Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
aranka 2.5.2006 18:26  585
teda... když to hodně zjednodušim... a to neberu v potaz nadmořskou vejšku, kontinentalitu klimatu a pod.
aranka 2.5.2006 18:25  584
právě že ne... džungle je zpravidla na rovníku, ale může tam bejt i savana... o něco severnějš je poušť, ale může tam bejt i savana... o něco severnějš je někde poušť, někde step, někde střídavě vlhkej les... o něco severnějš je někde les mírnýho pásu, někde step... o něco severnějš je někde tajga, někde smíšenej les... o něco severnějš je někde tajga, někde tundra... o něco severnějš je někde věčnej led, příp. polární ledová krajiny, někde tundra,... úplně na severu je led
noldo 2.5.2006 18:17  583
Aranka 582Step je jižnějc od lesa, džungle-savana-poušť-step-lesostep-smíšený les-severní jehličnatý les-tundra-ledová pustina
aranka 2.5.2006 17:56  582
Aranka 579: je to blbost... step a les je většinou na tý samý (plus mínus) zeměpisný šířce... takovýhle rozdělení nemá smysl... udělala sem si ňákej náčrtek, ale ještě to musim vychytat...

Barlock - otázka je, komu to budem nutit... Pokuď si vzpomínám dobře, mluvilo se o tom, že to je svět spíš pro jeho tvůrce a okruh přátel než něco masově prodávanýho... Ale jinak máš asi pravdu, to by chtělo domyslet... Ale jestli tam budem mít ty Slovanský rasy, bude to drsný a nepřátelský, ale současně domyšlený a geopoliticky a ekonomicky logický, tak asi to snad svejch pár hráčů najde... (?)
barlock 2.5.2006 08:18  581
---> Boubaque, PardGalen, ...Všechno se tu točí kolem toho, jak bude ten svět vypadat, jaký bude mít koncept. To je správné, ovšem chce se zamyslet nad tím, jestli bude zvolený koncept dostatečným dovůdem PROČ by v tom měl někdo hrát.

Všichni se tu držíte dost při zemi. Jestliže autoři tohohle světa nezajdou do nějakého extrému, tak to bude jen další ze zcela tuctových světů, který se jen trochu odlišuje od těch ostatních. Protože, kde je ten DŮVOD k tomu, abych si sednul a řekl: "Hm, tak tohle vypadá dobře, zkusíme to...", když existuje spousta jiných světů, na kterých dělalo spousta lidí opravdu dlouhou dobu a jsou tím pádem MNOHEM propracovanější a lepší? V čem bude lepší TENHLE svět? Jediná možnost je, že bude odlišný, jiný do té míry, že bude pro ostatní zajímavé ho použít.

Jistěže je potřeba skloubit zajímavost s hratelností (svět, kde se kov při styku se sluncem rozpadá v prach je sice hezký, ale pro postavy mírněnepoužitelný), nicméně současná koncepce "spojenéhio lesa, kde žijí samostatné komunity" není podle mě dostatečně přitažlivá (a to nejen pro budoucí hráče, ale i pro lidi, kteří by na tomhle světě chtěli makat a "zkulturňovat" ho).
pardgalen 1.5.2006 20:21  580
BoubaqueSbirka dobrodruzstvi z jednoho prostredi je co? Ja bych to klidne svetem nazval.

To s tou magii byl jenom priklad obzvlastneni a taky toho, ze dobry svet nemusi byt vubec dle reality. Resit takove veci jako jestli nekdo okouka stavbu hradeb je dle meho naprosta ztrata casu. Staci to tak nastavit a neni treba nad tim badat proc. Vetsinu hracu to stejne nezajima.

No radeji toho necham, protoze bych se stejne jenom opakoval.

K tomu tvoreni CP. Myslel jsem to tak, ze hrac stori CP dle svych potreb. Jmeno, vzhled, povahu, vybaveni, znamosti, proste cokoliv co potrebuje.
aranka 1.5.2006 15:57  579
dohromady klidně mnohem větší, ale když dodržim tvoje měřítka:
400 km Led
400 km tundra
600 km "spojitý" les
700 km lesostep > místy zalesněná step, pahorkatiny
800 km prérie, suchý hory
700 km polopuště, pouště
400 km super suchá Poušť

Ale ještě sem si to nezkoušela nakreslit, takže to možná ještě upravim... těžiště hry by mohlo bejt někde na hranicích lesostepí a lesů, možná spíš hornatá oblast (já chci les!!!)...
boubaque 1.5.2006 14:04  578
Pročítal jsem diskusi trochu nazpátek a napadlo mě, že se možná jen špatně chápeme. Noldo psal, že les si představuje jako "spojitý", pak tedy ještě zbývá plno místa na mírně zalesněné pahorkatiny, postupně přecházející v step a ta pak v polopoušť a poušť :)

Možná by neškodilo, kdyby každý každý napsal, jako plochu si představuje, že bude zabírat která oblast.
Když budu počítat s tím, že svět bude kruhový o průměru 4000 km (poloměr 2000 km), což je asi tak velikost Evropy, a oceán (na východě) zabírá takovou plochu, že od západního kraje světa je k pobřeží všude přibližně stejně, tak bych si představoval asi takhle široké pásy (samozřejmě nakonec to nebudou pásy podle rovnoběžek):
500 km - Led (s velkým L)
250 km - tundra
400 km - "spojitý" les (hvozd)
500 km - mírně zalesněná pahorkatina
750 km - stepi a prérie
1100 km - polopouště, menší pouště
500 km - Poušť (s velkým P)

(Jen pro představu: Čechy mají "na výšku" skoro 300 km.)

1/4 zabírá Led a Poušť - když si to nakreslíte, nevypadá to tak strašně :) Tundra, les a pahorkatina zabírají dohromady necelé dvě třetiny toho, co stepi a polopuště. Rovník probíhá 350 km jižně od hranice stepí a pahorkatin.
Tímhle uspořádáním už vycházím vstříc Noldově představě suššího světa, lesy a pahorkatiny bych už zmenšovat nechtěl.
dead 30.4.2006 21:59  576
ja som pre pust A les ale nie prales alebo dzunglu nieco take ako tatry , hory a smreky pripadne duby. dzungle preto nie lebo podla mna su vsetky dzungle napr v asterione nepredstavitelne a hrozne tazko popisovatelne. ake dobrodruzstva si tam dokazete predstavit? ja ziadne , no nic.

magie- ja by som ostal pri 2 a svet by som urobil asi takto ... hraci by ani na urovni okolo 12 urovne nemali skoro ziadne magicke zbrane ... ak nemaju 'zakazneho' theurga. uroven magie by stupala s urovnami postav.

kovy- ake kovy budu pristupne pre hracov? bronz? ocel? zelezo? na zaciatok by som urcil bronz. neskor sa mozu pridat aj magicke kovy avsak pri nizkej urovne magie....
boubaque 30.4.2006 20:46  575
A ještě jedna věc: pokud máš pocit, že svět, který není plný magie, je nudný a nezajímavý, pak jsi jeden z mála tady - většina pokud vím chtěla magii vzácnější.
boubaque 30.4.2006 20:31  574
PardGalenJsem přesvědčený, že nudný svět tady nechce nikdo, i když třeba někdo k jeho tvorbě přistupuje víc realisticky, než se jiným může líbit.
Nemám nic proti tomu, aby svět nabízel zcela konkrétní dobrodružství a to třeba na každém kroku. Ale už několikrát tu bylo řečeno, že svět by měl být psaný jedním "rukopisem", aby nebyl jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Pokud ale budeme hledat jen místa, kde se dá zažít dobrodružství, nemusíme vytvářet svět. Stačí sbírka dobrodružství pro postavy na x-té úrovni.
Já nechci vytvořit svět jen proto aby byl a neinspiroval ke hře hráče, dokonce ani PJ. Ale chci nejdřív vytvořit model fungující sám o sobě a potom domýšlet jednotlivé prvky, které i když budou nějakým způsobem rušivé, budou opodstatněné, a to nejen tím, že se to dá využít pro příběh.

Kdyby šlo jen o to, aby každý napsal, co v tomhle světě chce mít, tak už máme polovonu světa hotovou a vymýšlíme jen oslí můstky, jak to spojit dohromady. A pokud se většina lidí shodne, že magie by měla být spíš vzácná, pak nemůžeme něco jen tak vyřešit magií, pokud to opravdu dobře neobhájíme.

Nechápu přesně, co myslíš tím Kontrolu nad pribehem mohou mit hraci jenom skrze mechaniky a ty nejsou na svete zavisle. Mechanika, ktera necha hrace tvorit dej nebo CP nebo cokoliv se da pouzit ve vice prostredich a malokdy je to zavisle primo na prostredi.
Třeba to s těmi CP: myslíš tím, že pokud postava půjde do hospody, tak vytváří CP hostinského? Ale to na světě závisí, co když hospody nebudou, protože nejsou pocestní a obchodníci, když už se nějaký objeví, přespávají na svých vozech?
pardgalen 30.4.2006 15:13  573
BoubaqueZ toho co pises mi prijde, ze by jsi rad delal svet jenom pro svet. Jenom aby byl svet a vy ostatni si s tim delejte co chcete. Nevim proc by nemohl svet nabizet zcela konkretni dobrodruzstvi. Pokud bude dobre udelane, tak muze hrace bavit daleko vice nez do detailu propracovany svet, kde je mozne vsechno, ale hraci si s tim nevi rady.

Kontrolu nad pribehem mohou mit hraci jenom skrze mechaniky a ty nejsou na svete zavisle. Mechanika, ktera necha hrace tvorit dej nebo CP nebo cokoliv se da pouzit ve vice prostredich a malokdy je to zavisle primo na prostredi.


Me proste jenom prijde, ze takhle z toho udelate jenom dalsi nudny realistickofantasticky svet, kterych jsou tucty. A myslim, ze tohle je presne to co noldo nechce.
boubaque 30.4.2006 14:37  572
příspěvek 571to su já...
anonym 30.4.2006 14:36  571
PardGalenDohodli jsme se na celkem nízké úrovni přítomnosti magie ve světě. Pokud bude všude v tomhle světě všechno celkem realisticky pojaté, pak vše vyřešené prostě pomocí magie bude jako pěst na oko - takže pokud, tak to pořádně zdůvodnit. Větou: Všechno pak nechávají na PJ, protože ten jim stejně může kdekoliv udělat čáru přes rozpočet. jsem nemyslel, že PJ si může dělat, co chce, ale že si to budou myslet hráči. PJ si nemůže dělat vždy, co chce. Všechno by mělo vycházet z logiky světa a hry. Neměl by hráčům nabídnout dobrodružství, aby zabili těch pár hodin, kdy se sešli; měl by jim dát téměř úplnou volnost a podle toho, pro co se rozhodnou, upravit místní děj (pokud je to vůbec nutné), aby se z toho stalo dobrodružství. Vím, že to není jednoduché, ale proto vytváříme tenhle svět - abychom to PJ ulehčili. Těmi mechanikami, kterými dáváš hráčům kontrolu nad příběhem, je svět (ne pravidla). Kdyžtak zkus nějak konkrétněji popsat, jak si to představuješ, ale počítej s tím, že každá "zalepená díra" je vidět, pokud se někdo jen trochu kouká.
pardgalen 30.4.2006 11:08  570
BoubaqueNo tak kontrolu hracum nad pribehem das jedine pomoci mechanik, ne tim, ze vytvoris nejaky svet, protoze i v seberealistictejsim svete si muze PJ delat co chce. Tohle proste nema s tvorbou sveta nic spolecneho.

[ 724 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt