Základní informace
Pokusím se na několika řádkách popsat, oč tu běží :
Kdo je to Alchymista
Existuje mizivé procento populace u všech ras na světě, které je schopno po určitém tréninku tvořit a pracovat se „surovou astrální energií“. Tito lidé, pokud nepodstoupili alchymistický trénink, jsou nerozeznatelní od zbytku populace a pouze velmi zkušený alchymista je schopen u těchto lidí tento skrytý potenciál objevit. Avšak ani to, že má člověk vhodné předpoklady, neznamená, že se alchymistou stane. Toto povolání je totiž na drtivé většině světů zakázáno a jeho provozování se často trestá smrtí. Sebezraňování a v některých případech i rituální vraždy vtiskly všem alchymistům cejch zločinců a tak musí své umění provozovat v ilegalitě.
Co se týče dědičnosti, dodnes není spolehlivě určeno, co zapřičiňuje onen „dar“. Jisté je pouze, že v manželských svazcích, kde je alespoň jeden z rodičů alchymista, se objevuje toto prokleté dědictví cca 200x častěji než ve svazcích běžných párů. Každopádně ale není žádnou výjimkou, pokud všechny děti alchymistického páru jsou bez této schopnosti.
Základní charakteristika
Alchymista je dělán jako povolání dovednostní (jako zloděj či theurg). Není však ani vyloženě psychické, ani fyzické.
Jeho základními vlastnostmi jsou Zručnost a Inteligence.
Zručnost potřebuje alchymista na zvládnutí toho, na co mu ve starém DrD sloužila Obratnost – tedy vše od destilace přes vaření lektvarů až po hledání surovin.
Inteligencí pak musí obsáhnout celou škálu nejrůznějších postupů, ale především velké množství lektvarů, základu jeho povolání.
Dále pak alchymista potřebuje Vůli. Vždyť co jiného než zraňování sama sebe vyžaduje velkou dávku sebekontroly.
Obor činnosti
Obor alchymistovy činnosti se oproti starému DrD výrazně zužuje. Předměty s démony a zaklínání démonů převzal theurg, výbušniny, rachejtle a podobné hrátky s ohněm zase nedovoluje systém.
Alchymista se tedy specializuje hlavně na lektvary a pak na jedno zcela nové odvětví, které je však ve stádiu hlubokého vývoje – talismany.
Celkem se jeho činnost dělí na šest odvětví – Jedy, Protijedy, Léčivé, Drogy, Speciální a Talismany.
Wodka
Jelikož systém DrD+ nedovoluje hromadit velké zásoby energie na jednom místě, musel být zcela přepracován systém získávání a destilace magenergie. Tento problém byl vyřešen zavedením Wodky.
Wodka je čirá, necvičeným okem od vody nerozeznatelná tekutina, která je však nepitná, neboť ten, kdo ji požije, dostane v krátké době (několik minut) prudké záchvaty zvracení, které však brzy po jejím vyvrhnutí odezní bez jakýchkoli následků a zranění. Postižený zvrací jen čistou Wodku smíšenou s malým množstvím žaludečních šťáv, které ji činí dále nepoužitelnou.
Wodka se získá destilací z vlastní krve alchymisty. Alchymista může použít i krev cizí, ale tento postup je velmi složitý – potřebuje Práci s Wodkou II a Destilaci II a je modifikován četnými postihy (závisející na úrovni původce). Čím více krve je použito, tím více Wodky může vydestilovat. V destilačním přístroji se krev mění na Wodku, přičemž uvolňuje energii do sfér. Vydestilovaná Wodka přitom získá vazbu na tuto uvolněnou energii, která se pak používá při výrobě lektvaru.
Sebezraňování
Krev vlastní ani cizí nikdy není zadarmo. A získat krev vlastní znamená sám se zranit. Proto závisí výsledné zranění na Vůli a schopnosti (voilà) Sebezraňování.
Zranění je typu psychického. Je možno jej omezit horní hranicí.
Krev je nutno spotřebovat ihned po zranění, minutu po uvolnění totiž své vlastnosti ztrácí. Z toho vyplývá, že pokud se alchymista zraní do bezvědomí, zranění mu sice zůstane, ale je zcela vyplýtváno nazmar.
Zranění = τ(Vol + Sebezraňování – 9 + 2k6+)
Destilace
Krev svede okamžitě po sebezranění alchymista do vstupní kádinky destilačního přístroje. Destilační přístroj je složitá sada skleněného nádobí a kahanů, ve kterém se oddělují jednotlivé prvky krve, až zbude čistá Wodka. Na tuto operaci (pohon kahanů) je třeba malé množství lihu (-20, 100 ml). Destilace trvá 1 hodinu (+51).
Destilační aparaturu je možné sehnat u mistra nebo v alchymistických krámcích (těch je ale velmi málo).
Úspěch destilace závisí na velikosti utrpěného zranění, na alchymistově Zručnosti a Inteligenci, schopnostech Destilace a Práce s Wodkou.
Objem výsledné Wodky závisí na jejím množství, alchymistově Zručnosti a Inteligenci a schopnostech Huštění a Práce s Wodkou.
Líh je možno sehnat u mistra, v alchymistických krámcích, u některých domácích paličů a opilců. Je možno použít i jiný než čistý líh, ale pak je potřeba větší množství (přepočet podle procent alkoholu) jiné hořlavé lihoviny (nelze pochopitelně použít např. pivo).
Wodka = β(Zranění) + (Zrč + Int) / 2 + Práce s Wodkou + Destilace
Objem Wodky = τ(Wodka - (Zrč + Int) / 2 – Práce s Wodkou – Huštění – 20)
Skladování
Wodku je nutno skladovat ve skle, jinak velmi rychle ztratí své vlastnosti.
Vazba na uvolněnou energii v astrálu, kterou Wodka při destilaci získá, však nevydrží navždy. Po určitém čase se tato vazba začne oslabovat, až nakonec zmizí úplně a z Wodky se stane obyčejná voda.
Tato doba závisí na množství Wodky, čase, schopnostech Práce s Wodkou a Skladování.
Wodka v čase t = Wodka – (β(Čas) – Práce s Wodkou – Skladování – 51)
Vaření lektvarů
K vaření lektvarů alchymista potřebuje aparaturu s kahanem, kterou lze sehnat u mistra či v alchymistických krámcích.
Na každé uvaření lektvaru je potřeba líh (-32, 25 ml).
Úspěch alchymisty závisí na jeho Zručnosti a Inteligenci, schopnostech Vaření lektvarů, Oboru lektvaru a stupni naučení samotného Lektvaru.
Každý lektvar má svou Náročnost, která se dále zvyšuje při použití menšího množství surovin, než by bylo potřeba.
Vaření lektvaru = (Zrč + Int) / 2 + Vaření lektvarů + Obor + Lektvar
Nulový stupeň lektvaru
Pokud se alchymista naučí některý z Oborů na stupeň III, otevírá se mu možnost Nulového stupně lektvaru. Znamená to, že alchymista dokáže pouze z předpisu (ze kterého by byl schopen se lektvar naučit) uvařit jakýkoli lektvar z oboru. Dostává však postih -3 za schopnost Lektvar (místo bonusu).
Identifikace lektvarů
Každý lektvar má (jako v DrDO) tři hlediska, podle kterých jej lze poznat – Barvu, Chuť a Zápach, vyjádřené bonusem a detekovatelné příslušným smyslem. Pokud má alchymista schopnost Identifikace lektvarů, připočítává si k hodu na Smysly příslušný bonus.
Sms + Identifikace lektvarů + 2k6+: poznal ~ Nenápadnost ~ poznal
Suroviny
Žádný lektvar nelze uvařit jen z Wodky. Je třeba složka, která energii z Wodky nasměruje žádoucím směrem. Tou jsou suroviny. Dělí se na čtyři skupiny – Byliny, Houby, Tekutiny a Kameny (na výrobu talismanů).
Každou surovinu si alchymista musí najít nebo koupit sám.
V případě, že si alchymista bude hledat suroviny sám, připočítává se mu k hodu na smysly bonus za schopnost Suroviny a příslušnou surovinu.
Pokud alchymista při přípravě lektvaru nedodá požadované množství surovin, bude si počítat postih k hodu na vaření.
(Tato část se ještě bude upravovat.)
Rozpoznání daru
Tuto schopnost dostávají alchymisté až po dlouhém studiu a ještě delší praxi. Alchymista je schopen rozpoznat člověka s „darem alchymie“ a dokonce rozpoznat, jak dobrým by tento alchymista být. Slouží mu k tomu stejnojmenná schopnost.
(mechanismus bude dodán)
V případě, že cokoliv nebude jasné, obraťte se na nás. |