začnou si dělat co chtěj. Nemluvě o nestabilitě samotné vládnoucí vrstvy.
Další vyspělé oblasti: mohla by existovat kolonie této říše mezi hum. královstvími, která by se osamostatnila a byla by lidštější
Hraniční oblast s tou silnou říší
Strategicky umístěné státy – náhorní plošiny, průsmyky, přístavy na ostrovech, chráněných poloostrovech a podobně.

Ale abych řek pravdu, jedna mocná říše a její temní demon-like vládci, to se mi moc nelíbí. A taky nevim,jestli není trapný lidi lidské rasy versus staré, což je vlastně to samý jako lidi a elfové proti skřetům. Když to spíš myslim jako draci a jejich sémě proti otravnému novému pokolení, které jim vzalo jejich (no, drak není pomstychtivej, on je prostě agresivní)
Pozn.: Drakem nemyslim jen draky, ale i další bytosti jejich velikosti a síly.

ad2: reliéf, klima – dvě zásadní změny oproti Zemi –
1, země končí na severu ledem a jihu žárem, tudíž vlastně není jižní polokoule (poloplacka :o)
2, kontinentalita, mořské proudy, geologie, proudění vzdušných mas – ač je to jediný, čemu z toho tady aspoň trochu rozumim, nelámal bych si hlavu s logičností. Ať to vypadá tak, jak má, ale nemusí to vycházet z detailně logických základů. Protože to celý je tak složitý a nepřipočitatelný, že stejně je to jen náš odhad, a navíc kdybysme to někdo odvodili aspoň trochu správně, zjistili bysme, že nám vyšlo něco, co se nám do hry nehodí, nebo je přinejlepším nudný. (no, pro představu – pro předvídání počasí se používaj nejvýkonnější počítače jaký existují, a stejně je předpověd nad 15 dní dopředu stejně přesná jako hádání z koule) Nadřadil bych hratelnost nad přísnou realitu, pokud do hratelnosti zařadíme i to, aby to nevypadalo ujetě nebo účelově.

Co kdyby byl svět celý sušší, subtropy na víc jak polovině území, mírný pás na rel. severu poměrně rychle přecházející v chladné oblasti? Navíc to stylově sedne jak k akčnější a nebezpečnější atmosféře, tak k zmiňovanému blízkému východu (vs. začátek filmu Pán Prstenů)

ad 2.2.1 – Já bych to viděl s hum. rasama ještě hůř – celá civilizace je jako předmostí, které se zaseklo hned nazačátku, protože narazilo na tuhý odpor. Lidé (a další) se s nasazením všech sil snaží udržet status quo, o nějakém rozvoji nemůže být řeč. Mocnější říše se roztáhla za cenu smíšení s titány, a další expanze směřuje mezi „vlastní“ nové rasy. Klidně oblasti existovat budou, ale musí být zároveň úrodné a chráněné (v zázemí).
Každopádně to chce podle mě nejdřív si vymyslet kostru příběhu - k čemu co směřuje, kdo bude s kym nepřítel, nějaký základní síly a tendence, podstatu konfliktu, a tak…
aranka 21.4.2006 18:23  480
a k těm rasám -- další varianta by byla udělat to jako lidi (vlastní Slovani) a Mauři, Turci, Mongolové, seveřani (Vikingové) a třeba Řekové... samozřejmě by se menovali jinak, měla sem na mysli spíš princip příbuznosti ras a pod.
jo, a u těch víl sem zapomněla charakterový vlastnosti - emotivnost, zákeřnost, škodolibost, z pravidla si hájej svoje území - kdo jim vleze na svatý míst, skončí s šípem v hrudi...
noldo 21.4.2006 18:21  479
Název místnostiJá vim, že je zavádějící, ale on nejde změnit. Omlouvám s evšem, dko počítali s elfy a trpaslíky. Musel jsem si to hodně dlouho nechat projít hlavou. Na to se nedá jít logicky, je to převážně o jakousi inspiraci a nápad. A mě prostě svět s elfy a trpaslíky a paladiny neinspiruje, nemám tolik nových nápadů. Ten nápad co mě někam žene a táhne, tak do něj se nevejdou, a mam pocit, že kdybych je tam nakrásně narouboval, bude tam jizva a implantát, který nikdy nezaroste.
aranka 21.4.2006 18:19  478
já teď nemám moc čas, takže se o to stará hlavně Bart... bart.nedori@gmail.com
noldo 21.4.2006 18:16  477
ArankaJezinky super - ty jsou hororový už v pohádkách :o) Btw. pročetl jsem a odpověděl na Váš mail, ikdyž to hlavní, mytologii, si nechávám na pozdějc, to si musim sesumírovat. Taky jsem pročetl všechno co tu zaznělo, a něco si vypsal (víceméně Farflame a Vitus), ale u 300 už jsem lehce blbnul. Taky něco napříště. Kam to chceš ? (checht)
aranka 21.4.2006 17:59  476
To sem si nevymyslela, vycházim z odborný literatury (Slovanská mytologie, J. Růžička, vydáno 1924 v Praze)
aranka 21.4.2006 17:58  475
dead: máš pravdu, netancujou. Ulechtaj člověka k smrti. Pokuď ho zrovna neutopěj.
Právě mě napadlo udělat víly jako hráčskou rasu... Když si odmyslíme ty největší pomluvy, tak jejich charakteristika je:
velká zručnost a inteligence, možná charisma, naopak malá síla a možná i vůle. Dokážou ovládat zvířata vyznaj se v bylinách, ovládaj přírodní magii - zejména co se týče vody a větru. Výborně střílej z luku, maj slušný hospodářství, uměj zpracovávat textilie, kvalitní školství (i když ne úplně jako to naše), naučili člověka obdělávat půdu a pod. Jejich muži jsou vílenci nebo něco podobnýho, sou geneticky kompatibilní s lidma.
To kdyby někomu chyběli elfové... Další možnost by byli jezě (nebo taky jezinky - pěkně bojovný mrchy) a můry ( takový parchanti, co se plížej nocí a kradou - jedinej způsob obživy)... Ale pro o těch sem zatim nenašla moc informací...
dead 21.4.2006 12:18  474
páči sa mi ten nápad s východným stredovekom(asi tan ako BG2) vela kupcov co predavajú vseliaké exotické zboží, svrhnout bohy ...pekné, placka je ok, ale boh slnko je ako velmi zložitý potrebujeme panteon aby mohli knazi mat svoj princip. môj napad som tu už niekde odprezentonval neviem ci sa vám pozdával.
dead 21.4.2006 12:12  473
ony netancujú ony je.. skoda ze tu nezijú :-D
pardgalen 20.4.2006 20:02  472
Hm Kytice :o) To ze rusalky nekoho utancuji se rika akorat detem :o)

Ja se jenom obavam toho, ze kdyz to bude delane jako mytus, tak si z toho hraci budou delat akorat srandu a pro PJ to pak bude sakra tezke
noldo 20.4.2006 18:06  471
Nigunupadající by byl, to mě na tom právě láká, přiapdá mi to zábavný. Komplikovalo by to trochu přučování se, dostupnost všech fint, zbrojí, kouzel, atd. Bylo by to tak trochu "na vyšší obtížnost".

O slovanech a jejich mytologii skoro nic nevim. Pokud by to bylo v duchu erbenovy kytice OK, Víly a Rusalky člověka mohou rozsápat nebo utancovat, skřítci někdy krutí, někdy unášej děti, .. Nevim proč se mi vybavilo Záhořovo lože

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt