Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
valsidal 25.4.2006 17:55  513
NoldoNo já bych je za tak cené nepovažoval :o)

No jsme přeci Slovani, tak proč si nevážit vlastní mytologie - spíš by nám neměla sedět ta západní, protože je postavená na trochu jiných principech. Posunout to do roku -1000 - proč? ten rok 1100 tam je jen jako příklad u těch Rytířů, je celkem lhostejné, kdy to bude :o)

Navíc takový svět jen z polopouští je takový podivný - to už víc tajmenství a šancí pro zápletku skrývá les, ta divokost a vesnice obehnané palisádou tam jsou, víceméně se to neshoduje s tou mojí představou jen ve dvouch věcech
1.) ty polopouště :o)
2.) obouručáky - vyrobyt meč je pěkná fuška a i za středověku patřila tahle zbraň těm nejbohatším (až s rozvojem manufaktur se to trochu změnilo). Takový meč nemohl vyrábět žádný vesnický kovář a tak bych tuhle zbraň ponechal jen takovým těm prominentům - to by také mohlo postavy trochu motivovat, není nutné dávat za cíl mocné magické zbraně, když na prvních úrovních by jim stačil i obyčejný meč, který by však buď museli obložit nějakému šlechtici či si koupit zadraho (nebo vykrást nějakou mohylu nějakého náčelníka a riskovat tak střet s duchy?) Klasickou zbraní by spíš měl být kyj, sekera, oštěp a podobně. To jen k těm mečům.


Rytíři: tak proč je neudělat jako ty posly těch bohů? vždyť když už by šířili víru, tak by to mohli být tajemné magií zahalené postavy šířící víru ve svého boha násilím všem okolo? To by taky mohlo vysvětlovat, proč jsou o tolik vyspělejší než okolní svět. Nemusí se nutně jednat o normální lidi ctící rytířské vlastnosti - klidně to můžou být takový podivní týpci se spoustou podivných zvyků, denně obětující srdce minimálně nevěřícího svému bohu a vedoucí výpravy, jejichž jediným účelem je buď nevěřící obrátit na víru nebo je obětovat na oltářích... Co an tom, že jejich původní bohové jim původně dali nějaké mírumilovnější poslání a oni se prostě jen vymkli kontrole a teď sice dál šíří jejich víru, ale poněkud jinými prostředky?
noldo 25.4.2006 16:58  512
Valsidalvítám Tě, jsem rád, že tu jsi, Tvých poznámek si strašně moc cenim. Co se týká těch slovanů, nějak mi neseděj... Ty mi do jižního kavkazu, a na blízkej východ neseděj Pokud někoho zajímá literatura k tématu, doma jsem vypsal Dop. literaturu o slovan. mytologii z jedné moudré knihy.

Ad Conan - aha, já to čet ve 12, opět jsem měl na mysli jak na mě působil ten film - palisády, polopouště, obouručáky, neotesanost a divokost, chrámy prapodivnejch bohů a kulty

Celosvětová zápleta - ryt. řád je dobrý, ale nějak to posuň do roku cca -1000. Mě napadlo (taky kravina, já vim) že by se bohům tahle civilizace nelíbila, atak by poslali bez upozornění nový a lepší pokolení. Nebo by seslali někoho, kdo by ji měl vést, ale on by si dělal co by chtěl a postavil se jak svým tvůrcům, tak těm, co měl odstranit... ale to je taky profláklý...
noldo 25.4.2006 16:37  511
OlafJá jsem to taky zkritizoval, já si zatim jen tak hraju s nápadama, jak to uspořádat, a uznávám, že jedna velká mocná říše je kravina a profláklý a po všech stranách blbý. na druhou stranu desítky a stovky státečků co rostou a padaj je plochý a nijaký. Musí být rozumný a především přesvědčivý kompromis.

Konflikty budou na více frontách
- státy a jejich koalice mezi sebou
- mocenská jádra kulturním vlivem, diplomacií, obchodem a silou (v rámci možností předpotopního světa a krajiny typu Afghánistán) proti všem ostatním státečkům a městům
- konflikt ras, kultur a božstev (v tohle světě stotožněno)
- vliv "mocných postav a sekt v pozadí" jak o moc nad "commony" tak mezi sebou
- boj civilizace proti proti přírodě

Každopádně souhlasim s úsvitem, ale jak jsem tu psal několikrát - Ÿaseknutí se v těžkých podmínkách (především přírodních, pokud do přírody počítáme i draky, bouře (poslové živlů), semihumanoidní rasy
atd.), s tím, že to nejhorší má teprv přijít... takový nepovedený úsvit

Zásadní konflikt pro hru ovšem nemá být "civilizace vs. příroda, to je jen pozadí, kulisa.. skutečný konflikt má být uvnitř civilizace
valsidal 25.4.2006 16:33  510
k tomu Conanovi - tam to bylo každejch pár set mil jinak :o) přece na západě byly ti Piktové, což byla barbarská divočina a o kousek dál byly království jak ze středověku, na východě zase cosi podobné mongolským chanátům a na jihu Stygie podobná Egyptu :o)

No filozofický základ toho mého návrhu nevím - asi bych to bral něco jako nekonečný boj člověka s přírodou a nehledal žádný vyšší princip - možná do toho zakomponovat trochu té "pohanské" magie, která by celkem vystihovala ty "lokální" bohy.
Rasy by možná nebylo taktéž špatné, když už jsme u těch Slovanů také převzít ze slovanské mytologie - západ má anglo-saskou mytologií hemžící se elfy a další havětí, my můžeme mít svoje vlastní - podle toho mála co vím, byla slovanská mytologie velmi orzsáhlá a různými nadpřirozenými rasami se to jen hemžilo. Bohužel se v slovanské mytologií natolik nevyznám, ale jistě se najde někdo kdo ano, popřípadě stačí chvíli googlovat a něco se už najde.

Teď mě napadla ještě nějaká ta "celosvětová" zápletka - co třeba, kdyby tím "nepřítelem" byl nějaký rytířský řád ze zahraničí, který by mezi našimi luhy a háji šířil jakési jinačí náboženství a novoty (příkladem budiž třeba Řád německých rytířů v Pobaltí v zhruba 11.století.) V tomhle by mohlo být také pěkné to, že není jednoznačně určeno kdo je zlý a kdo je dobrý - ti rytíři by sice mohli ohněm a mečem šířit jejich vlastní víru, ale v patách za nima by třeba šlo rozvinuté zemědělství a stavebnictví, takže na dobytých územích by vznikali krásné hrady a zámky a veliká města.
Pokud bychom navíc udělali tento boj s rytíři jako trvající už po staletí se střídavými úspěchy, tak bychom tím nasimulovali i tu "staré ruiny po nějaké rozvinuté rase. Prostě území kdysi obývané těmito rytíři bylo později opět dobyto a navráceno zpátky divočině a tak tu postavy najdou zříceniny nádherných zámků a zpustlá města duchů uprostřed hvozdů...
noldo 25.4.2006 16:17  509
Barlock 508No, o tom tu celou dobu mluvim. Já Forgotten Realms moc neznám, ale nepřijdou mi zajímavý. Stejně tak Asterion. Tam je taky úplně všechno a ještě něco navíc, ale celkový dojem nic moc. Nechci aby to bylo o pár set kilometrů dál jinak. Je to divný a splácaný. POkud chcete další příklady kam bych to asi tak směřoval, tak třeba Conan, Pán Šelem, Exalted (RPG od WhiteWolfů).
´Motto týhle tvorby mělo být "něpřebírat motivy ale tvořit". Nesklubovat k sobě to, co už známe, ale udělat si všechno namíru, jedním rukopisem. Vemu si tu představ, atmosféru, nápad,a ten rozvíjím do detailů. Jenže tady padaj ty detaily a koncepce žádná.

Ačkoliv si myslim, že se to zároveň musí vzít i trochu "odkonce". Resp. v ideálnim případě vymyslet filozofický základ, konflikt, rasy i konečné detaily najednou, aby to vytvářelo harmonický a ladící celek.

barlock 25.4.2006 08:47  508
Základní konflikt, Atmosféra, STYL - anebo "Svět je přeci jen příliš velký"Než se začne cokoliv "tvořit", mělo by se dohodnout několik základních věcí. V první řadě "Základní konflikt", něco na čem ten svět stojí (a hlavně padá), ten DŮVOD, proč v něm hrát a čím je zajímavý... Vcelku mě tu zaráží fakt, že se zde objevují názory typu "takhle to může být jen v určité části a o pár set kilometrů dál to je úplně jinak" - jo jasně, jenže to takhle můžete stvořit klidně pět takzvaných "světů", které vlastně budou všechny na jedné Planetě, akorát každý na míle vzdálený od toho druhého... trochu mi to přípomíná Forgotten Realms, kde je zpracována vlastně celá planeta (doslova) a lze tam nalézt opravdu vše - jenže na NĚČEM TAKOVÉM dělalo pár stovek lidí hezkejch pár let... nevím, jaké jsou přesně ambice lidí, kteří se zde pokoušejí stvořit "svět", ale nejsem si jistý, jestli je rozumné zamýšlet se tu hned nad tím, jak to bude v "jednotlivých částech" a že to globálně bude fungovat tady takhle, tady jinak a celkově úplně jinak... co se takhle držet víc při zemi a zaměřit se na mírně "základnější" věci jako je již zmíněná "stylizace do určitého období nebo stylu hry"?
olaf 25.4.2006 07:31  507
Tak sem si přečetl posledních asi 40 přízpěvků a můj pocit je více než rozpačitý... Tak trochu sem doufal, že tenhle svět chcete udělat jiný, než jen více či méně obvyklou variantu na téma konec světa, draci útočí, temní kněží na vzestupu apod. ¨Svět nebude akční kvůli tomu, že postavy každý den zabijí tlupu obrů, případně před nimi budou každý den utíkat. Když se jako postava ocitnu ve světě, kde vládne silná super rasa(nebo tak něco) mám jen dvě možnosti, jasné hned od začátku, buď jí budu sloužit, nebo proti ní budu bojovat, nic mezi tím není...
Mnohem zajímavější svět(alespoň z pohledu jakéhosi prvku nejistoty) se mi zdá svět, kde dochází hlavně ke konfliktům silově vyrovnaných soupeřů. Z tohohle pohledu se mi celkem líbí návrh Valsidala, kdy svět bude z 80% nedotčený civilizací(alespoň tou lidskou) a hlavní starostí bude udržet divá zvířata a ještě divější sousední klan mimo území...
To samozřejmě nevylučuje existenci všelijakých mýtických ras, případně dalších civilizací. Jen bych to spíš pojmul formou úsvitu lidské civilizace, kdy si nejdřív musí urovnat názory uvnitř a pak se vypraví kolonizovat okolní svět. Něco jako dobývání Nového světa v 16. stol.(principiálně). Některé civilizace se ukážou slabší, jiné silnější...
noldo 24.4.2006 20:44  506
Nigun 505Mě přijde špatný už ten přístup jak udělat to a to, aby to tam nevadilo jako špatný. To je to samý jako s těma elfama. "elfové by šli udělat tak, aby tam pasovali". No to by jistě šli a ničemu by nevadili, ale mnohem lepší je vymyslet si něco svýho, co dokonale sedne a co samo vychází z toho světa, a upravit si to namíru.
Je to ten samý rozdíl, jako když si hráč dělá postavu tak, že přemýšlí, jestli bude trpaslík válečník, nebo horal váleční, ale když už horal, tak možná hraničář... anebo když si listuje knížkou, něco ho napadne, on si ho nakreslí, vymyslí nejdřív postavu, zbroj, hlášky, historii a pak si už jen vybere, jestli to v pravidlech připomíná spíš horala nebo člověka a skilly si nevybírá podle toho, co co dělá, ale podle toho, co ta postava má umět/umí/jaká je.
Právě že krása je v určité omezenosti výběru, protože detail podle mě vytváří realističnost a dává podklad tomu, aby se postavy měli čeho chytit. Je to za cenu jistého omezení.
nigun 24.4.2006 20:27  505
noldo 504Podle mě to skloubit půjde, zvlášť když zmíněné "civilizace" nechápu dogmaticky, spíš jako jen nejasnou předlohu, která teprve bude dotvořena, aby s ostatními předlohami právě dávala žádanou atmosféru. A pokud se nemýlím, tak atmosféra už je daná. A styl už je IMHO (podobně jako atmosféra, ale mnohem víc) spíš věc konkrétní družiny. Neboli- nesnažme se zavděčit všem nebo naopak nejmenší, jednotné a nejvytvalejší hrstce. Spíš vytvořme rámec, do kterého pak každá družina přinese i část svého. Tím ovšem neříkám, že jsem proti určování stylu a atmosféry, jen to extrémě nepřehánět.
noldo 24.4.2006 20:18  504
NigunJo, vejdou se tam, ale nesedí to stylem a atmosférou. Jako proč nejde dohromady Garfield a Batman nebo Indiana Jones a Jessica Parkerová
nigun 24.4.2006 20:11  503
noldo 499Víly a kyklopové- proč ne obojí?
Slovani a Aramejci- proč ne obojí?

Nevidim v tom problém, svět je velkej. Nebo ne?
noldo 24.4.2006 17:55  502
Peca_007Nemluvim, že chci takový svět, mluvil jsem o dojmu, stylu, atmosféře. Taky mě napadl klip Blaze of Glory od Bon Jovi.
peca_007 24.4.2006 17:27  501
noldo [500]: Sileny max je IMHO nepouzitelny svet. Ve filmu je videt jenom nepatrny zlomek sveta a nemyslim si, ze by fungoval cely, takto pojaty svet.
noldo 24.4.2006 15:48  500
Btw., Šílený Max je asi tak to, jak bych si to představoval, ikdyž bych tam chtěl i špetku "Zlatého věku" , okázalost a monumentální stavby
noldo 24.4.2006 15:44  499
když mě přijde svět slovanů 7.-9. stol.n.l. fádní.

Já jsem si ten svůj návrh i náležitě zkritizoval, ale ta část s kritikou sebe sama se nedostala sem, ono to bylo mnohem delší původně. Hlavně jsem chtěl říct, že NEJDŘÍV MUSÍME MÍT
1, DOJEM, ATOMSFÉRU A STYL
2, Hlavní strany, jejich zájmy, konflikty, války, směr děje/vývoje, a podobně.

IMHO nemá smysl zabývat se jakýmikoliv fakty a prvky toho světa, když nevíme, jestli to má být spíš do Slovanů nebo Amorejců, a jestli tam budou víly nebo kyklopové (těžko obojí).

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt