Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dead 27.4.2006 18:24  542
rytier-mne to pride ako nieco co patrí do fantasy svetov a predsa to podla mna nie je klise.hracom by sa to malo povolit ved to je arch. bojovníka. tak ten rád by bola v podstate gilda s tazkými primacimi skuskami a istým mystickým nádychom + s politickou mocou. ja by som z nich radsej spravil samotárov max by boli 2 alebo s druzinou iných povolani.

placka- ak chcete mat na jednom konci lad na druhom žár tak musite pocitat s elipsoidnou drahou slnka. zvecsil by som ho a podla mna by rozhodne nemal mat kruhový obvod mali by tam byt vyclenky atd-ono to potom vyzerá surovejsie.

elfovia- ak maju existovat tak ten svet bude malo preskumany. pouzil by som sapkovsko-tolkienovských elfov nesmrtelný mierne rasisti nadchnutý vlastnou sikounostou. ale oni odisli uz pred starociamy a nikdo nevie kam...zniadne hracske postavy ako elfovia...

asterion, fogotten realms- uz viem co sa mi az tak nepaci na asterione su tam 3 druhy spolocenstiev jedno je 'cierne' dalsie 'biele' a jedne ja zase 'sede' ale vsetky maju jednoznacne urcitelnu farbu uz podla spravania jej clenov. ale neexistuje nic ako svetlosede alebo ine medzyfarby.-toto sa mi yase paci an F.R. tam sa to vyvyja a zije. skupiny maju vsetky odtiene sedej ale nie su ziadne cierne existuju iba takmer biele a to su napr : 'Rad zariciho slunce' ale aj ten ma odpadlikov a 'cierne ovce'. tak taky svet sa mi paci.
noldo 27.4.2006 16:23  541
tak pár poznámek, pokusim se to napsat tak, aby to mělo hlavu a patu:
- neni na tom textu u obrázku východ na západě? resp. JV na JZ?
- dost to připomíná Evropu, stejně jako Vitus bych bral spíš k Západu zemi a k východu oceán. S tou mapou bych si rád pohrál, na to jsem se strašně těšil.
- "poloplacka" by na západě "začínala" nějakou věčnou bouří/písečnou bouří, protože odtamtud vanou větry a na východě je oceán, takže...tam by mohla být propast, ještě nevim.. kde maj slovani tu říši mrtvých? Já bych jich bral víc.. ale nevim co na to řekne Astrál a pravidla.

- co změnit pojem rytíř? jinak mam pocit, že ve starověkém světě byli bozi patroni národů, národ/stát/kmen držel pohromadě jakousi sounáležitostí, a zemi brali za svoji (zaslíbenou).. že tam nějak patří.. ale to je jen dojem. No a taky mi přijde, že to stálo víc na státu, na národu, než na jednotlivci.

Styl náš kmen - náš panovník - naše země - naši bozi. Když jsem Guttejec, jsou nade mnou naši bozi. Ale Skyt má asi svoje.. a uvidí se, čí bozi jsou silněší. Když nějaký kmen dobyl území jiného, zbořil jeho chrámy a postavil svoje. (teda až na Peršany, ale to jsme v době, kdy už to nebylo o kmenech, ale o státech a ústavách).Cizí obyvatele běžně masakrovali.

Takže mi společná víra a rytíři ji šířící nesedí. Jako nápad je to dobrý, s tim souhlasim, líbí se mi. Jen ne to šíření společný víry. Prostě nějaký legie/ jednotky, v čele s knězem a skupina Stážců chrámu

- lesy všude nebo i na jihu nelíbit :) Já cu lesy až na severu, i vmírném pásu spíš stepi.. lesy na horách..sušší svět

- když byste ty víly přejmenovaly, tak by se zbavili toho nádechu jemnosti. Stejně původní název zní realističtějc (viz tolkien)

- co se týká jestli kolonizace nebo rytíři, budu se opakovat - určete si nejdřív styl a charakter světa, pak hlavní "postavy", rasy a děj, apak kdo kam bude kolonizovat (aby se vědělo proč a proč ne třeba jinam a tak vůbec)
aranka 27.4.2006 12:04  540
já sem měla představu, že lesy tvoří velkou část povrchu i na Jihu, ale jenom v některej lesích sou víly.... stejně jako jenom na některejch pláních sou lidi..

jinak vim, že je to noldova myšlenka, taky už sem zrovna tuhle vítku řikala (aspoň doufám)... ale vždycky když to vidim, tak mě zrovna tohle napadne...
boubaque 27.4.2006 12:01  539
ArankaS žárem a mrazem vycházím mj. z noldovy představy: "1, země končí na severu ledem a jihu žárem, tudíž vlastně není jižní polokoule (poloplacka :o)"
Chtělo by to vymyslet, jak bude vypadat západ a východ, ale v tuhle chvíli je myslím jedno, jestli tam prostě bude sráz do nicoty, nepřekonatelné pohoří, nebo nekonečná pláň.

Jinak, jak jsem psal, nechtěl jsem podat konkrétní návrh, i když to tak do jisté míry dopadlo. Ale rozhodně bych neviděl lesy jen plné víl a stepi jen plné lidí (když myslím jen humanoidní rasy). Lidská kolonizace lesů a pahorkatin mohla probíhat i dříve, jen v třeba v menším měřítku Postupem staletí se naučili žít s vílami, nebo je zatlačili dál.
Teprve až současná kolonizace je agresivní, protože v jejím čele jdou válečníci a ne zemědělci/lovci.
aranka 27.4.2006 11:53  538
je to trochu zmatečný, ale snad z toho pochopíte, co sem chtěla naznačit...
požná sem tentokrát až moc upozadila ty vaše rytíře, což nebylo úmyslem, za to se omlouvám... ty by samozřejmě pořád fungovali, někde by konvertovali nevěřící, někde masakrovali víly, někde se snažili navrátit osamostatněný osady pod nadvládu Jihu...
aranka 27.4.2006 11:50  537
noldo 530: víly sou jak driády u sapkowskiho... permoníci sou trochu drsnější astrionský skřítci... baba jaga je postava z pohádek...

boubaque 532: pakliže na Jihu je Oheň a na Severu Mráz... co je na východě a západě? Tam se země táhne do nekonečna?

rytíři: úplně nesdílim vaše nadšení... připadá my to trochu jednostranný, profláklý, nereálný do detailů (a těch si hráči nejvíc všimnou)... Ale za předpokladu určitejch úprav... : (tady už opakuju naší verzi)
Na Jihu (případně jihovýchodě), vznikla první zemědělská civilizace, rozvynula se a rozšířila až k nejbližšímu pohoří, začala se zvyšovat hustota zalidnění, následovalo několik hladomorů => potřeba novejch zemí => výpravy na Sever za účelem kolonializace (zakládání osad) a získávání surovin (doly) => o několikset kilometrů dál narazili kolonialisti na doposud prakticky neznámé civilizace (víly, obři) => náboženské a etnické spory, vznik rytířskýho řádu, kterej má za úkol osvobodit "náš" svět od "cizích" bastardů (no a co, že tady byli dřív) => dlouhý boje, osady i poměrně dost na Severu => některý lokální patriarchové se rozhodli přestat platit daně a osamostatnic od nadvlády domoviny => rozpad kolonií, vzájemný boje, ...
time_machine 26.4.2006 22:15  536
rytieriToto je vyborny napad a mne osobne sa velmi paci.. tiez si myslim ze by nemali byt samotari ale skor dobre organizovane skupinky.. proste cely ten napad je uplne genialny (aj ked je zalozeny na hist. udalostiach) a bola by skoda ho tam nedat..
rozmyslal som este ci rozmyslate nad spristupnenim tychto rytierov aj hracom ako hracke postavy.. predsa len mozu byt aj s nimi.. ked uz niajako aspon koli dakemu kvestu..
valsidal 26.4.2006 20:37  535
BoubaqueTo už potom jo. ale mohli by chodit i dále (ale s rizikem, že nemají takovou moc) dejme tomu hledat nějaké artefakty nebo prostě něco, co je pro ně cenné a není to blízko věřících.
boubaque 26.4.2006 20:26  534
Když tak nad tím přemýšlím, samotáři to opravdu být nemůžou, nějak si nedokážu představit misii, kdy po kázání pobije půlku vesnice :)

Nemyslel jsem je jako všemocné, ale s určitou schopností kouzlit, která by se zmenšovala se vzdáleností od chrámů svých bohů (boha) - proto se netoulají celou divočinou, ale jen určitým pruhem.
valsidal 26.4.2006 20:11  533
Já bych ty Rytíře nepojal jako úplné samotáře a úplně všemocné bytosti - spíš jako vyskytující se v menších družinkách s přísnou hierarchií, ale pro výpravy se spojující i do větších celků. Možná by si také mohli zakládat na dobytých územích menší státní útvary (možná zárodek feudálního systému - tzn. by byli podřízeni nějakému Velmistru?)

S jihem víceméně souhlasím, zejména by tam měly kvést intriky mezi jednotlivými městy a státečky. Hlavním nebezpečím by mohly být nějaké stepní kmeny, které by čas od času vyjely a plenily celé okolí - určitě by se tam pro ně nějaké místo našlo.
boubaque 26.4.2006 20:01  532
Když chceme slovanský svět a zároveň orient, tak to můžeme spojit. Zkusil bych strucný návrh koncepce na názorném příkladu:

(hněď:úrodná, oranž:step, žluť:polo-pouště, zeleň:lesy)
některé oblasti jsem asi předimenzoval, ale to není důležité.

Na jihovýchodě je soustava vyspělejších států, které spojuje jedna víra (označeno fialovou přerušovanou čárou) - ale ani zde by nebyli všichni "praví" věřící - zvláště na venkově; na jihozápadě je nějak volněji fungující říše, která je dostatečné silná, aby se mohla bránit souvislému útoku - okolo úrodné oblasti, která je celkem pevným cetrem.

Červená přerušovaná označuje kam zasahují "rytíři" šířící víru JV států. Většina méně vyspělých kmenů je zná jako jediné zástupce JV země, proto si myslí, že je to jednotný stát. (Rytířům nejde o státy, národy, jazyky - jen o víru; jinak by byli válečníci, magie by měli tolik, jak daleko by byli od větší populace "svých" věřících - jestli se to dá navléct na pravidla :) ; byli by to samotáři - ale potkat jednoho slabá družina, vyplatí se jim utéct)
V přechodných oblastech (mezi fialovou a červenou) by mohly být státy, které přijaly JV víru, ale třeba ne úplně (jako vikingové přijímali Krista jako dalšího boha do panteonu) - měli by větší klid od rytířů, ale dostávali by se pod politický tlak JV zemí.

Na sever od hor (v lesích) by platily spíše slovanské mýty, na jihu by "potvory" byli nájezdníci, pouštní zvířata, nebo nějaká (stará?) pouštní rasa.

Hra by podle domluvy s PJ začínala v jednom z červených kruhů.

Nechci, abyste to brali jako konkrétní návrh, ale spíš jako návrh koncepce. Základní rozpor by byl v boji zastáců kulturní suverenity proti JV zdánlivě univerzální kultuře. Samozřejmě nejvíc by se to promítalo do politické roviny a většina lidí by boj za nezávislost chápala spíš politicky. Někde by byl "nacionalismus" takový, že by každý cizinec byl podezřelý, jinde (kde by fungoval jakžtakž obchod) by cizince uznávali, dokud se chovají podle místních zvyklostí.
Samozřejmě se na to dá nabalit plno dalších "základních" konfliktů :)
valsidal 26.4.2006 16:34  531
NoldoTo je tím, že jsi pod vlivem pohádek :o) a ty jsou jen zkomoleným příkladem Slovanské mytologie. Víly můžeme udělat jako strážkyně lesa, které jsou sice víceméně dobré a hodné, ale když jim někdo vleze na posvátnou půdu, tak dostane bez varování šípem do zad. Baba jaga naopak může být vyhnaný/á čaroděj/ka, který/á se rozhodl/a škodit těm, kteří ho vyhnali - tedy přivolává pohromy, hubí dobytek, chytá zatoulané děti,... možností je spousta.
noldo 26.4.2006 16:28  530
Slovaninemůžu si pomoct, ale mě Permoníci připadaj srandovní. A víly jemný. A baba jaga a chaloupka na kuří nožce... nevim nevim
noldo 26.4.2006 16:26  529
VitusJá tu celou dobu mluvil o dojmu, o stylu. Dělám to pro hru a pro zábavu. JAko umělecké dílo, ne jako diplomku z historie. Hlavní je hratelnost a celkový dojem.
Já světy od TSR moc neznám, vlastně jen střípky z Forgotten Realms. A ani Fantasy jsem moc nepřečet, protože mi už pak přišla na jedno brdo. Nevím, jestli je to pro tvorbu světa tolik potřeba. Ale nakonec asi ne.
Já zatim skládám dojmy a prvky, a ujasňuju si co vlastně chci. Conan byl příklad image, ne skladby světa. Ty Forgotten Realms jsou asi promakaný dokonalea vyvážený, stejně jako ty další světy, a to je strašně důležitý, ale PODLE MĚ TOMU CHYBÍ TEN DUCH, JEDINEČNOST A SPECIFIČNOST. TO JE TO, CO HLEDÁM A VYMÝŠLÍM. Pak se můžu zabývat prvky a základním konfliktem, pak základními rysy, a pak to propracovat do detailu.
Jinak Hack'n'slash a RP se narosto nevylučují. Viz Werewolf. To je jako říct, že horor je brak nebo fantasy pro děti.
valsidal 26.4.2006 15:20  528
"Cizí" rasy a duchovnoNo kdyby kk cizím rasám byla lidská společnost úplně nepřátelská, tak si hráči moc nezahrají (hned by je pověsili na prvním stromě), naopak absolutní tolerance se s lidskou povahou moc neslučuje...
takže bych volil takový zlatý střed, ne zrovna nepodobný pozici dejme tomu Židů ve středověké Evropě - někde je víceméně trpí, protože jim poskytují některé služby, které zbytek obyvatel dělat nemůže (u nás třeba nějaké dovednosti, které lidé neumí?), jinde je nechávají poměrně v poklidu žít podle svého a někde jsou naopak na ně alergičtí a od domorodců se mohou těšit v nejlepším případě ignorance v horších případech napadení.

Duchovní svět může být nepoměrně vyspělejší než hmotná civilizace, proč by nemohl žít schopný mág ovládající počasí, schopný přivolat mor na nepřátele a odehnat dravou zvěř od vesnice ve vesnici, kde je vrcholem technologie dřevěný pluh a bronzová sekera?

Diablovský princip: no je samozřejmé, že v sousedství malé vesničky nebude skřetí říše, která má sto tisíc obyvatel a už po staletí se snaží vyhubit celé lidstvo :o)
to je ale tak nějak už detail, který se dá vyladit až ve vývoji. Důležité je, že v lesích je nebezpečno, lidé se tam bojí nějak hluboko chodit a jen dobře vyzbrojený člověk má nějakou naději, že někdy vyjde ven na světlo. Občas je v lesích možno narazit na ruiny starých lidských obydlí - opuštěné vesnice, hradiště, obětiště,...

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt