Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 29.3.2006 10:43  115
Bouchi:
Já právě nevím, jak je tahle činnost složitá, ale předpokládám, že ne složitější, než zasazení kamene do šperku.
Moje kamarádka je vynikající šperkařka, ale faserství (zasazování kamene) je nad její síly. Přitom by toho měla být postava schopná s obecnou dovedností "Ruční práce". To mi připadá jako docela srovnatelná věc, teda pokud není "zasazení kamene do prstýnku" jen špatný příklad od autora, který úplně neodhadl náročnost tohohle úkolu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 10:34  114
NoirNo, nerekl bych, ze na obycejne vyrobe sipu neni zas nic tak zvlastniho. Vyrobit s v podstate stredovekym nacinim sip, ktery bude litat rovne a tak jak ma nebyla IMHO zadna sranda. Zvlast kdyz s tim souvisi i opatreni si spravneho dreva a peri.
Ano, predpokladam, ze vyrobit sip stylem "koupim si obycejny zelezny hrot, drik a pripravene opereni a jen to smontuju dohromady" by zrucnjsi postava zvladla. Ovsem to je jen ta jednodussi cast te schopnosti. Tak jak to chapu ja.
dante_the_blue 29.3.2006 10:15  113
Tohle bude off-topic, ale uz bylo receno, jestli je mozne za tak smesnou castku za jakou se DrD+ da poridit (vzhledem k malemu nakladu atd.) a za jasny pristup chtit od Altaru profesionalni podporu. Podle me ne, spis to beru jako ze nejakej kamarad obetoval hromadu casu aby udelal nejakej zajimavej system a ta suma je pokryti sotva existencnich nakladu autora :) Tim padem se necitim jako klient, ale jako uzivatel neceho, co bylo vicemene udelano pro me ne za smyslem obchodu a vydelku, ale z vlastniho autorskeho nadseni touhy podporit hracskou komunitu. Delal jsem financniho poradce a mam plny zuby odporneho pristupu prodejce-klient a vzajemnych obchodnich nahledu (ciste obchodnich, ale rekneme si na rovinu-nic neni neosobni) a proto jsem mnohem stastnejsi za tento neobchodni nevypocitavy pristup, na kterem je videt, ze opravdu nejde o penize, ale o zabavu. Necekam tedy blbuvzdornost, necekam naprostou vernost (ta se muze zlepsit konstruktivnimi navrhy komunity), ale cekam jistou vyrovnanou a systemovou - s nejakymi standarty - podporu herniho sezeni. Aby byla zachovana jista objektivnost a nelidska role (pravidla, hod kostkou) urcovani osudu. Takze je podle me treba k autorum pristupovat predevsim s vdekem, protoze tuhle praci jasne nedelali predevsim pro penize.
noir 29.3.2006 09:01  112
Bouchi:
Ano, tohle dělení hrotů/hlavic dává nakonec smysl.
Jen mi pořád není jasné, jak je tohle dlišné od té obyčejné výroby šípů (třeba jako obdoby tesařství/opravy náhrdelníku =velká/malá ruční práce). Na obé člověk potřebuje zařízení (u hraničáře s výjimkou improvizovaných), na obou věcech není přece zase nic tak zvláštního. Chápu, že tohle je asi otázka, na kterou je jediná odpověď "Herby to tak chtěl", ale přesto je to myslím do budoucna věc hodná k zamyšlení.

Raistlin: Nevím, ale myslím si, že já jsem nebyl konstruktivní nikdy. Můj pohled je od začátku takový, že jakožto klient vyjadřuji svou nespokojenost s některými částmi produktu, ale protože mu zase tak moc nerozumím, tak se řešení navrhovat raději moc nesnažím. Stejně jako jsem jen brblal, že zloděj je příliš silný, ale netušil jsem, jak to změnit (protože úplně přesně nerozumím matematickým mechanismům +ka), stejně si netroufám navrhovat žádná řešení se šípy (protože šíp jsem držel v ruce asi pětkrát a nikdy jsem žádný nevyrobil). Má kritika tím pádem ani konstruktivní být nemůže-můžu jen říkat, co se mi nelíbí. Ale MUSÍM být schopne říct, PROČ se mi to nelíbí, a to myslím dělám vždycky.

Apexx:
Neexistuje snad tvor (vyjma krollího bijce), který by ustál zásah finální hraničářské střelecké schopnosti a následné vytržení šípů (42 křížků jen za vytažení!) Asi by to k nim opravdu chtělo nějaký trošku jiný mechanismus, ale jaký, to netuším. IMHo pokles ze 3 na 2 je dobrý krok, osobně bych zvažoval klidně i ten pokles na 1 čtvereček, ale asi by to chtělo slyšet víc hlasů...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 06:27  111
Apexx2) No, pro hranicarovu vyrobu sipu se stejne pravidla pro obecnou vyrobu pouzivaji (pro urceni jak dobre se mu to povede).
3) No, takove drevene a kostene hroty na tom asi treba po pruchodu kovovou zbroji nebudou nejlip.
4) "mrseni" v rane ma Silu zraneni +2. Je otazka, jestli je to jeste porad moc. Nejradsi bych to nejak prevedl na standardni krvaceni, ale se Zdrojem "vnejsi sila" (pricemz pokud zpusobi velke zraneni, zvysi Velikost nasledneho krvaceni o 1; tudiz rana bude krvacejici uz pri zraneni za pul radku)
apexx 29.3.2006 06:14  110
SipyTak. Bouchi docela pekne shrnul rozdeleni sipu.
Ja jen nahodim par dalsich myslenek, nazoru a otazek.

1)U obycejnych sipu a dalekonosnych na ktere hranicar nepouzije hrot budu asi jako PJ davat postih -1 k ZZ. Pokud hroty mit bude, noproblemo.
2)Jeste by nebylo na zavadu zvazit zda vytvorit obecnou dovednost vyroby sipu, nebo to napasovat na obecnou výrobu z PPH pokud je bude vyrabet jina postava nez hranicar.
3)Jak se divate na pouzitelnost hlavic sipu po zasahu.
4)Namam PPH edB, tak se zeptam. Zmenily se nejak parametry mrsiciho sipu. Nam se zdaly parametry naprosto nevhodne. +6=6křížků za vytzeni a +3=5křížku za 1 kolo bez vytrzeni jako silene silne a popravde ne moc realne. Příklad zasah do nohy takovim sipen udela sice nepeknou ranu, ale aby na to postava za 4-5 kol vykrvacela se mi nezda. my jsme si zavedli HOME RULE +6 za vytrzeni a 1 křížek za 1 kolo krvácení. Jak jste na tom vy?
Apexx
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 21:25  109
PardGalenAno, pokud ma strelec (nemusi to byt zrovna hranicar) ZZ 9 a vice a obetuje dostrel, tak je pro nej vyhodnejsi pouzivat valecne sipy.
pardgalen 28.3.2006 21:07  108
Tak jsem se dival do prirucek a fakt nemohu uverit tomu ze se tu udelalo tolik humbuku kvuli deseti krizkum zraneni. Stejne je pro hranicare vyhodnejsi pouzivat valecne sipy. A pak ze je strelba slaba.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 19:50  107
Anebo muze mit hlavice deravou spicku, jed se nalije tesne pred vystrelem (pripadne se ty sipy nosi spickou vzhuru a s ochrannou cepickou), tudiz se behem letu nevylije, zato po vniknuti do tela zacne vytekat do rany.
raistlin 28.3.2006 19:47  106
peca_007 [105]: Pouzivej dohodle terminy at se tady zase nediskutuje o tom samem dokola :-)
Pokud mas dutou hlavici sipu naleješ do nej nejaký jed a dřík muze byt u hlavice dutý a "více křehký" aby se při vytažení uvolnil či zlomil. Tomu uvolnení muze poslouzit konstrukce hlavice (vnejsi)
peca_007 28.3.2006 19:38  105
Raistlin [101]: No, on je duty sip, respektive sip s dutym hrotem, popisovan jako nosic jedu. Jenze mnohdy staci do jedu sip namocit samotnou vytvrzenou spickou. Taky si jej dokazu predstavit jako jakousi prohluben v hrotu, kam se ve vhodne forme vlozi. Nejak se mi nedari predstavit si hrot, ve kterem je jed nality, nevytece, ale pri vniknuti do rany se nejak dostane ven.
raistlin 28.3.2006 19:34  104
peca_007 [102]: Stihl jsi to :-) Nekona se zadna kulometna diskuze :-D
raistlin 28.3.2006 19:31  103
BouchiTo zní logicky, co se týče materiálu, viděl bych to na shodný, jen to zpracování hlavice bude rozdílné.
Ještě k dutému šípu - pokud nebude ze dreva (plného), dokážu si šíp představit i dutý (bambus, nebo kovové odlitky)tudíž není potřeba hlavice. Ale to jsou spíše specialni případy
peca_007 28.3.2006 19:31  102
SIPY:Uz jsem to docetl :-/

Noir: Mam pocit, ze se zmenou nicku jsi zmenil pristup. Drive mi tve prispevky pripadali vecnejsi. Nyni kousavejsi a jakoby beze snahy nalezt reseni. Nakonec diskuse jsi "otocil", takze doufam, ze to byla nejaka momentalni indispozice :-)

Hlavice vs hroty: Nevim presne, jaka terminologie je v PHran a jaka v PPH. Ale zjevne doslo k zamennemu pouzivani terminu, coz bylo evidentne nestastne. Stalo se, Bouchihi navrh je myslim prijatelny, byt ne dokonaly. Po pravde si myslim, ze hlavice je spise neco vetsiho, funkcne trochu jinde, nez hrot. Treba hlavice hak s lanem, vybusna hlavice, znackovaci hlavice,...

Vyroba provizornich hrotu a hlavic: Herby by jiste rekl, ze hranicar si nejak poradi. Vezme vhodny prirodni predmet (kamen, kost, lastury, trn,...) nebo nejake starsi, pouzite a sip vyrobi. IMHO i tu mrsici, pokud je schopny nalezt prislusny material, ze ktereho by to vyrobil. On to proste dokaze. Kazdopadne na PJ je, aby si to reguloval co do mnozstvi a kvality. Takze pro hranicare bude nejlepsi se pro vyrobu sipu predzasobit pytlikem hrotu nekde ve meste, pripadne alespon hroty sbirat kde se da, aby mel dostatecnou zasobu.

ps: tohle pisu delsi dobu, tak jste mozna nekdo neco od Raistlinova 99 napal. na to ale nestiham reagovat. to zase v dalsim prispevku :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 28.3.2006 19:18  100
RaistlinCo se tyce toho prurazneho a valecneho, domnivam se ze rozdil je nasledujici:
- prurazny je koncipovan primarne na pruchod zbroji, proto jako takovy nezpusobi tak velke zraneni, zato proti nemu zbroj tolik nechrani
- valecny je koncipovan na napachani vetsich skod (masivni tvarovana hlavice), tudiz ho zbroj zpomali, ale kdyz uz projde, tak je pak ten zbytek ucinnejsi

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt