Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noldo 28.4.2006 19:26  556
Valsidaltak Řecko je 90% hory, ale hory jsou zalesněný všude... jinak tam máš macchie, a ten trnitej bordel, nebo stepi... Lesama jsem myslel pás smíšených lesů mírného pásu, tzn. víceméně spojitý les... zemědělství vznikalo ve svažitých oblastech v subtropech, kde bylo dost srážek a dostatek genetických kombinací (později) kulturních plodin... pak se rozšířilo do nížin, ale to potřebovalo irigace, nádrže atd. a ty potřebujou státní organizaci, a taky pluh a ten potřebuje kov... nivní půdu jen tak nezořeš, je těžká.

Btw. Nomadické pastevectví se taky muselo vyvinout... a vzniklo až po zeměděství
valsidal 28.4.2006 19:17  555
noldoŘecko nejsou stepi - Řecko je hornatá krajina, která byla kdysi i poměrně zalesněná. Až v průběhu rozvoje Řeků se lesy vykácely... Taky žít na stepích je sice možné, jenže na stepích vznikají úplně jiné druhy kultury. Takže pokud tam chceš mít převážnou část obyvatel, který celej život jen jezděj na koni a pasou kozy, tak proč ne. Ale přeci jenom bych jima šetřil (ale dal bych je tam)
valsidal 28.4.2006 19:13  554
Zaphkiel a BoubaqueZaphkiel: No v tomhle se asi neshodneme, tak nebudeme ani začínat dělat OT :o)

Boubaque: no teoreticky by motivaci mít mohli - pokud chtějí celý život hubit své sousedy, tak se o to pokusit mohou, jenže právě zde by se jim mělo dostat zdvořilého (pokud jsou věřící) odmítnutí (nebo rány mečem pokud jsou nevěřící a mají tu drzost o tohle žádat).
noldo 28.4.2006 19:11  553
já teĎ jsem strašně unavený tak jen tak naokraj,

ta kolonizace v tý době - vždycky v dějinách když se šíbovaly národy tak už všude někdo žil.. a jen málokdy žili vedle sebe a asimilovaly... a ani to moc nechci... radši bych hodně válek

polopouště a stepi atd. nevylučujou osídlení.. žít se dá skoro všude (tzn. uživit se)...Řecko, Kenaán, Persie, to jsou všechno suchý oblasti a jak tam bylo živo! zatimco tady ohlodávali kůru ze stromů

ikdyž budou lesy víc naseveru, tak tam bude místa habakuk

Omlouvám se ale dnes nemam sílu přemýšlet

boubaque 28.4.2006 18:35  552
VlasidalPostavy by hlavně neměly mít vůbec motivaci stát se rytířem (ten přece jen má nějaké povinnosti - ledaže by se stali rytíři všichni), ale jinak máš asi pravdu.
zaphkiel 28.4.2006 18:31  551
ValsidalNezávislá? Samozřejmě, ale výrobu železa sami neobjevili. Ta se dostala do Evropy kolem roku 1000BC
valsidal 28.4.2006 17:44  550
Zaphkiel a BoubaqueJenže Chetité nepodřezali každého člověka na potkání... navíc mám takový pocit, že halštatská kultura byla nezávislá na Chetitech. Je jasné, že ti naši domorodci to taky časem objeví, jenže to my řešit nemusíme. Nám stačí to, že to ještě neznají (a postavy to pro ně mohou pomoci objevit dejme tomu). Taky neříkám, že tu znalost nemají - třeba mohou mít i nějaká zárodečná města na vhodných místech, kde je více lidí a nějakou primitivní hradbu tam mají, ale ti Rytiři by měli být technologicky o něco výše (zase ale ne o moc).

Boubaque: no pokud bychom hráčům dovolili stát se jedním z rytířů, tak je tím nejen trochu naboostujeme (pokud chceme zachovat nadraženost rytířů) ale taky tím popřeme základní tezi Rytířů. Pokdu by přijali postavy, tak by zřejmě neměli pravidla proti přijímání dalších ras do řádu a tak bychom museli vysvětlit, proč tam už dávno žádní jiní nejsou? Tomuhle bych se vyhnul tím, že rytířský titul by byl dědičný a jen v té jediné původní rase (zřejmě již boji trochu prořídlé)
boubaque 28.4.2006 17:25  549
noldourčete si nejdřív styl a charakter světa, pak hlavní "postavy", rasy a děj

1) styl a charakter světa - co přesně tím myslíš? Shodli jsme se, že to bude svět drsný s minimeme kontaktů mezi jednotlivými národy (rody, městy). Chceš svět sušší - to si přestavuju asi jako film Conana, Mad Maxe, nebo Dunu. Ale čím se budou ti lidi živit? Pokud vím, ani v jednom se to moc neřeší. Lesy chceš až na severu, ale podle mě se tím připravuješ téměř o všechnu o plochu ke hře.

4) děj - byl tu návrh: kolonizace (politická i kulturní expanze), avšak do již relativně osídlených oblastí. Pravda je, že postavy na vyšších úrovních by asi měli jedinou touhu: stát se "pontifikem maximem", velmistrem rytíř. řádu, nebo něčím podobným. (Jaký děj by sis představoval do stepí a polopouští? - to je otázka, ne útok na tebe)

3) hlavní "postavy" - jak bylo řečeno, hlavními dějovými postavami by byli rytíři (mohli by být i členy hráčských ras - v tom bych problém neviděl, ale samotná rasa taky není k zahození). Za nimi by pak stál nějaký velmistr ve spojení s "papežem" (prosím nebrat doslova) a i mezi sebou bojujícími králi a knížaty (nebo městskými radami).

4) rasy - pokud bychom lesům vyhradili jen úzký prostor, pak jsou rasy ze slovanské mytologie celkem podružné. Ale pokud budou jen stepi, tak jsme zpátky u skřetů (i kdyby jinak pojatých).
zaphkiel 28.4.2006 17:11  548
Hmm tak když na to budou rytíři hodně dbát... tak jim dám tak 100 let než to někdo jiný začne používat... vem si třeba železo- od chetitů do halštatu za nějakých 600 let, to je cirka 4000km vzdušnou čarou. A vyrobit použitelné železo není taková sranda jako postavit kamennou zeď.
valsidal 28.4.2006 14:02  547
ZaphkielTřeba malý počet? Ono pokosit všechny bezvěrce není žádná sranda pro sjednocený národ, natož pro početně poměrně slabou skupinu rytířů. Navíc jsou sice mocní, ale přeci jenom se mi celkem líbil nápad s tím, že ztrácí moc s vzdáleností od větších skupin věřících, takže při jakékoliv delší výpravě se stále zvyšuje riziko, že je domorodci rozsekají, protože začnou mít navrch. Taky ti rytíři nebudou žádní polobohé - jejich výhoda by měla spočívat v určitém stupni magie, dobré sehranosti a disciplinovanosti a výcviku. Možná by taky mohli být o něco vyšší a silnější než lidé, ale ne o moc.

K stavbě hradeb
a.) myslíš, že domorodci jen tak okoukají, že tam ti pidižvíci tahají kameny a kyblíky s podivnou hmotou, tak hned budou kolem každé vesnice stavět desetimetrové hradby?

b.) taky je tu problém v tom, že v okolí rytířů žijí věřící a jakýkoliv nevěřící je nemilosrdně stíhán a obrácen/zabit. Navíc se tam domorodci budou bát chodit a taky to bude daleko od jejich sídel. Takže v tomhle problém není
aranka 28.4.2006 07:59  546
noldo: východ nebo jih, to je jedno... tu mapu beru jenom tak ňák abysme měli vo čem se bavit...
A vyděla bych to tak, že země na jihu se postupně otepluje a otepluje, ze stepí jsou savany, ze savan pouště, po nich ještě rozpálenější pouště a takhle daleko už se nikdy nikdo nedostal, protožře by se upek... a úplně nakonci je třeby personifikace ohně nebo něco takovýho... a podobně by to bylo i do ostatních směrů... (oheň / mráz / vítr / voda ?)
sušší svět je takovej plošší... hůř představitelnej a hratelnej... a nelíbí se mi:-)... nejsem proti několika velkejm prériím, ale ta část světa, kde by se hrálo, by měla bejt zalesněnější...

já sem víly nepřejmenovávala...

co myslíš tim "postavy, děj" a pod.? ... mě připadá, že to právě řešíme - záklůadní konflikt lidi (kolonizátoři)×barbaři, pohani (víly a spol.)
aranka 28.4.2006 07:49  545
souhlasim se Zaphkielem... a to samí i k Deadovy - přesně sapkowsko-tolkienovský elfové se mi líběj úplně nejmíň... a navíc bych chtěla všechny rasy v regionu hratelný a hračský, když už něco nehráčskýho, tak ňáký draci nebo obři... ale ne elfové... zrovna nesmrtelnost a pod. mě na nich neskutečně srala...
zaphkiel 28.4.2006 06:12  544
RytířiA jé další übermächtige rasa, to nedělá dobrotu...
Shrñme si to: Jako lidé, ale schopnosti navíc, pokročilejší technologie... Co jim zabrání nahnat všechny "bezvěrce" do moře?
A mimochodem, něco jako stavba kamenných hradeb se dlouho jako tajemství neudrží- to není jak postup výroby hedvábí. Při stavbě hradeb se nemáte kam schovat a každý na kilometry daleko vidí, co děláte. Netrvalo by dlouho a hradby by měli i všichni ostatní.
valsidal 27.4.2006 19:56  543
RytířiNo můj návrh byl, že to bude víceméně úplně jiná rasa, která je sice humanoidní a lidem pdoobná, ale vládne spoustou různých schopností a jejíchž jediným posláním (jak se bude postavám zdát) je všechny lidi obrátit na svoji víru nebo je poslat do hrobu. Aby nebyli tak "záporní" tak navrhuji, aby ti, kteří se na víru obrátí, mohli používat komfortu civilizace - rytíři jsou vyspělejší a tak "Pravověrní" mají vymoženosti oproti barbarskému okolí (dejme tomu, že rytíři jim poskytují znalosti stvaby kamenných hradeb okolo měst, mají kanalizaci, rytíři mají hrady,...)
dead 27.4.2006 18:24  542
rytier-mne to pride ako nieco co patrí do fantasy svetov a predsa to podla mna nie je klise.hracom by sa to malo povolit ved to je arch. bojovníka. tak ten rád by bola v podstate gilda s tazkými primacimi skuskami a istým mystickým nádychom + s politickou mocou. ja by som z nich radsej spravil samotárov max by boli 2 alebo s druzinou iných povolani.

placka- ak chcete mat na jednom konci lad na druhom žár tak musite pocitat s elipsoidnou drahou slnka. zvecsil by som ho a podla mna by rozhodne nemal mat kruhový obvod mali by tam byt vyclenky atd-ono to potom vyzerá surovejsie.

elfovia- ak maju existovat tak ten svet bude malo preskumany. pouzil by som sapkovsko-tolkienovských elfov nesmrtelný mierne rasisti nadchnutý vlastnou sikounostou. ale oni odisli uz pred starociamy a nikdo nevie kam...zniadne hracske postavy ako elfovia...

asterion, fogotten realms- uz viem co sa mi az tak nepaci na asterione su tam 3 druhy spolocenstiev jedno je 'cierne' dalsie 'biele' a jedne ja zase 'sede' ale vsetky maju jednoznacne urcitelnu farbu uz podla spravania jej clenov. ale neexistuje nic ako svetlosede alebo ine medzyfarby.-toto sa mi yase paci an F.R. tam sa to vyvyja a zije. skupiny maju vsetky odtiene sedej ale nie su ziadne cierne existuju iba takmer biele a to su napr : 'Rad zariciho slunce' ale aj ten ma odpadlikov a 'cierne ovce'. tak taky svet sa mi paci.

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt