Návrh pro potencionálního výrobce,jak zbohatnout na výrobě autorádiíPřed několika měsíci jsem zde konstatoval nepochopitelnou zaostalost výrobců autorádií.Tehdy byl strašný problém koupit autorádio vybavené USB zástrčkou,na kterou by se dala připojit USB klíčenka a přehrávat MP3ky.
Nakonec jsem to vyřešil koupí autorádia v Lidlu,které kupodivu tuto moji podmínku splňovalo za minimální peníz.No,z USB to přehrává,jiné funkce mne neupokojovaly,tak jsem se rozhodl prohlásit koupi za neúspěšnou a porozhlídnout se znova.
USB versus CD
Dnes už je situace ,co se týče USB,o něco lepší,nicméně mne nepřestává fascinovat spektrum přístrojů,které jsou mi jako spotřebiteli nabízeny.Zatím, zdá se,z nepochopitelných důvodů nenapadlo žádného výrobce autorádií nevybavit jeden svůj přístroj CD.Přitom každý z nás zná ve svém okolí hromadu lidí,kteří CD už dávno nepoužívají.Vážně,kdy naposledy jste viděli někoho s dicmanem?Ale když pojedete do práce autobusem,budou v něm minimálně 3 lide poslouchat MP3 přehrávače.Výrobci autorádií z nějakého důvodu stále předpokládají,že tito lidé,když přesednou do auta,náhle z z nějakého tajemného důvodu budou točit po autě CD.
Proč se nějaký výrobce nerozhodne na některém modelu ušetřit tím,že do něj nedá CD,je opravdová záhada.Soudím,že kdyby to mělo USB,pro značné procento lidí by to mělo vše,co potřebují.
Tlačítka versus dotykový display
Peníze ušetřené za CD by výrobce mohl vrazit do něčeho jiného.Tak například dnes už každá blbá autonavigace má dotykový display.Navrhuji,aby čelní panel autorádia měl toliko dvě tlačítka:Jedno,kterým se rádio stlačením zapne a vypne a otáčením se přidá/ubere hlasitost.A druhé,kterým se panel bude vyjímat z rádia.Zbytek čelního panelu by mohl zabírat dotykový display,měnící se podle kontextu.Pokud bych si přepnul na rádio,kontext by mi ukázal tlačítka pro ovládání rádia,pokud bych si přepnul na USB,ukázaly by se tlačítka ovládající přehrávání MP3.Pokud bych šteloval například balance nebo fad,prostě a jednoduše by se ukazovalo jen to,co v tu chvíli potřebuji vidět.Takto bych nemusel hledat titěrná tlačítka s ještě titěrnějšími popisky,které navíc v noci z půlky nejsou podosvětleny.
Takové rádio by mi dalo přesně to,co potřebuji,za to bych byl se ochoten utratit slušný peníz.Místo toho je mi nabízen zástup rádií,které se liší tak akorát barvou podsvětlení a polohou tlačítek.Lidé jako já tvoří možná 10 procent trhu,ale produktem který se zde snažím nastínit,by byli velmi zaujati,takže by dali dohromady slušný počet kupujících.Proč proboha to nějakého výrobce nenapadne,je nepochopitelné.
|