Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Turnaj piškvorkových UI [ŽP: neomezená] (kategorie Programování) moderuje Šéf Lopuchu.

Vítejte na diskuzním fóru turnaje piškvorkových brainů Gomocup. Každý může naprogramovat vlastní umělou inteligenci a zůčastnit se turnaje, který je každý rok na jaře. Tady se můžeme domlouvat, diskutovat o pravidlech a vyměňovat si zkušenosti.

8. turnaj se konal v sobotu 27.4.2007 na Universite v Plzni. Zvítězil program Tito a autor Andrej Tokarjev tak získal cenu 50 euro.

WWW stránky turnaje (http://gomocup.wz.cz)

Link na archiv starších příspěvků

HTML specifikace nového protokolu

Kubin - Řízení turnaje
Pela - Vývoj protokolu, kostry a manažeru
OTK - Webmaster

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
   
[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bilbo 25.5.2005 14:54  281
suggest a play je nepovinny .... povinny je jen turn. aby se vyuzilo Suggest a play tak je potreba jednak specialni manager, ktery to nejak vyuziva (napr. necha si navrhnout tah, ale pak hraje jinak ...), jednak brain co to podporuje. Co ja vim, tak to chtel jirka ISA pro debugovani, v turnaji manager vsechny suggesty schvali playem ....

Takze SUGGEST/PLAY je mozny ignorovat z hlediska vyvoje brainu. Jako b nebyl. staci umet TURN

takze misto GIVE_SUGG , PLAY1 , PLAY2 , TAKEBACK je jediny prikaz - TURN (na ktery brain odpovi vlastnim tahem)

Proc mit 4 prikazy, kdyz staci jeden?
jarek 25.5.2005 09:22  280
Zrušme 9 příkazů a nahraďme je čtyřmi!aneb Jak dál?

Nejprve bych chtěl předeslat, že do toho nerýpu kvůli své lenosti přizpůsobit se platnému protokolu. Kanec už ho umí kompletně a docela jsem zaslzel, když na vynucených zahájeních zbouchnul jednu pěknou swini.
Začalo to kritikou BOARD...DONE, pak jsem se dočetl že BOARD...DONE řeší vše a je jednoduchý, následovalo několik spíše kladných reakcí (na PLAY1,PLAY2). No a protože všechno se vším souvisí, rozhodl jsem se navrhnout novou sadu příkazů tak, aby:
- jich bylo co nejmíň
- měli pokud možno stejnou syntaxi, aby název příkazu říkal vše a nemusel tam být další parametr
- nevyžadovali další smyčky pro čtení jako BOARD...DONE
- byli tak základní, aby umožňovaly řešení budoucích požadavků a situací ( takže protokol nebude bobtnat jak předpisy do EU)
- manager by měl mít jistotu, že příkaz byl vykonán před zadáním dalšího příkazu

Stávající příkazy jsou doplněny o ty, které jsem našel v Petrově kostře, povinnost pro turnaj počítá s vynuceným zahájením.
Vysvětlivky: n - strana čtverce; m,n - obdélník; x,y - souřadnice tahu; nic - žádná odpověď; P - povinný pro účast na turnaji; N - nepovinný leč nutný k plnému využití pod namagerem
Ponechávám: INFO O-CO-GO param, START n, RECSTART m,n, ABOUT, END.

Navrhuji: (PŘÍKAZ / ODPOVĚĎ / KOMENTÁŘ)
P GIVE_SUGG / x,y / brain navrhne svůj tah, ale nezapíše si ho do tabulek
P PLAY1 x,y / OK / brain si zapíše svůj tah a uvědomí manager o úspěchu zápisu
P PLAY2 x,y / OK / brain si zapíše soupeřův tah a uvědomí manager o úspěchu zápisu
N TAKEBACK x,y / OK / brain si vymaže poslední tah partie, x y je pouze informace pro brainy, které si nepamatují historii tahů. Uvědomí o úspěchu.

Srovnání rušených (6 povinných, 3 N)a navrhovaných (3 P, 1 N) příkazů:
rušený____________odpověď________________navrhovaný__________odpověď

P BEGIN_______x,y nebo N SUGGEST x,y______P GIVE_SUGG__________x,y
P TURN x,y_____x,y nebo N SUGGEST x,y______P PLAY1 x,y___________OK
N PLAY x,y__________x,y___________________P PLAY2 x,y___________OK
N RESTART__________nic__________________N TAKEBACK x,y____ ___OK
smyčka BOARD .... DONE:
P BOARD___________nic
P x,y,1____________nic
P x,y,2____________nic
P DONE_______x,y nebo N SUGGEST x,y
speciální odpověď:
N SUGGEST x,y

Poznámky:
- RESTART by mohl být popř. ponechán, aby nemusela být série příkazů TAKEBACK x,y
- některé brainy neuchovávají historii tahů, proto nebyl použit formát TAKEBACK poč-tahů; nicméně situaci by to dále zjednodušilo
Já vím, že to bude (pokud to přijmete) znamenat částečné předělání komunikace, ale znamená to její zjednodušení a rozhodně jednodušší to budou mít nováčci. Do příštího turnaje je dost času a ve srovnání s vytvořením/vylepšením brainu je ta změna komunikace banalita.
bla bla bla
Tak dost a teď mě třeba ukamenujte!
marek 21.5.2005 11:19  279
na centrumu už pár let
kubin 21.5.2005 10:15  278
Seznam spustil nový herní server ww.hry.cz, nahlídl jsem tam a právě teď je tam 41 lidí hrajících piškvorky.
pela 16.5.2005 21:54  277
zahájeníZatím je brzy dohadovat se na zahájeních, která budou použita až při příštím turnaji. V každém případě byste se měli snažit své brainy udělat tak, aby hrály dobře při každém zahájení, a nespoléhat se na to, jestli budou nebo nebudou podle pravidel PRO.
jarek 12.5.2005 14:51  276
PRO v PelaturuZ předchozí diskuze jsem nabyl dojmu, že vynucená zahájení pod pelaturem budou dle pravidel PRO. Ale nejsou. Začínajícího druhý tah je po na obvodu čtverce 5x5, nikoli mimo tento čtverec. Chyba? Záměr? De to přepnout?
otk 8.5.2005 16:31  275
diky PetroviJo a ty vylepseni Pelaturu a ta kostra v Delphi je super!
otk 8.5.2005 16:28  274
zahajeni, board, play1/2Souhlasim, ze nespravedlivy zahajeni je ted nejvetsi nedostatek turnaje, proto jsem pro, aby byl BOARD povinny. Ekvivalentni by bylo Jarkovo reseni s PLAY1 a PLAY2, ktery mi prijde elegantni, ale zase by to znamenalo vic predelavani pro autory soucasnych pbrainu.

At tak nebo tak, kdyz bude jedna z tech dvou moznosti povinna, tak bych klidne z protokolu vymazal ten SUGGEST a PLAY, ktery jsou trochu podivny, aby nam ten protokol nebobtnal jak predpisy od Evropske unie.
otk 8.5.2005 15:45  273
automaticke odhlasovaniVe vasem nastaveni (tlacitko vlevo nahore) si muzete prodlouzit cas pro automaticky odhlaseni.
bilbo 4.5.2005 01:15  272
Ach jo, zas mne to odhlasilo ....
anonym 4.5.2005 01:14  271
Kubin: no ja chapu ze po zaplneni plochy je remize a myslim ze tomu i tak doted na turnaji bylo .... Pela: END behem premysleni: ano, to by nemel reagovat, predevsim by manager nemel takovy prikaz poslat, kdyby mel brain behem premysleni kontrolovat jestli nahodou mui nekdo neco neposlal, tak uz je to vice threadu a to muze nekdy znamenat problemy nebo zesloziteni .... v turnaji end snad nebude, kdyz bude treba, tak se brain rovnou odstreli... thready bych do brainu netahal, kostra by mela byt co nejjednodussi a nemela by vyzadovat thready (ale samozrejme ze tam byt muzou pojud je nekdo v brainu potrebuje)
pela 3.5.2005 23:37  270
Kostru brainu jsem teď přidal ke svému manažeru (http://web.quick.cz/lastp/src/piskvork.zip). Ve složce source/skelet je kostra v C++ a ve složce source/skelet_Delphi je kostra v Pascalu pro Delphi4. Ve složce source/pbrain jsou zdrojáky od mého brainu. Logování příkazů posílaných přes roury jsem z brainu odstranil a přesunul je do manažeru. Pokud přesně nevíte, jak protokol funguje, tak si v manažeru zapněte logování a pak můžete například porovnat soubor pbrain-pela.log a log od vašeho brainu.

Příkaz RESTART je bez parametrů. Velikost hrací plochy zůstává stejná jako u předchozí partie. Brain musí odpovědět OK (nebo UNKNOWN). Manažer pak pošle INFO příkazy a za nimi příkaz BEGIN, TURN nebo BOARD.

Při Undo nebo Redo se příkazem BOARD posílá znovu celá hrací plocha. Je to zbytečně pomalé, ale zatím bych to tak nechal. Mnohem závážnější problém je, že kromě mého brainu zatím žádný nereaguje na příkaz END během přemýšlení. Když se totiž člověk splete a hned dá Undo, tak mezitím už brain dostal příkaz TURN a přestal reagovat na jakékoli příkazy od manažeru. Uživatel pak při Undo musí zbytečně jednu sekundu čekat a pak manažer zabije brain pomocí TerminateProcess. Nová kostra brainu funguje bez problémů, protože používá dva thready, z nichž jeden přemýšlí a druhý čte příkazy z roury.

Nová verze manažeru čte zahájení ze souboru openings.txt. Zatím je v něm asi 25 zahájení. Při turnaji se tento soubor může snadno nahradit jiným souborem, který bude obsahovat například jen pět zahájení. Tento soubor stačí dát na server, protože na klienty se zahájení posílají po síti. V souboru openings.txt jsou souřadnice relativní vzhledem k prvnímu tahu. Souřadnice prvního tahu se do souboru nepíší.

Při síťovém turnaji není žádná komunikace mezi klienty. Pokud si brain vytvoří nějaké soubory, pak zůstanou jen na jednom klientovi. Jestliže je ale turnaj odehrán na jednom počítači, pak jsou všechny dočasné soubory v jediném společném adresáři až do konce turnaje. Brain pak může měnit svou strategii podle toho, jak odehrál předchozí zápasy.

kubin 3.5.2005 20:25  269
pravidla prozahledal jsem v googlu ("go-moku pro -atomax rules"; mimochodem gomoku pro je take program napsan7 atomaxem, rovnou jsem mu napsal) a prvidla jsou zde:
http://www.itsyourturn.com/t_helptopic2080.html#helpitem1216
Je to tak, jak píše fontán.
Další rozdíl je také v tom, že se hraje 15x15 a po zaplnění plochy je to remíza (podle klasických pravidle by po zaplnění plochy měl vyhrát bílý).
anonym 3.5.2005 12:41  268
pravidla PROJirka Fontán píše: podle pravidel PRO (prvni tah uprostred, druhy hnedle vedle a treti MIMO ctverec 5x5 se stredem uprostred hraci plochy) Tím slovem "MIMO" se pravidla PRO liší od pravidel renju, kde se píše uvnitř. Kde najdu celá pravidla PRO?
kubin 2.5.2005 18:51  267
Ještě jsme se na něm kompletně nedomluvili, až se domluvíme, tak protokol dopíšu, pokoušel jsem se ho implementovat a nefungoval mi, tak čekám na email-odpověď.

[ 215 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt