Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
viking 2.5.2007 12:42  16
Víceméně souhlasím s Erricem. Dále mi to přijde jako kdyby to měla být spíš taková lepší aplikace alchymisty z DrD do DrD+. Což se mi moc nelíbí.
erric 2.5.2007 11:13  15
XoraXoXTo je prave kamen urazu. Vas alchymista musi VZDYCKY obetovat neci krev. Coz proste eliminuje jakekoliv jine zpusoby hrani alchymistu, krome tech, co pracuji s krvi. A uprimne, mam mnohem vice predstav o alchymistech, kteri s krvi nedelaji, nez o tech, kteri tak cini...

Co se stromu dovednosti tyce - to taky neni stastny pristup. Ze je povolani dobre, by melo byt patrne uz z koncepce a prvotni myslenky. Sebelepsi strom dovednosti bez poradnych korenu to stejne nevytrhne.

Podtrzeno secteno - nasli jste jeden smer, kterym chcete alchymistu ubirat, coz neni dle meho uplne stastna volba a se stavajicim povolanimi DrD+ nesouhlasi urcite.
xoraxox 2.5.2007 10:55  13
K tomu ziskavani magenergie: nebude muset zranovat jen sebe, ale bude moc obetovat(zranovat(i dobrovolne)) ostatni lidi(pravdepodobne jen ty s daren) a zidkavat energii z nich.
Jinak by se melo nabizet 5 ruznych cest lektvaru a talismany.
V tom vytahu taky neni vydet strom dovednosti. Alchymista ma byt totiz dovednostni povolani.(Trochu to je videt v tom souboru, co je na nej odkaz v zahlavi.)
gran 2.5.2007 10:03  12
Ad 11Tím chci samozřejmě říct, že je ve vašem zájmu udělat co nejvíc odlišných způsobů "Jak hrát Alchymistu" .)
gran 2.5.2007 10:02  11
Souhlasím s Erricem.
Všechna povolání nabízí hromady možností. Archetypální mají několik archetypů - a i v rámci těch archetypů je možné udělat odlišně schopné jedince.
Zloděj má hromadu dovedností a může se rozvíjet různě. Theurg taky - není pravda, že má "jen MS, Démony a Formule" - on má ve skutečnosti MS, Vazbochyty, Nižší Démony, Vyšší démony - a pak řekněme různé druhy Formulí, třeba Útočné a "ty ostatní". A to už zase máte 6 cest.

Naleznete 6 cest, kdy se ještě k tomu každá dá zahrát jinak, u svého Alchymisty?

Zatím to nevím, teď jsem teprve zjistil, že to zveřejňujete, takže jsem to ještě nečetl, ale udělám to .)
profa 2.5.2007 09:08  10
Prvotní linieErric [9] : Máš v podstatě pravdu. To, co jsem napsal do [3], bylo vytažené z dokumentu, který je dělán od základu jako referenční příručka. Ta základní idea není zatím úplně zpracovaná, ale v zásadě se shoduje s tím, co je tu shrnuto.
Ad výbuchy: já nejsem PJ a tuhle část jsem psal sám, takže vycházím pouze z toho, že nelze hromadit velké zásoby energie na jednom místě. Samozřejmě, šlo by udělat věc, která se po aktivaci "napojí" na astrál a vysátou energii uvolní jako výbuch, al eto je jen spekulace (zatím).
Ad variabilita: to se všechno bude řešit lektvary. Kdo říká, že musí alchymista trpět postihy za své zranění, když se pak vyrobeným lektvarem vyléčí a ještě mu zbyde ?
Ad různé cesty: Ano, je pravda, že je to děláno hodně úzce, ale je to stejné, jako např. theurg. Taky se může specializovat na mentální souboj a na démony, ale stejně jsou pro něj výhodnější formule. Čaroděj se taky může specializovat na vitální nebo investigativní magii, ale díky nevýhodnému systému odolávání se radši zaměří na magii hmoty.
Jinak díky za konstruktivní kritiku.
erric 2.5.2007 08:37  9
Prolouskal jsem se tim vasim textem a chybi mi na nem jedna vec: Prvotni myslenka. Vsechna povolani do DrD+ se tvorila s nejakou myslenkou s pevne danymi hranicemi pro zacatek a taky liniemi, ktere maji to ktere povolani HERNE rozvijet. To na cem pracujete pusobi jako psane primo z hlavy napapir - odshora dolu. Coz je taky zpusob, ale pak to postrada nejakou vnitrni hloubku.
Dusledkem toho pak je, ze tvorite alchymistu, ktery se sebetryzni a veskera jeho moc vychazi z jeho krve. Jenomze to je dost jednoznacna specifikace, ktera eliminuje jakekoliv jine formy alchymistu. Nerikam, ze rezani do ruky nemuze byt herne zajimave, ale co kdyz bude nekdo chtit hrat proste alchymistu - hvezdare? Vy totiz nabizite jen mastickare a jedare...
Navic neni tak uplne pravda, ze v DrD+ nelze delat vybuchy. Minimalne je lze delat za pomoci magie a myslim ze prave alchymista by mel umet vybuchy delat. Vsecha ta opatreni jsou v DrD+ proto, aby se postavy nerozhodly, ze zkusi smichat siru a uhli a nechaji si ulit olovene koule a budou "zkouset" co to asi tak udela... Ale alchymista je ve svem oboru fakt machr, takze on to treba dokaze:o)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 2.5.2007 06:27  8
Do zahlavi jen strucneji zakladni informace, delsi text (jako treba Profa [3]) radsi na homepage.
xoraxox 1.5.2007 19:46  7
A co treba to vsechno napsat do zahlavi?
chemik 1.5.2007 19:35  6
Jenom k příběhu co je v tom dokumentu ke stažení. Je zatím ve velmi pracovním stavu. Není dopsaný. Slohově ještě také má hodně much. Jákkékoliv nápady vítám.Vždycky si na něj na chvíli sednu když přijdu ze školy, takže to podle toho vypadá. Jinak je situován asi... hmmm X let před příručkové příběhy a má popisovat první zrození thurgurasu a také jeho první "porážku"
profa 1.5.2007 19:00  5
Omlouvám se, ale vzorec lektvaru opravdu neobsahuje.
profa 1.5.2007 18:41  4
PravidlaKompletní (a snad i aktuální) soupis pravidel (formát DOC, cca 300 kB) je ke stažení na našich stránkách plch-alchymista.wz.cz
Obsahuje soupis základních pravidel, schopností a snad i vzorec lektvaru.
Technické poznámky směřujte na mě.
profa 1.5.2007 18:37  3
Základní informace
Pokusím se na několika řádkách popsat, oč tu běží :

Kdo je to Alchymista
Existuje mizivé procento populace u všech ras na světě, které je schopno po určitém tréninku tvořit a pracovat se „surovou astrální energií“. Tito lidé, pokud nepodstoupili alchymistický trénink, jsou nerozeznatelní od zbytku populace a pouze velmi zkušený alchymista je schopen u těchto lidí tento skrytý potenciál objevit. Avšak ani to, že má člověk vhodné předpoklady, neznamená, že se alchymistou stane. Toto povolání je totiž na drtivé většině světů zakázáno a jeho provozování se často trestá smrtí. Sebezraňování a v některých případech i rituální vraždy vtiskly všem alchymistům cejch zločinců a tak musí své umění provozovat v ilegalitě.
Co se týče dědičnosti, dodnes není spolehlivě určeno, co zapřičiňuje onen „dar“. Jisté je pouze, že v manželských svazcích, kde je alespoň jeden z rodičů alchymista, se objevuje toto prokleté dědictví cca 200x častěji než ve svazcích běžných párů. Každopádně ale není žádnou výjimkou, pokud všechny děti alchymistického páru jsou bez této schopnosti.

Základní charakteristika
Alchymista je dělán jako povolání dovednostní (jako zloděj či theurg). Není však ani vyloženě psychické, ani fyzické.
Jeho základními vlastnostmi jsou Zručnost a Inteligence.
Zručnost potřebuje alchymista na zvládnutí toho, na co mu ve starém DrD sloužila Obratnost – tedy vše od destilace přes vaření lektvarů až po hledání surovin.
Inteligencí pak musí obsáhnout celou škálu nejrůznějších postupů, ale především velké množství lektvarů, základu jeho povolání.
Dále pak alchymista potřebuje Vůli. Vždyť co jiného než zraňování sama sebe vyžaduje velkou dávku sebekontroly.

Obor činnosti
Obor alchymistovy činnosti se oproti starému DrD výrazně zužuje. Předměty s démony a zaklínání démonů převzal theurg, výbušniny, rachejtle a podobné hrátky s ohněm zase nedovoluje systém.
Alchymista se tedy specializuje hlavně na lektvary a pak na jedno zcela nové odvětví, které je však ve stádiu hlubokého vývoje – talismany.
Celkem se jeho činnost dělí na šest odvětví – Jedy, Protijedy, Léčivé, Drogy, Speciální a Talismany.


Wodka
Jelikož systém DrD+ nedovoluje hromadit velké zásoby energie na jednom místě, musel být zcela přepracován systém získávání a destilace magenergie. Tento problém byl vyřešen zavedením Wodky.
Wodka je čirá, necvičeným okem od vody nerozeznatelná tekutina, která je však nepitná, neboť ten, kdo ji požije, dostane v krátké době (několik minut) prudké záchvaty zvracení, které však brzy po jejím vyvrhnutí odezní bez jakýchkoli následků a zranění. Postižený zvrací jen čistou Wodku smíšenou s malým množstvím žaludečních šťáv, které ji činí dále nepoužitelnou.
Wodka se získá destilací z vlastní krve alchymisty. Alchymista může použít i krev cizí, ale tento postup je velmi složitý – potřebuje Práci s Wodkou II a Destilaci II a je modifikován četnými postihy (závisející na úrovni původce). Čím více krve je použito, tím více Wodky může vydestilovat. V destilačním přístroji se krev mění na Wodku, přičemž uvolňuje energii do sfér. Vydestilovaná Wodka přitom získá vazbu na tuto uvolněnou energii, která se pak používá při výrobě lektvaru.

Sebezraňování
Krev vlastní ani cizí nikdy není zadarmo. A získat krev vlastní znamená sám se zranit. Proto závisí výsledné zranění na Vůli a schopnosti (voilà) Sebezraňování.
Zranění je typu psychického. Je možno jej omezit horní hranicí.
Krev je nutno spotřebovat ihned po zranění, minutu po uvolnění totiž své vlastnosti ztrácí. Z toho vyplývá, že pokud se alchymista zraní do bezvědomí, zranění mu sice zůstane, ale je zcela vyplýtváno nazmar.

Zranění = τ(Vol + Sebezraňování – 9 + 2k6+)


Destilace
Krev svede okamžitě po sebezranění alchymista do vstupní kádinky destilačního přístroje. Destilační přístroj je složitá sada skleněného nádobí a kahanů, ve kterém se oddělují jednotlivé prvky krve, až zbude čistá Wodka. Na tuto operaci (pohon kahanů) je třeba malé množství lihu (-20, 100 ml). Destilace trvá 1 hodinu (+51).
Destilační aparaturu je možné sehnat u mistra nebo v alchymistických krámcích (těch je ale velmi málo).
Úspěch destilace závisí na velikosti utrpěného zranění, na alchymistově Zručnosti a Inteligenci, schopnostech Destilace a Práce s Wodkou.
Objem výsledné Wodky závisí na jejím množství, alchymistově Zručnosti a Inteligenci a schopnostech Huštění a Práce s Wodkou.
Líh je možno sehnat u mistra, v alchymistických krámcích, u některých domácích paličů a opilců. Je možno použít i jiný než čistý líh, ale pak je potřeba větší množství (přepočet podle procent alkoholu) jiné hořlavé lihoviny (nelze pochopitelně použít např. pivo).


Wodka = β(Zranění) + (Zrč + Int) / 2 + Práce s Wodkou + Destilace

Objem Wodky = τ(Wodka - (Zrč + Int) / 2 – Práce s Wodkou – Huštění – 20)


Skladování
Wodku je nutno skladovat ve skle, jinak velmi rychle ztratí své vlastnosti.
Vazba na uvolněnou energii v astrálu, kterou Wodka při destilaci získá, však nevydrží navždy. Po určitém čase se tato vazba začne oslabovat, až nakonec zmizí úplně a z Wodky se stane obyčejná voda.
Tato doba závisí na množství Wodky, čase, schopnostech Práce s Wodkou a Skladování.

Wodka v čase t = Wodka – (β(Čas) – Práce s Wodkou – Skladování – 51)

Vaření lektvarů
K vaření lektvarů alchymista potřebuje aparaturu s kahanem, kterou lze sehnat u mistra či v alchymistických krámcích.
Na každé uvaření lektvaru je potřeba líh (-32, 25 ml).
Úspěch alchymisty závisí na jeho Zručnosti a Inteligenci, schopnostech Vaření lektvarů, Oboru lektvaru a stupni naučení samotného Lektvaru.
Každý lektvar má svou Náročnost, která se dále zvyšuje při použití menšího množství surovin, než by bylo potřeba.

Vaření lektvaru = (Zrč + Int) / 2 + Vaření lektvarů + Obor + Lektvar

Nulový stupeň lektvaru

Pokud se alchymista naučí některý z Oborů na stupeň III, otevírá se mu možnost Nulového stupně lektvaru. Znamená to, že alchymista dokáže pouze z předpisu (ze kterého by byl schopen se lektvar naučit) uvařit jakýkoli lektvar z oboru. Dostává však postih -3 za schopnost Lektvar (místo bonusu).

Identifikace lektvarů
Každý lektvar má (jako v DrDO) tři hlediska, podle kterých jej lze poznat – Barvu, Chuť a Zápach, vyjádřené bonusem a detekovatelné příslušným smyslem. Pokud má alchymista schopnost Identifikace lektvarů, připočítává si k hodu na Smysly příslušný bonus.

Sms + Identifikace lektvarů + 2k6+: poznal ~ Nenápadnost ~ poznal

Suroviny

Žádný lektvar nelze uvařit jen z Wodky. Je třeba složka, která energii z Wodky nasměruje žádoucím směrem. Tou jsou suroviny. Dělí se na čtyři skupiny – Byliny, Houby, Tekutiny a Kameny (na výrobu talismanů).
Každou surovinu si alchymista musí najít nebo koupit sám.
V případě, že si alchymista bude hledat suroviny sám, připočítává se mu k hodu na smysly bonus za schopnost Suroviny a příslušnou surovinu.
Pokud alchymista při přípravě lektvaru nedodá požadované množství surovin, bude si počítat postih k hodu na vaření.
(Tato část se ještě bude upravovat.)

Rozpoznání daru
Tuto schopnost dostávají alchymisté až po dlouhém studiu a ještě delší praxi. Alchymista je schopen rozpoznat člověka s „darem alchymie“ a dokonce rozpoznat, jak dobrým by tento alchymista být. Slouží mu k tomu stejnojmenná schopnost.

(mechanismus bude dodán)

V případě, že cokoliv nebude jasné, obraťte se na nás.
chemik 1.5.2007 17:59  2
El AlchymikoAch ano. vítám tu všecky lidi s kontruktivními nápady i rozumnou kritikou. Systém zde utvářený se snaží být co nejvíce vsouladu se základním systémem DrD+. nebudeteli tedy rozumět nějakým pojmům zde řešených, tak je to možná proto že jste nikdy nepídžejoval. Jinak platí to samý co v ostatních klubech. Kdyby to měla být nějaká nějaká hodně tajná věc, tak spoilujte. jinak doufám, že se vám naše koncepce bude líbit a pokud ne....Hmmm. Tak nám řekněte proč.
profa 1.5.2007 17:50  1
AlchymistaTakže to máme tady, naše iniciativa dostala vlastní klub. Můžete zde komentovat, připomínkovat a návrhovat vše, co se tu objeví, neboť téměř nic z toho, co tu je, není definitivní.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt