Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
valsidal 26.4.2006 15:20  528
"Cizí" rasy a duchovnoNo kdyby kk cizím rasám byla lidská společnost úplně nepřátelská, tak si hráči moc nezahrají (hned by je pověsili na prvním stromě), naopak absolutní tolerance se s lidskou povahou moc neslučuje...
takže bych volil takový zlatý střed, ne zrovna nepodobný pozici dejme tomu Židů ve středověké Evropě - někde je víceméně trpí, protože jim poskytují některé služby, které zbytek obyvatel dělat nemůže (u nás třeba nějaké dovednosti, které lidé neumí?), jinde je nechávají poměrně v poklidu žít podle svého a někde jsou naopak na ně alergičtí a od domorodců se mohou těšit v nejlepším případě ignorance v horších případech napadení.

Duchovní svět může být nepoměrně vyspělejší než hmotná civilizace, proč by nemohl žít schopný mág ovládající počasí, schopný přivolat mor na nepřátele a odehnat dravou zvěř od vesnice ve vesnici, kde je vrcholem technologie dřevěný pluh a bronzová sekera?

Diablovský princip: no je samozřejmé, že v sousedství malé vesničky nebude skřetí říše, která má sto tisíc obyvatel a už po staletí se snaží vyhubit celé lidstvo :o)
to je ale tak nějak už detail, který se dá vyladit až ve vývoji. Důležité je, že v lesích je nebezpečno, lidé se tam bojí nějak hluboko chodit a jen dobře vyzbrojený člověk má nějakou naději, že někdy vyjde ven na světlo. Občas je v lesích možno narazit na ruiny starých lidských obydlí - opuštěné vesnice, hradiště, obětiště,...
olaf 26.4.2006 14:06  527
Aranka 524 - jenom taková menší poznámka. POdle mě teď jde o stanovení "nálady" světa jako celku, nikoliv pouze jeho části, protože pak se dostaneme k různým gulášům viz. Vitus 521...
olaf 26.4.2006 13:50  526
Podle mě by se to ze všeho nejdřív chtělo domluvit(teda mimo jiné), jak neobvyklé věci budu v tom světě obvyklé...:) Jestli prvního trpaslíka co vleze do města pověsí na nejbližším stromě, nebo jestli vlezu¨do hospy a tam bude v klídku popíjet tlupa démonů z Batoru(viz níže zmíněný Planescape)
vitus 26.4.2006 13:27  525
Aranka 523 - já jsem ty křesťany nechtěl pitvat, ale sama jsi vlastně ukázala jak je křesťanské chápání světa cizí původním národovcům Evropy :o)

Aranka 524: Celkem vtipně shrnutý JAKÝKOLIV setting -> vlastně se těmito čtyřmi body řídí Homér, Vergilius, Tolkien ... :o)
aranka 26.4.2006 12:41  524
Ehm... co se tady jinak teďka snažíme vyřešit? Ne že bych to nesledovala, jenom mi ňík uniká ten momentální úkol...
Pakliže se snažíme stanovit si nějakopu základní "náladu" tý části světa, ve který by se mělo hrát, pak by to snad mělo vypadat tak, že:
1) všude je les a divočina, kdo vleze dovnitř, nemusí zase vylézt ven...;
2) lidskejch osad je málo a sou daleko od sebe => obchodní karavany musej bejt dobře hlídaný a potřebujou hraničáře, který je dovedou do cíle
3) všude v okolí sou hromady barbarů (víly a spol.?), který netoužej po ničem jinym než smést lidstvo z povrchu země a my naopak netoužíme po ničem jinym, než vypráskat všechnu tu nelidskou pakáž z "našeho" světa
4) aby toho nebylo málo, různý strany (okolo šlechtickejch rodů, sekt, cechů, zájmovejch skupin) se pokoušej tohle území sjednotit pod svym patronátem a vymáčkonout z něj co nejvíc => čas od času tudy projde armáda vybírající "daně", všude možně se proháněj tajný agenti vraždící se navzájem a ovlivňující starosty jednotlivejch vesnic, ...
aranka 26.4.2006 12:31  523
Křesťani maj ňákou mytologii? Pokuď se nepletu, tak ta židovská vznikla v Babylónskym zajetí pod vlivem místních a ta část s andělíčkama a tak je okopírovaná od mythraismu a dalších "sekt" z tohodle období...
vitus 26.4.2006 12:10  521
Po delší době mi to trochu nedá, abych se něvyjádřil ke dvěma tématům:

Světy:

Na jednu stranu to Noldo bere Conana (byť i film) jako bernou minci a na druhou stranu odsouvá stranou Forgotten Realms. Osobně to mám zcela opačně a to z toho důvodu, že svět Conan je neuvěřitelný (s prominutím) binec a nejvíce mu odpovídá první setting pro stařičké D&D a to Blackmoor a později Greyhawk -> zjistilo se záhy, že pro část "RP" (tedy roleplay) jsou podobné zplácaniny (vhodné pro hack´n´slash metodu či již dole zmiňované Diablo) naprosto nevhodné. A tak vznikly Forgotten Realms a jako alternativa Dark Sun a návazně na ně pak Planescape, Spelljammer a Ravenloft -> tento systém settingů pro AD&D (spolu s reformovaným Greyhawkem) je vlastně číslem 2. možné "světotvorby" (absolutním číslem 1 zůstává stále Tolkienovo dílo) a to nikoliv z hlediska konkrétních mechanismů či konkrétních míst/událostí/lidí/věcí, ale z hlediska celkové vybalancovanosti koncepce od hlediska historických souvislostí a reálií, přes mytologii a náboženství až po ekonomiku, sociologii a politiku. Faktem, že se jedná o vrcholné dílo v oblasti RPG je i to, že se nikomu zatím nepodařilo tento setting překonat -> je proto dle mého názoru dobré si vzít z těchto principů stavby settingu příklad zkusit se vyvarovat právě Conanovsko-greyhawksko-blacmoorovskému pojetí...

Slované:

Několikrát to zaznělo něco jako "Slovanské pojetí mytologie" jako něco jiného, než import ze západu. Rád bych v tomto směru vyjádřil svlj názor, že pokud se jedná o import ze západu, pak z hlediska "moderní mytologie" (tedy například RPG a fantasy) se jedná o zhovadilosti a výplody amerických autorů, které jsou ovšem začasté stejně "odcizené" nejen slovanskému pojetí mytologie, ale i germánskému, keltskému a jakémukoliv jinému starokontinentálnímu. Proto mne mrzí, že tento negativní trend v americké tvorbě vede k házení do jednoho pytle i s germánskou a dalšími starokontinentálními mytologiemi. Z toho, co jsem si zatm byl schopen načíst z literatury, jsem došel k jednomu faktu - celý koncepot myšlení a tedy i mytologie a pojetí světa i indoevropanů byl dost shodný a překvapivě se moc nevzdaloval od původní předlohy i po rozpadu indoevropanů na jednotlivé skupiny a národy. Jinými slovy - staroslovanská mytologie se v mnoha (tedy více 75%) podobá mytologii jejich sousedů germánů. Mytologie germánů se opět silně podobá mytologii keltů a tato vykazuje silné shodné rysy s mytologií původních latinů a iberů. Importem v tomto světě je kupodivu například řecká mytologie nebo dokonce i námi dodnes čtené "klasické" pohádky jsou až nápadně shodné s příběhy z tisíce a jedné noci a to díky závlekům a importům ještě z dob keltské (předřímské) hegemonie na kontinentě. V tomto světle pak jakožto naprosto cizí (a značně umělý) závlek působí celá mytologie křesťanství (staří izraelci a vůbec semité zřejmě nebyli indoevropané).
olaf 26.4.2006 11:28  520
Asi sem se s tím "úsvitem dějin" nevyjádřil úplně přesně. Měl sem na mysli to, že postavy budou začínat v oblasti, která je svým technologickým vývojem na nějaké úrovni(třeba střední Evropa 10. stol.). Jak se daná civilizace rozvijí, postupně naráží na další, s některými uzavírá příměří, s některými bojuje, divoká území musí vyrvat ze spárů přírody a jejích obyvatel(ať už to je kdokoli a cokoli). Může přijít do styku s civilizacemi, které jsou v něčem rozvinutější a získat tak nové vědomosti(ať už silou nebo politikou, příkladem budiž jihoameričtí indiáni)
barlock: to, že je nějaká rasa na štíru s technologií neznamená, že je na štíru i s magií a duchovním životem. Může se jen jednAt např. o kastovní záležitost, nebo předávání znalostí vasnického šamana na učedníka. Navíc to může být i jedním z důvodů expanze civilizace, že?
Je to samozřejmě velký rozsah historických událostí, Záleží pak na potřebách každého PJ, do jaké doby konkrétně postavy zasadí, resp. do jaké civilizační části...(bude postava jako velký Inka řešit spíš neposlušné okolní kmeny, příjezd podivných božích bytostí se čtyřma nohama, nebo tu tlupu zabijáků v železe, který mu kempujou na nádvoří...?)
barlock 26.4.2006 08:24  519
A jestli do toho můžu trochu mluvit (což doufám jo, páč v záhlaví máte, že je to veřejný :)), tak bych ještě rád podotknul, že ten svět by sice měl být zajímavý, ale v prvé řadě hratelný. Ve světě, který bude "na úsvitu dějin" by si mág asi moc nezahrál, protože jen by se dostal na nějakou vyšší úroveň, tak by mu PJ (DM, GM...) s úsměvem oznámil, že takhle daleko magie ještě nepokročila, takže si nemůže vybrat kouzla vyšší úrovně... Přes veškerou snahu o konflikt "příroda-civilizace" by ta civilizace měla na URČITÝCH místech přeci jen vyhrávat, aby mohl člověk vůbec v takovém světě hrát.
barlock 26.4.2006 08:17  518
517 je můj (nepřihlášený)
anonym 26.4.2006 08:13  517
Valsidal"v lesích musí žít tolik havěti, že se tam člověk bez pořádného ostráho (či tupého) mávadla nemohl ani vypravit (pokud by chtěl mít naději na přežití prvních půl hodiny)" - bacha na Diablovský komplex, kdy se to okolo malé vesničky (byď plné "drsných hrdinů"), obehnané jednoduchou palisádou, hemžilo stovkami nestvůr, které kdyby chtěli, mohli vesničku do oné půl hodiny smést z povrchu zemského - a to mluvím jen o nestvůrách "jednoho druhu", u nichž u některých byla možnost kooperace (vzhledem k inteligenci) - přitom by stačil jeden "malý sjednotitel", který by netrpěl xenofóbií a všechny ty "malé vesničky" by tam moc dlouho nevydrželi... Takže bacha na kontrast mezi "nebezpečným lesem" a "malými, porůznu rozesetými komunitami"...
valsidal 25.4.2006 20:06  516
noldoNo oni nebyly Slované technologicky tak na výši (ale někdy překvapili!), takže není problém je dát na přelom téhle doby. Možná by se mohla dát znalost železa nějakým těm permoníkům a jen ten, kdo je s nimi "kamarád" umí železo zpracovávat a když se to naučí, tak se stane veleváženou postavou důležitou v celém okolí, protože železo dá tomuto kraji převahu nad okolními "bronzovými" kmeny a přírodou. To je hned třeba pěkná zápletka pro nějaký poměrně vysoký úrovně - vykoumat od Permoníků výrobu železa :o) ale to předbíhám.

No s drsností souhlasím stoprocentně, v lesích musí žít tolik havěti, že se tam člověk bez pořádného ostráho (či tupého) mávadla nemohl ani vypravit (pokud by chtěl mít naději na přežití prvních půl hodiny). Bohové klidně můžou býti i regionální - jeden bůh by měl navrh tuhle a všichni z toho a toho kmene by ho uctívali, zatímco o kopeček jinde to byl jen jeden z bezvýznamné skupiny bohů, co sice zdejší znají, ale s tím "jejich" se srovnat nemůže a ten kdo mu věří více než tomu jejich je třeba vymlátit jeho bludné představy :o)

Hmm co mám přesně rozvést? ty rytíře?

Vyspělý jih - proč ne? může to být svět pdoobný tomu na severu, avšak přeci jenom trochu civilizovanější. Třeba i nějaké vyspělejší město ve kterém začíná kvést obchod, literatura a architektura by se tam hodilo, ale taky by tam mohlo nějaké pohoří se suchým klimatem, kde žijí horalové (nebo nějaká rasa se zhruba podobnými rysy?) a každý kdo tam vstoupí, tak se vystavuje pravděpodobnému vystavení svého těla padajícím kamenům a šípům v těsných soutězkách a průsmycích...
noldo 25.4.2006 18:33  515
Valsidaltak ono to k sobě možná přeci jen půjde, protože v mém světě je poněkud prádný sever a u slovanů jih... pokud se to udělá obojí tak, abz to bzlo jednim rukopisem a stylem, což se zdá by mohlo jít, tak to bude OK. Ale já se (jako koordinátor) nevzdám toho starověku a drsnosti, s tim to stojí a padá. Myslim dobu přelomu doby bronzové a železné na blízkém východě a zhruba ten styl. Stejně se tu mluvilo o ppotřebě civilizačního jádra a vyspělejšího jihu. Když ty víly budou jako ta Viagra nebo jak se jmenovala ze Zaklínače a ne jako Víla Amálka a vodník Česílko, když budou v lesích krom lídí tvorové rychlý jako stín s drápama, co trhaj lidi na kusy, a jejich bohové budou jako to, co bylo ve starym seriálu Robin Hood, jsem pro. Ale musí to ladit.
noldo 25.4.2006 18:15  514
ValsidalJo s tim mečem máš samozřejmě pravdu, ale to je detail, taky jsem tu mluvil o Mad Maxovi a Bon Jovi ;P

Jsem rád, že je tu nějaká nová koncepce..mohl bys to trošinku rozvést? Ono to tu padalo víckrát, to je dobrý... Hlavně je dobrý, že se konečně postupuje od stylu a atmosféry
valsidal 25.4.2006 17:55  513
NoldoNo já bych je za tak cené nepovažoval :o)

No jsme přeci Slovani, tak proč si nevážit vlastní mytologie - spíš by nám neměla sedět ta západní, protože je postavená na trochu jiných principech. Posunout to do roku -1000 - proč? ten rok 1100 tam je jen jako příklad u těch Rytířů, je celkem lhostejné, kdy to bude :o)

Navíc takový svět jen z polopouští je takový podivný - to už víc tajmenství a šancí pro zápletku skrývá les, ta divokost a vesnice obehnané palisádou tam jsou, víceméně se to neshoduje s tou mojí představou jen ve dvouch věcech
1.) ty polopouště :o)
2.) obouručáky - vyrobyt meč je pěkná fuška a i za středověku patřila tahle zbraň těm nejbohatším (až s rozvojem manufaktur se to trochu změnilo). Takový meč nemohl vyrábět žádný vesnický kovář a tak bych tuhle zbraň ponechal jen takovým těm prominentům - to by také mohlo postavy trochu motivovat, není nutné dávat za cíl mocné magické zbraně, když na prvních úrovních by jim stačil i obyčejný meč, který by však buď museli obložit nějakému šlechtici či si koupit zadraho (nebo vykrást nějakou mohylu nějakého náčelníka a riskovat tak střet s duchy?) Klasickou zbraní by spíš měl být kyj, sekera, oštěp a podobně. To jen k těm mečům.


Rytíři: tak proč je neudělat jako ty posly těch bohů? vždyť když už by šířili víru, tak by to mohli být tajemné magií zahalené postavy šířící víru ve svého boha násilím všem okolo? To by taky mohlo vysvětlovat, proč jsou o tolik vyspělejší než okolní svět. Nemusí se nutně jednat o normální lidi ctící rytířské vlastnosti - klidně to můžou být takový podivní týpci se spoustou podivných zvyků, denně obětující srdce minimálně nevěřícího svému bohu a vedoucí výpravy, jejichž jediným účelem je buď nevěřící obrátit na víru nebo je obětovat na oltářích... Co an tom, že jejich původní bohové jim původně dali nějaké mírumilovnější poslání a oni se prostě jen vymkli kontrole a teď sice dál šíří jejich víru, ale poněkud jinými prostředky?

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt