fwdAhoj lidi, co se sjíždíte na piškvorkách
1) Souhlasím s povinným board a aby to bylo přece jen o chlup jednodušší, navrhuji:
- syntaxe příkazu board: BOARD [x],[y] / si zapíše soupeřovu piškvorku a neodpovídá, výstižnější název by byl PLAY2
- příkaz PLAY může zůstat, ale výstižnější by bylo PLAY1
Výhody: příkaz DONE odpadá / odpadá třetí parametr mezi příkazy BOARD a DONE (jedna struktura "if" navíc) / odpadá nutnost přepínat program (ať už je to řešeno více či méně elegantně) do stavu, kdy po příkazu BOARD zná tříparametrický příkaz bez názvu a příkaz DONE, který tento stav ukončuje. PLAY1 a PLAY2 vlastně nahradí složitější strukturu BOARD ....... DONE a PLAY1 se zároveň použije po SUGGEST.
1a) Chybí mi příkaz něco jako TAKEBACK [počet tahů] pro hraní člověk - počítač a ladění.
2) Stejně se nakonec dostaneme k pravidlům renju, ale hrubě se mi to nelíbí. Asi dokud to bude únosné, nejlepší bude to vyrovnané zahájení, zhruba takto: alespoň 5 tahů, neznámé do začátku trunaje, po té náhodně vybrané pro všechny stejně.
3) Možná by mohla být na netu pro případné programátory ve freepascalu tato základní informace, aby se vyhli podobným problémům jako já: komunikační program vytvořit v Delphi s požitím příkazů ReadLN, WriteLN, flush(output). Myslící procedury napsat ve freepascalu jako knihovnu *.dll. Hlavičky procedur v delphi musí být s
directivami cdecl a external, v pascalu s cdecl a export.
4) Jak to udělat, aby gomocup mohl být mistrovstvím ČR piškvorkových programů? (tedy chceme-li to)
Jarek |